יום ראשון, 30 באפריל 2023

הסופרת נעמה בר שירה משיקה באירוע חגיגי את ספרה "שער הצללים",הספר השני בסדרת ספרי הפנטזיה "מלאכיות עליון"

שבוע שעבר השתתפתי באירוע השקה חגיגי שנערך בסינמטק תל אביב לספר "שער הצללים" הספר השני בסדרת ספרי הפנטזיה הישראלית "מלאכיות עליון" של הסופרת המוכשרת נעמה בר שירה, באירוע המקסים נכחו עשרות אנשים המקורבים לז׳אנר הפנטזיה הישראלית. לצד סופרים וכותבים נראו גם אנשי תקשורת וסוקרי ספרות אשר  הרימו כוסית לכבוד הספר החדש.

באירוע  הסתובבו בקהל דמויות שהתחפשו למלאכיות, מופע מוסיקלי  מהנה של בעלה היוצר והמוסיקאי ינון בר שירה והרצאה שניתנה על ידי יהודית קגן, מרצה לענייני הפנטזיה במסורת ישראל,בתנ"ך , האירוע היה קסום מיוחד ושונה בזכות האוירה הייחודית.

הסופרת נעמה בר שירה ריגשה אותי מאוד בנאום המקסים על תהליך הדמויות לספר , ההתלבטויות בכתיבת הספר, בעיצוב הדמויות המספרת על צעירות שמגלות שהן גלגול של מלאכי העליון, ועוד, מדובר בסופרת מחוננת, ומה שהרגשתי אחרי ששמעתי אותה, שהכתיבה בשבילה היא יצירה בפני עצמה, היא נכנסת לתוך עלילת הסיפור ורוקחת קסמים עם הדמויות, כך שהשילוב של עלילה מרתקת עם הרבה דמיון ומעוף עושה את שלו, ועכשיו נוצר ספר המשך "שער הצללים", ובתכנון ספרים נוספים אשר ימשיכו את סדרת ספרי הפנטזיה שלה, ובהחלט יש למה לצפות, כאשר הכתיבה מגיעה עם לב וכשרון זה בהחלט עושה את ההבדל.

מצורף חלק מהנאום על מסע חייה של הסופרת נעמה בר שירה-

כשהתחלתי את המסע הזה עם מלאכיות עליון לפני כמעט חמש שנים, לא יכולתי לדעת לאן זה יוביל.  בתור ילדה ונערה כתבתי המון ספרים וסיפורים אבל אז הגיע עשור שלקח אותי לסוגי כתיבה אחרים, כתיבת מחזות, עבודות אקדמאיות, מחקרים ובעיקר התמקדות בנושאים אחרים כמו הקמת המשפחה שלי ושל ינון והעסק שלנו, התיאטרון שלנו.

פתאום אחרי עשור בגלות מכתיבת הפרוזה, יום אחד בהיר התיישבתי בבית קפה אביבים והתחלתי לכתוב על שלוש אחיות. מלאכיות, חזקות אבל גם לפעמים חלשות, עוצמתיות אבל לפעמים אבודות, שיוצאות למסע של גילוי עצמי, של גדילה, של הבנה מי הן באמת. במלחמה נגד שדים פנימים וחיצונים, שלומדות אהבה, אחריות, חברות, משפחה. ספר שעוסק בשאלות שהעסיקו גם אותי הרבה בחיים, המשמעות של שליחות, בחירה חופשית, מה ומי מגדיר מה הוא "נכון" וצודק ובעיני מי?

הרבה פעמים שואלים אותי מה היו המקורות שלי לכתיבה, למה כתבתי את מה שכתבתי ומאיפה הכל התחיל, אני חושבת ששלושת העשורים שקדמו לכתיבת הספר היו התחקיר המלא, בספר יש חלקים מהנשמה שלי, חלק שמורכב מהחוויות שאני עברתי מעורבבות בתוך עולם הפנטזיה, חלק מחוויות שאנשים קרובים אלי עברו, חלק שאבתי מהעולם מסביבי.

חלק מהמקורות הגיעו מהתואר שלי בו צללנו לעומקים וחקרנו את התנ"ך ומגוון של כתובים, חקרנו את ההיסטוריה של העולם, את התרבות מסביבנו,  הפלגנו לארצות רחוקות ולמדנו על ההיסטוריה והאמונות שלהם.

חלק הגיע מעולם התיאטרון ולא פעם אפשר למצוא השפעות ממחזות, הצגות, וסרטים בכתיבה שלי,וחלק הגיעו מהילדות שלי, חוויות שלי, סיפורים ששמעתי, ספרים שקראתי, אמונות מהבית.

כשכותבים יצירה שמורכבת מחמישה ספרים וכל אחד כמעט 500 עמודים הסיפור, המסע, הופך להיות עולם בשם עצמו, העולם של מלאכיות עליון, שהנשמה שלי זרעה בו את זרע החיים, שם הכל התחיל אבל לפעמים אני מרגישה שהדמויות כבר חיות בשם עצמן, כותבות את עצמן, בוחרות את הבחירות שלהן ולא תמיד אני מסכימה איתן, אבל הן גם לא תמיד שואלות אותי.

כששואלים אותי מה גרם לי לכתוב חמישה ספרים?

התשובה העיקרית שלי היא: כי רציתי לדעת מה יקרה עכשיו.

לאן הסיפור יקח אותי,

מה יעלה בגורל הדמויות שלי.

באמת חצי מהזמן שאני כותבת, אני מפעילה מוסיקה בפוול ווליום באוזניות מבודדות רעשים והאצבעות רצות על המקלדת, מתקשרות לי את העולם של המלאכים והשדים.

מצרפת קישור לדף האינסטגרם, והפייסבוק

יום שני, 24 באפריל 2023

מתכונים ליום העצמאות באדיבות עדי גבירצמן

הקינוח הלאומי של יום העצמאות: מתכון לעוגת בסקוויטים

ללא גלוטן, ללא סוכר ודל פחמימות

באדיבות: עדי גבירצמן, מומחית לתזונה מאוזנת, מפתחת מתכונים דלי פחמימות, ללא גלוטן מהתפריט.

כמות מנות: חתיכות בגודל בינוני 10-12

זמן הכנה – שעה וחצי. זמן קירור והתייצבות – לפחות שעתיים

רמת קושי-בינונית

לכבוד יום העצמאות קבלו מתכון לעוגה הכי ישראלית שיש!

העוגה שאהובה על כל הילדים והמבוגרים, והפעם בגרסה דלת פחמימה, ללא גלוטן וללא תוספת של סוכר.

למתכון הזה נולדו הרבה גרסאות לאורך השנים, בחלקן הוסיפו לתערובת המילוי גבינה לבנה ובחלקן לא, בחלקן נתנו למילוי טעם שוקולדי ובחלקן רק ווניל.

את כל הגיוונים והשינויים האלה אפשר לעשות גם פה, בגרסה הדלת פחמימה.

לחיי קינוחי ילדות שיישארו תמיד הקינוחים הכי טעימים!

מצרכים-לביסקוויטים:

2 כוסות קמח שקדים

1 כף קמח פשתן

2 כפות ממתיק

2 כפות אינסטנט פודינג וניל ללא תוספת סוכר

1 כפית קינמון טחון

1/4 כפית אבקת סודה לשתייה

1 ביצה

3 כפות חמאה מומסת

1 כפית תמצית וניל

מצרכים-למילוי:

2 חבילות שמנת מתוקה להקצפה (סה"כ 500 גרם)

2 כוסות חלב שקדים (מופרדות, 1+1)

1 כוס גבינת מסקרפונה – לא חובה ואפשר עם או בלי הגבינה

1/3 כוס אינסטנט פודינג וניל ללא תוספת סוכר

מצרכים-לציפוי:

80 גרם שוקולד חלב או מריר ללא תוספת סוכר

1/3 כוס חלב שקדים

הכנה-בסקוויטים:

1. לחמם תנור ל-160C ולהכין תבנית תנור עם נייר אפייה מעל (רצוי להבריש עם מעט חמאה).

2. בקערה גדולה לערבב ביחד קמח שקדים, קמח פשתן, ממתיק, אינסטנט פודינג, קינמון ואבקת סודה לשתייה.

3. בקערה קטנה לטרוף ביחד ביצה ותמצית וניל.

4. לפעור "בור" במרכז הקערה עם תערובת הקמחים ולשפוך לתוכו את החמאה המומסת ואת הביצה עם התמצית וניל.

5. לערבב בעזרת כף עד ליצירת תערובת "בצקית" של גושים גדולים.

6. ללוש כמה דק' לאיחוד של הבצק ויצירת כדור.

7. להעביר את הכדור בצק מעל לנייר אפייה משומן עם מעט חמאה.

8. להניח מעליו נייר אפיה נוסף ולרדד בעזרת מערוך לצורת מלבן בעובי של כ-1/2 ס"מ.

9. כדי ליישר את הקצוות של המלבן, יש להיעזר בנייר האפייה ולקפל אותו כלפי פנימה עם הקצוות ליצירת קו ישר (ראו סרטון הכנה). לרדד קלות את הקצוות פעם נוספת והבצק מוכן לחיתוך.

10.בעזרת סכין חדה או גלגלת לחיתוך פיצה, לחתוך את הבצק למלבנים בגודל שווה ככל שניתן.

11.בעזרת מזלג לנעוץ ולסמן חורים בכל המלבנים (שלב שהוא יותר ליופי ואין בו צורך פונקציונאלי).

12.להעביר בעדינות את המלבנים לתבנית עם נייר האפייה עם ריווחים של כ-1 ס"מ ביניהם.

13.להכניס לתנור ל-12-15 דק' אפייה. תהיו ליד התנור, משום שהם יכולים להישרף בקלות.

14.לצנן לגמרי לפני שמעבירים לכלי איחסון.

מילוי והרכבה:

1.לשים את רכיבי המילוי במיקסר ולהקציף  במהירות הגבוהה ביותר במשך כ-10 דק', עד שמתקבלת קצפת חצי יציבה. ** כדי לייצב את הקצפת יותר, אתם יכולים להוסיף גבינה או 1-2 כפות נוספות של אינסטנט פודינג וניל.

2.בשלב זה במידה ואתם רוצים תוספת של גבינה, תוסיפו את הגבינה ותקציפו ביחד עוד כדקה עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה.

3.ועכשיו לחלק הכייפי – ההרכבה!

4.בתבנית ריבועית שהכנתם מראש (אני השתמשתי בתבנית בגודל של 23/23 ס"מ), להניח שכבה ראשונה של בסקוויטים אחרי שאתם טובלים כל אחד מהם בחלב שקדים למשך כמה שניות.

5.מעל שכבת הבסקוויטים הראשונה לפזר 1/3 מתערובת המילוי באופן אחיד בתבנית.

6.להמשיך ככה עם עוד 2 שכבות נוספות, כאשר מסיימים עם שכבת קצפת.

7.להכניס את העוגה למקפיא לשעתיים לפחות.

ציפוי והגשה:

1.בקערה שמתאימה למיקרו להמיס ביחד את השוקולד עם החלב שקדים  (כדקה על חום מקסימלי) ולערבב ביחד ליצירת רוטב שוקולד.

2.להוציא את העוגה מהמקפיא ולשפוך מעליה את השוקולד. להזיז קלות את התבנית מצד לצד לפיזור וציפוי מלא של העוגה עם הרוטב שוקולד.

העוגה צריכה להיות במקפיא כחצי שעה מקסימום לפני ההגשה. מהמקפיא היא עוברת למקרר למנוחה קלה ואז לחיתוך והגשה. ממליצה לפרוס עם סכין חדה טבולה במים חמים.

לעוד מתכונים היכנסו לאתר:

https://www.hatafrit.co.il/

מתכון לפיתה ביס,ללא גלוטן, ללא סוכר ודל פחמימות

באדיבות: עדי גבירצמן, מומחית לתזונה מאוזנת, מפתחת מתכונים דלי פחמימות, ללא גלוטן מהתפריט.

כמות: כ-10 יחידות. זמן הכנה– 30-40 דק'. רמת קושיקל.

כשיום העצמאות קרב ובא, כולנו מתכננים את חגיגות ה"על האש" בחוץ עם בני המשפחה וחברים. פריט מזון אחד מושלם לחגיגות הוא הפיתה.  הלחם הכי ישראלי שיש!!

אז רגע לפני יום העצמאות, קבלו מתכון לפיתה ביס! ללא גלוטן, ללא סוכר, מניחים אותה על אש גלויה עד לחריכה ופריכות, או ממלאים בתוכה בכל מה שאתם אוהבים – ובתיאבון!!!

מצרכים:

1/4 כוס קמח קוקוס

1/2 כף קמח שקדים

2 כפות אבקת פסיליום

1 כוס מים חמים

1 כף שמ"ז

1.5 כפית אבקת אפייה

קורט מלח

הכנה:

  1. לחמם תנור ל-180C
  2. לערב ביחד יבשים
  3. להוסיף מים חמים ושמן זית, ולערבב ליצירת תערובת בצקית וללוש במשך כמה דק'
  4. לחלק בצק ל-4 חלקים.
  5. לרדד את הכדורים ל-4 "פיתות" בקוטר של 9-10 ס״מ מקסימום כל אחת וגובה של לפחות 5-6 ס״מ (חשוב להשאיר גובה לבצק כדי שיהיה קל לפתוח את ה״כיס״ של הפיתה.
  6. להעביר לתבנית אפייה עם נייר אפייה מעל ולהכנית לתנור.
  7. לאפות במשך 20-25 דק' עד להזהבה ואווריריות. מומלץ להפוך את הפיתות במהלך האפייה.

לעוד מתכונים היכנסו לאתר:

https://www.hatafrit.co.il/

יום ראשון, 23 באפריל 2023

זמן קריאה – "ילדה – לידה שקטה" מאת פאולינה אזולאי לייזר

הספר ילדה – לידה שקטה, מאת פאולינה אזולאי לייזר, עוסק בנושא מאוד כאוב ומצער, לידה שקטה, מאוד קשה לנסות להבין מה עובר על אישה שנאלצת לעבור לידה שקטה, לאחר שנשאה את העובר כל כך הרבה חודשים, בהחלט כואב מאוד, דרך הסיפור המבוסס על עטרה, המודעות עולה, וניתן לסייע ולו במעט להורים שחווים את הצער הבלתי נתפס הזה, נשאר הרבה ריק בתוך הלב, אבל גם תקווה ליצירת חיים חדשים.

עטרה השתתקה וניסתה לעכל את הידיעה המרה ואת הכאב שפילח את גופה. היא חיבקה את בטנה והאשימה את אלוקים על כך שגזל ממנה את ילדה. התהליך להפסקת ההיריון החל: סקירות והתייעצויות, בהן ועדה שחקרה ובדקה מדוע יש צורך להפסיק את ההיריון. מומחים שונים וסטז'רים לרפואה בחנו את התיק הרפואי ודנו בנושא המורכב כל כך.

לראשונה הכירו עטרה ובעלה את המושג "הלידה השקטה". הבידוד בבית החולים בזמן הלידה, קולות היולדות האחרות והבכי של תינוקות שיוצאים לאוויר העולם, היציאה עם ידיים ריקות מבית החולים, הרגשות המעורבים בנוגע לבחירה לסיים את ההיריון, שלא תרמו להקלה של הכאב הקשה מנשוא ושל תחושת האובדן והכישלון, הזיכרון המר שלא יימחק לעולם והחשש מהעתיד לבוא – כל אלה היו מנת חלקה של עטרה.

הספר מגולל את סיפורה של עטרה, שחוותה לידה שקטה פעמיים. הוא מתאר את דרכי ההתמודדות שלה ושל משפחתה עם הטרגדיה הכפולה, את המשברים ואת היציאה מהם, את המחשבות האינסופיות על שני העוברים שאיבדה, ואת החלל העמוק שנפער בליבה.
איך ממשיכים בחיים לאחר לידה שקטה?

הסיפור מבוסס על אירועים אמיתיים, ונועד להעלות למודעות הציבורית את הנושא של לידה שקטה, כדי שזוגות שעוברים את החוויה הקשה הזו יבינו שהם אינם לבד ושלמרות הכול החיים ממשיכים.

קישור לרכישת הספר

הספר: ילדה – לידה שקטה

מאת: פאולינה אזולאי לייזר

צמרת הוצאה לאור

89 עמודים, 78 ש"ח

כיצד להגביר את הבטיחות בחדרי האמבט והשירותים? מותג PLASSON Indoor מציע סדרה של ידיות אחיזה, המסייעות ליציבה ומונעות החלקה, בכל גיל. כעת ב-35% הנחה!

כיצד להגביר את הבטיחות בחדרי האמבט והשירותים? מותג PLASSON Indoor מציע סדרה של ידיות אחיזה במגוון דגמים, המסייעות ליציבה ומונעות החלקה, בכל גיל. הידיות ארגונומיות וקלות להרכבה: בחדר האמבט הן מסייעות ליציבות ולמניעת החלקה, ובחדר השירותים הן מסייעות ליציבות. הידיות מוצעות כעת בהנחה של 35%! PLASSON Indoor – בית של פתרונות לאמבט ולמטבח.

במגוון הידיות:

ידית אחיזה זוויתית עם סבוניה – לחדר האמבט:

עומק 13 ס"מ, רוחב 42 ס"מ. מנירוסטה מוברשת. מחיר: 253.18 ש"ח (במקום 389.51 ש"ח)

ידית אחיזה באורך של 60 ס"מ, מנירוסטה מוברשת או מבריקה. מחיר: 189.30 ש"ח (במקום 291.23 ש"ח)

ידית אחיזה באורך של 30 ס"מ, מנירוסטה מבריקה. מחיר: 131.50 ש"ח (במקום 202.31 ש"ח)

ידית אחיזה מתקפלת עם חיבור לרצפה.

אורך 72 ס"מ, גובה ידית מהרצפה 83 ס"מ. מנירוסטה מוברשת או מבריקה. מחיר:51 ש"ח (במקום 1262.33 ש"ח)

ידית אחיזה מתקפלת עם חיבור לקיר. אורך 74 ס"מ, גובה 19 ס"מ. מנירוסטה מבריקה. מחיר: 524.68 ש"ח (במקום 807.20 ש"ח).

להשיג: באתר

קרדיט צילום: plasson indoor

 

יום העצמאות הוא תירוץ נהדר להכין פיתות. טחנת "קמח הארץ" מאחלת חג שמח ומציעה מתכון להכנת פיתות בבית, עם קמח חיטה לבן באיכות מובחרת

יום העצמאות הוא תירוץ נהדר להכין פיתות . טחנת "קמח הארץ" מאחלת חג שמח לכולם ומציעה להכין פיתות בבית, עם קמח חיטה לבן באיכות מובחרת. את הקמחים של טחנת "קמח הארץ" ניתן להשיג ברשת ניצת הדובדבן, בחנויות טבע ברחבי הארץ ובאתר הטחנה.

אין כמו פיתה טעימה באפייה ביתית. אחרי שתכינו פעם אחת בבית, ספק אם תחזרו לקנות מוכן. ותזמינו את הילדים (והמבוגרים…) לצפות בקסם שמתרחש במחבת, כשהפיתות תופחות!

פיתות ביתיות עם קמח חיטה לבן באיכות מובחרת

באדיבות איתן גלר, בולנז'ר, קונדיטור ושוקולטייר

מצרכים:

1/2 ק"ג קמח חיטה לבן באיכות מובחרת ELITE של "קמח הארץ"
1 כף שמרים יבשים
30 גרם סוכר
1 כף מלח
360 מ"ל מים
20 מ"ל שמן זית

אופן ההכנה:

מכניסים למיקסר את כל הרכיבים חוץ מהמלח והשמן, ולשים כ-7 דקות

מוסיפים מלח ושמן ולשים עוד 3 דקות

מתפיחים חצי שעה ומורידים נפח, ולאחר מכן מתפיחים עוד חצי שעה

מחלקים ל-8 כדורים שווים בגודלם, ומכסים ל-20 דקות

משטחים כל כדור לגודל הרצוי, ואופים במחבת על אש בינונית כ-2 דקות מכל צד

"קמח הארץ" הינה טחנת קמח ישראלית (מ-2009) במושב כוכב מיכאל, המייצרת ומשווקת קמחי איכות במחירים הוגנים. הקמחים הנטחנים בה מכילים את גרעין החיטה בשלמותו, כולל הסובין והנבט. הקמחים המיובאים מגיעים מטחנות קמח מובילות ומתמחות בגרמניה, צרפת ואיטליה.

עפ"י חזונו של מייסדה, אמנון ברזין, הטחנה נותנת מענה לאופה הביתי והמקצועי ומספקת קמחים איכותיים ומוכרים לצד נדירים ומיוחדים. בקמחים: קמחים מלאים ממגוון דגנים; קמח פיצה; קמחים צרפתיים; קמחים מדגנים עתיקים; קמחי פרימיום ועוד. בנוסף, משווקת הטחנה את המותג נטול הגלוטן MOLINO (מולינו) הכולל דברי מאפה, תערובות לאפייה ועוד. בצמוד לטחנה פועל בית מאפה ללחמי מחמצת טריים, הבודק הלכה למעשה את מגוון הקמחים ומשמש כמוקד ידע לאופים בכל הרמות.

קרדיט צילום הפיתות – איתן גלר

קרדיט צילום הקמח – משה פילברג

מהפיכת הנקניקים הטבעוניים של Vgarden חברת Vgarden מבית "משומשו" משיקה פסטרמה וסלמי טבעוניים

ויגרדן (Vgarden), המפתחת ומשווקת מוצרי מזון טבעוניים, בבעלות קיבוץ גן-שמואל וחברת הדר-פוד, משיקה לראשונה סדרת מוצרי תחליפי בשר כשרים על בסיס חלבוני אפונה וחיטה. סדרת פרוסות נקניקי המעדנייה של ויגרדן כוללת בשלב זה שני סוגים של נקניקים: סלמי ופסטרמה טבעוניים. הנקניקים על בסיס חלבונים מן הצומח, עשירים בחלבון, מקור לסידן, דלים בפחמימות, מופחתים בשומן, נטולי כולסטרול ובטעם עשיר ונפלא של סלמי ופסטרמה.

סדרת פרוסות נקניקי המעדנייה הטבעוניים של חברת ויגרדן, מצטרפים למוצרים נהדרים נוספים מבית משומשו, ובהחלט מוסיפים מגוון אפשרויות נהדרות לאכילה לטבעוניים, ממש הופתעתי לטובה מהסלמי והפסטרמה הטבעוניים, חידוש נהדר ומפתיע, הכנתי לי כריך עם הסלמי הטבעוני, כדי להתנסות בטעם, ומאוד נהנתי מהתוצאה הסופית, והרכיבים האיכותיים, כך שאפשר להמנע מאכילת בשר, ובזכות הפסטרמה והסלמי הטבעוניים, יש גיוון ועושר טעמים, וכבר לקראת יום העצמאות ניתן להוסיף  אותם לשולחן האירוח.

הנקניקים של Vgarden מבית משומשו משווקים באריזות נוחות, פרוסים ומוכנים לאכילה. הנקניקים מושלמים בכריכים ובסלטים, כתוספת לפיצות, טוסטים ולמגשי אירוח מושקעים. המוצרים מבוססים חלבוני חיטה ואפונה, ומתגאים בשיעור חלבון גבוה – שהוא לכל הפחות שווה לזה של המוצרים המקבילים מן החי. הנקניקים אינם מכילים סויה, דלים בפחמימות, אינם מהונדסים גנטית ובעלי חיי מדף ארוכים..

קרדיט צילום: Sell360pro

Vgarden מפתחת, מייצרת ומשווקת בתפוצה גלובאלית מוצרי מזון, המחליפים מוצרים מן החי (טבעוניים). כיום היא החברה הישראלית היחידה שפועלת בכל קטגוריית מוצרי המזון החדשניים המחליפים מוצרים מן החי. ויגרדן מחזיקה בישראל במותג "משומשו" ומוכרת תחת המותג מנעד רחב של מוצרים ייחודיים לרבות מוצרי גבינה, דגים ובשר טבעוניים וכשרים. לדברי אילן אדוט, מנכ"ל ויגרדן, מדובר בשלב נוסף כחלק מהאסטרטגיה שלנו לספק את כל  המנעד של חלופות ברות-קיימא טבעוניות – החל מתחליפי גבינה, דגים ועד בשר ונקניקים. "אנו מונעים מהדאגה לקיימות, איכות הסביבה ורווחת בעלי החיים, בשילוב עם ערכים תזונתיים גבוהים, איכות וטעם בלתי מתפשר".

כשרות פרווה בהשגחת הרבנות הראשית עמק יזרעאל.

טווח המחירים ברשתות המזון: כ- 19.90 – 22.90 ₪ לאריזת 160 גרם. 

להשיג בחנויות הטבע וברשתות השיווק הנבחרות.

יום חמישי, 20 באפריל 2023

יום עצמאות שמח! "חווה חקלאית ירדן" מציעה להתבשם וליהנות בחג מסבון טבעי ישראלי, כחול לבן – סבון אמיתי עם שורשים עתיקים

יום עצמאות שמח! "חווה חקלאית ירדן" מאחלת יום עצמאות שמח ומציעה ליהנות בחג מניחוח של סבון טבעי ישראלי, כחול לבן – סבון אמיתי עם שורשים עתיקים.

קרדיט צילום: רז'ין מלכי

הסבון המיתולוגי מיוצר בחווה משנת 1966 בשיטה עתיקה, מחומרים טבעיים. במהלך השנים זכו סבוני החווה בפרסים שונים ובאנגליה למשל, הוכתרו כמה פעמים בעיתונים מובילים כסבון הטוב ביותר לניקוי, בריאות וטיפוח הגוף והעור!

מתכון מרקוחי הסבונים, שעובר במשפחת מלכי מאות שנים, משלב ידע רב בצמחי מרפא ובסבון ותמרוקים מהטבע. הסבון בעל הניחוח הייחודי מיוצר בישראל בפיקוח הדוק של בת משפחת מלכי. הוא לא נוסה על בעלי חיים והוא לא מכיל פילרים, כימיקלים, דטרגנטים, SLS, ניחוח מלאכותי או שומן מהחי. הסבון מכיל שמנים ובהם שמן זית, שמן דקלים ושמן קוקוס והאריזות ניתנות למיחזור.

סבוני ירדן בהחלט גאוה כחול לבן, ועכשיו לקראת יום העצמאות כדאי להנות מסבונים נפלאים ואיכותיים, מנסיון שלי סבון מאוד מומלץ עם איכות מצויינת, וניחוח נפלא,

קרדיט צילום: ורד מדמוני

לפני מאות שנים עלו בני משפחת מלכי, ששורשיה בעיר ליבורנו שבאיטליה, והתיישבו בירושלים העתיקה, בצפת ובכפר יאסיף שבגליל המערבי. כבר אז הם עסקו בייצור סבונים טבעיים על בסיס שמני זית, דקלים וקוקוס. במאורעות המאה ה-19 ניצלה המשפחה מהפרעות בגליל ומצאה מקלט ברודוס ובטורקיה, ושם המשיכה לייצר סבונים ותמרוקים. עם קום המדינה חזרה המשפחה לארץ, ראשית לשכונת ימין משה בירושלים, אח"כ ליפו ולבסוף לבית דגן, שם הקימה חווה חקלאית לגידול צמחי תבלין, רפואה ובושם על טהרת צמחי ארץ-ישראל המוזכרים במקורות.

מחיר: כ-50 ש"ח לאריזת שלישייה (כל סבון 100 גרם. סה"כ 300 גרם).

כשר בהשגחת בד"צ מחזיקי הדת.

להשיג ברשת ניצת הדובדבן, בחנויות מובחרות ברחבי הארץ ובאתר:

https://jmalki.co.il/

רשת Trek Market – "טרק מרקט", רשת הטיולים והמחנאות שמעניקה לכם חוויה של חו"ל – במחירי חו"ל מציעה מוצרים ליום עצמאות עונת הקמפינג שכל חובב טיולים יאהב לצאת איתן אל חיק הטבע! איכותיים ושווים

רשת  Trek Market – "טרק מרקט", רשת הטיולים והמחנאות שמעניקה לכם חוויה של חו"ל במחירי חו"ל, ,מציעה מבחר מוצרים לקמפינג שכל חובב טיולים יאהב, מציעה מבחר  מוצרים  ברוח החג – כחול לבן , וזוהי הזדמנות נהדרת להתחדש ולחדש, כי זוהי תקופה נהדרת לטיולים בחיק הטבע, התבוננות ביופי של ארצנו וזמן נהדר להיות ביחד עם משפחה וחברים.

אוהל פתיחה מהירה  ל – 6 איש של המותג Ice Bridge   עם כיסוי עליון ובד עמיד למים, מרווח ומאוורר, חלונות גדולים ומאוורררים , פתח עליון לשחרור אוויר חם, וו תליה לפנס מחיר 595 ₪.

כיסא קמפינג עם משענת גב גבוהה- כחול לבן מתקפל לנרתיק נסיעה!!! של ice bridge  בעל נוחות בלתי מתפשרת, משענת ידיים, משענת גב גבוהה ומקום לכוס   שתייה או בקבוק

מחיר 249 שח

מנגל רגליים פלדת אל חלד- נירוסטה איכותית  ברמה גבוהה,  המנגל מעוצב יוקרתי, בעל רגליים מתקפלות,  אחסון נוח וקומקפטי ושימוש נוח ויציב מחיר

169 ₪.

מבחר רשתות  גריל-

רשתות גריל למדורה / קמפינג – רשת גריל , מושלם לבישול על מדורה, סירים מחבתות קומקום ועוד  מגיע בתיק לנשיאה נוחה  מחיר –  125 ₪.

גריל רגליים מתקפל – רשת גריל לבישול  על מדורה סירים, מחבתות  קומקום ועוד…במחיר  139 ₪.

גריל גז נייד,  עשוי נירוסטה איכותית, עם  רשת צלייה עשויה נירוסטה ומגש תחתון לאיסוף הלכלוך נשלף וקל לניקוי,   בעל הדלקה בהצתה מהירה   עם עוצמה גבוהה ,מיועד לטיולים וקמפינג  מתאים גם לחופי רחצה המוכרזים כחוף כחול   חופים הפועלים על פי תקן בנלאומי בהם אין הדלקת מדורות או מנגל וכמובן מוזיקה. מחיר 279 ₪.

מזרן שטח מתנפח זוגי – כולל משאבה פנימית  מחיר 295 ₪ ברשת טרק מרקט

Tmarkert

מיזרון שטח זוגי בעל משאבה כפולה מובנת  בתוך המזרון לניפוח מהיר ופשוט, המזרון בנוי במבנה של קורות רוחב אשר מקנים למשתמש  יציבות מלאה ללא תחוש גלים לשינה נעימה המזרון בנוי מניילון בשילוב בד המקנה למזרון קשיחות ועמידות בפני עצמים חדים, המזרון ברוחב 140 ומאפשר שינה נוחה עבור שני מבוגרים.

כסא-אסלה לשטח, מתקפל ונייד, "קקיסא"

מושב אסלה מתקפל ונייד לשטח – פתרון מצוין במקום לכרוע מעל מצע של ענפים ועלים ומי יודע מה עוד… אידאלי לקמפינג ולמחנאות, וכולל טבעת לאבטוח שקית הצרכים. לגבי הכיסא– הדבר תפס מאוד חזק יש טבעת באסלה שניתן לשים שקית אשפה וכך הצרכים נארזים בצורה מכובדת לפח, מחיר: 98 ₪

אוהל שרותים / מקלחת

אוהל מקלחת או שרותים, גבוה ונוח לעמידה, מספק פרטיות ונוחות בשטח אוהל מושלם בכל זמן שבו צריך מעט פרטיות , הוא גבוה ונוח לעמידה בשטח ,הפתח בחלק העליון של האוהל מאפשר למים להיכנס ויוצר מספק קלחת פרטית ונוחות. האוהל  יכול לשמש  גם כתא תא הלבשה האוהל מתקפל לנפח זעיר ומוקם תוך רגעים אחדים. צבע: כחול

מחיר: 148 ₪

להשיג בסניפי Trek Market – "טרק מרקט"– כפר סבא(קניון כפר סבא הירוקה) , מודיעין,  פתח תקווה (דן דטאון), עין המפרץ , חוצות המפרץ חיפה,  אילת  על הטיילת,  צומת צמח כנרת. ניתן להזמין גם דרך האתר- https://trekmarket.co.il/

קרדיט צילומים: טרק מרקט


יום רביעי, 19 באפריל 2023

חגיגת עצמאות עם "פרימור" מותג המיצים הסחוטים "פרימור" מגיש לרגל יום העצמאות מתכון חגיגי בצבעי כחול ולבן: מאפינס תפוזים עם חמוציות ושוקולד לבן

חברת "פרימור", יצרנית המיצים הסחוטים הטבעיים המובילה בישראל, מגישה לרגל יום העצמאות, יחד עם הבלוגרית אולגה טוכשר ("המרכיב הסודי"), מתכון למאפינס תפוזים משגעים, עם חמוציות ושוקולד לבן. את המאפינס ניתן להכין בשלל תחתיות צבעוניות בצבעי כחול לבן, לחגיגת עצמאות משמחת לכל המשפחה.

קרדיט צילום: אולגה טוכשר

חג עצמאות שמח!

מצרכים (לכ-12 יחידות):

2 כוסות קמח

2 כפיות אבקת אפייה

1 כוס סוכר

2 ביצים

1/2 כוס שמן

1/3 כוס מיץ תפוזים סחוט טבעי של פרימור

קורט מלח

לקישוט:

חמוציות מיובשות

נטיפי שוקולד לבן

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים תבנית שקעים למאפינס.
  2. מערבבים בקערה גדולה את הקמח, אבקת האפייה, הסוכר והמלח.
  3. מוסיפים את הביצים, השמן ומיץ התפוזים ומערבבים היטב לבלילה אחידה וסמיכה.
  4. ממלאים את שקעי המאפינס ל-3/4 גובה ומפזרים מעל חמוציות ונטיפי שוקולד לבן.
  5. אופים 20-25 דקות או עד שהמאפינס תופחים ומשחימים יפה.

יום שלישי, 18 באפריל 2023

זמן קריאה – "הסיירת" מאת מיכל גולני

הספר "הסיירת" מאת מיכל גולני, מעלה זכרונות של חמישה חברים, בדרך למפגש אזכרה שנתי, הנסיעה מעוררת ומציפה בהם זיכרונות מהיכרותם בבית החולים הפסיכיאטרי"נווה תקווה", שם נפגשו במסגרת קבוצה טיפולית, ושם זכו לכינוי "הסיירת המובחרת."

סיפורה של "הסיירת" פורס בפנינו את מסע השתלבותו בחברה של כל אחד מחבריה, שלצד התובענות הרגילה של החיים מתמודדים עם המחלה הנפשית, עם סטיגמות חברתיות ועם הדימוי העצמי שלהם. שותפות הגורל והחברות ביניהם עוזרות להם לצלוח את המסע.

דרך הקריאה המעניינת מציצים לעולמם של פגועי נפש, המסע שעברו ביחד עזר להם להתמודד עם החיים למרות הקושי עם ההתמודדות במצב של מחלה נפשית, בהחלט התמודדות לא פשוטה, ודרך החיבור והדרך המשותפת הם הצליחו לעזור לעצמם כקבוצה מגובשת, אין ספק שמאוד תורם להתאחד כקבוצה כדי לעבור קשיים.

מיכל גולני, בת 44, עובדת בתחום בריאות הנפש מעל 12 שנים, מרביתן ב"קלאבהאוס" – מודל בין-לאומי ייחודי, שבבסיסו גישה שיקומית חדשנית. מתוך עולמות אלה צמח ספר ביכורים זה.

קישור לרכישת הספר

הספר: הסיירת

מאת: מיכל גולני

צמרת הוצאה לאור

137 עמודים, 78 ש"ח

יום שני, 17 באפריל 2023

האביב הגיע ואיתו גם אובך – איך מתמודדים? עם חילופי העונות מגיע גם האובך הבלתי נמנע, הנה מספר טיפים מהמומחים של Dyson, שיעזרו לכם לעבור זאת בשלום ובבריאות

כשיש אובך בחוץ, זה גורם לזיהום אוויר קשה והרכב האוויר המזוהם עלול לגרום לקוצר נשימה ולמחסור בחמצן, אשר יכולים להשפיע גם על תפקוד הלב בעיקר לאנשים הנמצאים בקבוצות סיכון. אז כיצד צריך לפעול בימים שכאלו? הנה מס' טיפים של מומחי Dyson:

הישארו בתוך הבית – עם איכות האוויר הירודה, מומלץ לצמצם את היציאות מהבית למינימום הנחוץ. חשוב במיוחד להימנע מפעילות גופנית באוויר הפתוח ולא ליזום אירועים המוניים.

חבישת מסכת פנים – יכול להיות שהשמחה מהסרת מגבלת המסכות הייתה מעט מוקדמת מדי. אם אתם מוכרחים לצאת מהבית, עדיף שביום עם אובך תשתמשו במסיכה. כנראה שיש לכם כבר לפחות אחת בבית, אם לא ניתן למצוא אותם בחנויות הקרובות לביתכם.

תשתו הרבה מים ותאכלו פירות וירקות – חשוב לשתות כמה שיותר מים בימי אובך, כיוון ששתייה מרובה עוזרת לגוף לשטוף רעלים שנספגו דרך העור והריאות ובכך לשפר את המערכת החיסונית. מעבר לשתייה, מומלץ לצרוך הרבה פירות וירקות כיוון שאלו מלאים בנוזלים.

שמרו על הניקיון – נכון, לשמור על בית נקי מאבק יכולה להיות משימה מעייפת ולעיתים מרגישה כבלתי נגמרת, אבל בית נקי שומר על הבריאות במיוחד בתקופת אובך. הצטיידו במטאטא ושואב ותוציאו את כל האבק המיותר מתחומי ביתכם.

השתמשו במסנן אוויר – גם לאחר ניקיון יסודי, אין ערובה לכך שאוויר הבית נקי. דרך קלה להבטיח שאתם נושמים אוויר בריא היא לקנות מסנן אוויר לבית, המוצר מסנן חלקיקי אבק וחיידקים ומבטיח אוויר נקי.

אם כבר משקיעים במסנן אוויר, אל תתפשרו ורכשו לביתכם את מסנני האוויר של Dyson.

Formaldehyde Dyson Pure Cool וגם Dyson Pure Cool Hot +cool Formaldehyde עם טכנולוגיית חישת פורמלדהיד, שנועדה ללכוד אבק עדין במיוחד, אלרגנים, ותרכובות אורגניות נדיפות  (VOC)  כולל פורמלדהיד. רמת סינון HEPA 13 אטום לחלוטין – זאת לא רק כדי להבטיח שאוויר לא יעקוף את המסנן, אלא גם חסימת כל נקודות דליפה פוטנציאליות שדרכן עלול לחדור אוויר מזוהם למסלול הסינון.

המסננים לוכדים 99.95% מהחלקיקים עד לגודל של 0.1 מיקרון ומאפשרים קבלת אוויר נקי ומסונן בבית בכל ימות השנה.

מחירים:

דגם Dyson Pure Cool Formaldehyde TP09 מסנן אוויר ומאוורר. 2,999 ₪.

דגם Dyson Pure Cool Hot +cool Formaldehyde HP09 מסנן אוויר, מאוורר ומחמם. 3,360 ₪.

שנתיים אחריות ושירות בבית הלקוח ע"י ב.נ.ז.כ סחר, היבואן הרשמי של מוצרי Dyson בישראל.

ניתן לרכוש באתר דייסון  www.dyson.co.il

קרדיט צילום: דייסון חו"ל, דייסון

 

עצמאות גם לטבעונים: מתכון להכנת קבב סויה

יום העצמאות,  או בשמו השני "יום על האש",   נחשב מידי שנה ל"חגיגת בשרים" לרגל יום ההולדת של המדינה.  אבל מה עם אלו שלא אוכלים מן החי? חברת אורגניקזון  המייבאת ומשווקת מוצרים אקולוגיים וידידותיים לסביבה, מציעה מתכון להכנת קבב סויה טעים, טבעוני.

מדובר בקבב קל להכנה, המתאים גם לאירוח ובזכות שימוש בנייר אפייה האקולוגי של המותג: Green Flash (גרין פלאש),  אנו שומרים על איכות הסביבה  ושומרים על הבריאות – הנייר אפייה טבעי וללא מלבינים, לכן בריא יותר במגע עם האוכל.

קרדיט צילום: יעל אלעד

רכיבים ל כ – 10 קבבים:

2 כוסות שבבי סויה

חצי כפית מלח (כדאי ורוד)

כפית כמון

רבע כפית בהרט

כפית פפריקה אדומה (אפשר מעושנת)

150 גרם טופו

חצי כף שמרי בירה (לא חובה)

חצי בצל לבן

צרור כוסברה

כף טחינה גולמית

חצי כף שמן

כף רוטב סויה

3 כפות קמח עדשים

אופן הכנה:

1. לחמם תנור ל – 170 מעלות

2. מערבבים בקערה את שבבי הסויה, מלח, כמון, ברט ופפריקה אדומה, מכסים במים רותחים למשך 5-10 דק' עד שהנוזלים נספגים.

3. מסננים את הנוזלים הנותרים, מעבירים למעבד מזון ומוסיפים טופו, שמרי ביר, בצל לבן, כוסברה, טחינה גולמית, שמן וסויה, בנוסף מוסיפים בהדרגתיות את קמח העדשים. טוחנים יחד למשך דקה עד שהכל אחיד עם מעט פירורים (לא להגיע למרקם משחתי).

4. מערבבים היטב ומנסים ליצור קציצה בעזרת הידיים.

5. מניחים נייר אפייה טבעי ואקולוגי של Green Flash על תבנית התנור ועליו את הקציצות שיצרנוץ

6. בשלב הזה ניתן או לאפות את הקציצות ל10 דק׳ כדי לייצב אותן ורק לאחר אפייה לצרוב אותן על פלנצ׳ה משומנת ומחוממת היטב או להכניס למקרר לילה או לפחות לשעתיים ולאחר מכן לצרוב על פלנצ׳ה

טיפ קטן: לפני ההגשה להכין בקערה מים חמים עם מעט סילאן ולהבריש כל קציצה, זה ייתן לה מראה עסיסי ובשרי יותר

בתאבון וחג עצמאות שמח!

המתכון באדיבות יעל אלעד מאמנת כושר ומתכונאית טבעונית.

 

 

מתכון שוק אוסובוקו טלה / באדיבות השפית רותם ניצן ורשת סולתם

סדרת כלי בישול Provence

מתכון שוק אוסובוקו טלה

קרדיט צילום: גל בן זאב

מצרכים:

5  יחידות אוסובוקו טלה

15  שיני שום

מלח

פלפל שחור גרוס

שמן זית

2 בצלים חתוכים גס

2 גזרים חתוכים גס

שורש סלרי פרוס בעובי 1 ס"מ

2  ענפי מרווה

2  כפות דבש

2  כפות רוטב סויה

חצי בקבוק יין אדום

4 עלי דפנה

1 פלפל צ'ילי יבש

אופן ההכנה:

  1. מכניסים 3 שיני שום לכל נתח אוסובוקו ומתבלים במלח ופלפל.
  2. מחממים שמן זית בסיר על אש גדולה וצורבים את נתחי האוסובוקו מכל הצדדים.
  3. מחממים שמן זית בסיר נפרד רחב, מוסיפים את הירקות ומשחימים מעט עד שמתחילים להתרכך.
  4. מוסיפים מרווה, דבש וסויה ומבשלים 4 דק׳.
  5. מוסיפים את הבשר והיין ומצמצמים את הנוזלים למחצית הכמות.
  6. מוסיפים פלפל, עלי דפנה, פלפל צ'ילי יבש. מכסים במים בדיוק עד כיסוי האוסבוקו ולא יותר, מרתיחים, מקטינים את האש וסוגרים היטב.
  7. מבשלים כ־3 שעות עד שהבשר רך ונימוח.

המתכון באדיבות השפית רותם ניצן ורשת כלי הבישול והאפייה סולתם www.Soltam.co.il

 

יום שני, 3 באפריל 2023

מנקים ומקרצפים לפסח? חברת "נס הטבע" מאחלת חג שמח ומציעה להיעזר בתוסף התזונה הנוזלי ביוטין – אחד הכלים להתמודדות עם חולשה כללית ועייפות

מנקים ומקרצפים לפסח? חברת "נס הטבע" מאחלת חג שמח ומציעה להיעזר בתוסף התזונה הנוזלי ביוטין, אחד הכלים שעשוי לסייע להתמודדות עם חולשה כללית ועייפות ולשיפור מראה השיער והציפורניים.

קרדיט צילום: פרסום פוליטי

בשנה האחרונה במיוחד לאחר שחליתי בקורונה, אני מרגישה תחושה של עייפות יותר מהרגיל, ונשירת שיער יותר מוגברת, שמחתי מאוד לקבל להתנסות את תוסף התזונה הנוזלי ביוטין של חברת "נס הטבע", חברה מצויינת לתוספי תזונה , אני מתכוונת ליטול את הביוטין באופן קבוע כדי להרגיש יותר חיונית ופחות עייפה, מאוד מאמינה בעוצמת תוספי התזונה, וחשוב לי לשמור על עצמי, ולאחר שנחשפתי למידע הכל כך חשוב על התועלת של הביוטין לגופנו, אני בהחלט שמחה על כך, כמובן שההמלצה שלי אינה מחליפה ייעוץ רפואי.

אברהם מור קצב, נטורופת והרבליסט קליני ND, MA CIH, יועץ למותג תוספי התזונה וצמחי המרפא  NES של החברה, מסביר:

"לביוטין – המוכר גם בשמות ויטמין 7B, ויטמין H וקואנזים R, תפקיד חיוני בפעילותם של אנזימים שונים ובין השאר, הוא דרוש לייצור שומנים, להפרשת תוצרי הפירוק של חלבונים שונים ולפירוק חומצות אמינו של אנזימים שונים. הוא שייך לקבוצת הוויטמינים B וככזה, הוא מסיס במים ולא נאגר בגוף. הגוף זקוק לכמות קטנה ממנו ועל פי רוב ניתן להשיגו בכמות מספקת ממאכלים שונים ובהם כבד, חלמון ביצה, סלמון, שמרים, מוצרי חלב, אבוקדו, אגוזים ועוד.

חוסר בביוטין עלול לגרום לעור יבש, פריחה, ציפורניים שבירות או סדוקות, חולשה, עייפות, איבוד תיאבון, שיער דליל ונשירת שיער. חוסר ממושך וחמור עלול לגרום לבעיות שונות ובהם דיכאון, כאבי שרירים, אקזמה, דלקת בלשון ובעיות נוירולוגיות שונות. הביוטין של NES מיוצר בטכנולוגיה ייחודית ("אולטרה-סוניק") הממקסמת את ספיגתו בתאי הגוף".

להשיג בחנויות הטבע, בתי מרקחת, קליניקות לרפואה טבעית, משווקים מורשים ברחבי הארץ ובאתר IPHRMA. פרטים באתר

מרבית מוצריו של מותג NES לתוספי תזונה וצמחי מרפא – מבית חברת "נס הטבע" – מיוצרים בטכנולוגיה ייחודית הממקסמת את ספיגתם בתאי הגוף. המוצרים מבוססים על צמחים אורגניים, נוזליים ונוחים לבליעה והם כוללים צמחי מרפא, ויטמינים ומינרלים. התהליך הטכנולוגי גם מאפשר לשלב באותה תמיסה מספר רב של צמחי מרפא, במטרה לסייע ולתמוך בתהליכי ריפוי שונים של מגוון בעיות בריאותיות.

המוצרים הם פרי פיתוח ישראלי והם מיוצרים בישראל במפעלים מורשים ועפ"י כל התקנים המחייבים בתחום. את מוצרי החברה ניתן להשיג בחנויות הטבע, בתי מרקחת, קליניקות לרפואה טבעית, משווקים מורשים ברחבי הארץ ובאתר IPHRMA. פרטים באתר

תוספי התזונה של "נס הטבע" אינם תרופה ואינם מיועדים לרפא, לטפל, לאבחן או למנוע מחלה כלשהי. בכל בעיה רפואית יש להתייעץ עם רופא מומחה.

זמן קריאה – "אור בקצה קומראן" מאת עדייה שפירא…

הספר "אור בקצה קומראן " מאת עדייה שפירא, לוקח את הקוראים לנבכי ההסטוריה לתקופת בית שני, דרך סיפור הפנטזיה המסתורי, נכנסים לתקופה קדומה לחייהם של כת האיסיים שחיו באזור קומראן תקופה הסטורית חשובה ומעניינת, וסיפור על עוצמה והתגברות על מכשולים בדרך למימוש עצמי.

בספר זה מגלים הקוראים את סודותיה של כת האיסיים, שחייתה באזור קומראן בתקופת בית שני, בעיצומן של הרדיפות אחר ישוע הנוצרי הקרוי משיח.
הספר עוסק בשני בני דודים – נמרוד ואסף, אשר בשנות העשרים לחייהם מחליטים להצטרף אל הכת ולעזוב את משכנם הנוח בצפון ארץ ישראל. הם נכנסים לנבכי הכת – נמרוד מקבל הכשרה של מנהיג פוטנציאלי, ואילו אסף מקבל הכשרה כרופא מהכוהן אסא, שומר ארון הקודש בכת.
במהלך העלילה, מקבל סיפור חייהם של השניים תפנית משמעותית: נמרוד מקבל מסרים ממלאכי עליון כי עליו לכנס את צעירי הכת לפעילות עצמאית שאינה מקובלת בכת, ואילו אסף מתאהב בבת דודתו הרחוקה מרים, הנמצאת בכת הרבה לפניו. מרים משיבה אהבה לאסף ונזכרת בחייהם הקודמים שבהם היה אחיה התאום, עת שימשה כוהנת מצרייה במצרים, ואילו נמרוד נתקל בקשיים עצומים בדרכו החדשה לאמונה ולמנהיגות, שהסתיימו בטרגדיה.

זהו ספר פנטזיה רווי מתח, מסתורין, אהבה, הרפתקה ובגידה, על יכולתם של אנשים להתעלות ולהתגבר על אתגרים בנתיב חייהם בדרך למימוש עצמי. ברקע, הוא מפיח חיים בתקופה חשובה מאין כמותה בהיסטוריה של העם היהודי.
הספר מבוסס על ידע רוחני מזכרונותיה של הסופרת מגלגול קודם בתקופה ההיא.
עדייה יועצת ומורה רוחנית מעל ל-30 שנה.

קישור לרכישת הספר

הספר: אור בקצה קומראן

מאת: עדייה שפירא

צמרת הוצאה לאור

164 עמודים, 78 ש"ח

זמן קריאה -"תככים וחיוכים" סיפורים קצרים מאת עמליה כהן דוויק…

הספר תככים וחיוכים מאת עמליה כהן דוויק, מקבץ סיפורים קצרים על פוליטקה בארגונים, בפוליטיקה יש הרבה מזימות ותככים, וגם מצב שבה הדרך מאוד דורסנית, אפשר לראות את זה גם מנבכי הפוליטיקה בארצנו, המטרה מקדשת את האמצעים בלשון המעטה, אך יש גם פוליטיקה אחרת עניינית ונקייה יותר, ודרך הסיפורים אפשר ללמוד הרבה על יכולת השפעה בתחום המקצועי והניהולי, בהחלט ספר עם הרבה תובנות לחיים וכל סיפור מביא הרבה חומר למחשבה, הסיפורים כתובים בהגשה קורצת ומחייכת.

"השנה עמדנו ביעדי התכנון בכל תחומי השיווק לשביעות רצונו של הדירקטוריון. מי שהציג חלק לא מבוטל מהתוצאות המצוינות היה לא אחר מאשר האדריכל הראשי, זאת לאחר שבמהלך ימים ארוכים טרח לשכנע חלק מחבריו הדירקטורים איתם היה בקשר מקורב, שהוא ולא אחר צריך להציג את מרבית הישגי החברה, כך שיוצגו באופן אותנטי, ממקור ראשון. הוא גם ניסה לשכנע אותם שמגיע לו בונוס מקסימלי ללא קשר לגובה הבונוס שהמנכ"ל חושב שמגיע לו.כל זאת, בשעה שהמנכ"ל הודיע שלמרות ההישגים העסקיים הגבוהים, השנה יינתנו לעובדים בונוסים צנועים. זאת בשל הצורך לחסוך ולהתייעל כדי להיות מוכנים לתחרות האגרסיבית שתתקיים בשוק האדריכלות בשנה הבאה, היא השנה החדשה שאנחנו עומדים בפתחה.. ."
הספר שלפניכם מציג סיפורים המתקיימים במשרד אדריכלים גדול ומצליח. במשרד מתרחשים אירועים, תהליכים ומצבים מרתקים בעלי אופי פוליטי, בהם נוטלים חלק מנהלים, שלעיתים מוצאים עצמם סבוכים ברשת תככים ללא מוצא.
כיצד יפתרו את הפלונטר? מי יצא וידו על העליונה? האם המנכ"ל השרמנטי או אולי האדריכל הראשי בעל פני הילד? האם מנהלת השיווק המתמידה או דווקא האדריכלית הצעירה?

פוליטיקה היא נחלת הכלל. בכל קבוצה המונה שלושה אנשים או יותר, תיתכן דינמיקה פוליטית שמביאה איתה גם תככיםוגם חיוכים…

ביד אומן טווה הסופרת את הסיפורים המספרים על האירועים שעלולים להתרחש בכל מקום שהוא.

עמליה כהן דוויק, מחברת הספר "הדרכה ניהול והצלחה",מנהלת בכירה בארגונים מובילים, סא"ל בדימוס ובעלת תואר M.A במדעי ההתנהגות.

קישור לרכישת הספר

הספר: תככים וחיוכים סיפורים קצרים

מאת: עמליה כהן דוויק

צמרת הוצאה לאור

102 עמודים, 78 ש"ח

יום ראשון, 2 באפריל 2023

ממרח טחינה עם שוקולד של חברת "אחוה"

חברת אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי חלוה, טחינה ודברי מאפה, משווקת כחלק מסדרת הממרחים המתוקים שלה, ממרח טחינה עם שוקולד.

קרדיט צילום: יעל האן

קיבלתי את הממרח טחינה עם שוקולד להתנסות, מדובר בממרח מופלא בטעם ובערכים התזונתיים, כך שאני רגועה כאשר המשפחה נהנית ממרח מתוק אבל עם תוספת של טחינה שידועה בעושר התזונתי שלה, הממרח הזה נהדר גם למריחה על מצה כאשר בא משהו מתוק וטעים,

מרחתי אותו על כמה מצות כאשר הנחתי כל מצה מרוחה בממרח שוקולד טחינה, אחת על שנייה, חתכתי להגשה, והטעם והשילוב נהדרים, כך שאתם בהחלט יכולים להתפנק בקלי קלות, ומבטיחה לכם שכל המשפחה תאהב את הטעם.

הממרח טעים להפליא, בטעם עשיר של שוקולד איכותי משולב עם טחינה, משמש כמקור טוב לסיבים וברזל. הממרח משווק בצנצנת נוחות במשקל 400 גרם, כשר לפסח בכשרות מהדרין, נהדר לשימוש כממרח מתוק על גבי מצה וכן לאפייה של עוגות ועוגיות כשרות לחג, ממרח חלוה של אחוה אינו מכיל שמן דקל וחומרים מהחי ומתאים לטבעונים.

כשרות: הרב אפרתי ובד"צ עדה חרדית.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 12 – 14 ₪ לאריזת 400 גרם.

להשיג ברשתות השיווק ברחבי הארץ.