יום ראשון, 25 באוגוסט 2024

זמן קריאה – "משתעשעת במלותיך" מאת תהילה סגל – רוזנבליט….

ספר השירים "משתעשעת במלותיך" מאת המשוררת תהילה סגל – רוזנבליט, מאגד בתוכו , שירים עם תובנות על החיים, בנושאים מגוונים , פרידה, אהבה, תקווה ועוד, המסר של השירים, חשיבה חיובית גם אם מגיעים רגעים של שבירה, תמיד למצוא את העוצמות והכוחות ולראות את הטוב והסיבה לכל דבר, ואת חצי הכוס המלאה, כי לראות את השבר והרע הכי קל, למצוא את הטוב יותר מאתגר אבל בהחלט אפשרי.

יֵשׁ לִי שְׁאִיפוֹת
לְהַמְרִיא אֶל-עָל
רַק שֶׁלֹּא תִּשָּׁבֵר כָּנָף
בְּאֶמְצַע הַדֶּרֶךְ

הספר אותו אתם מחזיקים בידיכם הינו אסופה של חוויות מעצבות חיים, תובנות, רגשותוגם שאיפות שנולדו, השתנו והתעצבו במהלך הדרך.ההיריון של הספר היה ארוך, אבל הלימוד הגדול ממנו הוא שגם אם נשברות כנף או שתיים עדיין תמיד אפשר להמריא אל-על, ספר זה הוא ההוכחה הניצחת לכך, שנהיה בתנועה כלפי מעלה תמיד.

תהילה סגל-רוזנבליט – נשואה לאלחנן, אוהבת להשתעשע במילים, בוגרת תואר ראשון בהוראת תנ”ך וספרות ממכללת בית וגן.

הספר: משתעשעת במלותיך
מאת: תהילה סגל – רוזנבליט
68 עמודים, 78 ש"ח
צמרת הוצאה לאור

גרופר – פרי- מים- גז וזהו! ועכשיו בפחיות!

למרות שפונו מהצפון הרחוק מהבתים ומהעסק, ואחרי ההצלחה הענקית של המשקאות בבקבוקים – חברת גרופר שקמה במטרה להנגיש צריכה בריאה יותר של משקאות קלים מוגזים וטעימים שעשויים מפרי טבעי ואורגני – משיקה סדרת מוצרים חדשה – אותם המשקאות האהובים – בפחיות ידידותיות לסביבה

עם פרוץ המלחמה, נאלצו בעלי ״גרופר״ לירון קופר ויובל גרודק , תושבי קו העימות בגליל העליון, לעזוב את הבתים שלהם, את המשרדים ולמצוא פתרונות רבים שעד היום מהווים אתגרים לא קטנים בהתנהלות. למרות זאת הם הצליחו למצוא פתרונות כמו שינוע והוצאת הסחורה מאזור הסכנה, מציאת מחסן חלופי להפצה והם הצליחו אפילו לשמר את משלוחי המוצרים ללקוחות הפרטיים.

יחד עם כל הקשיים שנוצרו בעקבות המלחמה ב״גרופר״ עובדים קשה מתמיד בכדי להמשיך לצמוח לעוד מקומות חדשים ולפתח עוד מוצרים.

חברת גרופר מהווה גאווה ישראלית עצומה, במיוחד בימים אלו, לאור מה שעברו בעת הפינוי שלהם מהגליל העליון, וגם בזכות היותם חברה מצליחה, עם מוצרים איכותיים וטעימים, והכי חשוב עשויים מפירות אורגניים, ועם טעם טבעי של הפרי, קיבלתי להתנסות את הפחיות החדשות ומאוד אהבתי את הטעמים, העיצוב של הפחיות, ובהחלט מדובר בהמשך נהדר לחברה הזו,שכל הזמן משדרגת את עצמה, ואינה נחה על השמרים, בחשיבה אינסופית מחוץ לקופסה, בהחלט גאווה ישראלית.

וכעת בחברה מתרגשים לחשוף לראשונה את המשקאות הטעימים באריזה חדשה – פחיות!

הפחיות יצאו לשוק בשלושה טעמים שונים- תפוחחה (תפוח אננס), תפוזזה (תפוז דם ודומדמניות) ולימוננדה (לימון ליים).

כל המשקאות עשויים מפרי טבעי ואורגני והפחיות מגיעות בעיצובים קלילים וצעירים, ניתנות למיחזור ותואמות את ערכי המותג, נגישות כלכלית ופיזית לצרכן הישראלי, אלטרנטיבה טעימה ובריאה הראשונה מסוגה בתחום וכמובן תוך שמירה על הסביבה!

מחיר לצרכן לפחית: 6.90-8.90 ש״ח

את המשקאות ניתן לרכוש ב: שופרסל, קרפור, מנטה (תחנות ״דלק״) , סו-גוד (תחנות ״סונול״), קפה ג׳ו, טיב טעם, am:pm, ניצת הדובדבן , סופר יודה, סטופ מרקט, סיטי מרקט ועוד מאות נקודות ברחבי הארץ.

 

 

זמן קריאה לילדים – "פיות החורף" מאת שרונה וינר….

ספר הילדים "פיות החורף" מאת שרונה וינר,  מלווה באיורים המקסימים ומלאי ההבעה והרגש של יפית ברזון, ספר מיוחד, מאפשר לילדים לדמיין ולחלום על עולם קסום ומיוחד, להכנס לעולם של פיות קסומות, שלג וזהב, להפוך את החורף הקודר לשמח ומיוחד, ולראות את קסמה של עונת החורף עם שלכת מרהיבה ביופיה, ושלג קסום, בהחלט סיפור מהאגדות, על שיתוף פעולה וחברות.

פֵיוֹת הַחֹרֶף הוֹפִיעוּ בְּיַעַר קָסוּם וְיָפֶה. הָיוּ לָהֶן צְבָעִים שְׂמֵחִים שֶׁל חֹרֶף, כָּחֹל שָׁמַיִם וְיָרֹק בַּקְבּוּק. הֵן שִׁנּוּ אַט-אַט אֶת צִבְעָם הַיָּרֹק שֶׁל הֶעָלִים לְחוּם-כָּתֹם-אֲדַמְדַּם וְהֵבִיאוּ עִמָּן שַׁלֶּכֶת מַרְהִיבָה בְּיָפְיָהּ אֶל הַיַּעַר. מֶזֶג הָאֲוִיר הִתְקָרֵר וְהַחֲלָקִים הַגְּבוֹהִים שֶׁל הַיַּעַר כְּבָר כֻּסּוּ בַּשֶּׁלֶג.

סִפּוּרָהּ הַקָּסוּם וְהַנִּפְלָא שֶׁל שָׁרוֹנָה וַיְנֶר סוֹחֵף אֶת הַקּוֹרְאִים הַצְּעִירִים לְעוֹלָם מֻפְלָא וּמְנַצְנֵץ שֶׁל דִּמְיוֹן, פֵיוֹת קְסוּמוֹת, שֶׁלֶג וְזָהָב.הִצְטָרְפוּ לְהַרְפַּתְקָה מֻפְלָאָה בְּיַעַר שֶׁנֶּעְטָף עַל יְדֵי הַחֹרֶף.

הספר: פיות החורף

מאת: שרונה וינר

איורים: יפעת ברזון

צמרת הוצאה לאור

24 עמודים, 68 ש"ח

חגיגה בלקנית! מתכון גלדי בצל ממולאים חמוצים מתוקים באדיבות השף גיל אבירם והמותג סולתם.

גלדי בצל ממולאים חמוצים מתוקים

קרדיט צילום: גיל אבירם

הכנה ראשונית של הבצל:

לוקחים 6 בצלים עם קליפה וחורצים אותם לאורך עד האמצע.

מרתחים את הבצלים המחורצים למשך 10- 15 דקות.

לאחר מכן מוצאים ומפרקים את השכבות בזהירות.

מצרכים למלית:

1 כוס אורז לבן שטוף ולא מבושל

1 עגבניה קצוצה דק

1 בצל לבן קצוץ ומטוגן

1 כפית מלח

2 כפיות סוכר

מצרכים לרוטב:

2 כוסות מים

2 כפות סילאן

2 כפיות מלח

2 כפות סוכר גדושות

מיץ משני לימונים.

אופן ההכנה:

  1. לוקחים חתיכת בצל בגודל של כף לערך.
  2. ממלאים בכפית מהמילוי.
  3. מהדקים היטב ומסדרים בתבנית זה לצד זה.
  4. מחממים תנור לחום של 220 מעלות.
  5. מורחים את הבצלים הממלואים בשכבה של סילאן ומכניסים לתנור שחומם מראש עד שהבצלים חרוכים מעט.
  6. מכינים את הרוטב בקערה ומערבבים היטב.
  7. יוצקים מעל הבצלים את הרוטב עד לכיסוי.
  8. מכסים את התבנית בנייר אפייה ונייר כסף.
  9. אופים בתנור בחום של 180 מעלות למשך כשעה.

בתאבון!

המתכון ניתן באדיבות השף גיל אבירם ומותג כלי הבישול והאפייה סולתם www.Soltam.co.il

 

יום שלישי, 20 באוגוסט 2024

זמן קריאה – "טראומות קטנות" כשלא יודעים מה לא בסדר, אבל שום דבר לא מרגיש נכון מאת ד"ר מג ארול

הפסיכולוגית ד"ר מג ארול בספר חשוב וראשון מסוגו להכרה ולהתמודדות בהשפעות ההרסניות המצטברות של פצעים יומיומיים קטנים, "טראומות קטנות" – שכמו טראומות גדולות, יכולות לעצב את חיינו לרעה.

מצורפת הקדמה לספר "טראומות קטנות", של ד"ר שירי דניאלס, מנהלת מקצועית ארצית של עמותת ער"ן, קריאת הספר חשובה לכולם, כדי להבין את משמעות הטראומות הקטנות, שאנו מדלגים עליהן כפחות חשובות ואין יכולות מאוד להשפיע על חיי היום יום, ועל איכות חיינו, ברגע שמתפתחת מודעות לעניין, ויותר שימת לב אז פעולות מתקנות יעשו את השינוי לכאב ולחנק ועזרה עם הספר הזה בהחלט תורמת ועוזרת, כמובן שחייבים גם עזרה מקצועית במקרים מסויימים, אבל זיהוי ומודעות מאוד עוזרים.

 

איך אתם באמת מרגישים? ככה ככה, לא משהו, או פשוט "אני לא ממש יודע/ת". אם זוהי תשובתכם הכנה, עצרו רגע – תנשמו עמוק – ותבינו שזה לא אתם, אלא הדברים שקרו לכם במשך השנים. דברים קטנים שהטביעו חותם עמוק.

זוהי תוצאה מצטברת של שריטות, חבטות וצלקות שנערמו במשך חייכם והותירו תחושה עמומה שהמצב "לא תקין". קהות חושים רגשית, מיקרו־אגרסיות, קשרים משפחתיים מאתגרים, חיוביות רעילה וגזלייטינג הם כמה דוגמאות למה שמכונה "טראומות קטנות" – שהשפעתן מולידה בין השאר בעיות כגון חרדה בתפקוד גבוה, דכדוך קבוע, פרפקציוניזם, אכילה רגשית והפרעות בשינה.

נראה תמיד כי ישנן בעיות ענקיות ובלתי פתירות בעולם, ולכן אנו נוטים להתעלם מהפציעות היומיומיות הקטנות. אבל החיים לא חייבים לעבור עלינו בצורה מחניקה שכזאת. כדי לצאת מהבוץ, עלינו לפתח מודעות לטראומות הקטנות שלנו, גם אם הן נראות לנו "פעוטות" או "קלות", ללמוד לקבל אותן ולנקוט פעולה מתקנת – כדי להתחיל לחיות כל יום כפי שמגיע לנו.

ד"ר מג ארול היא פסיכולוגית מוסמכת, מדענית וסופרת שמתמחה בבריאות וברווחה נפשית. הגישה של ד"ר ארול מתמקדת בפתרונות ועצות ואסטרטגיות מעשיות להתמודדות עם הבעיות המאתגרות של החיים, שנוטות להיות מורכבות כשם שהן שגרתיות. ד"ר ארול כתבה שישה ספרים על נושאים שנעים בין מחלות בלתי נראות לאכילה רגשית והיא כותבת לעיתונים ומגזינים בריטיים כגון "דיילי מייל" ו"מטרו" והמגזינים Psychologies, Women’s Own, Top Santé ו-Stylist.

הספר: טראומות קטנות

מאת: ד"ר מג ארול

תרגום: אסף כהן

320 עמודים, 108 ש"ח

מטר הוצאה לאור

יום שני, 19 באוגוסט 2024

חזרה לבית הספר: כריכים בריאים ומהירים לכל סוגי התזונה: מקלאסי ועד קטוגני

כשהחופש הגדול מסתיים והילדים חוזרים לבית הספר, הורים רבים מוצאים עצמם מתמודדים עם האתגר של הכנת כריכים בריאים ומזינים שיתאימו לטעמם של הילדים. כריך הוא הבחירה הנפוצה ביותר, אך לא תמיד קל למצוא את האיזון בין טעם, מהירות הכנה ובריאות.

קרדיט צילום: רונן פדידה

חלי ממן, רשת תמיכה לאורח חיים בריא מעניקה טיפים חשובים להכנת כריכים שיעזרו לשמור על תזונה בריאה ולתת לילדים אנרגיה ליום הלימודים.

בחרו בלחם מלא – לחם מחיטה מלאה מכיל סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף. הוא מספק תחושת שובע לאורך זמן יותר מלחם לבן ומסייע בשמירה על רמת סוכר מאוזנת בדם.

העדיפו חלבונים רזים – שלבו בכריכים מקורות חלבון כמו חזה עוף, טונה במים, ביצה קשה או גבינה דלת שומן. החלבון חשוב לבניית השרירים ולתחזוקת הגוף ומסייע לשמור על תחושת שובע.

שלבו ירקות – הוספת ירקות טריים כמו חסה, עגבנייה, מלפפון או פלפל מעניקה לכריך רעננות, צבעים חיים וכמובן, ויטמינים ומינרלים חשובים. ניתן לשדרג את הטעמים עם ממרחים כמו פסטו, חומוס או גבינה, שמוסיפים לחות וטעם.

הימנעו מממרחים שומניים – נסו להימנע מממרחים עתירי שומן רווי כמו חמאה או מרגרינה. העדיפו ממרחים מבוססי ירקות או קטניות, כמו אבוקדו, חומוס או טחינה גולמית, שמספקים שומנים בריאים יותר.

חלי ממן מעניקה דוגמאות למתכוני כריכים מהירים ובריאים

קרדיט צילום: shutterstock

כריך חזה עוף עם אבוקדו וירקות טריים:  מרחו פרוסות לחם מחיטה מלאה עם ממרח אבוקדו.

הוסיפו פרוסות חזה עוף צלוי ושלבו ירקות טריים כמו עגבנייה, חסה ופלפל.

כריך ביצה קשה וטחינה: מרחו טחינה גולמית על פרוסות לחם מחיטה מלאה.

הוסיפו פרוסות ביצה קשה ושדרגו עם מעט עלי רוקט או תרד טרי.

קרדיט צילום: shutterstock

כריך טונה וחומוס: מרחו חומוס על פרוסות לחם מחיטה מלאה.

הוסיפו טונה במים מסוננת ושלבו לפריכות וטעם ירקות כמו מלפפון ועגבניה.

 "כדי לתת מענה לכל הילדים הקטנים והבוגרים, כולל אלו השומרים על תזונה מיוחדת כמו תזונה קטוגנית, חשוב לחשוב גם על אופציות שמתאימות לסוגי תזונה שונים." מסביר עודד טלמור, שף ומומחה לתזונת קיטו.

קרדיט צילום: גלי איתן

תזונה קטוגנית, המתמקדת בצריכת שומנים בריאים והגבלת פחמימות, יכולה להיראות כאתגר כאשר מדובר בכריכים, אך עם קצת יצירתיות ניתן להכין גם כריכים בריאים, מהירים ומזינים שמתאימים לתזונה זו. כך תוכלו להבטיח שכל ילד יקבל ארוחה מאוזנת שמתאימה לצרכים האישיים שלו, תוך שמירה על העקרונות הבריאותיים שמנחים אתכם. מוסיף טלמור ומעניק טיפים ומתכונים להכנת כריכים:

קרדיט צילום: גלי איתן

לחם קיטו – לחם קיטו עשוי מקמח שקדים או קוקוס והוא דל בפחמימות. תוכלו להכין כריכים עם לחם זה כדי להימנע מפחמימות מיותרות.

כריכים ללא לחם – אפשר גם להכין "כריך" ללא לחם, על ידי שימוש בעלי חסה גדולים או פרוסות עבות של חציל או קישוא כבסיס לכריך.

חלבונים ושומנים בריאים – בתזונה קטוגנית, כדאי לשים דגש על חלבונים כמו ביצה וגבינת עיזים, ולשלב שומנים בריאים כמו אבוקדו ואגוזים.

כריך קיטו עם חזה הודו וירקות:

השתמשו בלחם קיטו או פרוסות חציל צלוי והוסיפו פרוסות חזה הודו, ממרח אבוקדו, וירקות כמו מלפפון או פלפל.

כריך סלמון מעושן וקרם גבינת שמנת:

פרוסות סלמון מעושן , קרם גבינת שמנת (ללא תוספת סוכר) , עלי תרד טריים

ופרוסות מלפפון דקיקות.

אופן ההכנה: השתמשו בעלי חסה או פרוסות דקות של קישוא כבסיס לכריך. מרחו מעט קרם גבינת שמנת, הוסיפו פרוסות סלמון מעושן, תרד טרי ומלפפון. גלגלו את הכריך בעדינות.

כריך ביצה, אבוקדו וגבינה:

ביצה קשה פרוסה, פרוסות אבוקדו , פרוסות גבינה צהובה או גבינת מוצרלה

ועלי חסה גדולים.

אופן הכנה: הניחו פרוסות ביצה, אבוקדו וגבינה בתוך עלי חסה. סגרו את העלים וצרו כריך רענן ודל פחמימות. ניתן להוסיף מעט מלח ופלפל לטעם.

כריכים אלו קלים להכנה ומתאימים לתזונת קיטו, תוך שמירה על טעמים עשירים ומגוונים.

זמן קריאה – "בחדר ההמתנה" מאת גיל אלוני…

הספר "בחדר ההמתנה" מאת גיל אלוני, מעלה תהיות לגבי החיים והמוות ומה שבינהם, נושא המוות ומה קורה לאדם לאחר מותו, מעורר הרבה שאלות, והסיפור מכניס את הקורא לעולם הזה, דרך חדר ההמתנה המוביל לגן עדן או גהנום, הספר מעלה הרבה מחשבות, ותובנות מהחיים, ומה שקורה לנו בסופם, דרך הסיפור על גיבור הספר, אשר נפטר צעיר לאחר אירוע לבבי, המציאות עולה על כל דמיון, ובהחלט דרך הסיפור ניתן לדמיין את החיים לאחר המוות, ולהנות מהחיים כל יום ביומו.

הנה לא חלף יותר מדי זמן ומה שהובטח מתחיל להתגשם כי המת שלנו ניגש לפקיד הקבלה, מכחכח בגרונו ושואל, תחילה בנימוס המתחייב מן הסיטואציה: "שמע נא ידידי, האם כבר הגיע תורי?" ומיד בלי להשתהות ממשיך: "ואם כבר אפשר לשאול, אז על איזה תור בכלל מדובר? ומי עומד באותו תור שלא ניתן להבחין בו?" מוסיף בתערובת של מבוכה ואסרטיביות ותעוזה לא צפויות, כנראה תופעת לוואי של מכות החשמל שקיבל או של המוות עצמו.

"הו הו, כמה שאלות ידידי." משיב פקיד הקבלה לא בלי התפעלות על תעוזתו של המת, בעודו מרים את ראשו ויוצר לראשונה קשר עין עם המת שלנו. "אבל כולן טובות, אני מודה. התור אכן קיים, יש לקוחות לפניך, ואפילו יש שכבר ממתינים אחריך, בעניינים האלה האמן לי, המלאכה מרובה ומתמשכת לאין קץ אך אינה סיזיפית כלל ועיקר, אבל בסוף אני מתפנה לכולם, אין צורך לדאוג או לאבד את הסבלנות, אנא חזור לשבת על הספה כי לשאלתך הראשונה מתוך השלוש – תורך עוד לא הגיע."

ספרו של גיל אלוני, בחדר ההמתנה, מתחיל מהסוף. אדמונד, גיבור הספר מת. הוא עובר דרך מסדרון לבן ללא משמר כבוד, כפי שאומרים שנהוג שישנו, מגיע לחדר המתנה לבן ובו פקיד קבלה חביב אך חד לשון. בעודו ממתין בחדר ההמתנה לגמר הטיפול בעניינו על ידי הפקיד, נחשפות בפני הקוראים מחשבותיו האינטימיות כלפי מי ומה שהשאיר מאחור – אשתו ובנו, קריירה וגינה שניסה לטפח, וכן ציפיותיו הגשמיות והרוחניות לקראת העתיד לקרות. בחדר גם נשקלות זכויותיו וחובותיו התיאולוגיות והמוסריות לקראת ההחלטה המכרעת על עתידו, אם אפשר לכנות זאת כך. הפקיד מתגלה כבעל הבנה מעמיקה אודות בני האדם, בדגש על מגרעותיהם, ובעזרתו מנסה אדמונד להתגבר על הבלבול הנלווה תמיד לכל שינוי גדול בחיים, קל וחומר כשמתים.

בחדר ההמתנה הוא ספר מצחיק וחד על החיים ועל המוות – ועל כל מה שביניהם.

גיל אלוני הוא פסיכולוג חברתי-תעסוקתי ויועץ פילוסופי. בחדר ההמתנה הוא ספרו הראשון.

אלוני הוא יליד חיפה, 1979. מתגורר כיום עם אשתו וילדיו ברמת גן. בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה ופילוסופיה באונ' חיפה ותואר שני במנהל עסקים במסלול המצטיינים באונ' בר-אילן. הוא משלב בהשכלתו ובהכשרתו היבטים פסיכולוגיים, פילוסופיים, עסקיים וטיפוליים, ומיישם את כל הכלים הללו בייעוצים שמעניק ללקוחותיו, ביניהם בכירים בתפקידי מפתח במשק הישראלי, מועמדים למגוון תפקידים בנציבות שירות המדינה, במשרדי ממשלה, כנסת ישראל, בנק ישראל, מינוי שופטים ועוד.

הספר: "בחדר ההמתנה"

מאת: גיל אלוני

הוצאת שתיים

180 עמודים, 88 ש"ח

יום ראשון, 18 באוגוסט 2024

חוגגים את ט"ו באב עם טחינה טורקיז "טורקיז" מגישה לרגל ט"ו באב מתכון רומנטי ומפנק לאוהבים: סירות קישואים עם קבב דג ברוטב יוגורט וטחינה

אוכל טוב הוא תמיד דרך נפלאה לציין את האהבה. לרגל ט"ו באב מגישה טחינה "טורקיז" מתכון חלומי המתאים לחגיגה רומנטית ומיוחדת: סירות קישואים עם קבב דג ברוטב יוגורט וטחינה. מנה עשירה בטעמים, קלה להכנה ומתאימה באופן מושלם לחגיגה זוגית מענגת וטעימה.

קרדיט צילום: הדס ניצן

ט"ו באב שמח!

מצרכים (לכ-4 מנות):

8 קישואים בגודל בינוני-קטן

2 יחידות דג לברק מפולט ונקי ללא עור

1 בצל קטן

1 שן שום כתושה

חופן עלי פטרוזיליה קצוצים

1/2 כפית סומק

1 קליפת לימון מגורדת

קורט מלח ופלפל

לטחינת יוגורט:

3/4 כוס טחינה גולמית "טורקיז"

1 גביע יוגורט (200 גרם)

קורט מלח

להגשה:

1/4 כפית סומק

1 כפית שמן זית

1 עגבנייה

אופן ההכנה:

  1. חוצים את הקישואים לאורך ובעזרת כפית מרוקנים את הגרעינים.
  2. קוצצים את פילה הדג ואת הבצל.
  3. מערבבים יחד את כל חומרי הגלם – דג, בצל, שום, פטרוזיליה, לימון מגורד ואת התבלינים – ולשים מעט לקבלת תערובת אחידה.
  4. ממלאים את הקישואים בתערובת הדג ומניחים בתבנית המתאימה לתנור.
  5. צולים בתנור במצב גריל בחום גבוה מאוד, כ-250 מעלות, עד להשחמה קלה של הקישואים.
  6. מכינים את טחינת היוגורט: מערבבים את כל חומרי הגלם עד לקבלת מסה אחידה (ניתן להוסיף מיץ לימון לקבלת טעם חמוץ יותר).
  7. בצלחת הגשה יוצקים את רוטב הטחינה יוגורט ומניחים מעל את הקישואים הממולאים.
  8. מפזרים מעל המנה מעט סומק, כמה נגיעות של עגבנייה סחוטה, מטפטפים כמה טיפות שמן זית ומגישים.

 

 

 

זמן קריאה – "מקווה שאת בטוב" מאת נטלי סוּ

ספר הפרוזה "מקווה שאת בטוב" מאת נטלי סוּ , מדובר ברומן עם הרבה חוש הומור, בימים אלו חשוב קצת להפיג את העצב שעובר על מדינתנו, ולמצוא כמה רגעים של שמחה, וצחוק, אשר תמיד טובים לאנרגיות חיוביות, ספר ממש כיפי לקריאה, מסקרן,  ג'ולין גיבורת הסיפור עובדת במשרד עם הרבה תככים והאווירה מאוד מתוחה, עד שהיא מגלה משהו מפתיע ביותר, יש לה גישה לכל המיילים של עובדי המשרד, ובכך היא רואה את כל ההתכתבויות שלהם, ומפה יש הרבה התפתחויות, וגם לבטים לגבי קריאת המיילים, וחשיפת סודות, הפרצוף האמיתי של העובדים, ומה קורה מאחורי הקלעים, והכל מסופר במקוריות, עם הומור, וגם הזדהות של הקורא עם חלק מהקטעים של הספר, בהחלט ספר מומלץ.

רב המכר הבינלאומי הלוהט של הקיץ, הוא רומן קורע מצחוק עם לב גדול על בדידות ואהבה במקום העבודה. קומדיה משרדית רעננה ומפתיעה החושפת את הקשרים האנושיים, המאבקים והסודות שמתגלים דרך מסכי המחשבים. לא תצליחו להניח מהיד את ספרה הראשון של נטלי סו, שכבש את ליבם של הקוראים וזכה לביקורות משבחות ברחבי העולם

האם באמת הייתם רוצים לדעת מה הקולגות במשרד אומרים מאחורי הגב שלכם?

ג'ולין ממש לא מעוניינת. היא סובלת מחרדה, מדוכאת ושונאת את האנשים בעבודה המשרדית המשעממת שלה. כשטעות טכנית קטסטרופלית מאפשרת לה גישה לתיבות המיילים ולהודעות הפרטיות של עמיתיה, התגובה הראשונית שלה היא זעזוע. הדבר האחרון שהיא רוצה הוא להיחשף לשיחות העגומות שלהם על עציצי משרד גוססים ועל צרות בחיי הנישואים. כלומר, עד לרגע שבו שמתחילים במשרד דיבורים על קיצוצים וג'ולין מבינה את הכוח שהמידע החדש מעניק לה. אולם ככל שהיא נעשית מעורבת יותר בחייהם הפרטיים של הקולגות, היא מגלה הרבה יותר משדמיינה אי פעם… והחומות שבנתה סביבה בקפדנות מתחילות לקרוס.

נטלי סוּ היא סופרת קנדית ממוצא מעורב איראני ובריטי. היא חיה בקלגרי עם בעלה, בתה וכלב. מקווה שאת בטוב הוא רומן הביכורים שלה.

"סיפור אהבה בעידן המידע הבלתי פוסקהרפתקה מלאת הומור והלב." – רשימת הספרים הגדולים של הקיץ, Goodreads

"תיאור יפהפה, אמיתי ולעתים קרובות מצחיק על בדידות ועל האומץ הנדרש רק כדי להמשיך."

Kirkus (starred review)

"מקורי ומקסיםהתעלולים במשרד לא מפסיקים להצחיק. חובה לקרוא."

Publishers Weekly (starred review)

"תיאור מדויק של שגרת החיים במשרד המודרני. הספר הזה ידבר אל כל מי שאיפעם גלגל את עיניו ליד מתקן המים." –Harper's Bazaar

הספר:"מקווה שאת בטוב"

מאת: נטלי סוּ

415 עמודים , 98 ש"ח

תרגום מאנגלית: רחל פן

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים

מועד הוצאה לאור: יולי 2024

רומנטיקה במטבח: בלינצ'ס ריקוטה ודובדבני אמרנה מתכון מאיה דרין, שפית ועיתונאית אוכל, צילום גל בן זאב באדיבות סולתם

בלינצ'ס ריקוטה ודובדבני אמרנה

קרדיט צילום: גל בן זאב

רשימת חומרים לכ-16 יח':

לעליי הבלינצ'ס:

2 וחצי כוסות חלב (600 מ"ל)

4 ביצים טרופות

75 גרם חמאה מומסת

1 כוס ו2/3 קמח

2 כפות סוכר

1 כפית תמצית וניל

למלית:

1 קופסת גבינת ריקוטה (250 גרם)

2 כפות גדושות גבינה לבנה

1/3 כוס סוכר אבקת סוכר

1 כפית תמצית רום

1 צנצנת דובדבני אמרנה

 

אופן ההכנה:

  1. לעליי הבלינצ'ס: מערבבים היטב חלב, ביצים וחמאה מומסת, מוסיפים תוך כדי ערבוב לקמח.
  2. מוסיפים סוכר ווניל ומערבבים.
  3. אני משתמשת בבלנדר מוט.
  4. מחממים על אש בינונית מחבת קרפים, עם ציפוי נונסטיק.
  5. יוצקים מבלילת הבלינצ'ס כך שתכסה בשכבה דקה את פני המחבת. מזהיבים צד אחד במשך כ-2 דקות והופכים על משטח עבודה חלק ונקי, כך מכינים עלי בלינצ'ס מהבלילה כולה.
  6. למלית: מערבבים היטב את כל מרכיבי המלית לקרם חלק ואחיד.
  7. לקיפול: מורחים כף מלית על הצד החיוור של כל עלה.
  8. מפזרים כשני דובדבנים ומעט מהסירופ שבצנצנת מקפלים לחצי ואז שוב לחצי כך שיוותר משולש.
  9. מגישים

המתכון באדיבות מאיה דרין, שפית ועיתונאית אוכל ומותג כלי הבישול והאפייה סולתם www.Soltam.co.il

זמן קריאה – "באנשי" מאת איתי לב

הספר "באנשי" מאת איתי לב, מעורר שאלות לגבי החיים, כולנו מתמודדים עם חוויות נפלאות וגם קשיים ואתגרים, ולעיתים אנו מוצאים את עצמנו שואלים שאלות נוקבות, וגם מתמודדים עם טראומות מהעבר, איתי לב הסופר מתאר בספרו דמויות מאוד עמוקות עם מגוון צדדים, מאוד אהבתי את הרגעים המיוחדים לאורך הקריאה, עם הבנה לגבי חוסן ועוצמות אישיות, מסוג הספרים המעוררים למחשבה נוספת, בהחלט הקריאה זרמה והייתה מעניינת ומסקרנת.

"מי את? מה את רוצה?" שאל הבחור. קולו רעד. היא שתקה. עשתה צעד נוסף לכיוונו ונצמדה אליו. "קפוץ," אמרה… מכיוון הפתח נשמעה התרחשות. השוטר זינק אל הגג, "היי ילדה, תתרחקי ממנו!" קרא לעברה. היא הפנתה את מבטה לאחור רק לרגע והתעלמה מדבריו. "באנשי," לחשה לבחור, "שאלת מי אני, אני באנשי."

באנשי הוא סיפור מרגש ונוגע ללב, שבמרכזו שתי דמויות אשר לכאורה אין ביניהן שום דבר משותף. שירה בת חמש־עשרה וחצי, וטליה בת עשרים ותשע. שירה, נערה מסתורית, ממגנטת, מוזרה וחולנית שחושבת שהיא באנשי, דמות מהמיתולוגיה האירית שתפקידה לבשר לבני אדם על מותם הקָרב. טליה, קצינת מודיעין בשירות קבע, שמגלה את עצמה מחדש כאישה וכליצנית רפואית לאחר שבן זוגה עזב את הבית יחד עם בנם. סיפוריהן מתרחשים במקביל עד למפגש מקרי ביניהן שבו נקלעים הסיפורים לעלילה אחת מרתקת שבמהלכה לא ברור מי מצילה את מי.

באנשי, הרומן החדש של איתי לב, הוא אגדה מהפנטת שמעִזה להתמודד באומץ עם שאלת הקיום האנושי. סיפור על חיים שהשתבשו מצד אחד ועל התפכחות ובחירה בחיים מצד שני. כמו בספריו הקודמים, חנה ומעל גלים אהבתיך, גם ברומן זה סוחף אותנו איתי לב לסוף מפתיע, חומל, ומעורר מחשבה.

איתי לב נולד ב־1976, נשוי לריעות ואבא לארבעה, עילי, יהלי, בארי, רווה-בנימין ז"ל. מוזיקאי וסופר.

הספר: באנשי

מאת: איתי לב

מחיר 98 ₪

מס' עמודים: 336

הוצאה: מטר הוצאה לאור 

יום שלישי, 13 באוגוסט 2024

חגיגת מתכונים מן הצומח עם אינסטד INSTEAD מגישה מתכון חלומי לרצועות עוף צמחיות בסגנון אסיאתי: רצועות עוף מן הצומח בקארי תאילנדי

מותג תחליפי הבשר, עוף ודגים INSDEAT, מבית עוף הגליל, מגיש מתכון קליל ומזין של רצועות עוף מן הצומח בקארי תאילנדי. המנה קלה להכנה, עשירה בטעמים מהמזרח, צמחונית ומתאימה גם לטבעונים. מנה נפלאה וטעימה במיוחד,  המתאימה כארוחת צהריים או ערב מזינה, רק להפשיר, להקפיץ וליהנות. נבחרת המוצרים של INSDEAT כוללת 11 מוצרים טבעוניים, איכותיים וכשרים, שהותאמו במיוחד לחיך הישראל. המוצרים הינם מרכיבים טבעיים, ללא רכיבים מהונדסים גנטית, עשירים בחלבון וחלקם ללא גלוטן, המיועדים לבישול והגשה.

קרדיט צילום: הדס ניצן

מצרכים (לכ-1-2 מנות):

1 חבילת רצועות עוף מן הצומח INSTEAD
1 כף שמן קוקוס
1/2 בצל לבן חתוך לרצועות
1/2 פלפל אדום חתוך לרצועות
1/2 פלפל צהוב חתוך לרצועות
1 גבעול סלרי חתוך למקלות
3 שיני שום פרוסות
1 כף מחית קארי תאילנדית (אדומה)
1 פחית קרם קוקוס
קורט מלח
4-5 עלי כוסברה
4-5 עלי בזיליקום

להגשה (אופציונלי): 1 כוס אורז לבן מבושל, 1/2 לימון ליים

 אופן ההכנה:

  1. מחממים ווק לחום גבוה, שמים כף שמן קוקוס ומקפיצים את הירקות – בצל, פלפל אדום, פלפל צהוב, סלרי ושום.
  2. מוסיפים את רצועות העוף מן הצומח לאחר הפשרה ומקפיצים לחימום יחד עם הירקות.
  3. מוסיפים כף מחית קארי ומערבבים.
  4. מוסיפים את קרם הקוקוס, מרתיחים ומבשלים למשך מספר דקות.
  5. מוזגים את המנה לצלחת הגשה, מפזרים מעל עלי כוסברה ובזיליקום טריים ומגישים. מומלץ להגיש עם לימון ליים ואורז לבן.

 

יום חמישי, 8 באוגוסט 2024

חברת "מאמא מרי" מציעה לפנק את המשפחה והחברים עם כיסונים ביתיים מעולים, במילוי בשרי או פרווה הכיסונים, תוצרת כחול לבן, מבוססים על מתכונים מסורתיים יהודיים

חברת "מאמא מרי" (משנת 1993) מציעה לפנק את המשפחה והחברים עם כיסונים ביתיים מעולים במילוי בשרי או פרווה – מהם אפשר להכין מנות נהדרות  וטעימות כמו למשל כיסונים במילוי בשר הודו, או כיסונים במילוי דובדבנים. הכיסונים, תוצרת כחול לבן, מבוססים על מתכונים מסורתיים יהודיים.

רבים מאיתנו טעמו אצל חברים, שכנים או בטיולים בארץ או בחו"ל כיסונים טעימים, ולא תמיד אנו יודעים שאפשר להשיגם בארץ, באיכות ביתית מעולה. אז למה שלא נגוון ונעשיר את רפרטואר המאכלים שאנו מכינים – עם אותם מטעמים?

אז במיוחד למי שלא מכיר (וכמובן, למי שכבר מכיר) – מצאנו עבורכם את החברה, בהא הידיעה, שתחזור ותפגיש את בלוטות הטעם שלכם עם זכרונות קולינאריים נהדרים – כולל זכרונות שתוכלו ליצור מהרגע שתכינו כיסונים במטבח הביתי שלכם.

הכיסונים הטעימים של מאמא מרי, התקבלו אצלי לסקירה ומאוד הסתקרנתי לגבי הטעם שלהם, כי אני מאוד אוהבת כיסונים , ואני חייבת לציין לאחר שטעמתי, שהם ממש מופלאים בטעם, ובמרקם, וגם בגודל הרצוי, ההכנה מאוד פשוטה, ממלאים סיר במים, מרתיחים, ומוסיפים את הכיסונים ומבשלים כ-12 דקות,

לאחר מכן הקפצתי על מחבת עם שמן זית, הגשתי עם מרק עוף צח, ומעל פטרוזיליה קצוצה, פשוט טעם נהדר, ומדוייק, והנאה צרופה, ואני ממליצה מאוד, זה הזכיר לי טעם של פעם, של בישול יהודי במיטבו, ואני בטוחה שכל המשפחה תהנה מהמטעמים שתכינו עם הכיסונים הללו.

ל"מאמא מרי" עשרות סוגים של כיסונים, כשרים וטעימים, במילוי בשרי או פרווה – נהדרים כמנה עיקרית, כתוספת או כקינוח. כיסונים הם מאכל חובק עולם, המהווה פיתרון זמין, מהיר ואיכותי לאוכל אמיתי. הכיסונים של "מאמא מרי" מתאימים למגוון קהלים, כולל טבעונים, צמחונים, שומרי כשרות, משפחות, פודיז ולכל מי שמתגעגע לבישוליה של סבתא…

הכנת הכיסונים קלה: להרתיח מים ולבשל מספר דקות, לפי ההוראות. לסנן ולהגיש לפי טעמכם. כיסונים בשריים – עם רוטב או תיבול אהוב, במרק, מטוגנים או כל מתכון אהוב אחר. כיסונים במילוי דובדבנים אפשר להגיש כקינוח פרווה או חלבי – עם רוטב מתוק, גלידת וניל, קצפת, אבקת סוכר ועוד.

המוצרים כשרים בהשגחת הרבנות קרית ים.

מחירים: כיסונים במילוי בשר: כ-29 ש"ח (משקל 800 גרם); כיסונים במילוי דובדבנים: כ- 22 ש"ח (משקל 400 גרם).

להשיג ברשתות המזון ובמעדניות.

יום שלישי, 6 באוגוסט 2024

חדש בארץ: סדרת קטניות אורגניות מוכנות לאכילה, בקרטונית נוחה לשימוש: חומוס, ו-4 סוגי שעועית: לימה, אדומה, לבנה ושחורה הקטניות תוצרת חברת VALLE DEL CILENTO מאיטליה, המתמחה במזון אורגני וטבעי, והן משווקות בישראל על ידי חברת תבואות

חדש בארץ: סדרת קטניות אורגניות מוכנות לאכילה, בקרטונית נוחה לשימוש, ללא חומרים משמרים או מלאכותיים. הסדרה כוללת חומוס אורגני, וארבעה סוגי שעועית – שעועית לימה אורגנית, שעועית אדומה אורגנית, שעועית לבנה אורגנית ושעועית שחורה אורגנית. הקטניות הן תוצרת חברת VALLE DEL CILENTO מאיטליה, המתמחה במזון אורגני וטבעי, והן משווקות בישראל על ידי חברת תבואות, המתמחה במזון אורגני וטבעי.

קיץ, וחם, ולח, ויש עבודה, חופש גדול, וילדים… ובכל זאת אנחנו רוצים להקפיד על התזונה שלנו ושל יקירינו ולכלול בה מרכיבים כמו קטניות, שרצוי ועדיף שיהיו מגידולים אורגניים, נקיים מכימיקלים וחומרי הדברה. אבל איך אפשר להספיק הכול? אז במקום להעמיד סירים עם מגוון קטניות אורגניות, פשוט יותר לקנות קטניות אורגניות מבושלות, מוכנות לאכילה, בקרטונית נוחה לשימוש. רעיון שימושי ונהדר לגיוון של כל ארוחה – בסלט, כמנה עיקרית או כתוספת – בבית, במשרד, לקחת לטיול, לבריכה או לחוף הים ועוד.

סדרת הקטניות האורגנית החדשה של תבואות, עוזרת מאוד בהכנת ארוחה קלילה וטעימה, בימי הקיץ החמים ועם כל המתח במדינתנו, אני מעדיפה לאכול ארוחות טעימות וקלות להכנה, קטניות מאוד בריאות ועם ערכים תזונתיים נהדרים, אבל צריך להשרות אותן במים לפחות יממה, ומאוד נוח להשתמש בקרטונית של הקטנייה האורגנית מסדרת הקטניות החדשה של תבואות, אני הכנתי תבשיל עם השעועית לימה ויצא ממש טעים, אני מצרפת לכם את המתכון להנאתכם ומאוד ממליצה על הקטניות האורגניות בקרטונית מחברת תבואות, בהחלט טעם ואיכות יוצאים מן הכלל.

אופן ההכנה של התבשיל משעועית לימה אורגנית , קרטונית שעועית לימה אורגנית של תבואות, 300 גרם שרי צבעוניים, 4 שיני שום קצוצים, בזיליקום טרי, מלח ופלפל לפי הטעם, חצי כפית אורגנו, לחמם במחבת 2 כפות שמן זית לטגן את השום הקצוץ, להוסיף עגבניות שרי חתוכות, ולטגן כמה דקות, לתבל מלח פלפל, אורגנו, להוסיף את שעועית הלימה עם רבע כוס מים, להוסיף בזיליקום טרי ולבשל עוד 5 דקות, עד להסמכה, להגיש ולהנות.

בכל קרטונית בסדרה 100% קטנית אורגנית, מבושלת ומוכנה לאכילה, עם מים ומלח בלבד, ללא חומרים משמרים ותוספות. לאחר הפתיחה יש לאחסן במקרר. משקל כל קרטונית: 390 גרם.

כשר פרווה בהשגחת בד"צ בית יוסף, והרבנות הראשית לישראל.

מחיר: 9.90 ש"ח.

להשיג ברשתות השיווק, חנויות טבע ובחנויות פרטיות.

זמן קריאה – "לחיות בלי אמא" איך להתגבר על משברים ולהפוך לאדם עוצמתי מאת מרסל אפרת כהן….

מכירים את זה שהאדמה נשמטת לכם מתחת לרגליים?

שהחיים חילקו לכם את הקלפים הכי גרועים בחבילה?

את הרגע הזה בו הרגשתם שסוף העולם הגיע, הייאוש התגבר והבדידות איומה?

עצרו! הגעתם למקום הנכון.

נשמו עמוק, כי החיים שלכם הולכים להשתנות לטובה.

הספר "לחיות בלי אמא" מאת מרסל אפרת כהן,  ספר נהדר עם כלים ממשיים, להפוך את המשבר הכי גדול – לעוצמה שנועדתם להיות, מסוג הספרים אשר תורמים לכל אחד לקבל השראה וכלים להתמודדות עם משברים, אהבתי מאוד את הקטעים על סיפור חייה המורכב של מרסל אפרת כהן, ואת השילוב של קטעי ההעצמה המותאמים לסיפורה, ויש פה הרבה ייחודיות, כי שילוב סיפור אישי ותחנות חייה והתובנות והכלים שהיא השתמשה בהם כדי להפוך לאישה מאושרת ושלמה, יכולים מאוד לעזור ללמידה והתמודדות עם החיים.

מרסל אפרת כהן, מומחית ליציאה ממשברים, אובדן, טרגדיות ושינויים פתאומיים שנכפו עלינו.

כשהייתה תינוקת בת 8 חודשים בלבד, איבדה את אמא שלה, הדבר הכי קרוב אלייה, ובכך איבדה את האמון בעולם, באנשים סביבי ובעצמי.

היו לה את  כל הסיבות להיכשל – יתומה, בת יחידה, מעוטת יכולת משכונת פשע, תרבות משפחתית מתקרבנת ובנוסף לאלה, הרגישות היוצאת דופן שלי ונזקקות להמון חיזוקים ותשומת לב.אבל היא  הצליחה בגדול.

בספר הזה היא חושפת את כל הדרך שלה מלמטה בכל תחנות חייה, ללא דמות אם, ומשתפת את הקורא בכלים שהפכו אותה  מאושרת מבפנים, אישה עצמאית בעלת ביטחון ודימוי עצמי בריא, תודעת שפע והצלחה כלכלית.

הספר הזה , גורם להתחזקות והבנה שהרבה ניתן לשינוי בכח הרצון, והרבה אמונה פנימית במי שאתם, הספר נועד לתת כוח, השראה וכלים לראות את האור, היכן שיש הכי הרבה חושך.

מרסל אפרת כהן (34) היא סופרת, שחקנית, מנחה, מנטורית, אשת עסקים ועיתונאית ספורט לשעבר. מרסל משמשת כמנטורית בעזרת הכלים שרכשה: טיפול בתנועה במכללת וינגייט, טיפול בהתמכרויות בשיטת "12 צעדים" במכללת שורשים, NLP במכללת "NLP לשם שינוי", NLP PRACTITIONER בהנחיית יוסי קדמי. מתמחה בתחומי התקשורת הטלוויזיה והבמה, ונותנת שירותים במשחק טלוויזיוני ותיאטרלי, שידורי רדיו, הנחייה והפקה. בעלת חברה בע"מ הכוללת בתוכה את "תיאטרון המעיין הקסום" – חוגי תיאטרון, המונה כ-100 שחקנים. שיחקה בסדרות ופרסומות, ביניהן הסדרה "השנים הכי יפות" ופרסומת ל"אלטשולר שחם". בהיותה שדרית ועיתונאית ספורט בידיעות אחרונות ורדיו צפון, ראיינה את "בופון" השוער האיטלקי, וכתבתה התפרסמה בעיתון AS הספרדי.

״ספר חובה לכל מי שחוו אובדן ומשבר בחיים ורוצים כלים פרקטיים להתמודדות בהווה ועם משברים עתידיים. וגם לרוצים לשמור תמיד על אופטימיות וחשיבה חיובית, גם כשהעולם סוער בחוץ. מרסל בחוכמתה וברגישותה מפליאה לתאר את סיפור חייה המורכב והמרתק שמספק הצצה לפריפריה החברתית והכלכלית בישראל, עולם העסקים, אהדה לקבוצות כדורגל, הטרדות מיניות, יחסים בין דוריים ועוד."

– ד״ר עו״ד יניב זייד – ״דוקטור שכנוע״ – מומחה בינלאומי לשיווק ומכירות.

״ביוגרפיה נוקבת הכתובה בכאב ובכנות, הופכת את הסיפור האישי כל כך של מרסל אפרת כהן לכאב של כולנו, ולא רק אלה שאיבדו אמא בגיל רך. סיפור כתוב היטב, מנומק, עלילה טרגית, שאלמלא היתה ביוגרפיה אישית הנטועה במציאות אמיתית, ניתן היה לטעות ולחשוב שמדובר בעלילה ספרותית מומצאת היטב. היכולת לגעת ברגש מחד גיסא, ולשמור על מקום המספר האובייקטיבי מאידך גיסא, הופכים את סיפורה של מרסל לחיות בלי אמא, לספר מרתק המתמודד בהצלחה בקריטריונים ספרותיים מובהקים״.

– ד״ר גבי זהר, עו״ס קליני, עורך ומגיש תכנית התרבות ״זהר צפוני״ ברדיו צפון.

הספר: לחיות בלי אמא

מאת: מרסל אפרת כהן

ז'אנר: פרוזה

הוצאה לאור: סטימצקי

151 עמודים, 92 ש"ח

שנת הוצאה לאור: 2024

יום שני, 5 באוגוסט 2024

חגיגה לכל המשפחה – טכנודע חדרה המוזיאון הישראלי לרפואה, חלל ומדע

ימי הקיץ החמים, ואתם מחפשים פעילות מהנה לכל המשפחה, ממליצה להגיע לטכנודע חדרה, המוזיאון הישראלי לרפואה, חלל ומדע, ולהנות מפעילות קיץ במהלך כל חודש אוגוסט , בסימן "האקדמיה לבלשים מתחילים" עם פעילות סייבר בשילוב AI כדי להציל העולם ממשבר שוקולד בינלאומי, וגם לבקר במוזאון הרפואה וללמוד על גוף האדם, בגובה העיניים, עם הרבה הדגמות מיוחדות לילדים, הייתי עם הנכד שלי והוא נהנה מכל רגע, אין גיל למדע, ופיתוח סקרנות, וככל שמתחילים לעניין את הילדים מגיל צעיר, מעניקים להם הרבה רגעים של אושר, ולמידה, ואני מבטיחה לכם הנאה צרופה בכל רגע לכל המשפחה, פעילות שתעבירו יום שלם וממש לא תרגישו איך עובר הזמן.

מלאי הקקאו העולמי הולך ומצטמצם בעקבות משבר האקלים,  המדענים שלנו נסעו עד אקוודור ומצאו חלופה הולמת. לצערנו, גורמים מתחרים פרצו לביתם וגנבו את כל המידע החשוב. בעזרת משימות הילדים יעזרו להציל את העולם ממשבר השוקולד העולמי. בעזרת פעילות סייבר מיוחדת של בלשים מתחילים בשילוב AI , כעת ילדי ישראל יהפכו לבלשים, ויעזרו לאתר את המידע האבוד, לתפוס את החשודים ולהציל את העולם  ממשבר השוקולד העולמי.

לצורך פענוח הפשע יעמדו לרשות כל החוקרים הצעירים שלוש סדנאות פעילות. בכל סדנא יצטרכו לפתור חידות ולערוך ניסויים, מה שיקרב אותם אט אט לפתרון התעלומה. כל המבקרים יעמדו מול אתגר הסייבר – אתגר שיוצג לבלשים הצעירים, שיעזור לנו להתחקות אחר ההאקר שפרץ לביתם של המדענים וביחד ינסו לשחזר את המידע האבוד.

עוד במסגרת הפעילות תתקיים סדנא לבלשים הצעירים יותר, לגיל הרך, בסדנא זו נכיר את מרכיבי השוקולד, ננסה להבין האם הוא בריא או לא? ומה הם התחליפים הקיימים כיום בתעשיית המזון.

במהלך כל חודש אוגוסט בימים שני עד חמישי בין השעות 09:00- 16:00

מחיר (ילד/מבוגר) החל מגיל 6 ומעלה

ילד 70 ₪ , מבוגר 40 ₪

לרכישת כרטיסים  באתר http://technoda.org.il

טכנודע, רח' הרב ניסים 2, גבעת אולגה , חדרה. טל' 04-6333505

ילדי ישראל מוזמנים לסייר בין הלב לבין המוח הגמיש במוזיאון הישראלי לרפואה ומדע הראשון בישראל בטכנודע חדרה. מדובר בחוויה עוצמתית, אינטראקטיבית ורב חושית. המוזיאון מציע למשפחות שני מסלולי ביקור: מסלול "לגעת בלב" ומסלול "המוח הגמיש".

בתערוכת הלב תיכנסו לתוך לב ענק, ותגלו כמה קשה הוא עובד, תשמעו סרטון ותוכלו לעמוד ליד לב ענקי הנישא לגובה של 5 מטרים. בתערוכת הלב מגלים כמה קשה הוא עובד. מגלים, ע"י הפעלת המוצגים כיצד יודע הלב מתי לפעום? כמה פעימות הלב של כל אחד פעם עד היום, של מי פועם הלב מהר יותר, של נשים או של גברים ? גם נכנסים לחדר ניתוח אינטראקטיבי, והופכים לקרדיולוגים. בחדר צנתורים מצילים סימולטור אנושי מהתקף לב ומתנסים במכשיר האולטרסאונד. משם תמשיכו לתערוכת "הידעת?" ותגלו את נפלאות גוף האדם והטכנולוגיות הרפואיות החדשניות, עומדים ממול מודל של עין ענקית ומגלים, שאנחנו רואים הפוך. איך אפשר לייצר הבעות פנים? איך המיקרוסקופ מאפשר לראות את העור בהגדלה, כמו שעין רגילה לא יכולה לראות? ותסיימו בתערוכת הריאות תמדדו, בין השאר, את כמות החמצן בדם. שם מפעילים מוצג הממחיש את הצורך בסרעפת, מגלים מה מייחד את הנשימה של הכבאי, של מטפס הרים, או של עובר ברחם. גם מתנסים בשימוש בסטטוסקופ בסימולטור אנושי בחדר ניתוח, ולבסוף, מצילים חיים בהנשמה מלאכותית של סימולטור נחנק.

בתערוכת המוח הגמיש המופלאה, תפעילו מודל מוח ענק ותגלו אילו אזורים מתעוררים בכל סוג גירוי. תלמדו מה זה תעתועי מוח? איך משפרים את תפקודו? כמה מידע יכול להכיל המוח? האם המוח פעיל יותר ביום או בלילה? מה מרגישים כשנוהגים שיכורים ברכב סימולטור לאחר שתיית אלכוהול? האם אפשר לשלוט בכדור בכוח המחשבה בלבד? למה המוח חייב שנישן? ולסיום, נכנסים לחדר ניתוח, להמחשת טיפול רפואי באירוע מוחי חריף ועוד.

בתערוכת הגנטיקה מבינים כיצד תכונות עוברות מדור לדור ומה גורם להבדלים בין האנשים השונים. עומדים מול הסליל הכפול הענק של ה- DNA ומבינים מהו "כתב סתרים" שיסודות

החיים צפונים בו? מה הופך כל אחד למיוחד? מה מכתיב את הגובה ואת צבע העיניים? מהי מוטציה ומהו עיוורון צבעים? וכיצד מהנדסים וירוסים לצורך הרפואה המודרנית?

ולסיום בתערוכת החיידקים והווירוסים, מכירים מגוון רחב של מיקרואורגניזמים, את המחלות להן הם גורמים וכיצד הרפואה המודרנית מתמודדת איתם. נכנסים למיצג של עולם החיים המזערי הקיים מסביב ובגוף. מהן מגיפות? ומה עושים החיסונים לגוף? ואפילו פוגשים את הקורונה.

הביקורים במוזיאון הרפואה מתקיימים רק במסגרת סיורים מודרכים, ולכן מחייבים תיאום והזמנה מראש. כל סיור אורך כשעה וחצי. המוזיאון מומלץ לילדים מגיל 6 ומעלה.

ייחודו של מוזיאון הרפואה הראשון בישראל, הנו שהוא מבוסס על השילוב שבין מדע, רפואה וטכנולוגיה. המוזיאון למדע ורפואה בטכנודע חדרה, נפתח תחת הקונספט "קפיצה לתוך גוף האדם" ונותן הצצה נדירה וחוויתית הישר לתוך מבנה גוף האדם ותפקודו בדגש על לימודי אנטומיה, הפיזיולוגיה של גוף האדם וחולשותיו, פתולוגיה וחשיפת בעיות, שיטות הטיפול השונות, טכנולוגיות מתקדמות, וכל זאת באמצעים חזותיים מתקדמים ואינטראקטיביים, שנותנים חוויה והתנסות ומאפשרים לילדים למידה מעמיקה.

מחיר כרטיס מעל גיל 8 : 70 ₪ לאדם (לפני מבצעים) , ילדים מגיל 3 עד גיל 8 – 35 ₪

הנחה של 20% ל: תושבי חדרה , סטודנטים, אזרחים ותיקים, חיילים, נכים (בהצגת תעודה) . ילדים עד גיל 3 – חינם. 

לברור פרטים והרשמה:04-6333505, http://med.technoda.org.il

זמן קריאה לילדים – "ניסטגמוס זה לא שם של דינוזאור" מאת יעלי רהב – סיון

בימים אלה הושק הספר "ניסטגמוס זה לא שם של דינוזאור", שחיברה יעלי רהב-סיון.

הספר מספר על שיר, ילדה שעוברת ממושב בצפון הארץ לתל אביב, וחווה בורות ודחייה חברתית בגלל לקות הראייה שלה. לא, זה לא ספר מדכא. להיפך! זה ספר מלא אהבה, אמפטיה ואופטימיות! הספר יצא בהוצאת גלים וביוזמת "אופק לילדינו" – ארגון ארצי של הורים לילדים עם לקות ראייה ועיוורון.

הספר "ניסטגמוס זה לא שם של דינוזאור", מאוד מרגש ומעביר מסר מאוד חשוב לילדים וגם להורים, האיורים הקסומים של תמר לוי אלפסי, מוסיפים מאוד לסיפור הכל כך נוגע ללב על שיר,חשוב מאוד להבין איזה קושי עוברת ילדה עם לקות ראייה, מה שנראה לנו ברור, מלווה אצלה בהתמודדות יומיומית, ודרך הסיפור המופלא הזה, ניתן ללמד את הילדים להתמודד עם בעיות, לראות את הטוב וגם להבין את העוצמה אשר טמונה בכל אחד מאיתנו, בהחלט ספר מאוד חשוב , מאוד אהבתי ואני ממליצה בחום.

זה ספר מסע מרגש של ילדה שחווה המון שינויים, בבת אחת: היא עוברת מהמושב בו גדלה – לתל אביב, היא עוברת מבית עם חצר – לבניין עם מעלית, ממקום בו מכירים אותה מילדות – למקום בו אינה מכירה איש ובנוסף, היא חווה בורות ודחייה חברתית – בגלל בעיה פיזית. זהו ספר העצמה לילדים (והורים), שמלמד לקבל את השונה ולהתמודד בהצלחה עם אתגרים באמצעות נחישות, התמדה וחשיבה חיובית.

הסיפור מסופר מנקודת המבט של שיר, המודעת לבעיית הראייה שלה ובוחרת להיות חיובית. היא מספרת: "… אימא תמיד עוזרת לי להרגיע את המחשבות הלא נעימות. בכל ערב לפני השינה אנחנו משתפות זו את זו בדברים טובים שקרו לנו היום… לפעמים אני מודה על משהו מצחיק ולפעמים על מזג אוויר נעים… אחרי שיחה כזאת עם אימא אני נרדמת בקלות"…

שיר היא בעצם גשר לסיפור של ילדים רבים החווים חוויות דומות, שמשפיעות על עולמם הרגשי ועל הישגיהם הלימודיים. לאחר שבאמצעות משחקים מומחשת לילדי הכיתה הבעייה ממנה סובלת שיר, הם נפתחים ומשתפים על בעיות שהם או בני משפחתם מתמודדים עימם. בסיפור חבויים טיפים שימושיים להתמודדות, הלקוחים מגישות טיפוליות שונות. בסוף הספר מוצעים רעיונות יצירתיים לפעילויות עם הילדים.

מחברת הספר, יעלי רהב-סיון, מורה, מלווה תהליכי שינוי והעצמה של ילדים ומבוגרים, כתבה את הספר לבקשת עמותת "אופק לילדינו". פיתחה את גישת "מקשיבים" המשלבת ביצירתיות שיטות טיפול אפקטיביות מגוונות, המיועדות לגילים ומצבים שונים.

הספר מלווה ביצירתה המיוחדת של תמר לוי-אלפסי, המשלבת בו דמויות מאויירות ו"גזורות", להמחשת החוויות והסיפור.

הספר מתאים לילדים בגיל 6 – 13 שנים (ולא רק…).

44 עמודים, כריכה קשה, בהוצאת גלים, ביוזמת "אופק לילדינו" – ארגון ארצי של הורים לילדים עם לקות ראייה ועיוורון.

איורים: תמר לוי-אלפסי; צילום ורפרודוקציות: מושיק ברין; עיבוד תמונות, עימוד ועיצוב הספר: קריסטינה מורדוכוביץ'.

מחיר: 120 ש"ח  (כולל עלות המשלוח).

להשיג באתר: Www.makshivim.co.il/thebook