יום שלישי, 31 בדצמבר 2019

חורף מחמם, טעים ובריא עם לזניה נהדרת מפסטה אורגנית של "תבואות" העשויה מכוסמין, קינואה ועדשים צהובות.

חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, מציעה לחורף מתכון נהדר של לזניה העשויה מ"פסטת כוסמין, עדשים וקינואה אורגנית", בצורת פוזילי. הפסטה, המיובאת מאיטליה, עשויה מרכיבים אורגניים בלבד, והיא נקייה מחומרי הדברה וכימיקלים מזיקים.

הנטורופתית יערה איכילוב כהן מציינת שלפסטה ערך תזונתי רב: חיטת הכוסמין עשירה בחלבון ובוויטמיני B, ובהשוואה לחיטת הדורום היא מופחתת גלוטן ולכן קלה יותר לעיכול; העדשים הצהובות עשירות בחלבון, אבץ, חומצה פולית וסיבים תזונתיים והן מעניקות תחושת שובע, והקינואה מכילה חלבון איכותי ומינרלים חיוניים כמו סידן, אשלגן ומגנזיום.   
פסטת כוסמין עדשים וקינואה אורגנית בהחלט משובחת כמו יתר המוצרים הנפלאים  של חברת תבואות, אני מאוד אהבתי את השילוב הנפלא הזה שבהחלט יש בו רכיבים תזונתיים נהדרים בשביל כל אחד, לי באופן אישי מאוד חשוב לאכול פסטה שיש בה עוד הרבה מעבר לקמח לבן , ואחרי שהכנתי  את פסטת הכוסמין עדשים וקינואה אורגנית,עם רוטב עגבניות וטונה יצאה מנה משובחת ביותר, וכל המשפחה אכלה בהנאה רבה,

כשר פרווה, בהשגחת הרבנות הראשית לישראל ו- STAR-K.
מחיר: 19.90 ש"ח לאריזה של 500 גרם.
להשיג ברשתות  ובתי טבע ברחבי הארץ.
הצעה למתכון: לזניה מפסטה אורגנית של כוסמין, עדשים צהובות וקינואה, עם רוטב עגבניות ורוטב בשאמל

מצרכים:
חבילה של "פסטת כוסמין, עדשים וקינואה אורגנית" של "תבואות", עשויה לפי ההוראות, שטופה ומסוננת.
לרוטב עגבניות:
1 קופסה של עגבניות מרוסקות (400 גרם)
1 קופסה קטנה של רכז עגבניות
1 בצל, קצוץ דק
4 שיני שום, כתושות
1 כפית מלח
1 כפית אורגנו
3/4 כפית פפריקה מתוקה
1/2 כפית פלפל שחור
2 ביצים
2 גביעי קוטג'
3 כפות שמן זית
לרוטב בשאמל:
3 כפות קמח
1 כפית מלח
1/2 כפית פלפל לבן
1/2 – 3/4 כפית שום גבישי
75 גרם חמאה
2 כוסות חלב
אופן ההכנה:
לחמם את השמן בסיר ולטגן את הבצל עד להזהבה קלה בלבד. להוסיף את השום, העגבניות המרוסקות, רכז העגבניות ואת התבלינים. לערבב על אש נמוכה תוך בעבוע עדין במשך כ-10 דקות. לתקן תיבול ולצנן.
לערבב בקערה את הקוטג' והביצים. להוסיף את רוטב העגבניות המצונן, ולערבב.
לרסס תבנית פיירקס בינונית במעט שמן זית ולשטח בה שכבה של איטריות. לפזר מעליה שכבה של רוטב העגבניות.
לשטח מעל הרוטב עוד שכבה של איטריות, ומעליה שכבה של רוטב. כך, בסך הכל 3 או 4 פעמים (תלוי בגודל התבנית).
לשפוך מעל את רוטב הבשאמל (אופן ההכנה בהמשך).
לחמם תנור ל-180 מעלות. לאפות כ-30 דקות. לצנן.
רוטב בשאמל:
להמיס בסיר קטן את החמאה. להוסיף לסיר את הקמח ולערבב היטב. להסיר מהאש.
להוסיף את החלב והתבלינים. לערבב.
להחזיר לאש נמוכה ולערבב כל הזמן, עד שהבלילה מסמיכה. לתקן תיבול.
טיפ: רצוי להכין את המנה מראש, לצנן, לחתוך למנות ורק אז לחמם להגשה.
צילום מנה – PIXABAY

יום שני, 30 בדצמבר 2019

זמן קריאה לילדים - קטנים גדולים מאת ברוריה אלגרבלי...

ספר הילדים המקסים "קטנים גדולים", מאגד בתוכו שירים על הסודות הקטנים מחיי היומיום של הילדות והילדים, עם בני המשפחה ועם החברים, בחריזה ובהומור מצליחה ברוריה אלגרבלי להגיע לעולמם של הילדים, עם מגוון נושאים מהיום יום, מקסים לראות איך חלומות, הנאות, ודילמות נפגשים יחדיו, וכך הילדים לומדים על החיים, שלעיתים אנו חווים חוויות נעימות, ולעיתים חווים כעסים, יש מגוון של תחושות והתלבטויות וזה בסדר, כל שיר מוקדש באהבה רבה לכל ילד וילדה שעולמם הקטן מכיל עולם גדול, אין ספק שגם ההורים יתחברו וגם הילדים, לספר שירים מקסים כך כך עם הרבה ערך מוסף.


"גַּם מְבֻגָּרִים, לִפְעָמִים, בּוֹכִים, כִּי הַדְּמָעוֹת אֶת הַכְּאֵב מְנַקּוֹת כְּמוֹ שֶׁהַגֶּשֶׁם רוֹחֵץ אֶת הָאָבָק מֵהַחַלּוֹנוֹת."
ברוריה אלגרבלי, ילידת טבריה, בעלת תואר שני בחקר המקרא מאוניברסיטת חיפה, עבדה כמורה מחנכת בכיתות הגיל הרך. לצד עיסוקה בהוראה, ברוריה עוסקת בכתיבת שירים וסיפורים לילדים ומבוגרים.
הספר: קטנים גדולים
מאת: ברוריה אלגרבלי,  איורים: תמנע גרין
36 עמודים, 50 ש"ח
הוצאת אופיר ביכורים

זמן קריאה לילדים - הבשורה של אבא מאת ברוריה אלגרבלי...

בספרה החדש "הבשורה של אבא" ברוריה אלגרבלי מלמדת את הילדים שיש בחיים משברים, כמו פיטורי אחד מההורים,ובעזרת הסיפור גם הילדים וגם ההורים רואים שאפשר להתמודד עם קשיים ולשנות את זוית הראייה לגביהם, הספר ממש מצויין ומאוד תורם בכך שכדאי לראות בחיים את החצי כוס המלאה, מאוד אהבתי את הדיאלוג של הילדים עם הוריהם בסיפור, וזהו בהחלט כלי לחיים להתמודדות עם משברים במשפחה ואירועים שאינם צפויים שמגיעים לחיינו. 


אַבָּא הִתְהַלֵּךְ בַּעֲצַלְתַּיִם וּכְמוֹ גָּרַר אֶת  רַגְלָיו לַשֻּׁלְחָן. הוּא הִתְיַשֵּׁב, הִבִּיט בַּצַּלַּחַת וְאָמַר: "יְלָדִים, פִּטְּרוּ אוֹתִי מֵהָעֲבוֹדָה. זֶה אוֹמֵר שֶׁלְּאַבָּא אֵין עֲבוֹדָה!" "אֵיזֶה כֵּיף!" קָפְצָה מֶשִׁי מִמְּקוֹמָהּ וְהִתְיַשְּׁבָה עַל בִּרְכָּיו. "עַכְשָׁו תִּהְיֶה כָּל הַזְּמַן אִתָּנוּ, תִּקַּח אוֹתָנוּ לְטִיּוּלִים כְּמוֹ אַבָּא שֶׁל רוֹעִי."
שבוע מתוח עבר על ביתם של שקד ושני, הם חשו כי משהו השתנה באווירה הנעימה ששררה בו עד כה, את הסיבה לתחושה זו, הבינו לאחר שאביהם בישר להם כי פוטר מעבודתו.
הספר "הבשורה של אבא" מנגיש נושא מעיק, אך אקטואלי, לילדים צעירים, דרך סיפור התמודדות, אמין, נוגע ללב ומתובל בהומור, ועם איורים מקסימים שאיירה אורלי רון, הספר פשוט נפלא לילדים והורים כאחד, וגם מתאים להביא למתנה ליום הולדת או להביא כמתנה לגן.
ברוריה אלגרבלי, ילידת טבריה, בעלת תואר שני בחקר המקרא מאוניברסיטת חיפה, עבדה כמורה מחנכת בכיתות הגיל הרך, לצד עיסוקה בהוראה, ברוריה עוסקת בכתיבת שירים וסיפורים לילדים ומבוגרים, זהו ספרה הראשון.
הספר: הבשורה של אבא
מאת: ברוריה אלגרבלי, איורים: אורלי רון
28 עמודים, 45 ש"ח
הוצאת אופיר ביכורים

זמן קריאה לילדים - החלום הסודי של אמא מאת ברוריה אלגרבלי....

החלום הסודי של אמא מאת ברוריה אלגרבלי, הינו ספר מקסים שכל הורה ישמח לספר לילדיו, זהו סיפורם של טל ואורי תאומים מקסימים שעולים לכיתה א', המעבר לכיתה א’ הוא אירוע מרגש בכל בית, אבל בבית של טל ואורי ההתרגשות כפולה ומכופלת, ולא רק מפני שהם תאומים…,  ספר על התמודדויות של ילדים ושל מבוגרים עם מקומם ועם תפקידם בחיים, וגם על חלומות סודיים!


הספר החלום הסודי שלי אמא נותן אפשרות דרך הסיפור להסביר לילדים על פחדים, על התמודדות עם דברים חדשים, וגם על האפשרות לחלום חלומות ולהגשים אותם, בהחלט ספר מקסים שנותן ערך מוסף מעבר לסיפור של המעבר לכיתה א', שמסמל התחלה חדשה, הרבה מחשבות איך יהיה בבית הספר? זהו משהו חדש שצריך להתרגל אליו, וכמו בחיים לכל אחד מאיתנו יש מעברים לדברים ומקומות חדשים, התחלת עבודה, מעבר דירה, התחלת לימודים ועוד ועוד, וזוהי הזדמנות מצויינת לשוחח עם הילד ולהסביר לו שזה בסדר לפחד, אבל גם יש במשהו חדש הרבה הזדמנויות טובות, והמעבר מהגן לבית הספר יכול להיות מעבר נהדר עם הבנה השינוי מבורך.
"גַּם הַמְּבֻגָּרִים מִתְרַגְּשִׁים לִקְרַאת מַשֶּׁהוּ חָדָשׁ כְּמוֹ מַעֲבָר לְדִירָה חֲדָשָׁה אוֹ נְסִיעָה אוֹ עֲבוֹדָה חֲדָשָׁה אוֹ..." אִמָּא נָשְׁמָה נְשִׁימָה עֲמֻקָּה, קֵרְבָה אֶת אַפָּהּ לְאַפּוֹ שֶׁל אוֹרִי וְחִיְּכָה, "אוֹ כְּשֶׁהַיְּלָדִים שֶׁלָּהֶם עוֹלִים לְכִתָּה א'."
אוֹרִי חִיֵּךְ, וְאִמָּא נָטְלָה אֶת כַּף יָדוֹ וְאָמְרָה: "הִנֵּה, שִׂים אֶת הַיָּד עַל הַלֵּב שֶׁלִּי. אַתָּה מַרְגִּישׁ אֶת פְּעִימוֹת הַשִּׂמְחָה שֶׁלּוֹ?"
ברוריה אלגרבלי מורה ומחנכת שיצאה לא מכבר לפנסיה, העבירה אלפי תלמידי החל מכיתה א' ומעלה תחת שרביטה, ובמשך שנים כתבה למגירה עשרות סיפורים ושירים גם לילדים וגם למבוגרים, כעת, היא מגשימה חלום ומוציאה-לאור שלושה ספרים ('הבשורה של אבא', 'החלום הסודי של אמא' ו-'קטנים גדולים') שעוסקים בתחנות המשמעותיות שעובר כל אדם בחייו, בדרך שבה כל ילד יכול להבין.
הספר: החלום הסודי של אמא
מאת: ברוריה אלגרבלי, איורים: ליה קורץ
28 עמודים,  45 ש"ח
הוצאת אופיר ביכורים

יום חמישי, 26 בדצמבר 2019

חברת "אחוה" משיקה חלוה חדשה בטעם מפתיע וממכר: חלוה בטעם מלבי...

את החלוה הזאת תצטרכו לטעום כדי להאמין. חברת אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי חלווה, טחינה ודברי מאפה, משיקה מוצר חדש ומפתיע בסדרת החלוה מתוצרתה: חלוה בטעם מלבי! חלוה בטעם מלבי מכילה קוקוס קלוי, שברי אגוזים, מי ורדים המעניקים לה ארומה נפלאה, וצבע אדום על בסיס טבעי.

קרדיט צילום:יעל האן
טעמה העשיר של החלוה זהה לטעמו של המלבי, במרקם המענג של החלוה. החלוה בעלת ערכים תזונתיים מועשרים הכוללים 12% חלבון, 6 גרם סיבים תזונתיים, 80 מ"ג סידן ו - 3 מ"ג ברזל. החלוה החדשה מצטרפת לסדרת החלוה המצליחה של אחוה ותימכר ברשתות המזון במגשית ארוזה במשקל 400 גרם.
אני מאוד אוהבת מלבי והשילוב של טעם המלבי עם החלווה פשוט מושלם, בהחלט שילוב יצירתי ומוצלח, כשאני רוצה לאכול משהו מתוק ומפנק אני מעדיפה להנות מחלווה נהדרת של חברת אחוה, ועכשיו עם הטעם החדש ממש טעים לי, ובהחלט אני יכולה להתפנק בכיף...

סדרת החלוה של "אחוה" נחשבת לנמכרת ביותר בישראל והיא מובילה את השוק שנים ארוכות. לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, מדובר במהלך שהינו חלק מתוכנית החברה להשיק מוצרי חלוה בטעמים מיוחדים. "אנו מזהים בקרב צרכנים, פתיחות רבה לנסות מוצרי חלוה בטעמים חדשים ונרגשים לצרף טעם חדש בטעם מלבי, הקינוח הישראלי האהוב והנוסטלגי, שזוכה לגרסתו בחלוה לראשונה בארץ ובעולם".
כשר פרווה בהשגחת בד"צ העדה החרדית ירושלים.
מחיר מומלץ לצרכן: כ- 11 – 13 ₪ לאריזת 400 גרם.
להשיג ברשתות השיווק המובחרות.

יום שני, 23 בדצמבר 2019

מותג חדש של אבוקדו כובש את המדפים גרנות משיקה אבוקדו תחת מותג "אבוקדו גרנות"....

אבוקדו נחשב למלך הפירות, ובצדק, הוא מזין, הוא בריא והפך מזמן בישראל לפרי האהוב ביותר, מהיום ניתן לרכוש אבוקדו מסוג "אבוקדו גרנות" המבטיח שהוא מגיע מהמטעים של החקלאים החברים בגרנות ונושא תו איכות של מצוינות, איכות ובטיחות מזון , לכל אורך השנה ישווקו "חקלאי גרנות" אבוקדו, לפי זני העונה, בעיקר אבוקדו מסוג אטינגר, הנחשב לאבוקדו המשובח והטעים ביותר.


אחרי שטועמים את האבוקדו המשובח של "אבוקדו גרנות", בהחלט מבינים שמדובר באבוקדו איכותי ביותר, ועם טעם ייחודי וטריות, אני אוהבת לאכול את האבוקדו חתוך אני שמה מעל קצת לימון סחוט, שמן זית, ומלח  ויוצא מדהים, אבוקדו מאוד בריא מבחינה תזונתית ובהחלט שונה בטעמו משאר הפירות, ממליצה מאוד על אבוקדו גרנות, וגם ממליצה להוסיף באופן קבוע אבוקדו לתפריט המשפחתי, אפשר לשלב בתוך סלט ירקות, אפשר לעשות סלט אבוקדו עם ביצה ובצל קצוץ, אפשר למרוח על כריך, בהחלט טעים ומזין.

האבוקדו מכיל בעיקר שומן בלתי רווי וכמות גבוהה של ויטמיני B, A, E, C ויטמין K וחומצה פולית, כמו כן הוא מכיל מינרלים חשובים כגון סידן, מגנזיום, אבץ, ברזל ואשלגן. האבוקדו נחשב לשומן בריא, הוא הפרי היחיד המכיל שמן, חוץ מזיתים ואגוזים. כ- 20% מהרכבו התזונתי הם שמנים, בעיקר שמנים בלתי רוויים, השמנים הבריאים עבורנו, בעלי תכונות המונעות כולסטרול, תהליכי חמצון ומחלות לב, ובמיוחד חומצה לינולאית, המסייעת לגוף לייצר הורמונים חשובים. יש בו כמות גבוהה של ויטמינים מאחר ותכולת השמן בו גבוהה, הוא מכיל גם ויטמינים מסיסים בשמן, שעיקרי ביניהם הוא ויטמין E. זהו נוגד חמצון חשוב ביותר, שכמו תפקידו בטבע, להגן על רקמות הצמחים מפני נזקי חמצון, קרינה והרעלה, כך גם תפקידו בגופנו, בנוסף לתפקידיו האחרים.
תוצרת חקלאית ממותגת מבססת יותר ויותר את מעמדה ברשתות המזון. פירות וירקות נושאים שמות המספרים לרוב מי גידל את התוצרת החקלאית ומהיכן היא מגיעה. למהלך זה מצטרפת כעת "חקלאי גרנות", עם מיתוג של הפרי הנחשק ביותר שכבר זכה למעמד של כבוד במטבח הישראלי – האבוקדו. מהיום, תחל חברת "חקלאי גרנות", המשווקת תוצרת חקלאית טרייה של פירות וירקות לרשתות המזון, לשווק גם אבוקדו ממותג תחת השם "אבוקדו גרנות". האבוקדו של גרנות מגודל על ידי החקלאים הישראלים החברים בגרנות, ומגיע מהמטעים הפרוסים לכל אורך השפלה התיכונה, מקיבוץ נחשונים ועד קיבוץ נחשולים. אבוקדו גרנות ישווק באריזת רשת של 2 קילו, עם חבק ממותג עם תמונות מתחלפות של החקלאים המגדלים.
קרדיט צילום:מעין עופר
"חקלאי גרנות" נמצאת בבעלות "גרנות", הארגון הכלכלי הגדול ביותר מבין הארגונים של הקיבוצים, בבעלותם של 43 קיבוצים ומושבים שיתופיים, והוא כולל גם את חטיבת "אבוקדו גרנות", הכוללת שטחי גידול, מטעים ובית אריזה מרכזי לשיווק והפצת אבוקדו. מערך ההפצה של התוצרת החקלאית יפעל ממרכז האריזה של האבוקדו וההדרים בגרנות, כשההפצה לשווקים ולרשתות השיווק ברחבי הארץ תבוצע על ידי התנועה עמק חפר (שבבעלות גרנות). לדברי תמיר בושניצקי, מנכ"ל חקלאי גרנות, "אנו מבקשים לשפר את החוויה של הצרכן עם האבוקדו. נדאג לכך ששם המותג שלנו יהווה הבטחה לאיכות התוצרת, טריות הפרי וטעם משובח".
לאחרונה פרסם משרד החקלאות דו"ח מחקר שביצע בנוגע למחיר האבוקדו, ממנו עולה כי מחיר האבוקדו בישראל נמוך משמעותית מאשר בצרפת, גרמניה ובריטניה. מבדיקה שערכו בחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, שהשוותה את מחירי האבוקדו בין ישראל לבין אירופה, מתברר כי בישראל אנו משלמים את המחיר הנמוך ביותר לפרי הירוק! בחטיבה לאסטרטגיה במשרד החקלאות, בדקו את המחירים גם בשנים האחרונות, והפרשי המחירים לטובת ישראל נשמרים לאורך זמן.
כעת משווק לשווקים אבוקדו מסוג אטינגר, שהינו הזן העיקרי הפותח את עונת האבוקדו ונחשב כזן המבוקש ביותר ע"י הצרכנים הישראלים. האטינגר הינו אבוקדו מזן בכיר, הפרי – אגסי, בעל צבע ירוק קלאסי וקליפה חלקה ומבריקה וצפוי להישאר בשוק עד לחודש ינואר, אחריו ישווקו אבוקדו מסוג פוארטה ופינקרטון.
בית האריזה גרנות עובד תחת כשרות הרב אפרתי. כמו כן משווק אבוקדו תחת כשרות בד"צ עדה חרדית.
מחיר מומלץ לצרכן לאבוקדו באריזת רשת: 9.90 – 12.90 ₪ לק"ג (המחיר הסופי נקבע על ידי רשתות המזון).
להשיג ברשתות המזון ברחבי הארץ.

יום חמישי, 19 בדצמבר 2019

מתכונים נהדרים ומפתיעים לימי החורף עם טונה....

השבוע השתתפתי באירוע מקסים שבו למדתי רבות  מרותי אבירי דיאטנית קלינית ויועצת תזונה ל'טונה סטארקיסט' על חשיבות הטונה בתזונה היומיומית שלנו, וטעמתי את שפע המאכלים הטעימים שהכין השף היצירתי מריאנו שיינקמן, מאוד הופתעתי שאפשר להכין בבית מגוון מאכלים עם הטונה ופשוט להנות מתזונה נהדרת עם הרבה חלבון.


קרדיט צילום:קרן מזור
רובנו מכירים את התחושה של מציאת רעיונות להכנת אוכל, ולרוב אני ממש מתאמצת וחושבת מה להכין, לאחר המפגש שלמדתי בו רבות על הטונה, ועל היתרונות התזונתיים שלה, הבנתי שבקלי קלות אני יכולה להכין אוכל לכל המשפחה, והטונה יכולה להחליף גם בשר ועוף בעיקר בגלל הערכים התזונתיים שלה, אין ספק שידע זה כח, ובהחלט הורדתי את המחסום בראש שלי שטונה משמשת רק כאכילה עם סלט, או כהכנת כריך, או בשילוב של ביצה ומיונז, הבנתי שניתן להשתמש בה לעולם שלם של מאכלים טעימים, טעימים, ובהחלט לגוון את ארוחות בוקר, צהריים וערב, וכדאי להרגיל את הילדים מגיל קטן לאהוב טונה, כי טונה היא בהחלט חשובה לנו מבחינה תזונתית.
רותי אבירי העבירה הרצאה על חשיבותה של הטונה ואני מצרפת את מה שלמדתי ממנה, טונה בקופסה מהווה מקור מצוין לצריכת כמות משמעותית של חלבון, היא מכילה כ- 26 גרם חלבון רזה ואיכותי ב-100 גר', שזה מינימום 45% מההמלצות לצריכת חלבון לכל הגילאים.

מזונות רבים שכלולים בתפריט היומי שלנו מכילים כמות כלשהי של חלבון, אך דגים לא רק מהווים את אחד המקורות הטובים והמומלצים לצריכת חלבון אלא גם מכילים בנוסף שפע של ערכים תזונתיים חשובים כגון חומצות שומן אומגה 3 ומספקת כמות משמעותית של ויטמינים ומינרלים רבים כגון: ברזל, אבץ, ויטמין B של אנטיאוקסידנטים כגון סלניום.
בניגוד לדגים הטריים, הטונה בקופסה מהווה את הדג הנגיש, הזמין והפשוט ביותר לאכילה.
חשוב לדעת שלמרות היותה בקופסה, הטונה שומרת על רוב הערכים התזונתיים כשל הדג הטרי ואינה מכילה חומרים משמרים (תהליך העיקור נעשה תוך שימוש בחום).

מה עוד עלינו לקחת בחשבון כשאנו נמצאים מול מבחר שימורי הטונה?
1. שמן או מים? בחירה בטונה במים על פני טונה בשמן "תחסוך" כמעט 10 גרם שומן וכ-100 קלוריות לקופסה. מעוניינים בטונה בשמן עם מינימום ויתור על הטעם? חפשו את הטונה לייט.
2. באיזה שמן? במידה והעדפה היא טונה בשמן, מומלץ לצרוך שמנים איכותיים, למשל טונה בשמן זית או טונה בשמן קנולה, הידועים בתועלות הבריאותיות שלהם.
3. ועל הטעם? ניתן להשיג טונה בטעמים או בשילוב תוספות תיבול וכך ניתן לגוון את מנת החלבון היומית בקלי-קלות או לשלבה בכריך, סלט ואפילו בבישול ואפיה.
כמובן שחלק חשוב מהמפגש היה טעימת המאכלים שהכין השף מריאנו שיינקמן, שהסביר על אופן ההכנה בחיוך ובהרבה אהבה, הכל היה טעים, ולמדתי רבות, אני בהחלט מתכוונת ליישם בבית הפרטי שלי, ובהחלט להנות מהמתכונים הנהדרים שהוא הכין לנו עם הטונה ,

קרדיט צילום:קרן מזור


מתכונים חמים משולבי חלבונים, טעימים במיוחד המהווים פתרון קל לצריכה מקופסאות הטונה, באדיבות: השף מריאנו שיינקמן
אורז בסגנון פאייה בשילוב קציצות דגים (ל-20 מנות)


מצרכים לקציצות:

4 קופסאות שימורי טונה סטארקיסט בשמן זית
½ קילו סלמון
½ בצל לבן קצוץ
½ צרור פטרוזיליה קצוצה
½ צרור כוסברה
2 שיני שום כתושות
קורט מלח ופלפל

מצרכים לשאר המרכיבים:
1 קילו אורז בסמטי
1 בקבוק יין בישול לבן
4 ליטר ציר ירקות
1 קופסת זעפרן
1  פלפל אדום חתוך לקוביות גסות
1  פלפל צהוב חתוך לקוביות גסות
1 בצל לבן חתוך לקוביות גסות
3 זוקיני חתוך לקוביות גסות
½ צרור פטרוזיליה קצוצה
½ צרור כוסברה
להכנת הקציצות:
לטחון טחינה עדינה עם מעבד מזון את הסלמון עם הטונה (בפולסים)
להוסיף את הבצל, עשבי התיבול ואת השום הכתוש
יוצרים קציצות מהתערובת
לחמם מחבת במעט שמן  ולסגור את הקציצות מכל הצדדים ולהוריד מהאש, בסיום בישולם.
להכנת הפאייה:

לחמם בסיר נפרד ציר ירקות ולהוסיף את הזעפרן
לחמם מחבת רחבה, עם מעט שמן קנולה ושמן זית
לטגן את הירקות חתוכים בקוביות עד לקבלת צבע זהוב או לחריכה
להוסיף את האורז ולערבב
כשהאורז והירקות מעורבבים היטב, להוסיף את היין.
כשהיין כמעט מתאדה, להוסיף למחבת חצי ליטר ציר, מהסיר הנפרד ולערבב.
להוסיף מהציר באופן הדרגתי על פי הצורך.
כשהאורז כמעט מוכן, להוסיף 2 כוסות של ציר הירקות. להוסיף את הקציצות ולהמשיך לבשלם יחד עם האורז.
כשהאורז מוכן והקציצות מוכנות, לפזר פטרוזיליה וכוסברה מעל, ובתיאבון.
ויטלו טונטו -מנה איטלקית מסורתית  בשר בבישול ארוך בשילוב רוטב על בסיס "טונה סטארקיסט"

מצרכים לרוטב:
3 יח' טונה סטארקיסט בשמן קנולה
חצי כוס מיונז
2 יח' אנשובי
2 כפות צלפים
1 שן שום כתוש
½ כוס שמן זית
2 כפות מיץ לימון
מצרכים להכנת התבשיל:
1 ק"ג נתח בשר לבחירה (פילה מדומה, צלי כתף וכל סוג אחר לבחירה)
3 יח' עלי דפנה
5  פלפל אנגלי
3 שיני ציפורן
בקבוק יין אדום
5 שיני שום שלמים מקולפים
1 בצל חתוך גס
להכנת הבשר:

קרדיט צילום:קרן מזור
בסיר לחץ לטגן את הבצל והשום עם שמן קנולה
להוסיף את היין ואת יתר המרכיבים
להוסיף חצי ליטר מים
לבשל בלחץ עד להתרככות הנתח (כל נתח לפי זמן ייעודי)
להוציא מהסיר ולאחר שיתקרר להכניס למקרר ל4 שעות
כשהנתח קר, להוציא מהמקרר ולפרוס אותו לפרוסות דקות
להכנת הרוטב וההגשה:
להכניס אל תוך בלנדר את כל המרכיבים פרט לשמן הזית
להוסיף באופן הדרגתי את שמן הזית
לתקן טעם בשילוב מיץ לימון, מלח ופלפל
להגיש את הרוטב מעל הבשר בטמפרטורת החדר, בתיאבון!
סלט חם- עדשים שחורות וטונה

קרדיט צילום:קרן מזור
מצרכים:
1 קופסת טונה סטארקיסט בשמן עם לימון
1 קופסת טונה סטארקיסט בשמן קנולה
1 קופסת טונה סטארקיסט בשמן עם פלפל חריף
חצי ק"ג עדשים שחורות
2 בצלים חתוכים בצורת קוביות גדולות
3 יח' זוקיני חתוכים בצורת קוביות גדולות
3 פלפלים צבעונים חתוכים בצורת קוביות גדולות
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה
15 יח' עגבניות שרי חצויות
3 יח' עגבניות חתוכות לפלחים גדולים
מיץ מלימון
שמן זית
מלח ופלפל שחור
אופן ההכנה:
מבשלים בסיר עם מים חמים את העדשים השחורות עד רכיכתם
במחבת משומנת מקפיצים את הבצל וכל הירקות יחדיו
במחבת נפרדת משתמשים בשמן של שלושת הטונות לצריבת הטונות

במגש הגשה רחב מעבירים את העדשים והירקות המוקפצים, מתבלים במלח ופלפל שחור, שמן זית ומיץ מלימון אחד ואז מסדרים את הטונה הצרובה מעל הסלט ומפזרים את הפטרוזיליה הקצוצה מעל ומגישים.

אודות השף מריאנו שיינקמן: נולד בבואנוס איירס, ארגנטינה, בשנת 1975, עם סכין ביד אחת ומלח פלפל ביד השנייה. עלה לישראל ב 2002 והבין שבכדי לעבוד וליהנות מהחיים, עליו להשקיע את מירב מאמציו במה שהוא הכי אוהב לעשות, והפך את תחביב חייו למקצוע. לאחר קריירה של יותר מעשור במסעדות גורמה מובילות בארץ, החליט לפני כ 7 שנים לפתוח חברת בוטיק לקייטרינג.
פועל באירועים פרטיים ועסקיים, ומעביר סדנאות צלייה וערבי בשר, משלב מסורת קולינרית מיוחדת ושונה והכל אודות לאסאדו שינק מהבית והתשוקה האינסופית לבישול, בשילוב צבע, חיוכים, והומור. והחזון לדברי מריאנו: "לחגוג עם כל עם ישראל את הרגעים הכי שמחים, ותמיד בשילוב אוכל טוב ובקבוק יין משובח, ואם אפשר אז גם סיגר טוב לקינוח". https://www.marianowebsite.com/

סטארקיסט הוא מותג הטונה המוביל בישראל הפועל החל מ-1999. החברה מקפידה על דייג של דגי טונה הגדלים בטבע ועל שיטות דיג העומדות בתקנים המחמירים של האיחוד האירופי. סטארקיסט מקפידה לא רק על בריאות המוצרים וטעמם אלא גם על הקפדה יתרה בנושאי בטיחות, איכות ובקרה. חומרי הגלם אותם סטארקיסט בוחרת למוצריה הינם חומרי גלם מובחרים- החברה משתמשת רק בפילה של הטונה, החלק האיכותי ביותר. מגוון מוצרי החברה הם ללא חומרים משמרים, מכילים חלבון קל ואיכותי לעיכול ומהווים מקור מצוין לוויטמינים ומינרלים.
לפרטים נוספים: http://www.starkist.co.il/
המידע באדיבות: רותי אבירי דיאטנית קלינית ויועצת תזונה ל'טונה סטארקיסט'
המתכונים באדיבות: השף מריאנו שיינקמן

יום רביעי, 18 בדצמבר 2019

סרט חדש בקולנוע "רמי ילד של אף אחד" סרטו של אנטואן בלוסייה....

חג חנוכה מתקרב ומביא שלל אירועים לכל המשפחה, אני רוצה להמליץ לכם על הסרט המקסים מאוד "רמי ילד של אף אחד", סרט שמתאים לכל המשפחה וגם לילדים, מבוסס על הקלאסיקה "באין משפחה" מאת הקטור מאלו, אחרי שצפיתי בסרט ונהניתי מאוד, אני שמחה שהגיע סרט כזה למסכי הקולנוע, בעיקר בגלל הסיפור המרגש של רמי,ילד יתום שיוצא למסע מיוחד במינו עם ויטאליס, בזכות המסע הזה הוא מגיע למקומות מיוחדים, הוא חווה חוויות ומתמודד עם אתגרים , ומערכת היחסים שנוצרת בין השניים מאוד מאוד מיוחדת, ומרגשת, ודרך הסרט הזה יש אפשרות להעביר לילדים מסרים על החיים, על אומץ, בדידות, עזרה, ובעיקר שחייבים לחלום וגם להגשים את החלומות כי חלומות נועדו להגשמה, סרט מיוחד, עם שחקנים מדהימים, בהחלט שווה צפייה.


דניאל אוטיי (גדול שחקני צרפת) בעיבוד קולנועי כובש ומרגש לקלאסיקה הבלתי נשכחת של הקטור מאלו.

רֶמי (התגלית, מלום פקן), יתום צעיר, יוצא למסע התבגרות, גילוי עצמי והרפתקאות ברחבי צרפת לצידו של
ויטאליס (דניאל אוטיי), מוסיקאי נודד ומסתורי.

הקשר המהוסס הנרקם בין השניים, הסכנות שבדרך, המחויבות ההדדית ושירתו המופלאה של רמי,
יובילו אותו אל סוד מוצאו.

טריילר : https://youtu.be/udiy3RpP4xA
טריילר מדובב: https://youtu.be/sjDsNWfMzZ4
גם בדיבוב לעברית עם נתן דטנר
הסרט מתאים לילדים ולכל המשפחה מגיל 8 ומעלה
קרדיט צילומים סרטי נחשון
יוצרים
תסריט ובימוי:               אנטואן בלוסייה             Antoine Blossier
על פי ספרו של             הקטור מאלו                  Hector Malot 
צילום:                           רומן לאקורבס               Romain Lacourbas
עריכה:                          סטפן גרנייה                  Stéphane Garnier
מוזיקה מקורית:                        רומרי לורנס                  Romaric Laurence
הפקה:                          אריק ז'למן                    Eric Jehelmann
                                    פיליפ רוסלה                 Philippe Rousselet
שחקנים:
ויטאליס:                        דניאל אוטיי                   Daniel Auteuil         
רמי:                              מלום פקן                      Maleaume Paquin
מאדאם הארפר:            וירז'יני לדוויין                 Virginie Ledoyen
מאדאם בארברי:           לודווין סנייה                  Ludivine Sagnier
ז'רום:                           ג'ונתן זכאי                    Jonathan Zaccaï
רמי המבוגר:                 ז'אק פרן                       Jacques Perrin
צרפת 2019, 108 דקות
החל מתאריך 19 בדצמבר בגרסה המדובבת ובגרסה המקורית בכל רחבי הארץ בהפצת סרטי נחשון
במקביל ליציאת הסרט לאקרנים יצא תרגום מחודש לספר בהוצאת אריה ניר ומודן.
שיחה עם במאי הסרט אנטואן בלוסייה
ש: מה גרם לך לעבד את ספרו של הקטור מאלו?
ת: אני אוהב לשנות נושאים וז'אנרים מסרט אחד לשני. הרגשתי רצון לעשות סרט הרפתקאות המעוגן בתרבות הצרפתית. אשתי היא שהציעה לי את הספר של הקטור מאלו. היה לי זיכרון מעורפל ובעיקר זכרתי את הקומיקס שהרשימו את בני דורי בילדותם. היססתי אבל אשתי המליצה לי "לקרוא את הספר דרך העיניים של ספילברג".
בכך היא הזכירה לי כמה מבריק הוא הבמאי האהוב עלי כשהוא מספר סיפור טראגי בעיניים תמימות וילדותיות, ויוצר מימד קסום למציאות עוצרת נשימה. יש  לסרטים התקופתיים שלו תחושה של סרט אפי. התשוקה שלי לעניין נולדה מחיפוש עצמי, רצון ללכת מעל ומעבר.
ש: הספר של מאלו פורסם בשנת 1878, איך אתה הופך את הסיפור הזה למודרני?
ת: דרך השימוש בפילטר של יצירת קסם, ויצירת תחושה של הרפתקה, ניסיתי לתת לצופים את התחושה של מעשיה, מהסוג שאנחנו מחפשים אחריה כילדים. בדומה לסיפורים שאנחנו מספרים לילדים שלנו לפני השינה. תוך כדי, היה לי חשוב לשמור על הזהות הצרפתית של יצירתו של מאלו. מיד חיפשתי להתחבר לספרים שגדלתי עליהם ולסרטים שמשפחתי ואני ראינו. סרטים שהופקו על ידי אמבלין, החברה של ספילברג, וקלאסיקות של דיסני כמו פינוקיו, במבי ודמבו.
ש: זה פרויקט מאד שאפתני
ת: התמזל מזלי ועבדתי עם מפיקים שמאוד אוהבים קולנוע גדול. הם היו מאד מחויבים לפרויקט. נוסף לגאונות של הספר של מאלו, יש בי כנראה מידה של שגעון כי אני מזהה את הקשיים רק כשהם מתרחשים.
ש: היו כמה עיבודים של הספר, האם הכרת אותם?
ת: כמובן שראיתי אותם, מסקרנות. אחד המדויקים הוא דווקא עיבוד מאנגה (אנימה יפנית) מסרט לספר.
ש: לקחת כמה חירויות אמנותיות לגבי הספר.
ת: לא היתה לי ברירה, "באין משפחה" נכתב במקור כסיפור שבועי ונמשך לאורך ארבע שנים. לו היינו מצלמים סאגה של 12 שעות ניתן היה לשמר את כל ההתפתחויות והשינויים המופעים בספר, אך הייתי חייב לצמצם את מסגרת הזמן לשנה אחת ולכתוב את הסיפור בסגנון קלאסי של סרט בשלוש מערכות.
התרכזתי בנושא שהיה הכי מרגש לדעתי. מערכת היחסים בין רמי לויטאליס, המבוגר שמסוגל להבחין בכישרון של הילד ומאפשר לו להגיע להישגים. החופש הגדול ביותר שלקחתי הוא שהענקתי לרמי קול שירה מופלא. כשהוא שר הוא נוגע באנושי, בספר של מאלו אין לו את היכולת הזו.
ש: מה הניע את ההחלטה ליצור את הפלאשבקים עם ז'אק פרן בתפקיד רמי הזקן?
ת: הספר בנוי בצורה של פלאשבקים, אבל המספר הוא צעיר הרבה יותר. כזה המגלה את צעדיו הראשונים בעולם המבוגרים, על ידי הפיכתו לאיש זקן המתבונן על מה שהוא הצליח להשיג בחייו. רציתי לתת לו עוד ממד, כדי להראות שהוא הגיע למקום טוב יותר בו הוא יכול לספר את הסיפור לילדים. אהבתי את האווירה הביתית ליד האח כשהסערה מתחוללת בחוץ. יש משהו מאוד מנחם ובטוח בסיטואציה הזו. יש בזה גם משהו מן המסורת של והגדת לבנך, המבוגר המספר לצעיר. כמובן שזכרו של ויטאליס נוכח כל הזמן כשרמי המבוגר מספר את הסיפור.
ש: האם החלק המתרחש באנגליה הינו תוספת שלך? ת: ההתרחשויות באנגליה מופיעות בספר, ואין זו תוספת שלי. אני רק תמצתי אותם בהתאמה ללוח הזמנים שהכתיבה המסגרת הקולנועית והשארתי את ויטאליס (שמת קודם בספר) להיות זה שמביא את רמי למחוז הולדתו. אני אוהב את הסצינות באנגליה, מיד כשרמי נפגש עם בני משפחת דריסקול, אנחנו נכנסים לעולם של לונדון ויקטוריאנית, העיר מלאה באינטריגות ומסתורין. היא מיד מזכירה את ההרפתקאות של שרלוק הולמס או הארי פוטר.
ש: התאורה והתפאורה בסרט מדהימה, זה די נדיר לראות עושר כזה בקולנוע הצרפתי.
ת: המסורת הזו אבדה. אבל היא קיימת, הרבה סיפורים כאלה עובדו בקולנוע הצרפתי.
ש: אז אתה מחייה מסורת, אתה יכול לתאר איך זה עובד?
ת: כדי להיכנס לעולמות הפנטזיה, הכל נעשה דרך תאורה ועבודת מצלמה, בנוסף לעיצוב, לארט, לתפאורה, לתלבושות והפאות - שכולם היו חשובים מאוד. כשתכננו את הסרט המעצב סבסטיאן איניזן ואני מצאנו כמקור השראה את הרישומים הראשנים של וולט דיסני.
בחווה בה גדל רמי למשל, החלונות הם צרים יותר ממה שהם צריכים להיות. המיטות מעט יותר רחבות, כך שתמיד נקבל את נקודת המבט של הילד שרואה את העולם כגדול הרבה יותר, והמספר שרואה את זיכרונות הילדות שלו, דרך פילטרים מאד ספציפיים.
ש: כמה זמן התכוננת לצילומים?
ת: באופן רשמי חמישה חודשים. בסרט הזה יש פי שלושה סטים מאשר בסרט צרפתי ממוצע ושישה אנשים חיפשו אחר לוקשיינים במקום אדם אחד, והצלם שלי התפנה לעבודה הרבה לפני, שזה מאד לא מקובל. התחלנו לעבוד ביחד שישה חודשים לפני הצילומים. הוא רגיל לעבוד בסדרות טלוויזיה אמריקאיות, ביניהן הסדרה "מרקו פולו", כך שהוא רגיל לצלם דברים גדולים. הכנו 'בייבל' לסרט הזה שכלל מעל למאתיים עמודים עם כל הדברים החשובים להפקה. אותו נתנו לכל אחד ממנהלי המחלקות ובו היו צילומים, רישומים ומחשבות על כל סט. כל מנהל מחלקה הוסיף את הרעיונות שלו.
ש: צילמת במקומות בצרפת שלא מרבים לצלם בהם.
ת: אהבתי לצלם במקומות אלו, אפילו שלעיתים מזג האוויר היה קשה. האזור של אוברק הוא עדיין ארץ פראית ולא מצלמים שם מסיבות לוגיסטיות. אני אוהב את הנוף הענקי הזה במערב צרפת. הוא כל כך קולנועי, זה כמו להיות בו זמנית בצרפת ובמקום אחר. זה היה מסובך אך הכרחי מבחינתי. היה לי גם חשוב שלכפרים שצילמנו תהיה איכות של גלויות דואר. מקומות שהם חלק מן המסורת שלנו וחיבור לשורשים שלנו. דיסני ידע מה הוא עושה כשהוא שלח ציירים וגרפיקאים לכל אירופה כדי לחפש אחרי הארכיטקטורה של האגדות אותן הוא עיבד.
ש: במהרה ניכר שהסרט מושפע מסרטים אמריקאיים.
ת: כמובן, סרטים כמו "אי. טי." של ספילברג ו"המספריים של אדוארד" של טים ברטון, הם שעיצבו את האדם והבמאי שהפכתי להיות. אולם האהבה שלי לקולנוע מגיעה רחוק יותר משני הסרטים הללו, עד טרנס מאליק והקולנוע הצרפתי הקלאסי. כדי ליצור אני חייב לצלול לתוך הרגשות שהסרטים האלו העלו בי, ולהטמיע את הרגשות האלה בדרך בה אני מספר סיפור.
ש: מדוע בחרת את דניאל אוטיי לתפקיד של ויטאליס? ת: הליהוק שלו היה לי מובן מאליו. לא רק בשל היותו שחקן גדול, אלא גם כי הוא חלק מן המסורת שלנו, אהבתי את הרעיון שהוא הופיע כצעיר בסרטיו של קלוד ברי "מנון" ו"ז'אן דה פלורט" ועכשיו הוא מופיע כמנטור המבוגר. זוהי סגירת מעגל. הוא הסכים להשתתף בסרט בשלב מאד מוקדם, הוא חזר אלי פחות מ- 48 שעות לאחר שקרא את התסריט.

ש: איך מצאת את מלום, הילד המדהים שמשחק את רמי?
ת: פגשתי את מלום כבר בשלבים הראשונים של הליהוק ומיד התרשמתי ממנו. ציפינו לתהליך ארוך והייתי מופתע למצוא את הגיבור שלי כל כך מהר כך שהמשכתי לבחון עוד כ - 400 ילדים לפני שקיבלתי החלטה. הייתי חייב להיות בטוח שהוא יכול לעמוד מבחינה פיזית בשלושה עשר שבועות של צילומים.
זימנתי אותו שוב ושוב, נתתי לו לקרוא סצנות שכל פעם היו יותר ויותר קשות והבנתי שהוא מסוגל לעשות זאת. הוא שחקן מלידה, הוא יודע לשיר, הוא אתלטי, תלמיד מצוין והוא רוצה להצליח. המדריכה שעבדה איתו במשך חודשיים בעיקר ניסתה להרגיע אותו.  היא פגשה אותו פעמיים שלוש בשבוע ומכיוון שהסרט לא צולם באופן כרונולוגי, האתגר היה שהוא יבין באיזה מצב רגשי נמצאת הדמות בכל סצנה.
היה לי הכי חשוב שהוא יבטח בי, כי אחרת אי אפשר לעבוד. אבל אחרי שלושה שבועות לא היה צריך להסביר לו על המצב הרגשי של הדמות, הוא נטמע לגמרי בדמות.
ש: יש בסרט תפקידי משנה רבים, האם היה קשה לשכנע שחקנים בולטים לקבל את התפקידים הקטנים הללו?
ת: היה לי חשוב ללהק שחקנים מוכרים לתפקידים הללו ולהבטיח שאלה יהיו תפקידים חזקים. כולם הצטרפו בשמחה לסרט, אף שלא היה פשוט עבורם להתאים עצמם ללוח הצילומים, שהיה מאד מפוזר.
ש: היו לכם 800 ניצבים במהלך הצילומים, זה המון.
ת: כן. הם השקיעו הרבה בזה, ביקשנו מהגברים לגדל זקנים, שהספרים שלנו טיפלו בהם אחר כך, והם התאימו את עצמם לרוח הסרט. זה היה מאד מרגש לראות את ההתמסרות מצד הניצבים.
ש: ספר לנו בבקשה על המוזיקה, לה תפקיד חשוב בסרט.
ת: רציתי שהמוזיקה תהיה סימפונית. שתהיה מושפעת מן המלחינים הצרפתיים הגדולים, כמו מישל לגראן וולדימיר קוסמה, אבל גם מושפעת מג'ון ווילאמס ודני אלפמן המלחינים של ספילברג וברטון. רומריק לורנס, איתו עבדתי בסרטים הקודמים שלי היה מודאג מהאתגר, הוא התחיל בהלחנת שיר הערש של רמי, ואז התרחק ממנו ושוב חזר אליו. כל הנושאים במוסיקה של הסרט מבוססים עליו. המוזיקה נוכחת במשך 72 דקות מהסרט שזה מקובל בסרט אמריקאי בעוד שבסרט צרפתי הממוצע הוא 43 דקות.
שיחה עם השחקן דניאל אוטיי
ש: התחייבת די מהר לסרט הזה, מה מצא חן בעינייך?
ת: קראתי את התסריט וצלצלתי לבמאי מיד. אהבתי את הרעיון של התחברות לטקסט קלאסי, סיפור מאד פופולרי, מכוון למשפחה ואוניברסלי. אנחנו לא נתקלים בזה הרבה בימים אלו. זה היה נראה כמו הרפתקה.
ש: האם קראת את הספר של הקטור מאלו?
ת: כשהייתי ילד, אמי קנתה לי את שני הכרכים, וכתבה הקדשה בעמוד הראשון "לדניאל כדי שתקרא מאוחר יותר..".   וזה מה שעשיתי, הרבה יותר מאוחר. זכרתי גם את העיבודים הקולנועיים שנעשו. זהו סיפור בעל עוצמה, שניתן להתחבר אליו גם היום. איך לברוח מעוני, איך למצוא את הדרך להיאבק.
ש: אנטואן בלוסייה נטל חירות לעצמו מן הסיפור המקורי.
ת: בלוסייה עשה את זה במיומנות רבה ועיבד את זה לימינו אנו. הוא איפשר לסיפור להיות רלוונטי למאה העשרים ואחת, וזו הדרך היחידה לעשות את זה לקולנוע בן זמננו. אהבתי את הסיפור של האיש המבוגר המספר את הסיפור, הודות לאיש הזקן הזה אנחנו נסחפים לגמרי לתוך הסיפור.
ש: הכרת את העבודות הקודמות שלו?
ת: לא, אבל אמרתי לעצמי שאם הוא יכול להרים פרויקט כזה יש כאן משהו. אני פועל לפי תחושה בלי לבדוק.
ש: הסרט הצריך תקופה ארוכה של הכנות. האם היית מעורב בהן?
ת: אנטואן שמר כל הזמן על הגחלת. הוא שלח לי עדכונים באופן קבוע. והראה לי את העבודה שלו על התפאורה והתלבושות. חשתי את העמל הרב של האנשים הסובבים אותו. הלכתי עם זה, זה היה מאד יומרני מבחינה אמנותית, ואני תרמתי את חלקי מרחוק.
ש: איך התכוננת לתפקיד?
ת: גידלתי זקן ועבדתי קצת עם החיות, תמיד יש בעלי חיים לידי, זהו, אני עושה הכנות קלות מאד.
ש: ויטאליס הוא איש מבוגר, האם הרגשת לא נוח שמלהקים אותך לקבוצת הגיל הזו?
ת: למה שארגיש ככה, זה הגיל שלי, אני משחק אדם בגילי. זה המזל שלנו השחקנים שאנחנו יכולים לשחק אנשים בגיל שלנו.
ש: אנטואן בלוסייה קישר בין התפקידים שלך ב"ז'אן דה פלורט" ו"מנון" לתפקיד הזה, והגדיר את זה כסגירת מעגל.
ת: זו הדרך שבה הוא רואה את זה, יחד עם זאת, עברו 30 שנה והסרט של קלוד ברי נראה שונה לגמרי מהסרט הזה. מה שמשותף ביניהם זו אותה רמה של אמביציה.
ש: נראה שאתה עושה את התפקיד בדרך מאד משוחררת.
ת: יש לי ניסיון רב עכשיו, היה לי המזל להכיר אמנים גדולים וללמוד איך לא לשחרר את לחץ העבודה על אחרים, כמו הבמאי, השחקנים האחרים והצוות. קלילות ודרך ארץ אלה דברים שצריך לדעת להביא לסט צילומים.
ש: השחקן הצעיר היה רק בן 11 כשצילמתם, האם היה קשה לעבוד בכל כך הרבה סצינות עם ילד?
ת: לא העליתי את זה במחשבתי. הוא שחקן מוכשר, שמגלם את התפקיד שלו. היו רגעים שהוא התבלבל, בעיקר ברגעים שהוא שר. הוא השקיע יותר מדי רגש בשירה אפילו כשהיה פלייבק. תמכתי בו ברגעים של תסכול ועודדתי אותו, אני פרטנר טוב.
ש: יש הרבה סטים בסרט זה הקשה עלייך?
ת: ממש לא, אני אוהב את זה מאד. אהבתי את זה בצילומים, המחשבה שאנחנו יוצרים אווירה מסוימת באיזה מקום,  ברחוב, במגרש משחקים ואז מהר עוזבים והכל חוזר לקדמותו. הלוקיישנים היו מדהימים, ולנו השחקנים לא נותר אלא להרשות לעצמנו להיטמע במקומות האלה.
היינו מודעים לכך שאנחנו חלק ממשהו גדול, עם אמצעים גדולים, ובתנאים מאד טובים. הכל נעשה כדי לשרת את הסיפור, את תהליך היצירה. זה היה רגע משמח שמאוד נהנינו ממנו. בשבילי הצילומים הם רגעים מלאי שמחה כל פעם מחדש, לכן אנחנו עושים קולנוע, וכל השאר אחרי זה, זה כבר לא בידנו.
ש: סצינת הסערה יצאה מאוד מרשימה.
ת: צילמנו באולפן במשך כמה ימים, וזה לא זיכרון כל כך טוב עבורי. הם המשיכו להעיף שלג מלאכותי אל הפנים שלנו זה היה קשה, ממש לא כייף. זה גם הרגע שבו טוב להיות שחקן צרפתי, כי אם היינו אמריקאיים הם היו עושים את זה עם אפקטים מיוחדים שבהם הם היו שמים חיישנים בכל מקום על הגוף שלנו ועל הפנים כדי ליצור הולוגרמות של הצלליות שלנו שהיו משחקות במקומנו. כאן אנחנו בשלג, סובלים ומתמודדים, אבל אני בטוח שהתוצאה טובה יותר.
ש: אתה גם במאי, הם יש רגע על הסט בהם דברים טכניים מהווים השראה לסרטים שלך?
ש: כשאני על הסט אני שחקן, זה כל מה שאני. בסרט הזה הייתי מאושר בגלל התקציב שניתן לנו כדי לספר את הסיפור הזה. תקציב שהגיע לו. דבר נוסף הוא המחויבות שלי היא כלפי הבמאי, אני מנסה להתאים את עצמי לצרכים שלו, אני רואה את עצמי כחייל, חייל טוב, אבל זה גם מתחיל מהעבודה של הבמאי והאמון שהוא נותן בי כשחקן.
אודות דניאל אוטיי
יליד 1950, אלג'יר. מגדולי שחקני הקולנוע הצרפתי בכל הזמנים. הוא גם שחקן תיאטרון ובמאי קולנוע. זוכה פרס המשחק בפסטיבל קאן, 1996 על משחקו בסרט "היום השמיני" בשותפות עם השחקן הבלגי פסקל דוקן ששיחק לצידו. זוכה 2 פרסי האוסקר האירופאי לשחקן הטוב ביותר על תפקידיו בסרטים "לב בחורף" (1993) ו"מחבואים" (2005). זוכה 2 פרסי סזאר לשחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרטים "ז'אן דה פלורט" (1987) ו"נערה על הגשר" (1999). זוכה פרס הבאפטה (האוסקר הבריטי) לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט "ז'אן דה פלורט".
בין תפקידיו הנוספים: "החבר הטוב ביותר שלי", "לצאת מהארון", "האלמנה מסנט פייר", "מאהב בהשאלה", "בשם בתי", "המילים הפשוטות" ועוד. 
אוטיי ביים שלושה סרטים עפ"י מחזות של מרסל פניול: "פאני", "מריוס" ו"בתו של כורה הבארות". לאוטיי שתי בנות,  השחקנית אורור אוטיי ונלי, ביתה של השחקנית עמנואל ביאר ששחיקה עם אוטיי בסרטים "מנון" ו"לב בחורף".

יום שלישי, 17 בדצמבר 2019

לרגל יום המורה, מציע סטודיו "אהבה קטנה" מתנות מקסימות למורה, עליהן אפשר להוסיף שם, כיתוב אישי ועוד..

לרגל יום המורה החל ב-19.12.2019, מציע סטודיו "אהבה קטנה", המתמחה בעיצוב ובייצור מתנות עם אמירה אישית, מתנות מקסימות למורות ולמורים, עליהן אפשר להוסיף שם, ברכה, כיתוב אישי או משפט השראה. את המתנות מזמינים באתר https://ahavaktana.co.il, ומקבלים בנוחות הביתה או לכתובת שמציינים.

חשוב מאוד להעריך ולהוקיר את המורים על תרומתם לילדים, ותשומת לב קטנה עושה הבדל גדול, בזכות המתנות עם האמירה האישית של סטודיו אהבה קטנה גם תביעו הערכה למורים היקרים, וגם תשאר להם מזכרת נהדרת עם זכרון קסום ומיוחד, מתנה עם כיתוב אישי בהחלט עושה את ההבדל בלב, והשילוב של יופי עם איכות מאפיין את המתנות המקסימות של סטודיו אהבה קטנה, מתנות שכל אחד ישמח לקבל, מנסיון שלי אני ממש ממליצה על הזמנת מתנות דרך האתר שלהם, מבטיחה שתהיו מרוצים מאוד.

באתר מוצעים מגוון דוגמאות למשפטי השראה, בהם: כל מה שילד צריך - זה מבוגר אחד שיאמין בו, מורה טוב הוא כמו מגדלור – מאיר את הדרך לאחרים.
מחברת ספירלה אישית בדוגמאות שונות:

על הכריכה (קשה או רכה), ניתן להוסיף שם, כיתוב או משפט השראה מיוחד. באתר אפשר לראות מגוון רעיונות למשפטים. גודל המחברת -  5A, 70 דף, שורות או חלק, מחיר: 28 – 35 ש"ח (תלוי בסוג הכריכה). 
פד לעכברמוצע במגוון דוגמאות של איורים מקסימים לבחירה, אפשר להוסיף עליו שם, כיתוב אישי או משפט השראה. גודל – 18X 21 ס"מ. מחיר: 19.50 ₪.
מטען נייד מעוצב עם מראה, בדוגמאות שונות,

ניתן להוסיף שם, כיתוב או משפט. גודל 8.5 X 8.5 ס"מ. קיבולת 4000mAh.. עוצמת טעינה 1A.2/5VD.. נפתח למראה אישית. למטען מצורף כבל .USB ניתן לטעינה בחיבור למחשב, או למטען בעל יציאת USB סטנדרטית. מחיר: 120 ש"ח.
בקבוק תרמי איכותי, 500 מ"ל,

בדוגמאות שונות. ניתן להוסיף שם, כיתוב או משפט. עשוי נירוסטה, עם שכבה כפולה לשמירת חום וקור. באישור מכון התקנים. מחיר: 76 ש"ח.
קופסת אחסון אישית ומעוצבת, בקוטר 22 ס"מ, בדוגמאות שונות, ניתן להוסיף שם, כיתוב או משפט. אריזת מתכת בגימור וינטג'. התווית מודפסת על ויניל איכותי ועמיד. מחיר: 47 ש"ח.
סטודיו "אהבה קטנה" מציע מגוון של מתנות מיוחדות עם אמירה אישית, בתחומים שונים: מטבח, בית ספר, ילדים, עיצוב הבית, מארזי לידה ועוד. כל הפריטים מיוצרים רק לאחר הזמנתם, לכל פריט אפשר להוסיף שם, ברכה אישית או משפט השראה (בהתאם למוצר).
באתר מוצעים מגוון דוגמאות למשפטי השראה: כדי ללמד ילדים קטנים צריך לב גדול , כל מה שילד צריך - זה מבוגר אחד שיאמין בו , מורה טוב הוא כמו מגדלור – מאיר את הדרך לאחרים , כל יום הוא הזדמנות חדשה, תודה על כל הטוב, ועוד.
להשיג באתר חנות "אהבה קטנה": https://ahavaktana.co.il
"אהבה קטנה" (משנת 2013) מייצרת באהבה מוצרים משמחים לרגעים גדולים וקטנים. בצוות החנות האינטרנטית 10 נשים, מרביתן אימהות.
קרדיט צילום – אילה ג'רפין

זמן קריאה לילדים מעיל הקסמים של יובל מאת צביה דובריש פריד...

הסופרת צביה דובריש פריד מוציאה בימים אלו את ספרה השישי והפעם זהו ספר ילדים מקסים ומיוחד, מעיל הקסמים של יובל, הספר מלווה  בציורי ילדים קסומים שצייר הצייר אורי ליפשיץ לבן זקונים שלו , נדב, כל ילד וילדה יהנו מהסיפור על מעיל הקסמים של יובל ובהחלט יהנו גם מהציורים הצבעוניים.

הרבה הורים לילדים יזדהו עם התחושה של תחילת הבוקר במיוחד בימים חורפיים וקרים שהילדים מסרבים ללבוש מעיל, גם הרבה שכנועים אינם מצילים את המצב, ונוצרים ויכוחים במיוחד כשצריך להגיע לעבודה, ואז גם אין את הסבלנות הדרושה להתמודדות עם סירובם ללבוש מעיל, לכן הספר מעיל הקסמים של יובל בהחלט משמעותי בכל בית כי בעזרתו נוצר שיח חיובי עם הילד, ובעזרת כח הדמיון והמקוריות בהחלט הילדים יקשיבו ואף ישמחו ללבוש את מעיל הקסם.
הספר מתאר את ניסיונותיה של סבתא לשכנע את הנכד שלה לשמור על עצמו בימי החורף הקרים ולא לפשוט מעליו את המעיל בכל הזדמנות, לשם כך,  היא מוכנה אפילו לסרוג לו מעיל שאם רק יקשיב לה יהפכו אותו חוטי הצמר לקוסם ממש, או בשפתו של הנכד, לגיבור על שמגשים לעצמו את כל המשאלות.
ואכן, בין חוטי הצמר סורגת הסבתא האוהבת קסמים וכך, בעוד יובל ניזהר שלא להתקרר הוא מטייל במקומות קסומים, פוגש סוסי פרא, גמלים משולשי דבשת, פילים צבעוניים ובעיקר זוכה להתיידד עם צמד דרקונים חביבים שמרכיבים אותו על גבם ומראים לו את העולם.
"מה זה כוחות של גיבורי על בכלל? אני מדברת איתך על קסמים, קסמים, ילד, שאם אתה רק מבקש הכל מתקיים,
כשקראתי את הספר ראיתי את העוצמה שבו דרך המילים, ודרך הסיפור, שבהחלט תורם לילדים בכמה דרכים, ומפעיל את הדמיון שלהם ובכך בלי מלחמות ומאבקים אפשר להשיג יותר, וגם לשבת עם הילד לזמן איכות אחד על אחד, לשים את הטכנולוגיות בצד להסתכל בעיניים, להקריא את הסיפור על מעיל הקסמים של יובל ופשוט להנות יחדיו, וגם זוהי הזדמנות נהדרת לקראת חג החנוכה להביא לילדים כמתנה....
כשדובריש פריד נתקלה בסדרת ציורי הילדים של אורי ליפשיץ, היא הרגישה שצוירו במיוחד עבור ספרה,. הכל התאים בדיוק, בנוסף, היא הבינה שנפלה בידה הזכות לחבר בין ילדי העידן הדיגיטלי לאמנות איכותית ולציוריו מעוררי הדימיון של אורי ליפשיץ, ואכן השילוב ממש מושלם.
הספר מתאר את מאמציה של סבתא  להיות רלוונטית בעולם המתקיים בתוך מתח בין ילדי הדור הדיגיטלי לדור שלא מבין בזה כלום! למרות ההבדלים והקשיים היא מתחברת לעולמו והופכת אותו לגיבור על, העיקר שלא יצטנן, חלילה.
"היום הסבתאות שונה בתכלית ממודל הסבתא עליה גדלנו, פעם לסבתות היה קל, הן התמודדו מתוך עולם המוכר להן, בישלו לנכדים, שמרו על הנכדים תקנו את בגדיהם... היום לסבתות תפקיד הרבה יותר קשה והוא להדביק את  הקצב  ולא להישאר מאחור בעולמם התזזיתי של נכדיה.
 כך או כך, דבר אחד לא השתנה-הדאגה שבלב ובספר הסבתא לא רצה אחרי הנכד עם צלחת מרק אך דואגת לו לא פחות. באמצעות דימיונה ותושייתה זה מצליח לה!" כך מסכמת דובריש פריד.
"מעיל הקסמים של יובל" מיועד לגילאי 5-8 (*הספר מנוקד ומתאים גם לילדים שיודעים לקרוא.)
מחיר הספר - 68 ₪ וניתן להשיגו ברשת ספרים סטימצקי.

יום שני, 9 בדצמבר 2019

"אנונימה" מציגה לחג החנוכה להיטים עולמיים של דמויות ובובות אספנות....

חברת "אנונימה", יבואנית ומשווקת בישראל של להיטי צעצועים ומבחר ענק של מוצרי ילדים מהמותגים המובילים בעולם, מציגה לחג החנוכה להיטי אספנות עולמיים של דמויות ובובות שכל ילד וילדה ישמחו לקבל! - Blume dolls, BFF – furry friends Best  ו-Foodie roos!

חג החנוכה אהוב במיוחד על הילדים בזכות המתנות שהם מקבלים כהפתעה לחג,  להיטי האספנות המהממים שהגיעו לארץ בזכות חברת אנונימה בהחלט יכולים לשמח כל ילד וילדה שיקבלו אותם, הם צבעוניים, ריחניים ויפים במיוחד, כיף לשחק איתם וכיף לאסוף אותם , המבחר גדול, ומגוון, אני מאוד אהבתי את הרעיון של בובות האספנות, ואת האפשרות לרגעים קסומים ומהנים לילדים המתוקים, מתאים מאוד כמתנה לחג, לימי הולדת לילדים, נכדים, בטוחה שהילדים יתלהבו ויהנו משעות ארוכות של תעסוקה, וייחודיות בזכות האוסף שלהם.

"אנונימה" משיקה לחנוכה את הלהיט החדש מארה"ב - בובות Blume dolls (בלום דולז), תוצרת חברת Skyrocket.
סדרת איסוף הכוללת 22 בובות קסומות, שאפשר לראותן רק אחרי שמשקים במעט מים את העציץ בו הן מסתתרות. כאשר טיפות המים נוגעות במעטפת העציץ, בובת ה"בלום דול" עולה אט אט ונגלית לעין. לכל בובה בסדרה תסרוקת צבעונית ומיוחדת, אותה אפשר להסיר ולהרכיב על ראשה של בלום דול אחרת. הבובות מגיעות עם מגוון אביזרים המסתתרים גם הם בתוך העציץ, ובהם: שמלה, תיק, חיית מחמד, מדבקות לעיצוב הבית ועוד. כל בובה היא הפתעה! אי אפשר לדעת מראש איזו בלום דול תפרח מהעציץ!

לאחר שהבלום דול נחשפה, מוציאים אותה מהעציץ - שהופך להיות ביתה וניתן לעצבו עם המדבקות המצורפות ואביזרי הבובה. אפשר לשחק עם הבובה לבד, עם חברה או עם כמה חברות: כל חברה מביאה את הבלום דול שלה, וביחד אפשר להחליף ביניהן תסרוקות, אביזרים וחיות מחמד.
מתאים מגיל 3 שנים. מחיר: 79.90 ש"ח לבובה.
סרטון להמחשה:
https://www.youtube.com/watch?v=g_yQPZ9Obj0&feature=youtu.be
"אנונימה" מציעה את להיט הדמויות הריחניות foodie roos (פודי רוס), תוצרת חברת MAYA TOYS.

סדרה של דמויות פרוותיות חמודות, המוצעות בשלל ניחוחות ומרקמים (התואמים לריחות) ובהם: ניחוחות של סוכריות ג'לי, עוגיות, גזוז, מיץ פירות, צ'יפס, פרצל, פופקורן, דגני בוקר ועוד. בנוסף לריח – כשממששים את הבובה, מרגישים כאילו נוגעים בחטיף עצמו. למשל: כשנוגעים בדמות סוכריות הג'לי, מרגישים כאילו נוגעים בסוכריות העגלגלות.
פודי רוס מוצעת בתוך קופסה מיוחדת, המשמשת לה כבית, את קופסת הבית ניתן לעצב עם סט של מדבקות ייעודיות, הכלולות במארז.

הסדרה כוללת 20 דמויות ב-10 קטגוריות של ריחות (2 דמויות בכל קטגוריה), בקטגוריית ריח העוגיות למשל, מוצעת דמות אחת בניחוח שוקולד והשנייה, בניחוח עוגיית חמאה וסוכר. בקטגוריית הגזוז, מוצעת דמות אחת בניחוח לימון והשנייה – בניחוח תפוז, וכן הלאה. אפשר לשחק עם דמות אחת או עם כמה, ואפשר לשחק יחד עם חברות וחברים, שגם להם יש דמויות ריח שאהוב עליהם.
מתאים מגיל 3 שנים. מחיר: 59.90 ש"ח.
"אנונימה" מציגה את הלהיט האהוב מאוסטרליה - BFF – Best furry friends (בי.אף.אף), מתוצרת חברת HEAD START.

סדרת האספנות כוללת 3 בובותאנג'לינה, קסנדרה וזואי , שהן החברות הכי טובות, ולמעלה מ-60 חיות מחמד מתוקות (ארנבונים, חתלתולים, כלבלבים ועוד) ותיקים מיוחדים לנשיאתם.
כל מארז של בובה כולל, בנוסף לבובה ולאקססוריז שלה, גם את חיית המחמד שלה, תיק לנשיאתה, וגם חיית מחמד סודית  נוספת! על גבי אריזת כל בובה  מתוארים תחביביה ושאיפותיה. בנוסף, כוללת הסדרה מארזים של חיות מחמד לאיסוף, וגם בובה של אנג'לינה בגודל XL עם חיית מחמד ותיק.
אפשר לשחק לבד בבובה עם חיית מחמד או כמה חיות מחמד, ואפשר גם לשחק עם כמה חברות ביחד  – כל ילדה עם בובה וחיות המחמד שלה.
מתאים מגיל 5.
מחירים: 89.90 ש"ח לבובה בסדרה עם חיות מחמד, 149 ש"ח לבובת אנג'לינה בגודל מיוחד עם חיות מחמד; 59.90 ש"ח לערכה של חיות מחמד ואקססוריז; 14.90 ש"ח לחיית מחמד בודדת, במנשא מיוחד ותיק.
להשיג בטויס אר אס, הפיראט האדום, עידן 2000, כפר השעשועים וחנויות הצעצועים המובחרות.
 קרדיט תמונות: אנונימה חו"ל

לכבוד חג החנוכה משיקה "ב.ש צעצועים" משחקים שיספקו לילדים שעות רבות של משחק והנאה!

חברת "ב.ש צעצועים", המתמחה בייבוא ושיווק צעצועים, משיקה לחג החנוכה משחקים מהנים שכל ילד ישמח לקבל! המשחקים החדשים מבית המותג     SMART TOY - "קסם של שרשרת", "3 בריבוע" ו"סליידר", מפתחים את הזיכרון, הזריזות והמוטוריקה, ויספקו לילדים שעות רבות של משחק והנאה!
חג החנוכה בפתח ואני מבטיחה לכם שהמשחקים המקסימים והמפתחים של חברת ב.ש. צעצועים בהחלט יעניקו שעות רבות של משחק מהנה עם הילדים, המשחקים מתאימים כמתנת יום הולדת, מחליפים דמי חנוכה, וגם נהדרים לגני ילדים, משחקים עם הרבה דמיון, חשיבה ויצירתיות, אין ספק שעולם הילדים יכול להיות בזכותם מגוון ועשיר, זמן איכות של ההורים עם הילדים, של הילדים עם האחים, חברים ועוד, זמן שבמרחק השנים יהיה זכרון מופלא.
"קסם של שרשרת":

 משחק יצירתי ומהנה הכולל מתקן מיוחד שמייצר שרשראות בעיצוב אישי! מכניסים לתוך העמודות שבמתקן טבעות בצבעים שבוחרים, לוחצים על הכפתורים והוקוס פוקוס... יוצאת מהמתקן שרשרת!
הטבעות מתחברות זו לזו בתוך המתקן, ועם הוצאת השרשרת  - באורך ובצבעים שבחרנו - אפשר להכין ממנה מגוון תכשיטים: שרשראות, צמידים, עגילים, סיכות, טבעות ועוד. המשחק מכיל, בנוסף לטבעות במגוון רב של צבעים, גם תליונים וסוגרים שונים להכנת תכשיטים. (הטבעות רב פעמיים וניתנים לשימוש חוזר).
מתאים מגיל 4 שנים.
מחיר: 100 - 120 ש"ח.
"סליידר": משחק אינטראקטיבי מאתגר

המתאים למשחק אישי או למשחק תחרותי של כמה משתתפים. המשחק משמיע בקול בשפה העברית את אופן המשחק והמהלכים שיש לבצע. על השחקן להזיז את הקוביות הצידיות שבמשחק תוך זמן קצוב כך שיהיו תואמות בצבעיהן לקוביות המרכזיות המהבהבות. המשחק כולל 4 אפשרויות למשחק מהנה – מהירות, שלבים, זיכרון ומשחק רב משתתפים.
המשחק תורם לחידוד הזיכרון החזותי, ושיפור מיומנויות מוטוריות. מאפשר משחק רב משתתפים.
מתאים מגיל 6 שנים.
מחיר: 100 - 120 ש"ח.
"3 בריבוע":

משחק חשיבה תחרותי ומאתגר, בו יש לסדר את 9 הריבועים הצבעוניים שבלוח המשחק, באופן זהה ל-9 ריבועים בקופסת הקוביות – כפי שסודרו באופן מקרי לאחר ערבובן. יש להזיז את הקוביות שבלוח למעלה, למטה ולצדדים, עד שמצליחים ליצור תצורה זהה של הצבעים כמו זו שבקופסה. הראשון שמסיים לסדר את הריבועים – מוריד את המסגרת על הריבועים ומכריז על הניצחון!

קיבלתי את המשחק להתנסות והוא בהחלט מתאים גם למבוגרים וגם לילדים, זהו משחק חשיבה מפתח מאוד, עם תחרות ואתגר שקיים עד שפותרים את הריבוע הצבעוני, בהחלט כיף לשחק איתו עם הילדים, נכדים, ופשוט להנות מזמן איכותי ביחד, נרשמה התלהבות רבה וסקרנות מי יפתור את תעלומת הריבוע....
המשחק מכיל: קופסת קוביות, 48 ריבועים צבעוניים, לוח משחק, 2 שקיות בד (לאחסון הריבועים הצבעוניים).
מתאים מגיל 6 שנים.
מחיר: 60 - 70 ש"ח.
להשיג ברשתות ובחנויות הצעצועים ברחבי הארץ.
קרדיט צילום – סטודיו דאוטון.

זמן קריאה לילדים סביבון הקסם מאת: שרה זלוף....

לקראת חג החנוכה הילדים יהנו מספר ילדים מקסים שנקרא סביבון הקסם, את הספר כתבה שרה זלוף, ואת האיורים הצבעוניים אייר יבגני לגוטין, בעזרת הסיפור הילדים נחשפים לסיפור על היוונים הרעים ועל ההתמודדות של היהודים, ועל הנס שקרה בחנוכה, זוהי הזדמנות נהדרת להקריא את הסיפור וגם לתת דוגמאות לגבי התמודדות עם קשיים, הסיפור על הסביבון מלמד את הילדים גם על נתינה, וטוב לב, על אכזבה ועצב ובעיקר איך לראות את האחר, ספר נהדר שממש כיף להביא מתנה לילדים ושיש בו הרבה ערך מוסף.

יום לפני חג החנוכה, קונה סבא לארז מתנה – סביבון. ארז קצת מאוכזב מהמתנה משום שיש לו כבר ארבעה סביבונים, והוא מחליט לזרוק את הסביבון הישן ביותר שלו.
הסיפור מתאר את עלילותיו של הסביבון הישן, עד שהוא מגיע לפתח ביתה של ילדה קטנה, שמאוד רוצה סביבון אבל אמא שלה לא יכול לקנות לה כי אין לה כסף.
הסביבון הישן זוכה להיות נס החנוכה הפרטי של הילדה, שמאושרת לקבל אותו.
הסיפור כתוב בחרוזים, מנוקד ומלווה באיורים מרהיבים.
ספר ילדים: סביבון הקסם
מאת: שרה זלוף
כריכה קשה
הוצאת ספר לכל
24 עמודים
מחיר: 74 שקל
ניתן להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר האינטרנט
www.bookme.co.il

יום ראשון, 8 בדצמבר 2019

זמן קריאה לילדים הקוסם מאת: לוין קיפניס....

הוצאת ספר לכל מציעה לקראת חג החנוכה את ספר הילדים האהוב "הקוסם" של סופר הילדים הנודע לוין קיפניס, ספר מקסים וצבעוני שכל ילד ממש ישמח לקבל כמתנה לחג, הספר מתאים גם לגני הילדים, ומשלב גם על מנהג החג שבו מכינים לביבות טעימות ולימוד של אותיות המילה לביבה, בהחלט ספר מאוד קסום שכיף מאוד לדפדף בו ולהנות גם מהאיורים המרהיבים של המאייר המוכשר דודי שמאי.


העלילה מביאה את סיפורו של ילד בשם מתי שמחליט להכין לביבה בדרך קסם, ללא קמח, ביצים וסוכר.
הטקסט בספר גדול ומנוקד, ומלווה באיורים צבעוניים של המאייר דודי שמאי, הממחישים את סיפור העלילה גם לקטנטים שלא יודעים לקרוא.
קטע מהספר:
אימא לבבה לביבות של חנוכה.
מתי עמד על ידה והסתכל.
אמרה לו אחותו הגדולה זיוה:
-מה אתה עומד ומסתכל?
האם רוצה אתה ללמוד איך עושים לביבות?

ספר ילדים: הקוסם
מאת: לוין קיפניס
כריכה קשה
הוצאת ש.זימזון
24 עמודים.
מחיר: 68 שק
ניתן להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר האינטרנט:
www.bookme.co.il

לכבוד חג החנוכה, מציע סטודיו "אהבה קטנה" סדרה של קופסאות פח מקסימות המעוצבות ברוח החג, עם כיתוב אישי

סטודיו "אהבה קטנה", המתמחה בעיצוב וייצור מתנות עם אמירה אישית, השיק לחנוכה סדרה של קופסאות פח מתוקות, המעוצבות באווירת החג עם איורי דונאטס צבעוניים – שכיף לתת או לקבל! על הקופסאות אפשר להוסיף שם או כיתוב אישי. את המוצרים אפשר להזמין באתר: https://ahavaktana.co.il, ולקבל בנוחות הביתה, או לפנק מישהו יקר בהפתעה – במשלוח ישיר לביתו.

באתר של סטודיו אהבה תמצאו מגוון מתנות עם אמירה אישית, מתנות מאוד מיוחדות שמתאימות למגוון אירועים, חג החנוכה שמתקרב הוא חג שממש כיף לפנק את הילדים ואת האנשים שאוהבים, חלק ממנהגי החג זה להביא גם מתנות, ולדעתי אחרי שתראו את מגוון המתנות לחנוכה של סטודיו אהבה קטנה, כל כך תתלהבו שתרצו להזמין בעיקר בגלל המקצועיות, היופי של המתנות והאמירה האישית, בעולם כל כך שופע הכי כיף לקבל משהו אישי שמרחיב את הלב.

כל פריטי "אהבה קטנה" מיוצרים במקום, לפי הזמנה.
המתנות לחנוכה כוללות 3 דגמים של קופסאות מעוצבות עם איורי דונאטס צבעוניים:

קופסת דמי kiss: קופסת פח מעוצבת בגודל 5.2*5.2 ס"מ. בכל קופסה מטבע שוקולד מוזהב (כשר, חלבי). מחיר: 14 ש"ח.
קופסת נרות חנוכה: קופסת פח עם מכסה מעוצב, בגודל 14*10 ס"מ. בקופסה 44 נרות שעווה צבעוניים. מחיר: 29 ש"ח.

קופסת סופגניות: קופסת פח מעוצבת בגודל 21*21 ס"מ, המתאימה לאחסון סופגניות, לביבות, עוגיות ודברים טובים... מחיר: 47 ש"ח.

להשיג באתר חנות "אהבה קטנה" https://ahavaktana.co.il
https://ahavaktana.co.il/collections/%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%94
"אהבה קטנה" (משנת 2013) מייצרת באהבה מוצרים משמחים לרגעים גדולים וקטנים. בצוות החנות האינטרנטית 10 נשים, מרביתן אימהות.
ההקפדה על איכות המוצרים יצרה קהל לקוחות נאמן בארץ ומעבר לים, הכולל הורים, סבים וסבתות, גננות, בתי מלון, ועדי עובדים ומפיקי אירועים.
 קרדיט צילומים: אילה ג'רפין