יום חמישי, 18 באפריל 2024

זמן קריאה – כרוניקה של מחלת נפש מאת עופר ירמינובסקי….

הספר "כרוניקה של מחלת נפש" מאת כרוניקה של מחלת נפש, סיפור אנושי מטלטל ומעורר מחשבה ואי שקט ,הספר חושף בפני קוראיו  את המתרחש מאחורי מסך הברזל של המחלקה הפסיכיאטרית הסגורה, רומן מאוד מעניין הפותח צוהר למקום חשוב ומסקרן, מעבר לכך שהספר מרתק וסוחף , מדובר במסמך חברתי ונפשי חשוב מאוד, מחלת נפש זה לא דבר פשוט וההבנה מה קורה לגיבור הסיפור, רני בראון במקום הסגור, ואת מה שעובר עליו עם אהבתו כנער מתבגר לתמי יוגב, נערה המאושפזת באותה מחלקה, הרבה טלטלות ומצבים לא פשוטים מועלים על הכתב, וגם סוגיית האשפוז הכפוי, בהחלט ספר שונה ממה שקראתי עד היום, בגלל הנושא המורכב.

הסופר עופר ירמינובסקי מספר ביד קלה ובכישרון רב את קורותיו של נער בן חמש עשרה המאושפז במחלקה בשל מחלת נפש קשה. את הספר מאכלסות דמויות רבות, ססגוניות ומעניינות, אותן פוגש הגיבור במחלקה וביניהן מתפתחות מערכות יחסים סבוכים ולא שגרתיים.

עופר ירמינובסקי הוא סופר ומשורר ילדי 1973, מתגורר ברמת גן.

זהו ספרו החמישי של עופר ירמינובסקי בהוצאת ארגמן מיטב , ספריו הקודמים הם: "אושר חמקמק מדי" (2016, שירה, הוצאת גוונים) – מגוון שירים ייחודיים המופיעים תחת חמישה שערים כשכל שער מציג פן אחר בכתיבתו ובנפשו; "נסיעה אחרונה" (2017 , קובץ סיפורים, הוצאת מטר – שולחן כתיבה) המכיל 30 סיפורים קצרים העוסקים ברובם באנטי גיבור ובהלך רוחו, בתעתותי הנפש והזמן ובהתמודדות עם מצבים מפתיעים, רגשיים ונפשיים. הסיפורים נפרדים זה מזה לכאורה, אך עם זאת מתחברים ונשזרים בעלילתם ובמסע החיפושים של כל אחד מהם אחר האושר והאהבה; "ארץ השמש" (2019, פרוזה, הוצאת צמרת) על קיונו, יצור מכוכב אחר, הנוחת באחד מרחובות העיר ויוצר מהומה רבה. לא הרחק משם, בדירה קטנה, מסתתר אודי, בחור צעיר המסתיר סוד אפל בחייו. היחסים המורכבים בין הדמויות בספר יוצרים פסיפס אנושי מרתק החושף את המרקם החברתי בארץ ואף מגיע אל מתחת לפני השטח; ו"ילד קורא לי בחלום" (2020, שירה, הוצאת ספרא), שבו הוא כותב שירה אישית-לירית ושירה חברתית נוקבת כשאין מחסום בין הז'אנרים והוא מניח לשירה לשרת את דעותיו ומחשבותיו.

המשוררת והסופרת ציפי שחרור, שערכה ספרותית את ספרו החדש של עפר ירמינובסקי ואת ארבעת ספריו הקודמים, מלווה אותו במשך שנים בתהליך הכתיבה. לדבריה, ספרו החדש הוא רומן לכל דבר ואף משמש מסמך חברתי ונפשי חשוב מאוד. שחרור: "ספר זה נכתב למעשה כספרו הראשון של עופר, ודרכו הוא עוסק בנפש האדם על כל תהפוכותיה ורבדיה השונים. כשהוא חזר לכתוב אותו לאחר שנים הספר נכתב מחדש באמצעות דיאלוג פנימי מיוחד בין המחלה לבין גיבור הספר, וכתוצאה מכך נוצרו בספר רבדי דיבור בעלי משלב לשוני שונים".

הספר: כרוניקה של מחלת נפש

הסופר: עפר ירמינובסקי.

ז'אנר: פרוזה.

עורכת: ציפי שחרור.

כריכה: רכה.

מספר עמודים: 481, 75 ש"ח

הוצאה לאור: ארגמן מיטב הוצאה לאור.

שנת הוצאה לאור: 2024.

יום רביעי, 17 באפריל 2024

חגיגת פסח עם חקלאי גרנות "חקלאי גרנות" מגישה לרגל פסח מתכון לטרטר חלומי וטעים: טרטר סלמון ואבוקדו

"חקלאי גרנות", המתמחה בגידול אבוקדו ומשווקת פירות וירקות לרשתות המזון, מגישה לרגל חג הפסח מתכון יפיפה וחגיגי, לטרטר סלמון ואבוקדו טעים במיוחד. שילוב טעמי הסלמון עם הפירות והאבוקדו יוצרים מנה חלומית ומענגת. המתכון קל הכנה ומתאים כמנה ראשונה בארוחת החג החגיגית.

קרדיט צילום: הדס ניצן

חג שמח!

מצרכים (לכ-2 מנות):

1 אבוקדו מוכן לאכילה של "חקלאי גרנות" קלוף וחתוך לקוביות

250 גרם פילה סלמון ללא עור וחתוך לקוביות

1/4 אננס קלוף וחתוך לקוביות

2 צנוניות קצוצות

1/2 בצל אדום קצוץ

1 כף שומשום שחור

4 טיפות שמן שומשום

קורט מלח ופלפל

אופן ההכנה:

  1. בקערה מערבבים יחד את האננס, הסלמון, הצנונית ואת הבצל האדום.
  2. מוסיפים מלח ופלפל ומערבבים יחד (המיץ של האננס כובש את הדג).
  3. מוסיפים שמן שומשום, מערבבים ומעבירים לצלחת הגשה.
  4. בקערה עם שאריות התיבול מוסיפים את האבוקדו ומוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם.
  5. מניחים את האבוקדו מעל טרטר הדג, מפזרים שומשום שחור מעל ומגישים.

 

יום חמישי, 11 באפריל 2024

חדש בבתי הקולנוע – Back to Black

הוזמנתי להקרנת בכורה של הסרט החדש והמעניין Back to Black, על חייה של איימי ויינהאוס, הסרט מאוד מרתק, ומראה צדדים נוספים בדמותה של איימי ויינהאוס, ואת האהבה העוצמתית שלה למוזיקה, לשירים שכתבה על אירועים בחייה, היא חיה את המוזיקה, והייתה בהחלט כשרון מולד, היא פחות חשבה על כסף , ממון לא עניין אותה, היא חוותה את השירים מעומק ליבה, ולכן הצליחה כל כך, אך במקביל היה גם המון כאב, והתמכרויות, ואהבה עמוקה לבלייק, וגם אכזבות רבות, מאוד אהבתי את הסרט ואני ממליצה.

לראשונה בקולנוע – סיפור חייה מעלייתה לתהילה של איימי ויינהאוס, מהיוצרות המצליחות ואהובות בעולם, דרך הסערות והשערוריות ועד האלבום שהפך לתופעה Back to Black:

מערכת היחסים עם סבתא שלה, אהבה שאינה תלויה בדבר, רגעים משפחתיים קסומים, שהיו גם חלק מחייה.

 

הסיפור מסופר מנקודת מבטה של איימי, והסרט מספק זווית ראיה חדשה, נשית וגאה אודות האישה מאחורי האגדה, ואודות מערכת היחסים שנתנה השראה לאחד מהאלבומים הגדולים ביותר בכל הזמנים. ביימה סם טיילור-ג'ונסון, במאית "חמישים גוונים של אפור", הסרט נעשה בתמיכת משפחתה של ווינהאוס

טריילר: https://www.youtube.com/watch?v=_83Q1qAOwwc

סיפורה של איימי ווינהאוס

אנגליה 2024 , 122 דקות

בימוי: סאם טיילור ג'ונסון (חמישים גוונים של אפור)

קרדיט צילומים:

טוליפ אנטרטיינמנט ישראל

בהפצה עולמית של חברת Universal Pictures©

תו 'מגן שמש', תו איכות וערכיות מבית העמותה הישראלית לסרטן העור הושק היום, הראשונים לקבל את התו – מוצרי ההגנה מפני השמש של חברת AVENE

מוצרי ההגנה מפני השמש של חברת AVENE הם מוצרי ההגנה מהשמש הראשונים בישראל שקיבלו את תו איכות וערכיות "מגן שמש" של העמותה הישראלית לסרטן העור.

התו ניתן לחברות שחורטות על דגלן את נושא ההגנה מפני השמש, פועלות בתחומי החינוך וההסברה להתנהלות נכונה בשמש ולא מקדמות מוצרי שיזוף.

"אנחנו מברכות את חברת AVENE  – הראשונים לקבל את תו "מגן שמש" של העמותה הישראלית לסרטן העור", אומרת ענבל כהן תובל מנכ"לית העמותה. "העמותה פועלת להעלאת המודעות לסרטן העור ולקידום התנהלות נכונה והגנה מפני השמש. בשנתיים האחרונות מקדמת העמותה תוכנית לאומית למניעת סרטן העור בשיתוף עם משרד הבריאות והתו ניתן לחברות ששותפות לערכים הללו".

AVENE הינו מותג דרמו קוסמטי מוביל ומבוסס מחקרית לטיפול בעור רגיש המיוצר על ידי חברת התרופות הצרפתית פייר פאברה. מוצרי ההגנה מהשמש של AVENE מעניקים הגנה אופטימלית מקרני ה-UVB ו UVA-וקרינת האור הכחול הגורמת לפיגמנטציה והזדקנות העור.

 

יום רביעי, 10 באפריל 2024

רשת טיב טעם חולקת מתכון חגיגי – מרק טום יאם עם קניידלעך מקמח מצה

רשת טיב טעם חולקת מתכון חגיגי לשולחן החגמרק טום יאם עם קניידלעך מקמח מצה

מרכיבים:

קרדיט צילום: דניאל לילה
מרק:
3 כפות שמן קנולה
3 שאלוט פרוס דק
5 שיני שום פרוסות
1 שורש כורכום פרוס דק
1 פלפל אדום חריף פרוס דק
5 פרוסות דקות של ג'ינג'ר
3 ענפי למון גראס פרוס דק מאוד
5 עלי כפיר ליים
2 ליטר ציר עוף או מים
1 פחית קרם קוקוס
4 כפות פיש סוס
1 כף גדושה סוכר חום
6 פטריות שמפניון חתוכות לרבעים
10 עגבניות שרי חצויות
2 בייבי באקצ'וי חתוך לרבעים
חופן עלי כוסברה
חופן עלי נענע
חופן עלי בזיל תאילנדי

קניידלעך:

4 ביצים מופרדות

חצי כוס שמן קנולה

1 בצל לבן גדול טחון  או מגורד דק בפומפייה

2.5 כוסות מים

2 כוסות קמח מצה

חצי שקית אבקת אפייה

1 כפית  גדושה מלח

פלפל שחור לפי טעם

1 קורט אגוז מוסקט

להכנת קניידלעך: יש להקציף  את החלבונים במהירות גבוהה עם המלח לקצף יציב. מוסיפים בהדרגה את השמן, חלמונים, מים ובצל. מאיטים את הקצב ההקצפה ומוסיפים את הקמח, תבלינים ואבקת אפייה. מערבבים מעט עד שמתקבלת בלילה סמיכה. מכסים ומעבירים למקרר לחצי שעה – שעה.

יש להרתיח סיר גדול עם מים וכף מלח. בעזרת ידיים רטובות מכדררים קניידלעך בקוטר 3ס"מ ומניחים במים הרותחים. מבשלים כ20 דקות על סף רתיחה. מכבים את האש מניחים להצטנן במים.

להכנת המרק: בסיר גדול מחממים שמן ומוסיפים שאלוט, שום, כורכום, פלפל אדום, ג'ינג'ר,  למון גראס וכפיר ליים. מטגנים יחד כ3 דקות עד שעולה ריח נעים של כל הרכיבים. מוסיפים את הציר וקרם קוקוס, מתבלים בישראל סוס וסוכר. מביאים לרתיחה ומבשלים  בבעבוע עדין כ20 דקות.

מוסיפים את העגבניות ,פטריות ובאקצ"וי ומביאים שוב לרתיחה. טועמים ומתקנים תיבול לפי צורך.
הגשה – מוסיפים את הקניידלעך למרק ומרתיחים. לפני שמוזגים לצלחת מוסיפים את עשבי התיבול ומגישים מיד.

ממרח חדש וללא תוספת סוכר חברת "אחוה" משיקה ממרח חדש בסדרת ממרחי הטחינה המתוקים: ממרח חלוה ללא תוספת סוכר

סדרת הממרחים המתוקים של אחוה כוללת ממרח חלוה, ממרח טחינה עם שוקולד, ממרח טחינה עם סילאן וממרח טחינה בטעם שוקולד ללא תוספת סוכר, מבוססי טחינה גולמית ומהווים מקור טוב לסידן, ברזל וסיבים תזונתיים • לסדרה מצטרף ממרח חלוה ללא תוספת סוכר המכיל 100% חלוה ומשמש כמקור טוב לסיבים ולברזל

חברת אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי חלוה, טחינה ודברי מאפה, משיקה לרגל פסח ממרח חדש בסדרת הממרחים המתוקים, מבוססי טחינה גולמית: ממרח חלוה ללא תוספת סוכר. הממרח החדש מכיל 100% חלוה וסוכרים רב כוהליים, בטעם עשיר ונפלא של חלוה מתוקה ומתאים לשימוש כממרח מתוק לכריכים, עוגות ועוגיות.

אני מאוד אוהבת את הממרחים המצויינים של חברת אחוה, ושמחתי להתנסות בממרח החדש, חלוה ללא תוספת סוכר, הממרח מאוד טעים, וממש לא הרגשתי שמדובר בממרח ללא תוספת סוכר, לקראת פסח כדאי להנות מהממרח הזה, במחיר מצויין ובטעם נהדר, אני הכנתי לי שכבות של מצות עם הממרח חלוה ללא סוכר, ניתן גם לצפות מעל בשוקולד מומס, יוצא פשוט מושלם, ופתרון מתוק וטעים, וגם תוספת סידן, ברזל וסיבים בזכות הטחינה הגולמית אשר ממנה מורכב הממרח.

סדרת ממרחי הטחינה המתוקים של אחוה כוללת ממרח טחינה עם שוקולד, ממרח טחינה עם סילאן, ממרח טחינה בטעם שוקולד ללא תוספת סוכר וממרח חלוה. הממרחים בכשרות מהדרין והם נהדרים לשימוש כממרח מתוק וכן לאפייה של עוגות ועוגיות. חלק מממרחי הטחינה משמשים כמקור טוב לסיבים, חלק לברזל והם לא מכילים חומרים מהחי ומתאימים לטבעונים. כל הממרחים מכילים לפחות 44% טחינה גולמית (חלקם 65% ומשומשום מלא) והם בעלי ערכים תזונתיים גבוהים ביחס לממרחי שוקולד.

בהתייחסותה לממרח טחינה בטעם שוקולד ללא תוספת סוכר, מסבירה יעל דרור, דיאטנית קלינית וספורט M.Sc, כי לא פעם מכילים ממרחי השוקולד כמות מאד גבוהה של סוכר, שומן ומרכיבי מזון לא איכותיים. הממרח מכיל 51% טחינה משומשום מלא, ערכים גבוהים של סידן (460 מ"ג ב-100 גרם), כמות גבוהה של סיבים תזונתיים (10 גרם ל-100 גרם) והוא דל בנתרן (41 מ"ג ל-100 גרם). לדבריה, מדובר במוצר המאפשר לציבור הרחב ליהנות מממרח שוקולד ללא תוספת סוכר ועם ערכים תזונתיים גבוהים.

כל הממרחים כשרים לפסח בהשגחת בד"ץ בית יוסף.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 12 – 14 ₪ לאריזת 400 גרם.

להשיג ברשתות השיווק המובחרות.

יום שלישי, 9 באפריל 2024

כשטכנולוגיה פוגשת קולינריה: סדרת מחבתות SMART של סולתם

מותג כלי הבישול והאפייה המוביל "סולתם" משלב בין טכנולוגיה מתקדמת ואיכות בלתי מתפשרת ליצירת סדרת מחבתות חדשה המשולבת לראשונה במנגנון טרמי מתקדם האפשר לדייק בזמן תחילת הבישול ולהגיע לתוצאה מדויקת וטעימה!

קרדיט צילום: גיל אבירם

הכל בחיים הוא עניין של טיימינג, במיוחד בתחום הבישול. לעיתים דקות קצובות לפה או לשם יכולות להיות ההבדל הדק בין מנה מנצחת לכזו שלאחר כל ההשקעה אינה טעימה מאחר ומבושלת פחות או יתר על המידה. סדרת המחבתות החכמה החדשה מצוידת מנגנון טרמי מתקדם במרכז פלטת הבישול המאפשר לדעת כשהמחבת נמצאת במידת החום האידאלית לתחילת הבישול. אופן השימוש והחוקיות קלים ופשוטים, במרכז ממוקם עיגול ובו האות הלועזית S, כאשר זו נעלמת ואינה נראית לעין, המשמעות היא כי המחבת הגיעה לטמפרטורה של 255 מעלות צלזיוס וניתן להתחיל להניח בה את המצרכים ולבשל. לאחר השימוש, כאשר המחבת תתקרר בחזרה האות תחזור להיות גלויה.

חג פסח בפתח וזוהי הזדמנות נהדרת להתחדש במחבת חדשה, וגם לקנות כמתנה לחג את המחבת המשוכללת של חברת סולתם, לי באופן אישי המחבת מאוד תורמת במהלך הבישול, ברגע שהמחבת מגיעה לטמפרטורה הרצויה, האות S נעלמת ואז אני מתחילה בבישול, זוהי בהחלט טכנולוגיה חדשה אשר עושה את כל ההבדל, כי המנה יוצאת בסוף נהדרת, בדיוק בבישול או הטיגון הרצויים, מאוד אהבתי את החדשנות וגם את היופי של המחבת, ואני ממליצה להתחדש במחבת הזו, יש מגוון גדלים, כך שכל אחד יכול לבחור לפי צרכיו האישיים במטבח.

בזאת לא נגמרים יתרונותיהן הרבים של המחבתות. הן מיוצרות מאלומיניום בשיטת FORGED מתקדמת המקנה להן חוזק ועמידות לשימוש שנים רבות קדימה. פנים המחבת מצופה ציפוי NON STICK FOOD SAFE המונע את הידבקות המצרכים והמאכלים לדפנות, מאפשר חסכון בזמן הבישול ובאנרגיה, וכן מאפשר בישול בריא יותר עם שימוש מופחת בשמנים, שומן, חמאה או מרגרינה. כמו כן, ידידותי למשתמש ולסביבה ואינו מכיל PFOA, קדמיום או עופרת. המחבתות מצוידות בידית בקליט ארגונומית סופט טאץ' נעימה למגע ומבודדת חום בעיצוב מיוחד לנוחות בשימוש, בהעברה ולאחיזה בטוחה. בסופה חור המאפשר תלייה כשאינה בשימוש. עוד לבטיחות מגן להבה המונע את התחממות הידית. המחבתות קלות לניקוי בשטיפה ידנית. מתאימות לשימוש על כל סוגי הכריים לרבות אינדוקציה. אין להכניסן לתנור. זמינות בשישה קטרים של 20, 24, 26, 28, 30 ו-32 ס"מ ומחבת קרפ/ פנקייק 28 ס"מ. טווח המחירים: 114.5-189.5 שקלים למחבת.

קרדיט צילום:אסף אמברם

להשיג ברשת חנויות 'סולתם', בחנויות כלי הבית והמטבח המובחרות

ובאתר האינטרנט: www.Soltam.co.il