יום רביעי, 15 במאי 2024

זמן קריאה – מלקוס קובץ סיפורים מאת שלומי יונה

קיבלתי לסקירה את הספר "מלקוס", מאת שלומי יונה, קובץ סיפורים,ספר חדש בשתיים הוצאה לאור רואה אור בסיוע הקרן ע"ש ד"ר יוסף קמפוס ובתמיכת קרן רבינוביץ'.

אני אוהבת לקרוא קובץ סיפורים, והספר מלקוס מקבץ מגוון סיפורים וכל סיפור מעניין בפני עצמו, על חיים בשכונה קשת יום, בסיפורים יש סודות, וכאב רב, סיפורים על חיים אשר אינם פשוטים , ויש מורכבות יומיומית, והתמודדות עם אלימות במשפחה, פשיעה, פדופיליה ועוד, אנשים שהחיים לא חייכו אליהם, סיפורים מהחיים וכתיבה ישירה ונוקבת, אשר מכניסה את הקורא למציאות של שכונת מצוקה בעיר נידחת.

יום אחד האמא חיכתה לבן הקטן שלה מחוץ לבית הספר ולקחה אותו לאכול פלאפל. אחרי שניגבה לו את הטחינה מהפנים היא ביקשה ממנו לעזור לה לגלות לאן אבא שלו הולך בערבים. היא נתנה לו שטר של חמישים והבטיחה עוד חמישים אם הוא יצליח. כשאמרה את זה היא החזיקה בפנים שלו והוסיפה שהוא חייב, אחרת יקרה משהו רע.

הכסף והפלאפל לא העלימו את הפחד של הקטן והוא ביקש מאחיו שיבוא איתו. אבל הוא רק השיב בחיוך שמבלי לעקוב הוא כבר יודע לאן הדפוק הזה הולך.

"לאן?" שאל הקטן.

"עדיף שתשחק בגולות," ענה לו הגדול בזלזול.

שנות השמונים. בשכונה המנומנמת בעיר הדרומית שעל סיפו של המדבר, משחקים הילדים. הם מתגנבים לקולנוע ולמשחקי הכדורגל, הם עוקבים אחרי שכנות משוגעות ומשליכים אבנים על חלונות. אבל אין תמימות בילדות הישראלית הזאת שמשרטט שלומי יונה, ואין נחמה. הילדים במלקוס סובלים מהזנחה, הם חוטפים מכות רצח ולומדים על החיים מוקדם מדי והרבה מדי ובעיקר – אין מי ששומר עליהם.

בשפה ייחודית, ביצריות ובזעם שלומי יונה משרטט במלקוס, ספר הביכורים שלו, קווים לדמותה של ישראל אחרת ומציב בפני הקורא מראה שקשה להסיט ממנה את המבט.

בקובץ 11 סיפורים והוא שזור ביסודות ביוגרפיים.

סיפור "הצינור" התפרסם בכתב העת "מאזניים"

שלומי יונה הוא איש תיאטרון, שחקן, ליצן רפואי ומחזאי. עוסק בליצנות רפואית גם מול מפונים וחיילים שחוזרים משדה הקרב. בימים אלה הוא סטודנט בחוג לטיפול באמנות באוני' חיפה במטרה לעבוד עם אוכלוסייה במצוקה, מכורים ופוסט טראומתיים.

הספר: מלקוס

מאת: שלומי יונה

עורכת: אורנה לנדאו

שתיים הוצאה לאור

151 עמודים, 88 ש"ח

יום ראשון, 12 במאי 2024

חוגגים עצמאות בגולן מטיילים בגולן ביום העצמאות ונהנים מעשרות סיורים מודרכים ללא עלות! הסיורים ביוזמת מועצה אזורית גולן ללא עלות ובהרשמה מראש

הגולן פורח בשלל צבעי פריחה ומזג האוויר מושלם לטיולים.

בגולן יציעו ביום העצמאות הקרוב עשרות סיורים וטיולים מודרכים ללא עלות במסלולים ובאתרי הטבע הנוף והמורשת.

קרדיט צילום: שאול ג'באני
הטיולים מיועדים מיועד למשפחות ובדרגות קושי שונות כך שניתן לבחור מסלול ע"פ דרגת קושי רצויה ועניין. כל הסיורים יוצאים בשעה 10:00
הסיורים ביוזמת מועצה אזורית גולן ללא עלות ובהרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל. לינק להרשמה : https://mkgolan.co.il/events/471/

למקומות לינה, אטרקציות ומקומות הסעדה: https://tourgolan.org.il/

• הגולן מוגדר ירוק ע"פ הנחיות פקע"ר.

מסלולי הטיול המוצעים:

שם המסלול מספר ק"מ משפט תמציתי תיאור המסלול דרגת קושי המלצה שלנו למקום קרוב לפיקניק
תל קצעא יער אודם-
מסלול מעגלי
2 קמ טיול פריחה במעבי יער אודם נפסע במעבי יער אודם בינות לאלונים ונהנה מפריחה אביבית של הגולן הגבוה עם שפע של מינים מיוחדים קלה אנדרטת פלסר 7 מקום יפה לפיקניק משפחתי
שביל עמק הבוסתנים 1 ק"מ טיול קסום בינות לשרידי חקלאות קדומה עם נוף קסום של עמק קונטרה השביל כשמו כן הוא, עובר בין נקודות עניין חקלאיות קדומות וכן נקודות תצפית מרהיבות ביופיין הפונות לעמק קוניטרה. קל
יער אלוני הבשן מקום לפיקניק ועל האש משפחתי.
שביל דליות גמלא סיור של טבע הסטוריה ונוף אל העיר הקדומה גמלא דרך נחלי הגולן דליות בזלת וגמלא שביל טיול העובר וחוצה את נחלי מרכז הגולן נחל דליות ונחל בזלת
לאורך הדרך תצפית מדהימה לעיר גמלא ולמפל בזלת הנסתר והלא מוכר בנוני
שאטל מעיין כנף
מקום יפיה לעל האש ופיקניק משפחתי
כולל מעיין מפנק ומותאם לילדים

קרדיט צילום: עופר בלאנק
עין קשתות 700 מטר בית הכנסת העתיק של עין קשתות "קומם מחדש" ונותן לנו יחד עם האתר כולו הצצה לחיי תושבי הגולן בתקופת המשנה והתלמוד.
סיור חוויתי וקליל וחזיון אור קולי קל ונגיש חורשת בג'וריה מקום יפה לפיקניק משפחתי ועל האש
פארק לב הגולן 3 ק"מ סיור במרכז הגולן של חקלאות טבע ומורשת קרב, בינות מטעים שרידי התיישבות קדומה ומאגרי מים נתחיל את סיורנו בכפר הצ'ר קסי חושניהעם תצפית מדהימה ופחות מוכרת במרכז הגולן , נצעד לצד מטעי התפוחים והנשירים של קשת ונסיים בתצפית על אגם קשת "במצפור עמיחי" לזכר נופלים ממלחמת חרבות ברזל קל-בנוני
(הקפצת רכבים) בוסתן משה
גן מקסים לזכרו של משה צימרמן סמוך למושב יונתן מקום מקסים לפיקניק משפחתי ועל האש
אפיק ונחל עין גב מעגלי 1 ק"מ סיור עם נוף מדהים אל תחום סוסיתא נחל עין גב בינות בוסתנים
סיום במעיין קטן ונסתר נתחיל את סיורנו במועדון הקצינים הסורים נשמע על אלי כהן האיש שלנו בדמשק ועל היפוס היא סוסיתא נסיים במעיין קטן נסתר ומרענן עם תצפית מרהיבה אל הכנרת והגליל קל-בנוני עין תאופיק
מעיין קטן מותאם לילדים היער מבוא חמה, מקום מקסים להתרעננות ופיקניק\"ועל האש " משפחתי

מציינים עצמאות בגולן
מפגש משפחות בחורשה במושב כנף עם פעילויות תוכן – שזירת פרחים, מעגל מתופפים, ג'אגלינג וציור בצבעי מים.
מופע "מקצה לקצה"
• במקום יהיו דוכני מזון בתשלום
• האירוע ללא עלות
יום שלישי 14/5 ו' באייר בחורשה במושב כנף 16:00 – 17:45

זמן קריאה – "מוח הילד הסבר להורים" איך תעזרו לילדיכם לפתח את יכולותיהם השכליות והרגשיות בשש שנות חייהם הראשונות, מאת אלווארו בילבאו….

הספר "מוח הילד הסבר להורים" איך תעזרו לילדיכם לפתח את יכולותיהם השכליות והרגשיות בשש שנות חייהם הראשונות מאת אלווארו בילבאו, מיועד לכל הורה שרוצה את החינוך הטוב ביותר לילדיו, וחשוב להתחיל בכך בגילאים צעירים, אני בטוחה שכל הורה רוצה את הטוב ביותר עבור ילדיו, אבל ההורים צריכים הכוונה, ולמידה, כיצד לעשות את זה בצורה המיטבית עבור הילדים המקסימים, וכמובן שנתקלים גם בקושי ואתגרים בגידול הילדים, וידע זה כח, וברגע ששמים לב ונותנים מענה לילד מבחינה אינטלקטואלית ורגשית, אז הדרך שלו בחייו הבוגרים תהייה דרך חיובית ומסלול חייו יהיה קל יותר, ויהיו לו הרבה חוזקות, ובטחון בעצמו, וזה פשוט נהדר, ספר מומלץ לכל הורה….

בשש השנים הראשונות לחייו מוח הילד מפתח פוטנציאל יחיד במינו, שלא יפתח עוד כל חייו. אין פירוש הדבר שעלינו להפוך את ילדינו לגאונים קטנים, מפני שמוח שמתפתח תחת לחץ בוודאי יחמיץ חלק גדול ממהותו. אך אם נכיר את דרך התפתחות המוח בשנים הללו, נוכל להעניק לילדינו את מה שהם זקוקים לו עבור התפתחות מיטבית.

  • מדוע לילדים יש אנרגיה אינסופית בגן המשחקים אך כשלוקחים אותם לסופר הם לא מסוגלים לעמוד על הרגליים?
  • מדוע ישנן התפרצויות זעם אדירות דווקא בגיל שנתיים ושלוש?
  • כיצד מילוי מיידי של כל משאלה של הילד תגרום לו בסופו של דבר לסבל?
  • מה ההבדל העצום בין "אם תנקה את החדר תוכל לשחק במחשב" לבין "אני רואה שניקית יפה את החדר, אם אתה רוצה, אתה יכול לשחק במחשב"?

ואיך כל הדברים הללו קשורים למאה מיליארד תאי העצב שהילד שלנו נולד איתם?

המדריך החינוכי הזה, רב מכר ענקי בעולם הדובר ספרדית, נכתב בידי הפסיכולוג וחוקר המוח אלווארו בילבאו, ומגלה לנו בשפה פשוטה ובהירה על אודות ההתפתחות המרתקת

של מוח ילדינו וכיצד אפשר לפתח ולחנך אותם בהתאם למה שהם מסוגלים לקלוט, להבין וללמוד. הספר מכיל עצות חינוכיות ומעשיות שפועלות להקנות לילד או לילדה כישורים אינטלקטואליים ורגשיים טובים מתוך כוונה להכין את הילד להיפתח אל העולם, לנהוג באחרים בכבוד ולחזק ולטפח את יכולותיו וביטחונו העצמי.

אלווארו בילבאו הוא פסיכולוג וחוקר מוח ספרדי, אב לשלושה ילדים. הוא השתלם בבית החולים ג'ון הופקינס ובמכון קנדי קריגר, פעל בשיתוף עם ארגון הבריאות העולמי. מחקריו זיכו אותו בפרסים בתחום הפסיכולוגיה ומדעי המוח.

"איך לעזור לילדיכם לפתח את הפוטנציאל האינטלקטואלי והרגשי שלו. ספר שכל הורה חייב לקרוא."

– חבייר פרוצ'נה, פסיכותרפיסט

"מומלץ ב־100 אחוזים. המתנה הטובה ביותר שהורה יכול להעניק לילדיו."

– אנה אזקוטיה, פסיכולוגית חינוך, מורה ואם

הספר: "מוח הילד הסבר להורים" איך לעזור לילדכם לפתח את הפוטנציאל האינלקטואלי והרגשי שלו.

מאת: אלווארו בילבאו

מטר הוצאה לאור

תרגום: יוסי מילוא

עורכת התרגום: רינה גרינוולד

240 עמודים, 108 ש"ח

זמן קריאה – הציבו גבולות, ללמוד לומר לא ולהשיג שליטה בחייכם, מאת נדרה גלובר טוואב…

הספר "הציבו גבולות", ללמוד לומר לא ולהשיג שליטה בחייכם מאת נדרה גלובר טוואב, הינו ספר הביכורים שלה ונמצא בין רבי המכר של הניו יורק טיימס, זהו ספר מאוד חשוב בהעצמה ונותן כלים מצויינים להבנת גבולות בינאישיים, והצבת גבולות, בחיים ישנם הרבה מצבים שנדרש מאיתנו להציב גבולות ולהגיד עד כאן, ואין את הכח, פוחדים מעימותים, סובלים מחוסר בטחון, ואז יש הדרדרות שקשה לעצור, ומוצאים את עצמנו בייאוש ופחד פנימי, וזה יכול להיות בחיים האישים עם בני משפחה, בעבודה, עם חברים טובים ועוד מגוון סיטואציות, לכן מאוד חשוב לקרוא את הספר החשוב הזה וללמוד, הספר מתאים לכולם, וגם לאנשי מקצוע לרכישת כלים נוספים לטיפול…..

האם אתם מזדהים עם לפחות אחת מחציית הגבולות הבאות:

  • מדוע אני מרגישה סחוטה רגשית אחרי כל פגישה עם החברה הכי טובה שלי?
  • מדוע אני לא מסוגל להגיד 'לא' לבוס שלי?
  • כיצד אומר לקולגה לעבודה שהתגובות שלו על הלבוש שלי לא נעימות לי?
  • איך להתמודד עם אנשים שמתייחסים אלי אחרת בגלל הדעות הפוליטיות שלי?
  • האם אני נמצאת במערכת יחסים זוגית רעילה, והאם אפשר וכדאי לתקן אותה?
  • כיצד אתמודד עם אחי שתמיד לווה ממני כסף ואף פעם לא מחזיר?

כולנו יודעים שכדאי שיהיו לנו "גבולות בריאים" כדי להשיג איזון בין החיים לעבודה, להתמודד עם אנשים רעילים וליהנות ממערכות יחסים מתגמלות עם שותפים לחיים, חברים ובני משפחה. אבל מה באמת פירושם של "גבולות בריאים"? מתי נדע אם מישהו חוצה את הגבול הריגשי או הפיזי שלנו, את גבולות יחסי העבודה או הגבול המיני, החומרי והאינטלקטואלי?  איך ומתי נזהה אנשים ששואבים את מיטב זמנינו ואת האנרגיה שלנו וכיצד נוכל לומר להם בביטחון "לא" מבלי לפגוע בהם?

כשנדרה גלובר טוואב, מטפלת מוסמכת, מומחית מבוקשת למערכות יחסים ואחת התרפיסטיות המשפיעות ביותר באינסטגרם, פרסמה את הציבו גבולות, הוא הפך לרב מכר מיד עם צאתו לאור. הוא מציג דרכים פשוטות ורבות עוצמה לכונן גבולות בריאים בכל תחומי החיים. הטכניקות, המעוגנות במחקר

העדכני ביותר ובפרקטיקות הטובות ביותר בתחום הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי (CBT), עוזרות לנו לזהות ולבטא את צרכינו באופן ברור, בלי להתנצל וחושפות את הבעיות הניצבות בשורשן של תופעות רבות: תלות, מאבקי כוח, חרדה, דיכאון ושחיקה. קריאה בהציבו גבולות הוא צעד ראשון וחשוב בדרך להשיב את לכם את חייכם.

"ספר הביכורים של טוואב הוא מדריך מקיף להבנת גבולות בינאישיים וכינונם… היא מזהה שישה סוגי גבולות – פיזיים, מיניים, אינטלקטואליים, רגשיים, חומריים וקשורי זמן – ונותנת טיפים המבהירים כיצד להציב גבולות אישיים ולשמור עליהם."

– Publishers Weekly

"הספר פורט את המה, הלמה והאיך של גבולות בצורה בהירה וחומלת ומותיר את הקוראים מלאי ביטחון עצמי, מועצמים ונכונים להתמודד עם השיחות הקשות המצפות להם."

– מליסה ארבן, מייסדת ומנכ"לית Whole 30

"זה ספר התנ"ך של הגבולות."

– אלכסנדרה אל, מחברת After the Rain

הספר: הציבו גבולות, ללמוד לומר לא ולהשיג שליטה בחייכם

מאת: נדרה גלובר טוואב

מטר הוצאה לאור

תרגום: שאול לוין

עורכת התרגום: יובל גלעד

294 עמודים, 108 ש"ח

טעים ובריא: על האש בחג העצמאות חוגגים בצורה בריאה וטעימה

"על האש", היא מסורת קולינרית אהובה, במיוחד בחג העצמאות. בין אם בחצר הבית או בחגיגה משפחתית בפארק. אולם, עם כל ההנאה, חשוב לא לשכוח לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה. ד״ר איה בן שלום, מנחה בכירה בחלי ממן, רשת המתמחה לאורח חיים בריא מסבירה: בעידן בו אנו מוקפים במגוון רחב של אפשרויות מזון, עלינו להתמקד בבחירות מושכלות גם כשאנחנו נהנים מעל האש.

לכן, בזמן שאנו נהנים ממנות טעימות על האש, נוכל להימנע מתוצאות לא רצויות שישפיעו על הבריאות שלנו. כך, נבטיח תענוג קולינרי בריא ומאוזן:

שמרו על טמפרטורת גריל נכונה, היא חיונית לצלייה בריאה – הימנעו מצליית בשרים על אש גלויה או בטמפרטורה גבוהה – צלייה זו עלולה להפריש חומרים לא בריאים אל הבשר. כמו כן, הימנעו מאכילת בשרים על האש כשהם שרופים מידיי.

הוסיפו ירקות למנגל – ירקות על הגריל הם לא רק תוספת בריאה אלא, גם חגיגה לעיניים. צלו מבחר ירקות צבעוניים ובריאים כמו: פלפל, קלחי תירס, חצילים, פטריות, בצל, תפוחי אדמה, דלעת, קישואים ועוד. שפדו אותם על שיפודי עץ, הברישו אותם בשמן זית, פזרו עשבי תיבול ותבלינים וצלו עד לריכוך. כדי למנוע הידבקותם או השתמשו בתרסיס שמן.

בחרו נתחי בשר "רזים" ללא שומן כמו בשר עוף ללא עור (פרגיות, חזה עוף, סטיק עוף, הודו) אלו יפחיתו משמעותית את צריכת השומן הרווי.

אם אתם חובבי דגים – זו אפשרות מצוינת מכיוון שהם עשירים בחומצות שומן אומגה 3, המעודדת את בריאות הלב.

אם אתם חובבי בשר אדום העדיפו נתחים רזים כמו סינטה או פילה.

אל תטביעו את הבשר ברטבים מלוחים מידיי, תבלינים, רטבים מתוקים או רטבים כבדים. הקפידו להשתמש בתבלינים שהכנתם בעצמכם. לפעמים, עשבי תיבול שונים עם מעט מלח ופלפל עושים את העבודה.

סלטים כתוספת "על האש" – היזהרו מהם!! והעדיפו להכין סלטים עשירים בירקות בריאים בבית והגיעו מוכנים איתם. תבלו אותם לבד עם מלח, פלפל, שמן זית ולימון .

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי ובולט בשילוב מרכיבים חלופיים ב"על האש" המסורתי: בין אם בשל העדפות תזונתיות, שיקולים בריאותיות וכד..

לדוגמא חלופות צמחיות שזכו לפופולריות עצומה, אפילו בקרב אוהבי הבשר:  פטריות פורטבלו, חצילים ואפילו סטייקים של כרובית. חלופות אלו מקבלות טעם מעושן טעים בגריל, ומספקות אפשרות משביעה ומזינה לצמחוניים ולטבעוניים כאחד.

טופו – מאכל מגוון המתאים לגריל. השרו אותו בתערובת של רוטב סויה, ג'ינג'ר, שום, שמן שומשום לפני הצלייה  – והתוצאה תוספת גדושה בחלבונים עם טעם עשיר.

ולסיום קינוחי פירות בגריל.

הצלייה על האש אינה מוגבלת רק לבשרים. האפשרויות פתוחות גם למתוקים. חתכו פירות לחצי כמו אננס, אפרסקים ואפילו בננות מקבלים טעם מקורמל כשהם חרוכים קלות על הגריל. הגישו אותם כקינוח מרענן.

שיפודי טופו ארוחת צהריים טבעונית

באדיבות חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא

מרכיבים:                                                               

  • 1 חבילה (250 גרם) טופו
  • שיפודי עץ מושרים במים
  • 2 כפיות שמן שומשום
  • 1 כוס רוטב סויה
  • 1 כפית סילאן או דבש
  • 1 שן שום כתושה
  • 1 פלפל אדום
  • 1 בצל גדול
  • 1 קישוא
  • 1 זוקיני
  • 1/2 חציל
  • 10 פטריות קטנות

אופן הכנה:

מחממים גריל, או תנור לחום מקסימלי בתכנית גריל.  חותכים את הטופו לקוביות של 2 ס"מ, חותכים את הירקות לקוביות בגודל דומה (חוצים את הפטריות).  מוסיפים גם אותם לקערת הרוטב ומערבבים בעדינות.  משפדים את הטופו ואת הירקות כך שכל שיפוד יכיל את כל המרכיבים.  צולים בתנור.

סלט גזר וזוקיני טרי

3 מנות, מנה= חינמי פעם ביום

קרדיט צילום SHUTTERSTOCK באדיבות חלי ממן, רשת תמיכה לאורח חיים בריא

מרכיבים:

  • 3 זוקיני יפים וטריים
  • גזר בינוני
  • כף נענע קצוצה
  • שן שום קצוצה
  • לימון קטן – קצוץ לקוביות קטנות, עם הקליפה, ללא הגרעינים
  • מיץ מחצי לימון
  • כפית שמן שומשום
  • כף ג'ינגר טרי מגורד
  • מלח ופלפל לפי הטעם

אופן ההכנה :

  • פורסים את הגזר ואת הזוקיני לרצועות דקות – גפרורים. אם הזוקיני יפים, רצוי להשאיר את הקליפה
  • מערבבים את הירקות עם שאר המרכיבים, מעסים היטב את גפרורי הירק שיצופו ברוטב ומניחים לספיגת טעמים לפני ההגשה.

טיפ!!!

ויטמין C :ויטמין C (חומצה אסקורבית) הוא ויטמין מסיס במים הידוע בתפקידו בתמיכה במערכת חיסון בריאה והעוזר לקצר את משך תקופת ההתקררות בחורף. הגוף לא יכול לייצר ויטמין C לבד ולכן יש לקבל אותו מהמזון על בסיס יומיומי. הוא נמצא בכל הירקות והפירות.


יום חמישי, 9 במאי 2024

ג'יני וג'יני 6 – קסמים משובשים מאת טריש גראנטד….

ספר הילדים ג'יני וג'יני 6 – קסמים משובשים מאת טריש גראנטד, מתאים גם לראשית הקריאה, ספר מרתק לילדים עם הפעלת דמיון רב, המשך של הסדרה המצליחה ורבת המכר של טריש גראנטד, דרך הסיפור הילדים למדים שניתן לפתור בעיות מסובכות, ומחשבה יצירתית עושה את ההבדל, להיות פחות מקובעים, ולחשוב בצורה שונה ומעניינת, בהחלט כלים לחיים דרך סיפור מעניין עם איורים בשחור לבן של המאיירת מנואלה לופז.

החברות האהובות חוזרות אלינו עם עוד הרפתקאות בספר השישי בסדרה המצליחה !

וִילוֹ דֵּייוִיס, שֶׁהִיא גִּ'ינִי שֶׁמַּגְשִׁימָה מִשְׁאָלוֹת, חַיֶּבֶת לָשִׂים לֵב לְהַרְבֵּה דְּבָרִים שֶׁלֹּא מַעֲסִיקִים יְלָדוֹת אֲחֵרוֹת. טַבְלְאוֹת כּוֹכָבִים וּמַצְּבֵי הַיָּרֵחַ, לְמָשָׁל. כְּשֶׁנּוֹדַע לָהּ שֶׁלִּקּוּי יָרֵחַ עוֹמֵד לְהִתְרַחֵשׁ, הִיא קְצָת מוּדְאֶגֶת. וּמִתְבָּרֵר שֶׁיֵּשׁ לָהּ סִבָּה טוֹבָה לַחְשׁוֹשׁ, כִּי אַחֲרֵי הַלִּקּוּי כָּל הַמִּשְׁאָלוֹת בְּבֵית הַסֵּפֶר רִיבֶרְטַאוּן יוֹצְאוֹת מִשְּׁלִיטָה. הַאִם וִילוֹ תּוּכַל לִפְתּוֹר אֶת הַבְּעָיָה? אוֹ שֶׁלֹּא… כִּי זוֹ בְּעָיָה שֶׁלֹּא מֵהָעוֹלָם הַזֶּה?

את הסדרה המצליחה, כתבה הסופרת טריש גראנטד ,מחברת של יותר מ- 40 ספרי ילדים. בנוסף  עורכת ספרי ילדים העוזרת לסופרים לעצב סיפורים משלהם. טריש מתגוררת עם בעלה, החתול שלה והר ספרים בברוקלין, ניו יורק.

מאיירת הספר, מנואלה לופז, אמנית מופנמת, חובבת תה, המאיירת ספרי ילדים ופרויקטים נוספים.

ג'יני וג'יני 6 – קסמים משובשים
מאת: טריש גראנטד
איורים: מנואלה לופז
הספר מתאים לגילאי 5-9
מטר הוצאה לאור
128 עמודים, 58 ש"ח
תרגום: גליה אלוני דגן
עריכה: חמוטל לוין
את הספר תירגמה גליה אלוני דגן


זמן קריאה לילדים – אדל 5 – עופו מכאן מכוערות! מאת מר טאן…

הספר אדל 5, עופו מכאן, מכוערות מאת מר טאן, מצויין לקריאה לילדים בבית הספר, אדל גיבורת הספר, ילדה מנהיגה ודעתנית, אשר מגנה על הילדים הפחות מקובלים והמוזרים, ומעודדת אותם לפתח בטחון ביכולות שלהם, ולהרגיש שווים,ולהבין שהמוזרות שלהם זה גם הכח שהם נחנו בו בזכות הכישורים המיוחדים שלהם, הספר נהדר לאור החרמות שעוברים חלק מהילדים, כי הם שונים או מוזרים, והם יכולים להתחזק מקריאת הספר וגם לקבל רעיונות, הספר מסופר כקומיקס, עם איורים מאוד מיוחדים בכל דף, בהחלט מומלץ.

"לא יודעת מה איתכם, אבל לי נמאס לשבת בחיבוק ידיים! הפעם לז'אד ולחברות שלה יש סיבה טובה לפחד: אספתי את כל הילדים הלא מקובלים בבית הספר והקמתי את מועדון המוזרים, ועכשיו אנחנו הולכים למרר להם את החיים! זה הזמן לנקמת המוזרים!!!"

בזמן שהיא ממשיכה להוציא את ההורים שלה מדעתם ולהציק לחתול שלה אז'קס בסדרה של ניסויים מופרעים, אדל לא שוכחת להגן על המדוכאים בבית הספר! יחד עם מליסה, גונטר ותומא, הפרחחית האהובה שלנו יוצאת לשים קץ לעוולות המתרחשות בחצר בית הספר!

הספר: אדל 5 – עופו מכאן, מכוערות!

מאת: מר טאן

איורים: מיס פריקלי

מטר הוצאה לאור

תרגום מצרפתית: מיכל לבינסון

עריכת תרגום: גליה אלוני דגן

עיצוב המהדורה העברית: סטודיו דור כהן

78 ש"ח, 95 עמודים

נקניקיות מהקולקציה חברת "מעדני יחיעם" משיקה סדרת נקניקיות גורמה חדשה: יחיעם COLLECTION

יצרנית מוצרי הבשר "מעדני יחיעם", מקיבוץ יחיעם שבגליל המערבי, משיקה סדרת נקניקיות גורמה חדשות תחת מיתוג חדש יחיעם COLLECTION. הסדרה כוללת 3 סוגי נקניקיות: נקניקיות בקר בסגנון אמריקאי, עשויות מ-100% בקר פרמיום ומיוצרות על פי מתכון וידע של חברת A&H מארה"ב. הנקניקיות מכילות 17% חלבון והן בטעם ובמרקם ייחודי. נקניקיות בסגנון צרפתי, עשויות מנתחי בקר, הודו ועוף איכותיים, בתיבול אופייני. הנקניקיות גדולות ועסיסיות, מכילות 15% חלבון במרקם וטחינה גסים. נקניקיות בראטוורסט, בסגנון בווארי-גרמני, מכילות 14% חלבון והן בעלות מרקם בשרי, חלק ועסיסי ובתיבול אופייני. כל הנקניקיות משווקות באריזות 300 גרם, 5 נקניקיות גדולות באריזה, ובעיצוב חדשני ומרהיב.

מעדני יחיעם מאוד ייחודים  ואיכותיים בטעם ובמרקם, ושמחתי מאוד על ההשקה החדשה של סדרת נקניקיות הגורמה, בהחלט חידוש נהדר גם לכבוד יום העצמאות ול"ג בעומר, וגם כחלק מנקניקיות גורמה שתמיד כיף לאכול ולהנות, לפנק את המשפחה בנקניקיות גורמה איכותיות, אהבתי גם את המיתוג החדש של האריזות, אריזת נוחות עם חבק ובעיצוב חדשני,

מעבר לכך שנקניקות הגורמה של יחיעם מיוצרות מנתחי בשר מובחרים, עשירות בחלבון וללא גלוטן, ומה שנשאר לכם זה פשוט לטעם ולהנות….

קרדיט צילום: רמי גררה

סדרת יחיעם COLLECTION מביאה לצרכן הישראלי נקניקים ונקניקיות גורמה מהעולם, אשר הותאמו לחיך הישראלי ומיוצרות במפעל יחיעם. הסדרה כוללת נקניקים ומעדני גורמה בהם פרשוטו, סרוולד, סלמי צרפתי, מעדן אווז, כתף בקר ועוד. כל מוצרי יחיעם מושקים תחת מיתוג חדש, המבטא את מומחיותה של יחיעם בייצור נקניקים, נקניקיות ובשרים מעושנים, בצל ההרים הירוקים והנוף הגלילי של יחיעם.

לדברי תמיר דגן, מנהל השיווק של מעדני יחיעם, אנו שמחים לבשר על השקת שלוש נקניקיות חדשות מסדרת הפרמיום החדשה שלנו "קולקשן". טעמן, מרקמן ואריזתן של הנקניקיות הותאמו לקהל הישראלי והן ישווקו לראשונה לרגל ל"ג בעומר ויום העצמאות.

כשרות: כשר בהשגחת הרבנות הראשית.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 26.90 ₪ לאריזת 300 גרם.

להשיג ברשתות המזון ובחנויות המובחרות ברחבי הארץ.  

זמן קריאה לילדים – מתמטיקה זה בדיוק בשבילי מאת ד"ר שיני סומרה…

ספר הילדים מתמטיקה זה בדיוק בשבילי מאת ד"ר שיני סומרה, מלווה באיורים צבעוניים ומיוחדים שאיירה נדיה סארל, זהו ספר רביעי ואחרון בסדרת מקצועות המדע, סדרה מיוחדת וחשובה שמעצימה קוראים צעירים ובעיקר מנגישה להם את עולם המתמטיקה, מדעים, חשיבה יצירתית ופתרון בעיות, דפדפתי בספר  מתמטיקה זה בדיוק בשבילי, וממש התרשמתי מהסיפור שמלווה בנוסחאות והסברים מתמטיים אבל מוסבר לקורא הצעיר, וגורם לסקרנות רבה, וגם מעודד תהליכי למידה וחשיבה מגיל צעיר, ספר מומלץ מאוד, ובהחלט עם ערך מוסף, כי מה שסופגים מגיל צעיר נשאר ועוזר מאוד בהמשך החיים.

הָאִיּוּרִים הַמַּלְהִיבִים וְהַסִּפּוּר הַמַּעֲצִים מַזְמִינִים אֶת הַקּוֹרְאִים הַצְּעִירִים להתוודעַ לְעוֹלַם הַמָּתֵמָטִיקָה, לַחֲשִׁיבָה יְצִירָתִית וּלְפִתְרוֹן בְּעָיוֹת.

כְּשֶׁאָלִיָּה יוֹצֵאת לְקֶמְפִּינְג עִם בַּת הַדּוֹדָה שֶׁלָּהּ, הִיא מְגַלָּה שֶׁיֵּשׁ מִסְפָּרִים בְּכָל מָקוֹם! הַמָּתֵמָטִיקָה מְלַוָּה אוֹתָנוּ כְּשֶׁאֲנַחְנוּ סוֹפְרִים כֶּסֶף בַּחֲנוּת אוֹ מְתַכְנְנִים נְסִיעוֹת בָּרַכֶּבֶת, וַאֲפִלּוּ כְּשֶׁאֲנַחְנוּ צוֹפִים בַּכּוֹכָבִים בַּיַּעַר. אָלִיָּה פּוֹתֶרֶת כַּמָּה תַּרְגִּילִים בְּעַצְמָהּ, וְתוֹךְ כְּדֵי כָּךְ לוֹמֶדֶת עַל הַמָּתֵמָטִיקָאִים הַמַּבְרִיקִים שֶׁעָזְרוּ לָנוּ לְהָבִין אֶת הָעוֹלָם. הִיא כְּבָר מְחַכָּה לַיּוֹם שֶׁבּוֹ תּוּכַל לְהִצְטָרֵף אֲלֵיהֶם!

הספר: מתמטיקה זה בדיוק בשבילי

מאת: ד"ר שיני סומרה

איורים: נדיה סארל

הוצאה: מטר הוצאה לאור

תרגום: מיכל לבינסון

עריכה: חמוטל לוין

30 עמודים, 78 ש"ח

זמן קריאה – הכנרת מאושוויץ מאת אלי מידווד, הרומן מבוסס על סיפור אמיתי….

קיבלתי לסקירה את הרומן הכנרת מאושוויץ מאת אלי מידווד, ביום השואה היה זמן חשוב לקרוא את הספר  המבוסס על חייה הבלתי נשכחים של אלמה רוזֶה, מפיח חיים בדמותה של צעירה יהודייה מעוררת השראה, שהצילה חיים רבים והעניקה תקווה גם למי ששכח מהי, וזה מתקשר גם לעידן הנוכחי שבו היה הרבה מעשי גבורה של אנשים אמיצים שפעלו ב-7.10 וגם בזמן המלחמה שנכפתה עלינו, העם היהודי עם שורד וחזק, ובזכות העבר שלנו אנחנו נזכרים כל יום מחדש, כמה חשוב להיות עם חופשי בארצו, הרומן הכנרת מאושוויץ נוגע ללב, ומעורר הרבה השראה כשקוראים את הסיפור של אלמה רוזה ומבינים גם את כוחה של האהבה, וכמה האהבה בין אלמה הכנרת למיקלוש הפסנתרן המוכשר, הפיחה בהם תקווה ברגעי ההשרדות והייאוש, אין ספק "כשאין יותר עבור מה לחיות, הילחמי עבור האהבה"….

באושוויץ, כל יום הוא מאבק הישרדות. אלמה היא אסירה מספר 50381, המספר מקועקע על זרועה בדיו כחולה. היא לכודה עם אלפי אנשים שנקרעו מחייהם ומכל היקר להם במבוך של גדרות תיל מחושמלות ומגדלי שמירה, כשמדי יום אלפים מהם נעלמים מעל פני האדמה. בחייה הקודמים, אלמה היתה בת למשפחת מוזיקאים ואחייניתו של המלחין גוסטב מאהלר. ככנרת מחוננת כישפה את הקהל הווינאי בהופעותיה, עד שהנאצים עטו על אירופה, ודבר לא יכול להצילה.

כשמפקדת מחנה הנשים ממנה את אלמה למנצחת על תזמורת הנשים של המחנה שאמורה להופיע לפני נאצים רמי דרג, אלמה מסרבת בתחילה אך מהר מאוד מגלה שכמנצחת יהיה באפשרותה להציל נערות צעירות מציפורני המוות.

בתפקידה החדש, אלמה פוגשת את מיקלוש, פסנתרן מוכשר. השניים מוקפים בייאוש אבל מוצאים אושר בהחלפת מכתבים חשאית, בחזרות מוזיקה ובקונצרטים משותפים. הם לא מפסיקים להתפלל ליום שבו כל זה יסתיים, אך אושוויץ הוא מקום בו סבל הוא הוודאות היחידה. האם מוזיקה ואהבה יכולות לשרוד במקום שמהותו ייאוש?

קוראות וקוראים שאהבו את הספרים הבחירהסיפורה של הבת והתופרות מאושוויץ יתמכרו לסיפור המופלא של אלמה שטמון בו כוח ותקווה ומלמד שגם בימים האפלים ביותר יש בכוחה של הקרבה ואהבה לגבור על החשכה ולהעניק סיבה לחיות.

אֶלי מידווּד היא סופרת של רומנים היסטוריים, ספריה תורגמו ל־14 שפות ונכללו ברשימת רבי המכר של "יו־אס־אֵי טודיי".

 "…הסיפור קורע לב אך כתוב נפלא… מידווד מובילה את קוראיה בסיור ריאליסטי באושוויץ, אבל הסיפור אינו אושוויץ והשואה, אלא סיפורה של כנרת מפורסמת שנהפכת ללוחמת אמיצה למען הנגניות בתזמורתה. אלמה עושה הכול, דברים שקשה להעלות על הדעת, כדי לכפות על האס־אס לתת לנגניות שלה הגנה מפני השמדה וסיכוי לשרוד."

– New York Journal of Books

שם הספר: הכנרת מאושוויץ
מאת: אלי מידווד
מטר הוצאה לאור
390 עמודים, 108 ש"ח

יום רביעי, 8 במאי 2024

גאווה ישראלית קרוב למאה שנה חברת "אחוה" מסמנת את מוצריה לרגל חגיגות 95 שנה להיווסדה

חברת "אחוה", יצרנית הטחינה, חלוה ודברי מאפה הישראלית המובילה, מי שנחשבת לאחד מהמותגים הישראליים הוותיקים ביותר, חוגגת 95 שנה להיווסדה ומסמנת לרגל כך את מוצריה במדבקה חגיגית. טחינה גולמית רגילה ומלאה אחוה, מגוון מוצרי חלוה, ממרחים מתוקים מבוססי טחינה ומגוון מוצרי מאפה, ישווקו כשעליהם מתנוססת מדבקת השנים עם ענפי זית.

בימים המורכבים אשר עוברים על מדינתנו האהובה ישראל, מאוד חשוב לשמור על אחדות וגם להתגאות במוצרים כחול לבן, חברת אחוה הותיקה והמוכרת בכל בית בישראל חוגגת 95 שנה להיווסדה וזוהי גאווה ישראלית גדולה, אני מאוד אוהבת את המוצרים הנהדרים של חברת אחוה, מוצרים שימושיים וטעימים, ובמחיר שווה לכל נפש, בהחלט שילוב של איכות עם מחיר ללא פשרות, והנוסחה הזו עובדת כבר 95 שנים, וזה בהחלט מעורר השראה וכבוד.

חברת אחוה הוקמה בשנת 1929 על ידי ארבע משפחות עולים מפולין, רוסיה, יון ותורכיה, אשר התקבצו בבית דירות בדרום תל אביב והחלו לייצר חלוה על פי מתכונים של ארצות מוצאם. אט אט נוספו לייצור גם שמן וטחינה, שהיוותה את חומר הגלם העיקרי בחלוה.  מאיר דיזינגוף, ראש העיר הראשון בתל אביב, קרא לרחוב על שם המפעל – סמטת בית הבד. בשנת 1970 הצטרף למפעל יעקב מלאך, אז חייל משוחרר ופועל ייצור וכיום, מי שמשמש הבעלים ויו"ר החברה, לאחר שרכש במרוצת השנים את חלקי השותפים. לצידו של יעקב עובדים במפעל רעייתו ציפי ושלושה מבניו, מיקי, יובל ויואב.

כיום נחשבת אחוה ליצרנית הגדולה והמובילה בישראל של טחינה גולמית ומוצרי חלוה,

אני משתמשת בטחינה של חברת אחוה כתוספת למגוון מאכלים ביתיים רבים, כריך עם שניצל, סלט, חצילים, קציצות ועוד, הטחינה נהדרת ומאוד קלה להכנה, מוסיפים מים, לימון, מלח,שום פטרוזיליה, ומכינים בקלי קלות טחינה טעימה ואיכותית עם ערכים תזונתיים חשובים מאוד.

החברה מתמחה בייצור חלוה איכותית מסוגים שונים, טחינה גולמית, מוצרים אורגניים, מוצרים ללא סוכר, עוגות ומגוון מוצרי מאפה ותרכיזים לשתייה. החברה מעסיקה כ-235 עובדים בשלושה מפעלים באיזור התעשייה אריאל וכ-20% ממוצריה מיועדים לייצוא. את מגוון מוצרי "אחוה" ניתן לרכוש במדינות רבות ברחבי העולם, מאוסטרליה וניו זילנד, דרך דרום אפריקה, מדינות חבר העמים, מערב אירופה ובמרכז וצפון אמריקה. יעקב מלאך, יו"ר חברת אחוה, מסביר מהו סוד ההצלחה: "להיות תמיד הוגן, שקוף, ולהסתכל קודם כל על רווחת הצרכן ותועלתו לפני שיקולי רווח צרים. לעולם לא נקטין אריזות ללא שינוי מחיר, תמיד נציע את העסקה המשתלמת ביותר לצרכן. אנו מאמינים שצרכן שרוכש ממוצרי אחוה, יודע שמותג זה לעולם יהיה הגון ויציע את התמורה המיטבית לכספו".

זמן קריאה – ילד במלחמה בלי להסב מבט מאת אפרת פלדמן…

הספר ילד במלחמה מאת אפרת פלדמן, נכתב בתזמון לא מתוכנן ופגש את כולנו במציאות של מלחמה שאנו לא רואים את סופה באופק, הספר החדש זועק זעקה של הורים רבים, ילדנו במלחמה (!), לפני ה-7.10.23 וכמובן גם אחרי.

הספר "ילד במלחמה" מאגד סיפורי חיים עלילתיים ותובנות מעשיות לכל אדם, ובמיוחד להורים אשריש להם ילדים במערכות החינוך השונות, והתקופה הנוכחית מלווה בהרבה קושי, והורים רבים יכולים להזדהות עם הספר בנודע לילדיהם ולתקופה המאתגרת בה הם נמצאים.

הספר ארוג שתי וערב: מקרים שארעו, זכרונות ועלילות, עם תובנות חיים ניתוחיות, חיבור המייצר ספר מיוחד במינו, אשר בהחלט תורם להורים ולאנשי חינוך, בהבנת הסיטאוציות המורכבות אשר נמצאים הילדים בזמן מלחמה, וגם בזמן בית ספר מקום שגם בו יכולות לפרוץ מלחמות על רקע אחר, ומאוד חשוב להתבונן, להקשיב ולהפנים שגם ברגעי קושי יש פתרון, ברגע שמטפלים בצורה נכונה.

בין המקרים והתובנות, הקורא נלקח אל נקודות מבט בשלבים השונים בחינוך ילדנו, מנקודת המבט של הילד, של ההורה ועד נקודת המבט של הצוות החינוכי. מנקודת המבט ה'ממווארית' של הכותבת ועד הכתיבה מנקודת המבט ה'ביקורתית-מקצועית' ממרום שנות ההורות והקריירה החינוכית,  בכנות, מקוריות ופתיחות.

מתוך הספר:

"מה חשבתי לעצמי? אמנם היום לא ראיתי את הילדים מהכנופייה האלימה בשטח בית הספר, אך עוד לא הכרתי את כל האזורים בו והייתי משוכנע שהם מתכנסים בפינה כלשהי, מתכננים את ההתנפלות הבאה עלי ועל עוד ילדים. כעסתי מאוד. לא קלטתי שום דבר שנאמר בכיתה על ידי המורים החדשים. כל כך רציתי להרגיש אחרת! כל כך רציתי לפתוח דף חדש ונקי!".

בדרך ייחודית מציעה אפרת פלדמן להורים ולמורים שלא להסב מבט.

וכך מספרת אפרת:

אני משתמשת בסיפור, מציתה דרכו זכרונות, הזדהות ורגש, ולאחריו מזמינה למחשבות ודיון עלינו כבוגרי מערכת החינוך, על הילד/ה שהיינו וההורה שאנחנו (ומי שרלוונטי עבורו- המורה שאנחנו).

עמוד שדרה להורים

"אני מאמינה גדולה בהורות. בעומק השפעתה על ילדינו, ובהשקעה בנפשו של ההורה ובכלים שיש לו. אני מאמינה שכולנו נפגעים בצורה זו או אחרת מהיעדר הכלים של הורינו, אבל כהורים לילדים – רוצים לעשות הכול כדי שפגיעה זו תהיה קטנה ככל הניתן, ולא תשפיע על נפשו של ילדנו עד כדי שיתוק וקיפאון. לכן הורים רבים מוכנים ללמוד ולעשות הרבה על מנת להעניק לילדיהם חוויה שונה מזו שחוו, או לשכפל חוויות טובות, כשברור שסגנון ההורות מאוד שונה מדור לדור ומהורה אחד למשנהו. יחד עם זאת הספר מבקש להעניק סוג של עמוד שדרה,  סימנים בדרך עבור ההורים, כדי שידעו מתי הם נוהגים באופן זהיר, רגיש ונכון עם ילדיהם, גם אם אין בכך מניעה מוחלטת של חוויות קשות במערכת. המטרה אינה "הפצת" עצות, אלא חזרה אל אותם דברים בהורות שיכולים באופן עקבי לשמש ליצירת סביבה יציבה."

הנוכחות ההורית חשובה במיוחד בגילאי 6-8

אפרת מוסיפה שנוכחותם של ההורים חשובה תמיד. אך חשובה במיוחד בגילאים בהם ההורים ב"שיא הקריירה" וילדיהם בכיתות הנמוכות, אז מעורבותם ביום- יום של ילדיהם חיונית מתמיד. בתקופת הגן ועד כיתה א' ההורים מעורבים מאוד ומרגישים השפעה ישירה ומלאה על חיי ילדיהם.

החל מכיתה א', ההורים חשים ירידה בכוחם מול המערכת, ולוקחים צעד לאחור. אפרת מדגישה כמה חשוב דווקא בתקופה זו לשמור על אותו ריקוד טנגו עדין עם הילדים ועם מערכת החינוך, וכך אומרת:

"כשאנחנו מזהים שהילד שלנו סובל או חרד ממשהו, נצטרך להגביר את עוצמת המוסיקה או את הקצב בקשר עם המורה. פה נכנס עניין של סגנון. ברור שאני לא מעודדת אגרסיביות או תובענות כלפי המורה. אבל אני בהחלט רוצה לטעת בהורים את ההכרה בכך שמה שהם לא יעשו – אף אחד לא יעשה עבור ילדם. ולכן עמידה מהצד אינה באה בחשבון! היא עשויה להזיק לא פחות מעודף אקטיביות- לא להסב מבט!".

הספר נוגע גם בנושא חרמות והצקות, ואפרת מדגישה:

"זהו לב הספר. מהסיפור 'ילד במלחמה' הכל התחיל. הוא גם המנוע העיקרי שהביא אותי להפציר בהורים לשים לב, להיות עבור ילדיהם מה שהם עצמם לא תמיד יכולים. ולא להסב את המבט. וזה אומר עין, אוזן, פה ולב. הכוונה היא בעיקר לכך שנפש ההורה לא תבטל, תכחיש, תעלים. קודם כל עבור הילד עצמו, כמובן, אבל גם עבור המערכת. אין לי ספק בכוחה של ההורות, אני מאמינה גדולה באהבה וביכולת שהיא מקנה. כמובן שבין האהבה והיכולת לבין שימת לב יומיומית ופעולה כשיש צורך – נכנסים השגרה והלחצים שהיא מזמנת, הפחד, המורא מפני המערכת, תפיסות שגויות של חברות עם הילד במקום הורות ועוד ועוד.

אבל כן, אני לגמרי חושבת שההורים רק זקוקים לחיזוק ולאמון ביכולותיהם, על מנת לעמוד לצד ילדיהם באופן מכבד, כזה שמשאיר מרחב פעולה. זה לא ספר הדרכה, אבל יש לי בהחלט תקווה שהוא ייטע מחשבות ורעיונות לכיווני פעולה, ואת השאר אני מאמינה שאשלים בהרצאות ובמעגלי שיח שאני מתעתדת לקיים.

ניתוח שכלתני לא תמיד עולה בקנה אחד עם הקשר הרגשי שלנו עם ילדנו. אך האמירה היא שזו בדיוק חובתו של הורה – לבדוק היכן עליו לעשות ניתוחים שכאלה, היכן הוא מסוגל להניח את האמוציות ולפעול לטובת ילדו. איני יכולה להגיד שתמיד הצלחתי בזה, אבל בדיוק מהלימוד שלי הייתי רוצה לתמוך באחרים. חשוב לזכור- גם פעולות שמעורבות בהן אמוציות, אפילו כאלה שעלולות להזיק – עדיפות בעיני מאשר קיפאון וחוסר פעולה. אני נוטה להאמין שהורה שיפעל ירגיש הקלה בעצמו, מעצם המעורבות וטיפוח מקומו הראוי של ילדו בסביבה. הקלה שתסייע לילדו.

על נושאים אלו ועוד, ניתן לקרוא בספר.

אפרת פלדמן, מורה במקצועה וזמרת, לימדה בעבר במערכת החינוך הפורמאלית ושנים רבות במערכת הבלתי-פורמאלית. בספרה, משתפת אותנו אפרת במחשבותיה ותובנותיה על המערכת מזוויות ראייה שונות כתלמידה, כמורה, ובעיקר כאם לילדים. אפרת עוסקת בהדרכה במוזאון, במוזיקה ובתיאטרון, מתגוררת בכפר ורדים זה 24 שנים, והיא אם לשלושה ילדים בוגרים.

בימים אלו עולה מופע-שיח: ילד במלחמה, הרצאה ומעגל שיח בליווי שירה של אפרת פלדמן.

ניתן להשיג את "ילד במלחמה" בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה בכתובת: www.ofir.org.il  או דרך המחברת בטל' 050-6574047

מחיר מומלץ לצרכן 78 ש"ח.

יום ראשון, 5 במאי 2024

זמן קריאה – החלטות משנות חיים (ומוות) ,סיפורים ותובנות של אנשים ששינו את חייהם מקצה לקצה, מאת יוסי יסעור

קיבלתי לסקירת קריאה את הספר החלטות משנות חיים (ומוות), מאת יוסי יסעור, מחבר רבי המכר גם לכם לא היו מים חמים, ופיצת איקאה ודילמות האיש השמן, יש החלטות בחיים כמו להחליף רכב או לקנות מטבח חדש, אך ישנן החלטות שתעשו אשר ישנו את חייכם מקצה לקצה, כיצד תדעו אם זו ההחלטה הנכונה?

בחיים הרבה פעמים אנו נדרשים לקבל החלטות, ובפנים אנחנו לא שלמים אם קיבלנו את ההחלטה הנכונה, באופן אישי אני נזכרת בהחלטה משמעותית שקיבלתי ממש לפני שהקורונה פרצה לחיינו בישראל, האם לשחרר את אבי מבית לוינשטיין לאחר שהשתקם מאירוע מוחי, ולהעבירו לטיפול ביתי, בהחלט החלטה ממש משמעותית מלווה בהרבה מחשבות, ולבסוף החלטתי למרות ההתנגדויות הרבות לשחרר אותו,וההפחדות לגבי ההשלכות, ובמרחק 4 שנים, קדימה, אבא בסדר, מרגיש טוב, כמובן שיש עליות וירידות, אך בהחלט ההחלטה הייתה נכונה, וממש שמחתי לקרוא את הספר המעניין הזה, ולקבל הרבה תובנות, אני באופן אישי משתדלת לקבל החלטות ולא לשבת על הגדר, ואהבתי לקרוא את הסיפורים והתובנות של האנשים ששינו את חייהם מקצה לקצה, בהחלט מרשים.

בספר ייחודי זה ראיין פרופ' יוסי יסעור, שלומד ומלמד קבלת החלטות כבר שנים רבות, ישראלים ששינו את חייהם לחלוטין:

בגיל 47, אחרי שירות בצנחנים, קריירה כעורך דין ואבהות, עברה רונית אישור מגדרי והתחילה לחיות כאישה

איש חיי לילה תל אביבי שנהפך לחסיד חב"ד

המסע של חרדי ליטאי, עילוי בתורה, שבגיל 37 יצא בשאלה

המעבר של פעיל "שלום עכשיו" אל זרועות הימין

הידרדרות לוחם הסיירת אל חיי הפשע

מוסלמית שבחרה לחיות לצד יהודים ולשרת בצבא

מה עובר על אותם אנשים שהחליטו כנגד כל הסיכויים לבצע שינוי כה דרמטי בחייהם, מה הם הסיבות, הקשיים, הגורמים להחלטות שהם קיבלו. מה אנו יכולים ללמוד מכך? השורה התחתונה אופטימית; מחקרים חדשים מראים שאנשים המחליטים לבצע שינוי דרמטי בחייהם מאושרים יותר מאלה הנשארים במצב הקיים. אך אין זה אומר שהם לא משלמים מחיר.

בשפה מרתקת ובגובה העיניים מתחקה יוסי יסעור אחר אנשים אלה. המרואיינים בספר, שכולם עברו שינוי מטלטל, מספרים בפתיחות יוצאת דופן על ההתלבטויות, הרגשות, הקשיים ותגובת הסביבה, ועל ההחלטה הגורלית ששינתה את חייהם.

אם גם אתם מתלבטים לגבי החלטה חשובה או מתקשים לבצע שינוי בחייכם, הספר המקורי והמרתק שבידיכם יאיר זוויות חדשות בתהליך קבלת ההחלטות וייתן לכם הרבה נקודות למחשבה.

 

הספר: החלטות משנות חיים (ומוות)

מאת: יוסי יסעור

מטר הוצאה לאור

עריכה: עידית נבו

268 עמודים, 108 ש"ח 

חברת "תבואות" נכנסת לתחום תחליפי החלב ומשיקה סדרה אורגנית ואיכותית של תחליפי חלב, ללא תוספת סוכר וללא חומרים משמרים בסדרה, המיוצרת באיטליה, 4 משקאות: משקה אורז שקדים אורגני; משקה שיבולת שועל אורגני; משקה סויה אורגני; ומשקה אורז אורגני

חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים טבעיים, נכנסת לתחום תחליפי החלב ומשיקה סדרה אורגנית ואיכותית של תחליפי חלב, ללא תוספת סוכר וללא חומרים משמרים. הסדרה, המיוצרת באיטליה, כוללת ארבעה משקאות: משקה אורז שקדים אורגני; משקה שיבולת שועל אורגני; משקה סויה אורגני בריסטה; ומשקה אורז אורגני. סדרת המשקאות מתאימה לטבעונים, צמחונים, נמנעים מצריכת חלב ולקטוז ולכל הצרכנים שרוצים טעם אחר.

קרדיט צילום: איל גרניט

במהלך השנה האחרונה אני מוותרת על החלב ועברתי לשתות באופן קבוע תחליפי חלב, מאוד שמחתי להכיר ולהתנסות במוצרים נהדרים מהסדרה החדשה של תחליפי החלב של חברת תבואות, הכנתי קפה הפוך עם משקה שיבולת שועל אורגני, מעולה שניתן להקציף את משקה שיבולת שועל אורגני במקציף הקפה, ולהנות מקפה הפוך נהדר וטעים, ניתן להוסיף מעך קנמון טחון,

ושייק בננות ותמרים עם משקה אורז שקדים אורגני,חותכים בננה לעיגולים, וקוצצים 3 תמרים, שמים בבלנדר עם קוביות קרח, וכוס משקה תבואות אורז שקדים אורגני, ונהנים ממשקה טעים, וצונן, יצא מאוד טעים ונהדר לרגישים לחלב, לקטוז, טבעוניים, ועוד, וממש לא הורגש שמדובר בתחליפי חלב, מאוד אהבתי את הטעם.

סדרת המשקאות האורגנית החדשה מותאמת לצרכים ולטעמים מבוקשים בקהל הישראלי. כל אחד מהמוצרים בסדרה מתאים למגוון שימושים בשתייה חמה או קרה, אפייה, תבשילים ועוד. בכוונת חברת "תבואות" להרחיב את הסדרה בהתאם לביקושים מקהלים וצרכנים שונים.

מומלץ לנער לפני השימוש. לאחר הפתיחה יש לשמור במקרר.

מחיר לצרכן 13.90 ש"ח, למיכל של 1 ליטר.

כשר פרווה באישור הרבנות הראשית לישראל ובהשגחת הרב יצחק בלינוב, איטליה.

להשיג ברשתות השיווק, חנויות הטבע ובמכולות.

 

יום שישי, 3 במאי 2024

זמן קריאה – הלונה פארק של החיים מה שלמדתי ב־15 שנות ניהול של אימפריית דיסני מאת רוברט ( בוב) אייגר

ספר ההשראה "הלונה פארק של החיים" מאת בוב אייגר, מנכ"ל דיסני, ואחד האנשים המשפיעים של מגזין "טיים", הגיע למקום הראשון ברשימת רבי המכר של "הניו יורק טיימס", בוב אייגר חולק את הרעיונות והערכים שהנחו אותו כשהמציא מחדש את אחת החברות האהובות בעולם והעניק השראה לאנשים שמביאים קסם לחיינו, לקרוא את הספר וללמוד מאדם שהגיע להישגים בחייו, בהחלט תורם ונותן השראה וגם לאחר הקריאה, ניתן ליישם חלק מהטיפים, הרעיוניות והיצירתיות שלו, בהחלט מסוג הספרים המבורכים והמעצימים שאני מאוד שמחה לשתף, מומלץ לכל אדם ויש מה ללמוד בכל זמן בחיינו.

בוב אייגר מונה למנכ"ל דיסני ב־2005, בתקופה קשה שבה התחרות עזה מתמיד והטכנולוגיה השתנתה מהר יותר מבכל עידן אחר בתולדות החברה. חזונו הסתכם בשלושה רעיונות ברורים: להתחייב מחדש לחשיבותה של איכות, לאמץ טכנולוגיה במקום להילחם בה, לחשוב בגדול – לחשוב גלובלי – ולהפוך את דיסני למותג חזק יותר בשווקים הבינלאומיים.

כיום, דיסני היא חברת המדיה הגדולה והנערצת בעולם ועם נכסיה נמנות החברות פיקסאר, מארוול, לוקאספילם ופוקס המאה ה־21. היא ידועה גם בפארקי השעשועים הענקיים שלה שהאחרון שבהם נפתח בשנחאי. אייגר ידוע כאחד המנכ"לים החדשניים והמצליחים ביותר של ימינו, ומאז החל לנהל את דיסני, ערכה הבורסאי גדל פי חמישה.

בספר זה חולק אייגר את הלקחים שלמד בזמן שניהל את דיסני והוביל את 200 אלף עובדיה, ובוחן את העקרונות הדרושים למנהיגות אמיתית, בהם:

אופטימיות. גם נוכח קשיים, מנהיג אופטימי ימצא את הדרך לתוצאה הטובה ביותר האפשרית ויתמקד בכך, במקום להיכנע לפסימיות ולהאשמה.

אומץ. מנהיגים צריכים להיות מוכנים לקחת סיכונים ולהמר בגדול. פחד מכישלון הורס את היצירתיות.

החלטיות. את כל ההחלטות, קשות ככל שיהיו, צריך לקבל בהתאם ללוח הזמנים. חוסר החלטיות הוא בזבזני ולעתים גם הרסני.

הגינות. יש להתייחס לאנשים בהגינות ובאמפתיה ולהיות נגישים עבורם.

הספר הזה עוסק בסקרנות הבלתי נלאית שהניעה את אייגר מהיום שבו התחיל לעבוד בדרגה הנמוכה ביותר באחד מאולפני ABC, וגם בהעדפה של הגינות ויושרה על פני רווחים, בחברות העמוקה עם סטיב ג'ובס בשנותיו האחרונות, ובאהבה המתמשכת למיתולוגיה של "מלחמת הכוכבים".

"הרעיונות בספר הזה נראים לי כאוניברסליים," כותב אייגר, "לא רק למנכ"לים לעתיד, אלא לכל מי שרוצה להרגיש פחות מפוחד ויותר בטוח בעצמו, בזמן שהוא מנווט את דרכו בחייו המקצועיים, ואפילו האישיים."

ספר השנה של "הסאנדיי טיימס".

"בוב אייגר לא רק ממשיך היסטוריה פורצת דרך בת 100 שנה, אלא גם קידם את מותג דיסני הרבה מעבר לציפיות, ועשה זאת בחן ובתעוזה. ספרו מראה לנו איך זה קרה."

הספר – הלונה פארק של החיים

מאת – בוב אייגר

מטר הוצאה לאור

118 ש"ח, 251 עמודים

תרגום – טל כ"ץ

עורכת התרגום – רינה גרינוולד

זמן קריאה לילדים – סליחה! מאת מייקל איאן בלק…..

ספר הילדים סליחה! ,מאת מייקל איאן בלק, מומלץ מאוד לגילאי 3-6, ספר שעוזר להעביר לילדים רגשות מורכבים, וגם לאחר הקראתו לילד, ניתן לפתח שיחה על משמעות החברות, כבוד ובקשת סליחה, לעיתים קשה לבקש סליחה ולהתנצל, וברגע שדרך הסיפור הקסום הזה, הילד למד לנהל את הרגשות שלו בצורה חיובית , ואז להתנצל בפני חבר זה כבר הרבה יותר קל ומובן, ונותן ערכים וכלים מצויינים בשיח ותקשורת כבר בגיל צעיר.

הדמויות האהובות מהספר משעמם לי! חוזרות אלינו עם משימה לא פשוטה בכלל – להתנצל בפני חבר…

תַּפּוּחַ אֲדָמָה מַמָּשׁ מִצְטַעֵר.
הוּא לֹא הִתְכַּוֵּן לְדַבֵּר לֹא יָפֶה לַפְלָמִינְגּוֹ וּלְהַעֲלִיב אוֹתוֹ.
אֲבָל… לְהַגִּיד סְלִיחָה זֶה בִּכְלָל לֹא קַל.
הָאֱמֶת שֶׁזֶּה הַדָּבָר הֲכִי קָשֶׁה שֶׁהוּא עָשָׂה אֵי פַּעַם.

הספר – סליחה!

מאת – מייקל איאן בלק

איורים – דבי רידפת אוהי

הוצאת מטר

34 עמודים, 74 ש"ח

תרגום מאנגלית – מיכל לבינסון

עריכה לשונית – רותי חזנוביץ

עיצוב – סטודיו דור כהן

יום חמישי, 2 במאי 2024

סלט ירוק עם נקטרינות וקרוטונים מתכון מאיה דרין, שפית ועיתונאית אוכל, צילום גל בן זאב באדיבות סולתם

יום העצמאות הקרב ובא הוא אומנם חג בו הכוכבים הראשיים אמורים להיות המנגל והבשרים, אך הסלט הנכון בקלות יכול לגנוב את ההצגה. העונה הקייצית ויום העצמאות הם העת הנכונה ליהנות מסלט ירוק ונקטרינות טעים ומרענן.

קרדיט צילום: גל בן זאב

רשימת חומרים ל-4 מנות:

1 ראש חסה סלנובה

1 ראש חסה קיסר

1 צרור ארוגולה

שפע עשבי תבלין שאוהבים

4 נקטרינות פרוסות דק

4 פרוסות לחם

שמן זית לפי הצורך

מלח ופלפל לפי הטעם

לקרוטונים:

4 פרוסות לחם

מעט שמן זיתֿ
מלח ופלפל לפי הטעם

לרוטב:

¼ כוס חומץ תפוחים

מעט מיץ לימון

¾ כוס שמן זית עדין

1 כף דבש

1 כף גדושה חרדל משובח

2 שיני שום כתושות

מלח ופלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:

לקרוטונים: בוצעים פיסות מן הלחם, פורסים על תבנית אפייה מרופדת נייר אפייה.

מזלפים מעל שמן זית, מתבלים במלח ופלפל ואופים בתנור, בחום בינוני, 180 מעלות במשך כ-8 דקות עד שמזהיב.

לרוטב: מערבבים את כלך מרכיבי הרוטב, מתקנים תיבול

הרכבת הסלט: מערבבים את כל מרכיבי הסלט, מתבלים ברוטב ומפזרים מעל קרוטונים.

זמן קריאה – "ארץ השלג" מאת סבסטיאן פוקס

"ארץ השלג" מאת סבסטיאן פוקס, רומן המתרחש באוסטריה בין שתי מלחמות עולם, חוקר את שבריריותה של האהבה ובוחן את כוחה הגואל של הפסיכולוגיה. סבסטיאן פוקס מתאר אווירה של יבשת שעדיין מעכלת את הטראומה הקולקטיבית שלה, כשהאיום הבא כבר מתחיל להופיע, בכתיבה אלגנטית וסוחפת, הוא מצליח לאזן בין רעיונות גדולים ורגש אנושי ולרקום סיפור אהבה אפי ועל זמני.

ארץ השלג מסוג הספרים כשמתחילים לקרוא, ממשיכים עד שמסיימים את הספר, ספר עם הרבה תובנות על החיים, ספר שגורם למחשבה עמוקה על משמעות האהבה וגם על היבטים פסיכולגיים בקשר בין נאהבים, במצבים של מאבק פנימי בין הרגש למציאות, הרבה קונפליקטים שמציאות החיים מעמידה בפני גיבורי הסיפור, בהחלט רומן מעניין.

1914 –  אנטון הצעיר מגיע לווינה, נחוש לעשות לעצמו שם כעיתונאי. במסגרת עבודתו החלקית כמורה פרטי הוא פוגש אישה צרפתייה בשם דלפין ומתאהב בה עמוקות, עד לרגע שארצו מכריזה מלחמה על ארצה והיא הופכת בין לילה לאויבת.

1927 –  לנה, שגדלה עם אם שתיינית בעיירה קטנה וחיה חיים דלים וקרים, נקרעת בין רעב לאהבה ובין רצון להשיג שליטה על חייה. אחרי ניסיון מר להשתלב בחיים בווינה, היא נוטשת לבסוף את עיר הבירה ומתחילה לעבוד כמשרתת  בסנטריום מוקף השלג, השלוס זבליק.

1933 – אנטון שעדיין פגוע נפשית מאובדן חבריו במלחמה נשלח לסנטריום המסתורי בו מטפלים בפגועי נפש. שם, הוא יפגוש לראשונה את לנה ויגלה שגם ברגעיה הקשים של היבשת האירופית קיימת תקווה – מטופלים יכולים לקבל עזרה, אהובים יכולים למצוא זה את זה ופצעים ישנים יכולים להירפא. בסנטריום בו נחקרים לעומקם הסבל האנושי והסיכויים לגאולה, שני אנשים יראו זה את זה לראשונה.

סבסטיאן פוקס הוא סופר ועיתונאי בריטי מוערך אשר ספריו היו לרבי מכר ותורגמו לשפות רבות. נבחר האגודה המלכותית לספרות ובעל ד"ר של כבוד מאונ' איסט לונדון על תרומתו להבנת הפסיכיאטריה. בין ספריו הרבים, ראו אור בעברית "שירת הציפור" (מודן, 2002) ו"שלוח רסן" (פן וידיעות ספרים, 2008).

"מומלץ, נפלא ומרגש, מראה כיצד הכוח לאהוב מישהו כפי שהוא באמת, יכול להביא נחמה לחיינו הקצרים"  Independent

"סיפור האהבה המרגש ביותר שכתב פוקס" – אנתוני ביוור, (מחבר רב המכר "מלחמת העולם השנייה")

"יצירת מופת שקראתי ביום אחד" –  New Books Magazine

"מרתק… בליבו של סיפור עשיר ואפל זה ניצבת הפסיכולוגיה ולא פוליטיקה" – Times

"סיפור על אהבה ועל כוחה של הרוח האנושית" Sunday Telegraph

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים, מאי 2024  / 367 עמודים / מאנגלית: רחל פן / עיצוב עטיפה: טליה בר   

penn.co.il

זמן קריאה – "אורח באחוזת פארלי" מאת ריס בואן

קיבלתי לסקירה את הרומן החדש, אורח באחוזת פארלי, מאת הסופרת עטורת הפרסים, מחברת רבי המכר הילד הטוסקני ומחברת הציור מוונציה, ספר משובח ומומלץ, קראתי גם את הספרים הקודמים של הסופרת המוכשרת ריס בואן, והרומן ההסטורי החדש "אורח באחוזת פארלי", השילוב בספר של מתח עם רומנטיקה ואירועים הסטוריים ממלחמת העולם השנייה, גורם לקריאה להיות מעניינת ומרתקת, ובהחלט נסחפתי בקריאה.

סאגה סוחפת ומרגשת על מעמד, משפחה, אהבה ובגידה, בהשראת אירועים ודמויות ממלחמת העולם השנייה, "סוחף מהעמוד הראשון, מותח, רומנטי, מסוגנן – כמו לעשות בינג' על דרמה בריטית גדולה." – לי צ'יילד

מלחמת העולם השנייה מגיעה לאחוזת פארלי, מקום מושבם של לורד וסטרהאם וחמש בנותיו. כאשר חייל עם מצנח פגום, צונח אל מותו בשטחה. המדים והציוד שלו מעוררים חשד, והקצין וחבר המשפחה, בן קרסוול, לוקח על עצמו בחשאי את המשימה להכריע אם מדובר במרגל גרמני. המשימה גם מעניקה לו הזדמנות להימצא בקרבתה של פמלה, בתו האמצעית של לורד וסטרהאם, שבה הוא מאוהב בחשאי. אך לפמלה יש סוד משלה: היא התקבלה לעבודה בבלצ'לי פארק, מקום משכנה של היחידה הבריטית לפיצוח צפנים.בשעה שהוא עוקב אחר שובל של מרגלים ובוגדים, בן מגלה שחלק ממי שסובבים אותם אוחזים באג'נדה מבחילה והרת גורל מבחינה היסטורית. האם יצליח – בעזרתה של פמלה – לעצור את חורשי הרע לפני שאנגליה תנחל מפלה? רב המכר העולמי "אחוזת פארלי" זכה לביקורות מהללות ובשלל פרסים, בהם פרס "אגתה" לרומן ההיסטורי הטוב ביותר.

"מותחן היסטורי מהנה להפליא ועשוי מלאכת מחשבת. עם כל תפנית הקורא מתקשה יותר ויותר להכריע במי לבטוח." Publishers Weekly

"שילוב של בידור, סקרנות אינטלקטואלית ורקע ריאליסטי שזיכו את בואן בפרסים ובקהל קוראים נאמן."

New York Journal of Books

ריס בּוֺאֶן, מחברת רבי-המכר של "הניו יורק טיימס" ו"הוול סטריט ג'ורנל", נולדה באנגליה, למדה באוניברסיטת לונדון, ועכשיו מחלקת את זמנה בין צפון קליפורניה לאריזונה.

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים, מאי 2024  / 367 עמודים / מאנגלית: רחל פן / עיצוב עטיפה: טליה בר   

penn.co.il