יום ראשון, 7 באוקטובר 2018

הסרט "נורמנדי בעירום" סרטו של פיליפ לה גיי ("הנשים בקומה השישית")

הסרט המקסים "נורמנדי בעירום" מספר על כפר קטן בנורמנדי, בו החקלאים מושפעים מהמשבר הכלכלי, לכפר מגיע צלם אמריקאי המתמחה בצילומי עירום המוניים.
ראש הכפר (פרנסואה קלוזה, כוכב "מחוברים לחיים") מזהה בצילום הזדמנות להציל את הכפר שלו, אך לשם כך על כל הכפר להסכים להצעה החושפנית, הצעה בהחלט מיוחדת שמעוררת הרבה קונפליקטים מצד אחד משבר כלכלי שנוחת על תושבי הכפר, ומשפיע מאוד, ומצד שני הזדמנות לפתרון אך ההזדמנות אינה שגרתית, האם הם יהיו מוכנים לחשוף את הכל? ....
מאוד נהניתי מהסרט מהנופים הקסומים של הכפר בנורמנדי, מהאחווה בין התושבים,
שבימים אלו באמת חסרה בין האנשים, וכיף לראות בסרט את מערכת היחסים של תושבי הכפר שנקלעים לצרה, בהחלט מעורר הרבה תובנות, וגם הבנה שלפעמים צריך לחשוב מחוץ לקופסה מגלים הרבה הפתעות בדרך...
 לצפייה בטריילר:
 https://youtu.be/BNk-Nk9Yw6I
יוצרים
במאי:                           פיליפ לה גיי                  Philippe Le Guay
תסריט:                         פיליפ לה גיי                  Philippe Le Guay
                                    ויקטוריה בדו                 Victoria Bedos
                                    אוליבייה דזה                Olivier Dazat
מוזיקה מקורית:                        ברונו קוליה                   Bruno Coulais
צילום:                           ז'אן קלוד לריו                Jean-Claude Larrieu
עריכה:                          מוניקה קולמן                Monica Coleman
הפקה:                          אן-דומיניק טוסן             Anne-Dominique Toussaint
שחקנים
ז'ורז' בלבוזר:                פרנסואה קלוזה            François Cluzet                
ניומן:                            טובי ג'ונס                      Toby Jones
תיירי לווסור:                  פרנסואה-קסאבייה דמזון François-Xavier Demaison
ואלרי לווסור:                 ז'ולי אן רות                   Julie-Anne Roth
ונסן ז'וסלן:                    ארתור דופון                  Arthur Dupont
רוג'ר:                            גרגורי גדבואה               Grégory Gadebois
בראדלי:                        ונסן רגאן                       Vincent Regan
צרפת 2018, צרפתית בתרגום לעברית ולאנגלית, 105 דקות
הסרט מופץ על ידי סרטי נחשון
והחל מ- 27/9 בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ.
אודות הבמאי פיליפ לה גיי
יליד 1956. בצעירותו זכה לתהודה כשזכה בפסטיבל קלרמון פאן היוקרתי בשני פרסים, שנה אחרי שנה. את דרכו המקצועית החל כתסריטאי. בין סרטיו שהוצגו בישראל הם "אושר ועושר", "מולייר על אופניים", "הנשים בקומה השישית" ו"פלורידה". היה מועמד לסזאר על התסריט של "מולייר על אופניים". לה גיי ביקר בישראל פעמיים, עם הסרט "מולייר על אופניים" בפסטיבל הקולנוע הצרפתי ועם "הנשים בקומה השישית" בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה.
הבמאי הגיע גם השנה לפסטיבל חיפה לבכורת הסרט "נורמנדי בעירום".
אודות השחקן פרנסואה קלוזה
יליד 1955. עזב את התיכון בגיל 17 כדי להיות שחקן. הופיע על הבמה ובכמה סרטי טלוויזיה לפני שהופיע בסרטו הראשון "קוקטייל מולוטוב" של דיאן קוריס. הופיע במספר סרטיו של קלוד שברול ובסרטים רבים נוספים, זכה בפרס ז'אן גבן לשחקן המבטיח. בשנת 1984 היה מועמד לפרס הסזאר גם כשחקן המשנה הטוב יותר וגם כשחקן המבטיח. את פרס הסזאר הראשון שלו הוא קיבל על תפקידו בסרטו של גיום קאנה "אל תגלה" בשנת 2007. קלוזה המשיך לעבוד עם קאנה בכמה סרטים, כולל "שקרים לבנים קטנים", בו השתתפה גם רעייתו של קלוזה באותה עת, השחקנית ולרי בונטון. השנה צולם סרט המשך לסרט זה והפעם מופיעה בונטון כגרושתו של קלוזה, ממש כמו בחיים. בשנת 2009 הוא שוב מועמד לפרס הסזאר על שני תפקידים ראשיים שונים, "אחד לדרך" ו"המקור.
ב- 2011 הוא השתתף בסרט "מחוברים לחיים" לצדו של עומר סי, וזכה להצלחה עולמית גדולה. ב- 2017 יצא בישראל הסרט בכיכובו "רופא הכפר", עליו היה מועמד שוב לפרס הסזאר.
קלוזה נחשב לאחד השחקנים המוערכים והפופולריים ביותר בצרפת כיום.
אודות השחקן טובי ג'ונס
ג'ונס המגלם בסרט את ניומן הצלם האנגלי האקסצנטרי בן דמותו של הצלם ספסנר טוניק, הוא שחקן קולנוע טלוויזיה ותיאטרון בריטי. נולד בלונדון בשנת 1966. הוא למד תיאטרון באוניברסיטת מנצ'סטר וגם למד תיאטרון פיזי בבית הספר של ז'אק לקופ בפריז. ג'ונס הופיע בשלל סרטים ובסדרות טלוויזיה, החל את דרכו בסרטה של סאלי פוטר "אורלנדו". בשנת 2006 הופיע בדרמה "הידוע לשמצה" בה גילם את הסופר האמריקאי טרומן קפוטה, תפקיד עליו זכה בפרס המבקרים באנגליה. באותה שנה בא יצא סרט נוסף על טרומן קפוטה בכיכובו של פיליפ סימור הופמן, ולכן הופעתו המופלאה של ג'ונס הועמדה בצל.
בין הסרטים בהם הופיע "פרוסט/ניקסון", דיבב בסדרת "הארי פוטר" את גמדון הבית דובי, "עיר הגחלת", "פארק היורה נפילת הממלכה" ועוד,. לאחרונה נראה בסרט "כריסטופר רובין". בטלוויזיה הופיע בסדרה "אליזבת הראשונה" לצד הלן מירן, וגם בסדרה שהוקרנה לא זמן בערוצי הכבלים בארץ "עד התביעה" על פי אגתה כריסטי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה