יום רביעי, 26 ביוני 2024

"ניו-נוטרישן" משיקה את DOUBLE BOOST – סדרה חדשה של משקאות בוסט מעוררים, בבקבוק קומפקטי

חברת תוספי התזונה "ניו נוטרישן" פיתחה והשיקה את DOUBLE BOOST – סדרה חדשה של משקאות בוסט אישיים ומעוררים, ב-4 טעמים: ענבים, פירות, לימונענע ואבטיח. המשקאות מתאימים לכל מי שצריך בוסט עוררות במהלך היום  – חיילים, נהגים, מתאמנים והקהל הרחב. לנוחות מירבית, המשקה המרוכז נמצא בבקבוק קומפקטי במשקל 60 מ"ל.

קרדיט צילום: בר ארבל

הרעיון של המשקאות בוסט אישיים, פשוט נהדר ומאוד פרקטי, בזכות הבקבוקונים הקטנים אשר ניתן לקחת בנוחות וקלות לכל מקום, וכאשר מרגישים עייפות במהלך היום, שותים בלגימה ומקבלים אנרגיה מיידית, הבקבוק נכנס לתיק קטן בנוחות,

אין צורך לשמור במקרר, וממש עזרה נהדרת גם לנהגים שנמצאים בדרכים, הבת שלי מתאמנת ומאוד חשוב לה לשמור על אנרגיה, ודיווחה שהמשקה נהדר, ונתן לה הרבה אנרגיה במהלך האימון כושר, וגם הטעם הפירותי מוסיף מאוד, כך שנוצר שילוב של איכות, בוסט של אנרגיה וטעם, מומלץ מאוד.

המשקאות כוללים קפאין בכמות גבוהה (200 מ"ג ל-60 מ"ל משקה אישי), חומצות אמינו וויטמינים. הבקבוקון הקומפקטי (60 מ"ל) ניתן לנשיאה בקלות ובנוחות בכל תיק או פאוץ', ללא צורך בקירור. המשקאות, המוצעים בטעמים האהובים על החיך הישראלי, הם ללא תוספת סוכר ובכל בקבוק פחות מ-10 קלוריות.

הקפאין, המצוי במשקאות ומאכלים שונים (קפה, תה, שוקולד ועוד), ידוע ומוכר שנים רבות כחומר מעורר המשפר עירנות, מרץ ופרודוקטיביות. משקאות דאבל בוסט פופולאריים מאוד באחרונה בארצות הברית ובעולם המערבי וכעת, ניתן להשיגם בישראל, בתוצרת כחול לבן.

כשר פרווה, מהדרין בהשגחת חוג חתם סופר, ובאישור הרבנות האזורית ערבה תיכונה.

מחיר: 9.90 ש"ח.

להשיג ברשתות הפארם, חנויות טבע, חדרי כושר, בתי מרקחת וחנויות נוחות.

 

כבוד! מגזין פורבס האמריקאי בחר בסל הכביסה של ליפסקי מקבוצת חמת – כאחד מ-9 סלי הכביסה המומלצים בארה"ב

כבוד! מגזין פורבס האמריקאי בחר בסל הכביסה של חברת ליפסקי הישראלית, מקבוצת חמת, כאחד מ-9 סלי הכביסה המומלצים בארה"ב. מדובר בסל כביסה מאוורר מפלסטיק, בנפח 50 ליטר, בעל עיצוב חדשני.

אני משתמשת שנים במוצרים האיכותיים של חברת ליפסקי, ובהחלט מגיע  כל הכבוד לחברה,בהחלט גאווה ישראלית, שאינה מוותרת על איכות ועיצוב חדשני, ואני מצטרפת להמלצות על סל הכביסה ועל כלל המוצרים של חברת ליפסקי.

ביתרונות הסל של ליפסקי שמצוינים בכתבה: עיצוב ראטן המאפשר אוורור, מכסה המסתיר את הכביסה, מבחר צבעים, ידית שקועה לפתיחה קלה, ידיות בצדדים – לנשיאה קלה ונוחה, עשוי מחומר פלסטי שאינו מתכלה בקלות, ומחיר אטרקטיבי.

מנכ"ל ליפסקי, יהודה כהן, ציין שהבחירה מחמיאה מאוד לתוצרת הישראלית בכלל ולליפסקי, בפרט. הסל הוא אחד מסדרת סלי הכביסה של ליפסקי, הכוללת מגוון גדלים – 40, 50 ו-60 ליטרים, מבחר צבעים ועיצובים חדשניים במראה ראטן ובמראה אריג – קו עיצוב חדש שהושק לאחרונה וזוכה להצלחה רבה בשוק הבינלאומי.

ליפסקי מייצאת מגוון מוצרים לבית מפוליפרופילן ובהם סטים של פחי אשפה ומברשות אסלה, סלי כביסה, סלסלות אחסון, גיגיות כביסה, מברשת הקסם (מברשת אסלה המכילה את חומר הניקוי) וגיגית כביסה מתקפלת – שנרשמו כפטנט, ועוד. המוצרים משווקים בצפון אמריקה, אירופה, אנגליה, אוסטרליה, דרום קוריאה ויפן.

קרדיט צילום: דיזיין אנד שוט

 

חברת "ביג פוד כחול לבן" משיקה סדרה חדשה של סוכריות מרעננות ללא סוכר, בשישה טעמים אהובים, באריזות חמודות בשלב הבא יושקו עוד 18 טעמים!

חדש: חברת "ביג פוד כחול לבן", המתמחה בייבוא ושיווק מוצרי מזון מהעולם, משיקה סדרה חדשה של סוכריות מציצה מרעננות ללא סוכר, במגוון טעמים אהובים ובאריזות צבעוניות וחמודות. בימים אלה מושקים 6 הטעמים הראשונים: אבטיח, אפרסק, תות שדה, לימון, מנטה וענבים. בשלב הבא יושקו עוד 18 טעמים כך שבסך הכל תכלול הסדרה 24 טעמים מרעננים.

אני מאוד אוהבת סוכריות מיוחדות ומרעננות, ומאוד חשוב לי שהטעם יהיה מעניין וגם שהסוכריות יהיו ללא סוכר, שמחתי להכיר ולהתנסות במגוון הטעמים של הסוכריות החדשות מחברת "ביג פוד כחול לבן", סוכריות בהחלט מרעננות וטעימות מאוד, שילוב של מנטה ופירות בטעמים שונים, אהבתי  גם את האריזה המיוחדת והצבעונית שלהן, ואת הנוחות שניתן לשים בתיק ולהנות, אני בהחלט מצפה לטעמים הנוספים והמרעננים בסדרה הנהדרת הזו, ממליצה מאוד על הסוכריות, בהחלט מומלצות.

הסוכריות מוצעות במיכל צבעוני, מאוייר בפרצופון חמוד וחייכן, בהשראת סגנון ה"קאוואי" היפני. המיכל קומפקטי ונוח לנשיאה בתיק או בפאוץ', ואפשר גם להניח במגירה בבית או במשרד.

קאוואי היא מילה יפנית שמשמעותה "חמידות". אסתטיקת הקאוואי ביפן פופולארית בעולמות הלבוש, האוכל, ממתקים, צעצועים, בידור ועוד והיא נפוצה במדינות נוספות כדרום קוריאה, טאייואן, סין ועוד.

כשר פרווה, באישור בד"צ בית יוסף והרבנות הראשית.

מחיר: 4.90 – 5.90 ש"ח לאריזה במשקל 22 גרם.

להשיג ברשתות שיווק ובחנויות ברחבי הארץ.

קרדיט צילום: אלכס גרמן

יום שני, 24 ביוני 2024

כוחם של מדרסים: מיתוסים, עובדות, טיפים ועצות של מומחים באדיבות: שגיא קליין, אורתוטיסט מומחה מחברת א.א אורטופדיה

מדרסים, אותם תוספות שלעתים קרובות מתעלמים מהם כשהם בנעליים שלנו, הם בעלי תפקיד משמעותי בבריאות כף הרגל ובנוחות הכללית. למרות שהם נראים כתוספת פשוטה, יש סביבם המון מיתוסים ועובדות שרבים אינם מודעים להם.  שגיא  קליין, אורתוטיסט מומחה מחברת א.א אורטופדיה מסביר לנו את סודות המדרסים ומנפץ כמה מיתוסים:

מיתוס: מידה אחת מתאימה לכולם

עובדה: הגישה שהם מתאימים כמעט לכולם – לא עובדת כשמדובר במדרסים. הם מגיעים בצורות, גדלים וחומרים שונים כדי לתת מענה לסוגים ולצרכים שונים של כף הרגל. הבנת סוג קשת כף הרגל – בין אם רגליים שטוחות, קשתות ניטרליות או קשתות גבוהות – יכולה לעזור בבחירת המדרס הנכון לתמיכה ונוחות מקסימלית.

מיתוס: מדרסים מיועדים רק לאנשים עם כאבי רגליים

עובדה: אמנם זה נכון שמדרסים יכולים לספק הקלה בכאבי כף הרגל, אבל הם אינם מיועדים אך ורק לאלה עם בעיות קיימות. מדרסים יכולים גם לשפר ולמנוע בעיות על ידי מתן תמיכה, ריפוד ויישור, הם מפחיתים את הסיכון למצבים נוספים כמו פלטפוס, דורבן בעקב ועוד… שילוב של מדרסים בשגרת ההנעלה יכולה להועיל לכולם. בין אם אתם ספורטאים, הולכים מעט, או כאלו שעומדים שעות ארוכות על הרגליים.

מיתוס: כל המדרסים נוצרו שווים

עובדה: מדרסים משתנים מאוד באיכות, בעיצוב ובפונקציונליות. מדרסים הנמצאים לרכישה על המדפים ברשתות עשויים להציע ריפוד בסיסי, אך, לרוב חסרה להם תמיכה נאותה. מדרסים בהתאמה אישית, לעומת זאת, מעוצבים כך שיתאימו לקווי המתאר הייחודיים של כפות הרגליים והם מספקים תמיכה ויישור אישיים. בנוסף, ישנם מדרסים לביצועים המיועדים לפעילויות ספציפיות כמו: ריצה, טיולים או עמידה לזמן ממושך. השקעה במדרסים איכותיים המותאמים לצרכים אישיים יכולה לעשות הבדל משמעותי בנוחות ובבריאות כף הרגל.

מיתוס: מדרסים מחזיקים מעמד לנצח

עובדה: בעוד שמדרסים יכולים להיות עמידים, הם לא בלתי ניתנים להריסה. עם הזמן, הריפוד והתמיכה במדרסים עלולים להישחק ולהפחית מיעילותם. גורמים כמו תדירות השימוש, רמת הפעילות ואיכות החומרים יכולים להשפיע על תוחלת החיים של המדרסים. מומלץ להחליף מדרסים כל שנה-שלוש שנים (תלוי בסוג המדרס) או מוקדם יותר מבחינים בסימני בלאי. ניתן גם לגשת לבדיקת תקינות המדרסים במקום בו הם נרכשו.

מיתוס: מדרסים מיועדים רק לנעלי ספורט

עובדה: בעוד שנעלי ספורט מגיעים לרוב עם מדרסים נשלפים, כדאי להתאים מדרסים בהתאמה אישית לכל סוגי הנעליים: למגפי עבודה או נעלי ספורט ואפילו לכפכפי קיץ. הוספת מדרסים משפרת את הנוחות ואת בריאות כף הרגל.

טיפים לבחירה ושימוש במדרסים באדיבות שגיא  קליין, אורתוטיסט מומחה מחברת א.א אורטופדיה:

  • בחרו מדרסים המיועדים לפעילויות ספציפיות כדי להבטיח תמיכה וביצועים מיטביים.
  • החליפו מדרסים באופן קבוע (אחת לשנה-שלוש): עקבו אחר מצב המדרסים והחליפו אותם לפי הצורך כדי לשמור על תמיכה ונוחות.
  • תנו זמן לכפות הרגליים שלכם להסתגל למדרסים חדשים, במיוחד אם הם מציעים תמיכה משמעותית או תיקון יישור.
  • התייעצו עם איש מקצוע מומחה: אם יש לכם כאבים כרוניים בכף הרגל או מצבים כמו דלקת כף הרגל, התייעצו עם מומחה אורטופדי כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

מדרסים הם יותר מסתם ריפוד לכפות הרגליים – הם כלי חיוני לשמירה על בריאות כף הרגל,יציבה נכונה של הגוף והגב ושיפור הנוחות הכללית.

https://www.aa-orthopedics.co.il/

קרדיט צילומים באדיבות : צעד הפקות

פותחים את הקיץ עם חקלאי גרנות "חקלאי גרנות" מגישה מתכון למנה קלילה ומרעננת: בודהה בול

הטמפרטורות עולות ואיתן הרצון לארוחות קלות, טעימות ומזינות, כמעט ללא בישול ובלי מאמץ. לרגל הקיץ מגישה "חקלאי גרנות", מגדלת האבוקדו הגדולה בישראל ומשווקת הפירות והירקות לרשתות המזון, מתכון למנה קלילה וטעימה, המורכבת מאבוקדו טרי, דג לברק ושפע ירקות: בודהה בול. המנה קלה להכנה, מזינה ומתאימה כארוחה עיקרית או כארוחת ביניים בתפריט יומי מאוזן.

קרדיט צילום: הדס ניצן

קיץ נעים וטעים!

מצרכים (לכ- 1-2 מנות):

1/2 אבוקדו של "חקלאי גרנות" קלוף ופרוס

1 פילה דג לברק

100 גרם אטריות שעועית מושרות במים רותחים

2 כפות תירס גרעינים

2 צנוניות פרוסות דק

1 גזר פרוס דק בעזרת קולפן

1/8 כרוב סגול פרוס דק

חופן אדממה קלוף ומבושל

1 כף שמן זית

לרוטב:

1 ס"מ ג'ינג'ר טרי

4 כפות סויה

2 כפות סוכר חום

2 כפות רוטב צ'ילי

3 כפות שמן זית

1/2 כפית שמן שומשום

1 שן שום כתושה

אופן ההכנה:

  1. למחבת חמה עם שמן זית מכניסים את פילה הדג עם העור כלפי מטה ומתבלים במלח ופלפל. מכסים וממשיכים לטגן עד שהדג מוכן.
  2. מפוררים את הדג לחתיכות גדולות.
  3. בקערה מערבבים ג'ינג'ר טרי מגורד דק יחד עם 4 כפות סויה, 2 כפות סוכר חום, 2 כפות רוטב צ'ילי, 3 כפות שמן זית ו-1/2 כפית שמן שומשום ושן שום כתושה.
  4. מסדרים בקערה את כל המרכיבים זה לצד זה, מוזגים מעל את הרוטב ומגישים.

 

זמן קריאה – "פטריוטים מחוץ לגבולות" מאת מוטי לוי

הספר "פטריוטים מחוץ לגבולות" מאת מוטי לוי, מאגד שלושה סיפורים נועזים על פטריוטים ישראלים בחו"ל. נועזות, תושייה ואומץ לב הם רק חלק מתכונות גיבורי הסיפורים, כל סיפור מעניין בפני עצמו, ויכולים לקרוא אותו כסיפור ייחודי, ספר פרוזה עם שלושה סיפורים מרתקים, הסיפורים דמיוניים, אך גורמים לקורא לקבל תובנות שונות לגבי מחיר חופש הביטוי, ומה קורה בתפוצות לאנשים ישראלים בחו"ל בנוגע לפטריוטיות שלהם למדינת ישראל, בהחלט סיפורים עם עניין ותוכן.

"אהבה מסוכנת" – שלומי, קצין בכיר לשעבר בסיירת מובחרת בצה"ל ואיש עסקים מצליח, נקלע להתרסקות מטוס מעל חופי ערב הסעודית, והוא היחיד שניצל. מרגע זה מתחילה עלילה מפותלת ודרמטית המשפיעה על כל מהלך חייו, על בחירותיו ועל הצעדים שינקוט בדרך הביתה.

"חטיפה בפירמידות" – הוא מותחן מלא אקשן על החיפושים אחר שני נערים חטופים במצרים של שנות ה-80 בכוחות משותפים של שגרירות ישראל במצרים ושל משטרת מצרים. הנערים החטופים מנסים להשאיר סימנים למשטרה המחפשת אחריהם, בתקווה שיימצאו.

"הגבר השרמנטי, האישה, המאהבת והחברה" – סוחר נשק ישראלי יפה תואר השוהה באפריקה מנהל רומן עם יהודייה אמריקאית יפה, והסיפור מתפתח למשולש רומנטי מסקרן ומלא הרפתקאות.

מוטי לוי נולד בכפר חב"ד, גדל בשכונת מצוקה בראשון לציון, שירת שלוש שנים במשמר הגבול, הדריך נוער במצוקה כ-15 שנה ופועל למען איכות הסביבה כבר 30 שנה. בגיל 58 לקה באירוע מוחי קשה מאוד והוגדר כנס רפואי.

הספר: פטריוטים מחוץ לגבולות

הסופר: מוטי לוי.

ז'אנר: פרוזה.

כריכה: רכה.

הוצאה לאור: ספרי ניב.

מספר עמודים: 523.

מחיר: 88 שקל.

ניתן להשיג את הספר בחנויות הספרים ובאתר של הוצאת ניב:
https://nivbook.co.il/product/%D7%A4%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%A5-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA/

 

 

 

יום חמישי, 20 ביוני 2024

רשות הטבע והגנים משיקה את התערוכה השנתית במערות בית גוברין – 'טהירו'

יצירת האמנות 'טהירו', המבוססת על אלבומו של אביתר בנאי 'עוגן במים', תוצג בגן הלאומי בית גוברין החל מה-20 ביוני עד סוף אוקטובר

השבוע השתתפתי בהשקה חגיגית של רשות הטבע והגנים , והתרשמתי מאוד,מהתערוכה השנתית במערת הפעמון בבית גוברין עם יצירת האמנות 'טהירו' של האומנים יוסף משיח, דניאל נחום ואביתר בנאי. התערוכה תיפתח לציבור הרחב החל ממחר (20.06) ועד סוף אוקטובר, בכל ערבי חמישי ומוצ"ש, בין השעות 19:00 ועד 22:00 (כניסה אחרונה לאתר ב-21:00).

התערוכה הזו מיוחדת במינה, ויוצרת חוויה נהדרת, מתוך מערת הפעמון הכל כך מיוחדת, שומעים צלילים ושירים עם קולו של אביתר בנאי, בשילוב הקרנה של אומנות של האומנים יוסף משיח ודניאל נחום, במילה אחת וואו, חייבים להגיע כדי להתרשם ולראות, את היופח והעוצמה של הטבע, השקט העוצמתי של מערת הפעמון ושילוב אומנות מדהימה, ומוזיקה עוצמתית, מאוד נהנתי, ואני ממליצה להגיע וממש לא לפספס.

'טהירו' היא יצירת וידאו וסאונד תלוית זמן ומקום, אשר נוצרה בהשראת המערות בבית גוברין ומתבססת על אלבומו האחרון של אביתר בנאי 'עוגן במים'. מתוך החלל האקוסטי הייחודי של מערות הפעמון בוקעים צלילים ומנגינות, ועל הקירות מוקרנים דימויים שונים היוצרים דואט עדין ביניהם. בין שיר לשיר, בנאי מקריא בקולו טקסטים שנכתבו על ידו במיוחד עבור התערוכה, ובהם גם טקסט של יהודה עמיחי. הטקסטים נוגעים ליחסים אנושיים: בין בני זוג, בין אנשים זרים השונים ובין אדם למקום. במסגרת היצירה, תושמע לראשונה מנגינה מיוחדת בלחן המוסיקאי מאיר בנאי ז"ל. "השירים האלה נותנים לי הקשר, מקום ושייכות, אני זקוק לזה עכשיו מאוד. כולנו זקוקים לזה עכשיו", אומר בנאי.

שם התערוכה 'טהירו' מגיע מעולמות המיסטיקה היהודית ומפורש כ"זוהר" או "אור עליון שקדם לבריאה". יצירת הוידאו של האמנים יוסף משיח ודניאל נחום מבקשת לשוב אל אותה נקודת ראשית, הרגע של התהו ובהו מתוכו הדברים מתהווים ונוצרים. היצירה מתחילה מצורות ראשוניות מופשטות אשר בהדרגה הופכות לדימויים ברורים הנעים בחלל ואחר כך לסימנים ולאותיות.
יוסף משיח: "כבני אדם יצרנו כלים וחומרים שהם הבסיס לעולם המודרני שבו אנו חיים. ייתכן והעולם הזה סופו בכיליון, אבל בתוך הסופיות טמונה גם האפשרות שייווצר עולם חדש. היצירה היא חלק מהגלגל האינסופי הזה". בתערוכה 'טהירו' מערות הפעמון מתעוררות לחיים עם צורות, צלילים וצבעים אשר הופכים את הביקור לחוויה מיוחדת במינה המכנסת פנימה ועוטפת את הקהל מכל עבר.

תומר סאראגוסטי, מנהל אתר בית גוברין ברשות הטבע והגנים: "ביקור במתחם מערות הפעמון בבית גוברין בשעות הערב והחשכה מאפשרים הזדמנות יוצאת דופן להרגיש את הסביבה הטבעית ולהוסיף לה רובד נוסף של תרבות ויצירה מעוררת ומרגשת. מתחם מערות הפעמון הדרומיות שהיה סגור לכניסה במשך שנים, יואר ויאפשר טיול מפעים בפני עצמו לפני המפגש עם יצירת האמנות. כדי להשלים את חווית הביקור, ניתן להזמין מראש גם מארז פיקניק המכיל את מיטב תוצרת הארץ והוא יחכה במרכז השירות בגן הלאומי."

אוצרת: הילי וורטמן מויאל | ניהול אומנותי: יאיר מוס | הפקה: כרמי וורטמן

התערוכה תתקיים בגן לאומי בית גוברין – מתחם מערות הפעמון

התערוכה תהיה פתוחה בערבי חמישי ומוצאי שבת החל מה-20 ביוני ועד סוף אוקטובר

התערוכה תפתח בשעות 19:00 – 22:00 (כניסה אחרונה לאתר ב 21:00)

הטיול בגן הלאומי יתאפשר במתחם מערות הפעמון בלבד

מחירי התערוכה: 28 ₪ למבוגר/ת, 14 ₪ ילד/ה, 10 ₪ מחזיקי/ות כרטיס מטמון

הרשמה ותשלום מראש לתערוכה דרך הקישור: https://bit.ly/4b8FSn0

עוגן במים

על האלבום 'עוגן במים', מספר היוצר אביתר בנאי: "בשמונה באוקטובר הייתי אמור להיכנס להקלטות לאלבום חדש. שירים חדשים. בשבעה באוקטובר זה קיבל ביטול חזק. ביום חמישי של אותו השבוע הראשון של המלחמה, עליתי לשידור לייב בפייסבוק מהבית, זה היה חלק מאותה תנועה ישראלית מתפרצת להוסיף חיים, אומץ, נחמה, התנדבות וערבות הדדית. לשיר לאנשים ולאסוף מתוכי דיבורים שעושים איזה סדר פנימי בכאוס הכללי. לתת מעצמי מה שיש לתת. במשך תשעה שבועות עשיתי את זה בכל יום חמישי. בכל מפגש כזה הכנתי קאבר או שניים של שירים ישראלים שגדלתי עליהם. משהו בישראליות שלי מבקש את עצמו. והשירים האלה נותנים לי הקשר ומקום ושייכות, אני זקוק לזה עכשיו מאד. כולנו זקוקים לזה עכשיו. הבקשה שלי להנציח את הביצועים האלה היא לא רק כדי לקשור את עצמי ולהתפייס עם שיריי נעוריי, אלא, ואולי בעיקר, כדי לזכור דרכם איך אפשר לצמוח מתוך אסון, איך בעת כזו צריך ואפשר להטות את החיים אל הטוב, אל הנחמה ואל המנגינה".

גן לאומי בית גוברין – מרשה, יצירה משותפת של טבע ואדם

בית גוברין, הוא לב לבה של "ארץ אלף המערות" ומציג פלא אדריכלי קדום: אינספור מערות שנועדו למגוון רחב של שימושים במשך כ-2000 שנה. בשנת 1989 הוכרז השטח כגן לאומי על מנת לשמר את שרידיו המרשימים של האתר, לרבות שימור החורש הטבעי שסביבו. בשטח הגן תל מרשה הקדום, מערות רבות וחללים תת-קרקעיים מגוונים, אמפיתיאטרון מהתקופה הרומית ועוד שרידים ארכאולוגיים חשובים. בזכות המורשת העשירה ושלל המערות, ביוני 2014, הוכרז הגן הלאומי על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. הכרזה זו ממצבת את ישראל כגשר בין תרבויות עתיקות וכמוקד חשוב לשימור המורשת העולמית, תוך חיבור ייחודי של העבר  אל הווה.

אמנות במערת הפעמון

כבר בתקופות קדומות, זיהו תושבי השפלה את מאפייני המסלע שבסביבתם. המערות זכו לשם מערות הפעמון הודות לצורתן שהיא תוצר של אופן החציבה. החוצבים פערו פתח קטן בשכבה העליונה הקשה משהגיעו אל השכבה הרכה, חצבו בה בהרחבה באמצעות אזמלי ברזל שהותירו את סימני החציבה האלכסוניים הניכרים בקירות המערה. בחומר החציבה השתמשו לבנייה והחללים האדירים שנותרו שימשו בעיקר לאחסון אך גם לבתי מלאכה ולבורות מים מטויחים.

באוגוסט 2020, מתחם מערות הפעמון, הפך גם למרחב תצוגת חוץ יוצאת דופן המציג עבודות אמנות מקוריות מבוססות מקום. מסלול הטיול הוכשר והוסדר לכניסת מבקרים בחשכה, השביל הואר בתאורה ממוקדת, בעוצמה ובגוון המונעים זיהום אור ופגיעה בסביבה הטבעית.

היצירה במערה חושפת את המבקר לאמנות עכשווית המשתלבת באופן טבעי בתוצרי אומנות החציבה ומציגה יצירה משותפת של האדם בעבר ובהווה ומאפשרת חוויה מסוג אחר הכוללת התבוננות אחרת ביצירה ובמקום.

 קרדיט צילומים: רם נתן

יום שלישי, 18 ביוני 2024

יערה זקס וקבוצת אימפריאל גאים להציג: IMPERIAL HOTEL WONDERLAND 3 תערוכת הפופ-אפ של השנה חוזרת במהדורה שלישית בתערוכה חדשה ואחרונה!

לאור ההצלחה המסחררת של התערוכה הראשונה והשנייה במלון אימפריאל (מעל ל200,000 מבקרים) ובהמשך לסדרת תערוכות הפופ-אפ מוזיאון שכבשה את הקהל ונערכה בבניינים שונים ברחבי תל אביב, האוצרת יערה זקס יוצאת בתערוכת פופ-אפ חדשה ורחבת היקף במהדורה שלישית בשיתוף קבוצת הברים אימפריאל במלון אימפריאל בתל אביב.

השבוע הוזמנתי עם עיתונאים ובלוגרים לראות את התערוכה החדשה והמדהימה במלון אימפריאל בתל אביב, גם הפעם נכבשתי בקסמם של החדרים במלון, התרגשתי, והתפעלתי מהאומנות המשובחת, מהיצירות המדהימות, בהחלט חגיגה לעיניים, וגם עם התקופה הקשה שעברנו ועודנו עוברים במדינה שלנו, מאוד התחברתי לנושאים של החדרים, ומיצגי האומנות אשר נותנים גם דרך לבטא את עצמנו גם במצבי עצב, עם הרבה עוצמה והעצמה, אני ממליצה להגיע לתערוכה הזו, ופשוט להנות, וגם להספיק לראות אותה, כי זו התערוכה האחרונה במלון.

קרדיט אומן: דניאל פילוסוף

ESCAPISM: אמנים מציעים את גרסתם הייחודית לאסקפיזם כביטוח רגשי

בעוד מדינת ישראל מתמודדת עם אי ודאות ולצד אירועי התקופה האחרונה, האמנים בתערוכת אימפריאל הוטל וונדרלנד יציעו למבקרים צורה ייחודית של ביטוח אסקפיזם, דרך תערוכה המבקשת להציע למבקרים להרגיש כיצד אסקפיזם עשוי לשמש ככלי רב עוצמה להתמודדות, ריפוי ושינוי חיובי.

קרדיט אומנית: נועה ברכה

בתערוכה החדשה כל אחד מ-37 חדרי המלון ישמש כפורטל לעולם חדש ומציאות חלופית שיצרו 54 אמנים מתחומים שונים. המלון הוותיק יהפוך לקנבס קולקטיבי שבו אמנים יציעו למבקרים בריחה זמנית מהמציאות המשמשת ביטוח רגשי מפני אי הוודאות של זמננו המבטאת את החזון שלהם לעולם עם תקווה ואופטימיות.

קרדיט אומנית: תמרה צ'נגרי

בין הפרויקטים שיתקיימו הצלמת והיוצרת לנה זלדץ לצד הבמאית היוצרת נטע שניצר יכניסו את המבקרים לעולם אסקפיסטי תחת הכותרת NO NEWS’ GOOD NEWS,  האמנים סרג'ו לופו נובופלנסקי ואנה קוגן יציעו חדר בו המבקרים יוכלו לבחור באיזה עולם הם רוצים להיות ובעזרת בינה מלאכותית הם ישוגרו לעולמות מקבילים. האמנים איל פסטרנק ועדי קוטנר יצרו כניסה לחדר של משפחה מפונה במלון שבעזרת סידור כפייתי של החלל מצליחה לייצר לעצמה אסקפיזם בצורה לא שגרתית. בעבודתן ״מראות וחלונות ״צלמת האופנה ואמנית הai  אלה אוזן בשיתוף מעצבת הפנים עינב מאי חוקרות את הדיאלוג בין האני לאחר דרך עדשת האקספיזם והבריחה לעולמות חלופיים. אדר קיילין ועידו פרום יצרו מערה חשוכה ואפלה המכילה אבנים טובות, אוצרות טבע ויצורים מפחידים כמו גם העולם הפנימי שלהם, עבודתם תעסוק בשאלה מהי המציאות והאם המקומות אליהם אנחנו בורחים משקפים לנו את המצב הרגשי והנפשי שאנו שרויים בו. חי דורני יצר חדר שיציע עולם ללא מלחמות ויתרכז ברגע החגיגה שאחרי ההודעה הרשמית שישראל לא צריכה יותר צבא. צלם האופנה תום מרשק יציג עבודה שתעסוק בשאלה מה הוא זיכרון וכיצד פעולת מחיקת זיכרון באופן סובייקטיבי יוצרת בריחה ממציאות ומהאמת. האמן יריב טוויג יציג חדר עם מטוס בגודל אמיתי ויאפשר לצופים אסקפיזם טהור ובריחה למקום אחר, ועוד.

קרדיט אומנית: עינת שטקלר

אמנים משתתפים:

תומר קפלן | ילי גרמן | אדם בן יהודה | תום מרשק | אלה אוזן | monkey rmg | Oum kultuv | דניאל פילוסוף | רוס | אדר קיילין | עידו פרום | חי דורני | נטע שניצר | לנה זלדץ |עומרי וקנין | אריאל טייב | Romy Arden aka KattaKitta | תמרה צ'נגרי | שיר למדן | ARI | עינת שטקלר  רניי מזור | נועה אפריאט | נועה ברכה | סרג'ו לופו נובופלנסקי | אנה קוגן | ניר כהן | איל פסטרנק | עדי קוטנר | עידו שפירא | אור אילון | עדן פרץ | גיא בלומנפלד | זיו דין | אביב היילוייל | דינה לוי | מורן גרוס | זיו שמח | נוי כהן גל | נופר חתוכה | פרננדה מלו סטארק | שלומית ג'וי גורן | יריב טוויג | קרן אור זלינגר | עזרא הרמן | נאמי עוז | גיא חיות | מיכאל דורון | אמונה קינן | עמרי גואטה | אלמוג זקס | erck haifa |SPINE

קישור:

אינסטגרם

שעות פעילות התערוכה: (החל מתאריך 23.6.2024)

ימים א – ה | 10:00 – 21:30 (כניסה אחרונה ב- 20:00)

יום ו | 09:30 – 16:30 (כניסה אחרונה ב- 15:00)

שבת | 09:00 – 21:30  (כניסה אחרונה ב- 20:00)

מלון אימפריאל, הירקון 66 (פינת טרומפלדור) ת״א

הכניסה לתערוכה ברכישת כרטיס מראש בלבד. אין מכירת כרטיסים במקום.

מחיר כרטיס לתערוכה: 119 ש״ח (כניסה חינם לילדים עד גיל 4)

הטבה בלעדית ללקוחות אמריקן אקספרס – כרטיס ב69 ₪ תמורת נקודות

מכירת כרטיסים באתר www.imperialhotelwonderland.com

לרכישת כרטיסים נגישים יש לפנות לשירות הלקוחות בטלפון: 054-2936999

חניונים בתשלום באזור: חניון מגדל האופרה | חניון אידלסון מגדלור | חניון גן לונדון

קווי אוטובוס שמגיעים לתחנת הירקון / טרומפלדור :

קוים:  4 | 10 | 63 | 66 | 128 | 161 | 238 | 90 | 566 | 222 | 463 | 296 | 466 | 489 | 555| 599

לא תתאפשר כניסה לתערוכה עם קורקינטים ועגלות (למגיעים עם תינוקות מומלץ להגיע עם מנשא) ולא ניתן יהיה לאפסן חפצים בכניסה לאירוע.

חל איסור על הכנסת בעלי חיים לתערוכה, למעט כלבי נחייה ונגישות עם הצגת אישור.

זמן קריאה – לא סופי. מאת גליה הראל דור

הספר "לא סופי.", מאת גליה הראל דור , ספר על אישה שהפחד מהמוות מלמד אותה איך לחיות, במהלך הקריאה, נשאלות הרבה שאלות, מה קורה כאשר אנו נאלצים להתמודד עם מחלת הסרטן, ובעצם מבינים ברגעים הללו על איך החיים יכולים להגמר, מה אנחנו מתכוונים לעשות כדי לחיות באופן שונה, וגם להסתכל למוות בעיניים, ספר מעורר ומעיר את הפחדים ואת המחשבות על ההחלטות בחיינו, ועל החיים שלנו, בהחלט סיפור מיוחד על התמודדות ויחסי אהבה, והתמודדות עם שינוי שתופס אותך באמצע החיים, והבנה שהחיים קצרים וכדאי לחיות אותם בעוצמות וחיבור למי שאנחנו מבפנים….

"היום שבו את נפגשת עם המוות שלך הוא תמיד יום רגיל. את קמה מהמיטה. עושה פיפי צהוב מדי. מצחצחת שיניים. יוצאת למטבח. מכינה לעצמך נס קפה בכוס זכוכית גדולה. הבת שלך מתעוררת ומתלוננת שהיא עייפה. את רוצה להכין לה ארוחת בוקר בריאה אבל את ממהרת והיא ממהרת ובסוף היא אוכלת קורנפלקס מלא סוכר וצבעי מאכל שעושה לה בחילה. בדרך למקלחת את מביטה במראה. נראית רגיל. לא מעוותת. לא זקנה. לפחות לא יותר מכרגיל. מתלבשת פחות יפה ממה שתכננת. יוצאת מהבית באיחור. השמים כחולים או אפורים. את ממהרת. יש לך הרבה דברים לעשות. לא יודעת ממה להתחיל. רק להיפגש עם המוות לא היה לך בתוכניות. הפגישה הזו תמיד הצטיירה לך יותר חגיגית. לא מתאימה ליום רגיל."

אין לך מושג כמה הכול שברירי, עד שמשהו נשבר. ולדניאלה, לא היה שום מושג. מכלום. עד שבלילה אחד רגיל, לא שונה מכל לילה אחר, היא פוגשת את המוות, והחיים שלה מתהפכים.

לילה אחד, קצת אחרי יומולדת 40, דניאלה ליבנר-מטלון, תל אביבית, מורה לפסנתר, נשואה ליובל, יזם הייטק מצליח ואמא של נגה בת ה- 15, מגלה גוש בשד. כשהיא מגיעה לבדיקות בבית החולים, היא פוגשת את סופי, יפיפייה קירחת ומשוגעת שלוקחת אותה תחת חסותה, ומעודדת אותה לשים סימני שאלה מול כל ההחלטות החשובות שקיבלה בחייה. ״על סף המוות, הכל נבחן מחדש, כדי שאולי אפשר יהיה עוד לתקן״ סופי אומרת.

יום אחרי שהיא מגלה את הסרטן שלה, דניאלה הולכת לבארבי לחפש את הבת שלה, שם היא מגלה שהסולן הצעיר של הלהקה, יוני, הוא הבן של אדם ברוידא, אהבת חייה, שלימד אותה כל מה שהיא יודעת על אהבה, על רוקנרול, על סקס ועל סמים, אבל היחסים איתו היו גם בלתי נסבלים עד שנעלם מחייה לפני עשרים שנה, ומאז נעלמו עקבותיו.

סופי מעודדת אותה להטיל ספק בחיים הנוחים שיצרה לעצמה עם יובל ונגה, ולנסות לתקן את שגיאות העבר. תוך כדי הבדיקות והטיפולים היא מסתבכת במערכת יחסים עם יוני, וגם מחדשת את הקשר עם אדם, במטרה לגלות האם נותר משהו שאפשר וראוי להציל מהאהבה הגדולה שהייתה ביניהם פעם.

"אני נזכרת במגנט הבלתי נראה שתמיד היה מושך אותי אליו, בלי שום יכולת להתנגד. אני מרגישה את המגנט גם עכשיו. שואלת את עצמי אם מגנטים לא מזדקנים מתישהו. מתעייפים, משחררים אחיזה. אני מתקרבת אליו עוד מילימטר. ועוד אחד. הדירה הופכת לשדה מגנטי עוצמתי. נראה לי שאפילו הטוליפים במטבח מתכופפים לכיוונו"

דניאלה, קירחת משיער ומהצורך לחיות לפי הנורמות המקובלות, עוברת במהירות בין איכילוב למועדון הבארבי, בין הרקוויאם לרוקנרול, בין החיים שלה היום לחיים בגיל 20.

זהו סיפור על אישה במשבר, שדווקא ברגעי הפחד הכי גדולים, מחליטה להיות אמיצה. היא חוזרת להיות הבחורה שפעם הייתה, בלי לדפוק חשבון לאף אחד, ושואלת את עצמה מה לעזאזל היא באמת רוצה מהחיים שלה, במיוחד כשהם מתקצרים עכשיו.

"ממה אני פוחדת, אני שואלת את עצמי כשסופי הולכת. מניחה ש"מהמוות" זאת לא התשובה שסופי מצפה לקבל. אולי מעצמי? ממי שהייתי פעם? ממי שאני עכשיו? אני פותחת את האינסטגרם שלי. אני פוחדת מהאישה הזאת שמביטה בי. המבט שלה חלול. היא משעממת אותי."

״לא סופי״ הוא רומן על התעוררות. דניאלה חייבת לקום ולנער את חייה. הנה היא נשואה באושר, הנה היא חולה, הנה מגיע אהוב נעוריה, ממש משום מקום, ולרגע אחד – הכל כל כך חי ומזוקק. עכשיו היא חייבת לחזור לנגן, חייבת לחזור לאהוב, חייבת לחיות.

גליה הראל דור היא סופרת, מרצה, מנחת סדנאות כתיבה, צלמת רחפנים ואושיית רשת, וגם יו"ר אגודת הידידים של מוזיאון העיצוב חולון, נשואה ואם לשלושה. בוגרת תואר ראשון בכלכלה, תואר שני במנהל עסקים. עסקה בשיווק והייתה בעלת חברת המיתוג Brand Vision. לפני 5 שנים חלתה בסרטן שד ונלחמה במחלה במשך שנתיים. בעקבות המחלה התמקדה בכתיבה והנחיית סדנאות כתיבה. בוגרת תואר ראשון בכתיבה ממכללת ״מנשר לאמנות״. ״לא סופי.״ הוא ספרה השני. ספרה הראשון, "ואנחנו היינו עוד ילדות", ראה אור בהוצאת כנרת זמורה (2020).

הוצאת תכלת, מאי 2024, 280 עמודים, עיצוב עטיפה: נועה שניר

יום שני, 10 ביוני 2024

עושים גלים: פארק המים שפיים פותח את הקיץ

מחיר מוזל למזמינים דרך האתר, חובה להזמין מקום מראש, מספר המקומות מוגבל

הוזמנו לפארק המים בשפיים ליום בילוי משפחתי מהנה עם שלל אטרקציות לכל הגילאים,  בימי הקיץ החמים, אין כמו להגיע למקום המקסים הזה ופשוט להנות עם כל המשפחה, אתם לא תרגישו איך היום עובר לכם, והילדים יהנו מכל רגע, המקום מציע, מתחמים מותאמים לפעוטות, מגלשות מקוריות ומיוחדות, רגועות ועד אקסטרימיות, מסלולי אבובים לגלישה לבד וגם בזוגות, בריכות מוצללות בחלקן ובריכת הגלים האהובה והגדולה בישראל, שתפתיע במהלך חודש יוני בהפעלת גלים ארוכה מהרגיל. הפארק מרווח מאוד וכולל אזורי ישיבה מוצלים ומונגשים, וניתן להזמין אוכל מהמזנונים באמצעות קוד QR, ופשוט לאסוף אותו כשהוא מוכן.

בשפיים מפוזרים מתחמי אוכל חדשניים עם היצע גדול של שתיה, מאפים, כריכים ונשנושים, ארוחות מלאות וקינוחים מפנקים. ההגשה – בכלים מתכלים. כדי להנעים את הביקור, כמות המבקרים היומית בפארק מוגבלת, לכן יש להזמין כרטיסים מראש, טרם ההגעה – בהתאם לתאריכים בהם הפארק פתוח לקהל הרחב.

חובה לשריין מקומות מראש דרך אתר האינטרנט, בהתאם לתאריכים בהם הפארק פתוח לקהל הרחב:

 https://waterpark.co.il/

שעות פתיחה: 9:00-16:00. מחיר כניסה מוזל למזמינים דרך האתר: 105 ₪ בלבד במהלך חודש יוני! מחודש יולי והלאה 119 ₪ באמצע שבוע, 129 ₪ בשבתות. יש מבצעים מיוחדים שמתעדכנים על בסיס יומי באתר הפארק לצד הטבות של מועדוני צרכנות.

פארק המים שפיים מונגש וממוקם בצמוד לקיבוץ שפיים, עם מתחם חניה מוסדר.

קרדיט צילום: Modern Talking

במרכז הפארק מתחם מגלשות ענק וצבעוני, ריינבו סליידס, בו ארבעה עשר מסלולי גלישה חווייתיים במיוחד החל מגיל שבע ומעלה, המצמצם את התורים למינימום, בריכת הגלים הגדולה בישראל,

ספינת פיראטים גדולה ומקורית, ממנה יוצאות שש מגלשות ותותחי מים אל בריכה גדולה, שמוצללת בחלקה, ארבעת מגלשות רייסר על גלשן מיוחד, מגלשת סופה מהירה במיוחד לגילי 12 ומעלה, מגלשות קמיקאזה – מגלשות אקסטרים מהירות במיוחד לגילי 10 ומעלה ומגלשה מפותלת במסלול סלאלום מרגש לילדים מגיל ארבע וגם למבוגרים.

מגלשות ומסלולי האבובים כוללים את פנטזיה, שייט אבובים זוגי במסלול חשוך עם אפקטים מיוחדים במהלך הגלישה לגילי 5 ומעלה ואת קרייזי קונס, מגלשת אבובים יחידה מסוגה בישראל – בה עולים, מתהפכים וממשיכים, 3 פעמים!

לצעירים מחכים מתחמים ייעודיים, דוגמת עולם הילד, המותאם לגילי שנתיים ומעלה, שמעוצב כחוף ים קאריבי עם מזרקות, המתוזמנות בהתאם למוזיקה ולתאורה, ברז מים ענק, מגלשות, מתקני משחקים, בריכת פעוטות, המעוטרת בדמויות מעולם המים ועוד, ומתחם ג'ונגל לפעוטות ולילדים מגיל שנה ועד שמונה, בו 700 מ"ר של מזרקות, חיות משפריצות, מנהרות מים ומתקנים ייחודיים ומשעשעים.

יום ראשון, 9 ביוני 2024

זמן קריאה לילדים – אחי אהרון ואמא בהריון מאת משה שרון

ספר הילדים אחי אהרון ואמא בהריון, מאת משה שרון, מלווה באיורים המיוחדים של שלהבתיה זיס, הינו ספר מאוד חשוב בהעברת מסרים לילדים על התמודדות עם רגש של תסכול ואכזבה, כאשר מצבים מסויימים אינם תואמים את רצונו של הילד, וזה בהחלט שיעור לחיים, וגם למידה להתמודדות עם אכזבות, מאוד אהבתי את הספר, ובהחלט ממליצה עליו, אני מאוד אוהבת ספרים עם ערך מוסף, והספר הזה בהחלט מוסיף הרבה ערך, וגם התבוננות שונה.

איך מתמודדים עם אכזבה?

אדר מגלה שאמא שלה בהריון ויוצאת למסע שכנועים מול הוריה כדי שיקראו לאחיה – אהרן. הוריה לא מעוניינים, כי השם אהרן נראה בעיניהם שם 'עתיק' ולא רלוונטי ונוצר קונפליקט משעשע בין הרצונות שלהם לרצון שלה – עד לרגע האמת, טקס ברית המילה, בו מכריזים על השם שנבחר.

מה יקרה בסוף? ואם לא ייבחר השם שאדר רצתה, כיצד היא תגיב ומה תעשה?

בהומור, משחק וצבע, מלווים הסופר משה שרון והמאיירת שלהבתיה זיס, את אדר הגיבורה (תרתי משמע) אל הרגע שבו תיאלץ להתמודד עם עובדת החיים הכואבת – שלא הכול קורה בדיוק כמו שהיא ציפתה וחלמה.

בסוף הספר יוכלו ההורים לקבל הדרכה וכלים מעשיים להתמודדות עם רגש האכזבה של ילדיהם, מאת מדריכת ההורים – עדי הרפז.

"אחי אהרן ואמא בהריון" הוא ספרו התשיעי של משה שרון, וספרו השני לילדים. קדם לו "הנסיך קוקוריקו".

הרקע לכתיבת הספר: באחת מסדנאות לכתיבת ספרי ילדים בהן השתתף משה שרון, הוא נזכר שכשהיה בן תשע אמא שלו נכנסה להריון. הוא לא זוכר למה, אבל סוגיית השם לאחיו הקטן הטרידה אותו מאד. הוא רצה שיקראו לו "איתן" וניסה לשכנע את הוריו בכל הכוח. בתור ילד, הוא היה משוכנע שהוא זה שמחליט…

"ספר מתוק! … כאמא זה מעולה שיש ספר המתמודד עם אכזבות אצל ילדים… גם האיורים יפים ומזמינים"                                                                                                       רותם זיסמן כהן

 

"אהבתי! וגם הילדה אהבה! למשה שרון יש את הקסם לכתוב ספר ילדים בדיוק כפי שהם חושבים, מרגישים ומדברים"                                                                                            דינה אברמסון

על הסופר

משה שרון, סופר, מאמן אישי וזוגי ומרצה מבוקש, נשוי לנעמי ואב לארבע בנות. יליד יקנעם עילית. מתגורר כיום בראש העין. עוסק בלימודי יהדות, חסידות וקבלה מעל עשרים שנה. בעל אתר אינטרנטי ללימוד קבלה אליו נכנסים עשרות אלפי איש בחודש מכל העולם. בין תלמידיו לא מעט מפורסמים: רמי קליינשטיין, נתי רביץ, עדן הראל ועודד מנשה, צופית גרנט, רותם זיסמן-כהן וגאלה קוגן.

בהרצאותיו, כמו בספריו, הוא עושה חיבורים בין עולם הקואוצ'ינג והפסיכולוגיה – הרקע האקדמי שלו – לבין יהדות, חסידות וקבלה. בנוסף, בשמונה השנים האחרונות, מכשיר מאמנים ומטפלים אישיים וזוגיים ברוח הקבלה והיהדות, במסגרת בית ספר שהקים בשם "טוב ומיטיב".

שרון הוא בוגר בית הספר לכתיבה של אשכול נבו ואורית גידלי, בסדנאות כתיבה למבוגרים ולילדים.

כמו כן יש לו ולעדי הרפז פודקאסט שנקרא "איך עושה משפחה, על זוגיות וחינוך ילדים, עם 20,000 מאזינים בכל הפלטפורמות:  https://youtube.com/playlist?list=PLpZ3fwcjYZt_WzAHQxt90bRkvXM2LAgvk&si=QPcGg81Hqq5cWAMq

מאה ספרים של "אחי אהרון ואמא בהריון" נשלחו לילדי מפונים וילדי מילואימניקים.

ועוד פרטים על משה שרון בויקיפדיה: 

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%94_%D7%A9%D7%A8%D7%95%D7%9F_(%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%A8)

הספר: אחי אהרון ואמא בהריון

מאת: משה שרון

עורכים: יותם שווימר ואפרת משה

מאיירת: שלהבתיה זיס

הוצאת פראג, לא ממוספר, 74 ש"ח

 

 

חגיגת שבועות עם טחינה טורקיז "טורקיז" מגישה לרגל שבועות עוגת גבינה מרהיבה עם טופינג ייחודי: עוגת גבינה עם קרמבל טחינה

יצרנית הטחינה "טורקיז" מגישה לרגל חג השבועות מתכון לעוגה חגיגית, מיוחדת וטעימה: עוגת גבינה עם קרמבל טחינה. עוגה מרהיבה עם שלוש שכבות של קלתית, מילוי מתוק של גבינה ומעל קרמבל טחינה פריך וטעים שמעניק לעוגה טעם עשיר הדומה לחלוה. העוגה קלה באופן יחסי להכנה, תקשט את שולחן החג ותהיה חגיגה לחיך לכל המשפחה.

קרדיט צילום: הדס ניצן

חג שבועות שמח!

מצרכים (ל-8 מנות):

לבצק (בתבנית טארט בקוטר 24):

100 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות

1 ו-1/2 כוסות קמח

2 חלמונים

2/3 כוס אבקת סוכר

1 כפית מייפל

משקולות/קטניות יבשות

למלית:

1 גביע גבינת שמנת 28%

1 גביע שמנת חמוצה 15%

3/4 כוס סוכר

3 ביצים

50 גרם אבקת אינסטנט פודינג וניל

לקרמבל טחינה:

2 כפות טחינה גולמית

2 כפות שמן

1/3 כוס סוכר חום

1 כוס פחות 2 כפות (110 גרם) קמח כוסמין מלא

קורט מלח

לקישוט:

חופן פקאן מסוכר קצוץ

1 כף טחינה גולמית

אופן ההכנה:

  1. במיקסר עם וו גיטרה או מעבד מזון עם להב פלסטיק מערבבים יחד את החמאה, הקמח והסוכר עד קבלת פירורים. מוסיפים את החלמונים והמייפל ומערבבים עד קבלת בצק (לא ללוש יותר מדי). מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה לעובי של כ-3 מ״מ ומכניסים למקרר עד לייצוב הבצק.
  2. מוציאים את הבצק מהמקרר, מפרידים מניירות האפייה ומניחים על תבנית הטארט. מסדרים ומוודאים שהבצק נצמד לדפנות. מכסים בנייר האפיה ומניחים על הבצק משקולות או קטניות. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד לאפייה מלאה של הבצק. מוציאים מהתנור ומורידים את הקטניות ונייר האפייה.
  3. מכינים את המלית: טורפים יחד את גבינת השמנת והשמנת החמוצה עד קבלת מרקם חלק. מוסיפים את הסוכר, הביצים ואבקת האינסטנט פודינג ומערבבים עד איחוד. מוזגים את המסה על הבצק ומכניסים למרכז התנור על 160 מעלות, ללא מאוורר/טורבו.
  4. אופים במשך כ-30 דקות ומנמיכים את החום ל- 150 מעלות למשך 25 דקות נוספות. מכבים את התנור, מצננים עם דלת פתוחה כ- 10 דקות ומכניסים למקרר למספר שעות.
  5. מכינים את הקרמבל: בקערה שמים את כל הרכיבים ומערבבים, תחילה במזלג ואחר כך בקצות האצבעות, עד לקבלת לפירורים. אופים בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות עד השחמה ומצננים.
  6. מפזרים את הקרמבל על העוגה ומקשטים מסביב בפקאן המסוכר. מזליפים מעט טחינה גולמית מעל ומגישים.

 

 

יום חמישי, 6 ביוני 2024

זמן קריאה לילדים – "צופי הכלבלב והנחליאלי הקטן", שירי ילדות לילדים והורים מאת מוטי לוי

ספר שירי הילדות צופי הכלבלב והנחליאלי הקטן, מאת מוטי לוי, כולל 16 שירי ילדים מקוריים, שיזכירו להורים, לסבים ולסבתות את רגעי האושר והתמימות של ילדותם בישראל, ספר צבעוני ומקסים, מאוד אהבתי להזכר בשירי הילדות שלי, וכיף להעביר גם לילדים ודרך השירים לספר להם על החיים שלנו וסיפורי הילדות שלנו, עם זכרונות של פשטות וכיף מהנאות הקטנות של החיים.

האיורים המקוריים והאומנותיים של האומנית והציירת, דיאנה שמעון, מספקים לילדים הצצה נוסטלגית למשחקי הילדוּת עם חברים וחברות בשכונה ובבית הספר, לחיות הבית ולחיות הבר שהיו חלק בלתי נפרד מהחיים, למסיבות ימי הולדת ולטיולים בשדות ובפרדסים ירוקים, פורחים וריחניים.

יַלְדָּה יָפָה בָּאָה לַשְּכוּנָה,

כָּל הַיְּלָדִים אוֹתָהּ אָהֲבוּ.

אַרְבָּעָה מַקְּלוֹת, קְלָס וְחֶבֶל

בָּנִים בָּנוֹת בְּיַחַד שִׂחֲקוּ.

יַלְדוּת יָפָה עם יַלְדָּה יָפָה

הָיְתָה בַּשְּכוּנָה בְּכָל הַתְּקוּפָה.

מתוך השיר "יַלְדָּה יָפָה"

חמישה שירים מהספר הוקלטו באולפנים מקצועיים: הזמרת, יעל מגל, שרה על "דובי צהוב עם פס ירוק" (לחן ועיבוד מוזיקלי: ניר בכר). ארבעה שירים נוספים הולחנו על ידי נורית פלד קירשטיין (עיבוד מוזיקלי: יאיר סתוי): "צופי הכלבלב", "הנחליאלי הקטן", "ילדה יפה" ו"ילדותי".

מגיל 14 עוסק הסופר והמשורר, מוטי לוי, אב לשתי בנות נשואות וסב לארבעה נכדים קטנים, בכתיבה: פרוזה, שירה, אקטואליה וספרות מתח. למרות שהוגדר על ידי הרופאים כְּנֵס רפואי, הוא אינו מפסיק ליצור. ספרו "פטריוטים מחוץ לגבולות" (שיצא בהוצאת ספרי ניב) זכה לברכתו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, במהלך פגישה עימו בבית הנשיא.

צופי הכלבלב והנחליאלי הקטן

מאת: מוטי לוי

גלילי הוצאה לאור

עריכה ספרותית ולשונית: דרורית חן

איורים: דיאנה שמעון

ז'אנר: ילדים

כריכה: קשה

מספר עמודים: 24.

73 ש"ח

פשוט, נח וקל: טחינת אל ארז משיקה טחינה גולמית מעודנת בבקבוק לחיץ

טחינת אל ארז מרחיבה את הצעת הערך שלה בקטגוריית הטחינה הגולמית ומשיקה סדרת מוצרים חדשה – טחינה גולמית מעודנת וטחינה גולמית מלאה מעודנת, שתיהן בבקבוק לחיץ, המשדרג את חווית השימוש והופך אותו לפשוט, קל ונוח. כל האיכות המוכרת, במרקם עדין במיוחד, מוגשת כעת בבקבוק לחיץ המתאים לשימוש וצריכה בצורתו הגולמית וללא כל צורך בהכנה.

הטחינה המעודנת החדשה, עשויה מ- 100% שומשום מובחר, שעבר קלייה איטית וטחינה מיוחדת, המעניקים לה מרקם עדין וקטיפתי המתאימה לזילוף על סלטים, כריכים, אנטיפסטי, בשרים ועוד.

אצלנו בבית מאוד אוהבים לאכול טחינה, ומאוד שמחתי להכיר ולהתנסות בסדרת הטחינות החדשה של אל ארז, הבקבוקים מאוד נוחים לשימוש וניתן להשתמש בהם בכל עת, על כריך, קציצות, חצילים, ועוד מגוון מאכלים, הטחינה מאוד טעימה ואיכותית, הכנתי לארוחת צהריים קציצות מטוגנות על מחבת פסים, זילפתי מעל את הטחינה גולמית מעודנת של אל ארז, ויצא מושלם בטעמים, אני מצרפת את המתכון להנאתכם.

שמים בקערה ,חצי קילו בשר טחון, בצל בינוני קצוץ דק דק, חצי חבילה פטרוזיליה קצוצה, כפית מלח, חצי כפית פלפל שחור, כפית ראס אל חנות, כף שמן זית, מערבבים היטב, מכינים קציצות, מטגנים במחבת פסים, מעל שמים את הטחינה המעודנת של אל ארז, ונהנים…

הטחינה הייחודית של אל ארז מופקת מזן השומשום האתיופי הטוב בעולם הנקרא "הומרה". הזרעים נבחרים בקפידה ועוברים תהליך המשלב את המסורת העתיקה והקידמה הטכנולוגית, תוך הקפדה יתרה על איכות המוצר.

הטחינה החדשה של המותג אל ארז נותנת מענה נוסף לאנשים המעוניינים לאכול טחינה גולמית כפי שהיא, בקלות ובנוחות, על ידי לחיצה על הבקבוק, וניתנת לשימוש בבית, בטיול, בעבודה ובכל מקום.

טחינה בבקבוקים הלחיצים הינה ללא גלוטן. הבקבוקים מכילים כמות של 300 גרם, בהשגחת רבנות העדה החרדית ובד"ץ בית יוסף. ניתן להשיג בכל רשתות השיווק.

טחינת אל ארז – מפעל שהוקם בשנת 1990 והחל את דרכו כמפעל בוטיק קטן בנצרת והפך למותג טחינה מוביל בארץ ובעולם המככב בחנויות רבות ומסעדות בארץ וברחבי העולם. המפעל ממוקם כיום באזור תעשייה שגיא 2000 (ליד כפר ברוך).

 

 

יום רביעי, 5 ביוני 2024

מתכון לפנקייקס מבית השף גיל אבירם וסולתם



מצרכים:

1 גביע יוגורט

1 כוס חלב

2 ביצים XL או 3 ביצים L

2 כפות חמאה מומסת

קורט מלח

2 כפות סוכר

מעט תמצית וניל

1 חבילה קמח תופח 350 גר'

1 חבילה אבקת אפייה

אופן ההכנה:

לערבב הכל בקערה לכדי עיסה נוזלית

לשמן את המחבת

בעזרת 2 כפות לשפוך לעיגול הפנקייק, להפוך צד כשנוצרות בועות.

בתאבון!

המתכון באדיבות השף גיל אבירם

ומותג כלי הבישול והאפייה סולתם www.Soltam.co.il

קרדיט צילום: גיל אבירם

 

יום שני, 3 ביוני 2024

יצא לאור: ספר חדש לעו"ד אורי גולן, "מגדל צמח בעמק"

קיבלתי לסקירה את ספרו המרתק של עו"ד אורי גולן, הספר, "מגדל צמח בעמק", מגולל את סיפורו הלא-ייאמן של גולן, שעלה עם הוריו מעיראק בשנות ה-50 ללא פרוטה, ללא השכלה – וללא סיכוי של ממש, הגיע לפסגת הפוליטיקה המוניציפאלית, והיה שותף ללא מעט מהלכים לאומיים. היום גולן נושא בתואר עורך דין ובנוסף, מחזיק בתואר ראשון במדעי המדינה.

הספר "מגדל צמח בעמק", מראה לקורא כמה נחישות ואמונה יכולים לעשות שינוי רב, אורי גולן הוכיח שהרבה תלוי באדם עצמו, ולמרות נקודת הפתיחה הנמוכה שלו, הגיע להישגים מדהימים וכבש פסגות רבות, אבל נשאר גם אדם אשר תורם למען הקהילה, ועושה רבות , ממש לא ברור מאליו שכל ההכנסות מהספר יתרמו לעמותת "להאמין ולא לוותר", משפט שאורי גולן מאמין בו בכל ליבו, ודרך קריאת הספר שלו נחשפים לדמות מיוחדת במינה עם סיפור מעורר השראה.

אורי גולן הוא דמות נדירה, שמגלמת את השאיפה הציונית המרכזית, של אדם ישראלי אותנטי * גולן החל את דרכו בשפל המדרגה – אך הגיע, הודות לכשרונו ונחישותו, לפסגה * כל ההכנסות ממכירת הספר ייתרמו לעמותת "להאמין ולא לוותר" למען ילדים אוטיסטים

שום דבר בנסיבות לידתו הצנועות של התינוק השלישי (מתוך שישה) במשפחה יהודית קשת יום בעיראק, או בנסיבות עלייתו ארצה עם משפחתו שנתיים אחר כך, במבצע "עזרא ונחמיה" לא צפנו ולו רמז לאן יתגלגלו חייו של התינוק הזה ולאילו הישגים ומעמד יגיע.

לכאורה – הכל החל ברגל שמאל: הרדיפות בעיראק שבעטיין נאלצה המשפחה לברוח, היחס המתנשא של פקידי העלייה לבאים, שקבעו בשרירותם שלושה שמות שונים לבני משפחה אחת, כמו גם את תאריך לידתו של התינוק כ-00.00.48 והמעבר לעיר שטרם נולדה – מגדל העמק.

אלא שהצעד הזה, האחרון – הברכה שרתה עליו. מגדל העמק האירה פניה לנער, ששמו שונה בישראל לאורי גולן. לא מיד, לא בלי קשיים ומהמורות, אבל לאט לאט, תוך השקעת מאמץ כביר וגילוי נחישות בלתי מצויה – השתחרר אורי גולן מכל כבלי הסטיגמות שאפפו אותו וכמו גולם שהופך לפרפר צבעוני ויפהפה – החל במסלול מטאורי ממש, לעבר הישגים שבתחילה, אי אפשר היה להעלותם על הדעת.

במשך 25 שנים כיהן אורי גולן כמנכ"ל עיריית מגדל העמק. במהלך התקופה הזו ניצח בכל מערכת בחירות שניהל והמליך את ראשי העיר בזה אחר זה. תפקידו ומעורבותו הפוליטית הציבו בפניו לא מעט מכשולים ואתגרים וגם לא מעט מאבקים מול יריבים, שלא כולם הצטיינו מבחינה אתית וחלקם גבלו בבגידה פוליטית. אבל על כולם התגבר.

היום, אורי עורך דין ובנוסף, הינו בעל תואר במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. רעייתו לייה, בעלת תואר שני בניהול חינוך והייתה המנהלת המיתולוגית של חטיבת הביניים העצמאית בעיר. בנו בכורו, אריאל, בעל תואר שני ונושא בתפקיד בכיר בחברת "צים" ובנו הצעיר, אהוד, בעל תואר שני במשפטים, עורך דין, נוטריון, בורר ומגשר בעלים של משרד עו"ד ונוטריון מצליח במגדל העמק.

כל ההכנסות ממכירת הספר ייתרמו לעמותת "להאמין ולא לוותר", עמותה שהוקמה במטרה לסייע לילדים על הרצף האוטיסטי. העמותה מבקשת להעניק לילדים סביבה תומכת, שתסתייע במומחים כדי לקדם אותם ולסייע להם להשתלב בחברה, בהתאם ליכולתם.

המניע להקמת העמותה היה בנו של אהוד ונכדו של אורי, אלון, שאובחן בגיל שנתיים כמצוי על הרצף. היום אלון בן 13 ומטופל באהבה רבה על ידי צוות שכולל פסיכולוג, קלינאית תקשורת ומנתחת התנהגות פרה-רפואית.

את הספרים אפשר להשיג ב- חנות הדיגיטלית באתר "עברית" בעלות מופחתת וכספר מודפס בהזמנה אישית.

עלות כל ספר: 44 ₪ בחנות הדיגיטלית ו-98 ₪ כספר מודפס