יום ראשון, 31 בדצמבר 2017

אסם משיקה לחמית בטעמים חדשים שלא תרצו להפסיק לאכול- לחמית זיתים ולחמית עשבי תיבול...

אסם ממשיכה לחדש ולהפתיע והפעם עם תוספת של שני טעמים ללחמית שאני כל כך אוהבת, לחמית זיתים עשירה בדגנים מלאים וזיתים בשני צבעים, ולחמית עשבי תיבול המכילה חיטה מלאה בתוספת בזיליקום,רוזמרין,אורגנו וטימין.

התוספת של שני הטעמים החדשים בהחלט משדרגת, אצלנו בבית אנחנו אוהבים מאוד לגוון בטעמים ותמיד יש אצלי לחמית במזווה שינוי ללחם הדגנים, והפריכיות, מורחים קוטג,גבינה לבנה, חומוס, טחינה כל מה שבא באותו הרגע, ירקות חתוכים בצד וזה ממש קל להכנה וטעים מאוד.

לאחר התנסות בטעמים החדשים של הלחמית, לחמית זיתים מדהימה לא יכולתי להפסיק לאכול מרוב שזה טעים בהחלט הברקה, לחמית עשבי תיבול נהדרת גם, יופי של שדרוג ממש אהבנו כל המשפחה.

הלחמיות החדשות נותנות מענה לכל מי שמעוניין/ת לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת ולא להתפשר על הטעם.
דפנה ברנר, מנהלת פעילות המאפה באסם-נסטלה ,הוסיפה: “סדרת לחמית של אסם נחשבת למוצר המוביל בקטגוריית תחליפי הלחם והקרקרים בישראל, ולכן החלטנו להמשיך ולהרחיב את מגוון הטעמים. לחמית מהווה פתרון טעים, מזין ומשביע כארוחה קלה בפני עצמה עם תוספת גבינה או בלי”.

לחמית זיתים ולחמית עשבי תיבול מצטרפים לסדרת מוצרי לחמית של אסם, סדרת הקרקרים הפופולרית והנמכרת ביותר בישראל,הסדרה כוללת מגוון סוגים וטעמים – כפרית, אגוזים, חיטה מלאה, 5 דגנים, שיפון, סובין חיטה, חיטה מלאה ודבש, חיטה מלאה ובצל ואף ללא גלוטן.
ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות הפרטיות.
כשרות- בד”צ ירושלים, העדה החרדית.

ידידי מד"א בישראל בשיתוף מגן דוד אדום גאים להציג את מדריך מד"א לעזרה ראשונה....

לראשונה בישראל: מדריך עזרה ראשונה לציבור הרחב המספק כלים בסיסים למתן עזרה ראשונה ללא כל צורך בידע קודם ספר מציל חיים, חובה בכל בית.

אין ספק שהכי קל להגיד שלא נדע ושלא נצטרך ופשוט נעדיף לברוח מהתמודדות עם האירועים שאינם צפויים, אני בדעה שעדיף לדעת וגם להתכונן לכל צרה,והמדריך המצויין הזה לעזרה ראשונה במבוגרים,תינוקות וילדים ממש חשוב שיהיה בכל בית כדי שלפחות יהיו לנו כלים לאירוע שעלול לקרות, זכרו שידע זה תמיד כח.
מדריך מד"א לעזרה ראשונה נועד לספק לציבור כלים בסיסיים במתן עזרה ראשונה, ללא כל ידע מוקדם, במצבי חירום מסוימים, מתן עזרה ראשונה בדקות הראשונות היא קריטית  ומצילת חיים, אני יכולה להגיד שעשיתי קורס עזרה ראשונה ולמדתי אך אני לא זוכרת את כל הדברים שצריך לעשות בשעת חרום, ושדפדפתי במדריך המצויין הזה הכל מוסבר בצורה ידידותית וקלה להבנה, כולל הדגמה והמחשה בתמונותלפי נושאים מגוונים, החייאת לב וריאות, חנק מגוף זר,מצבי חירום במערכת הנשימה,כלי דם ולב, מצבי חירום בנפגע תאונה,פגיעות אקלים,פגיעות מבעלי חיים, טיפול בילדים ותינוקות ועוד..
לדברי גיל ויזר יו"ר אגודת הידידים: "המדריך לציבור הרחב, נולד מתוך שאיפה שכל אזרח במדינה, יוכל להגיש עזרה ראשונה וחיונית. ובכך ליצור מערך אזרחי זה, אשר יחד עם 30,000 מתנדבי מד"א, מבטיח לנו רשת תמיכה אזרחית ומקצועית איכותית וטובה עד לבואם של צוותי מד"א להציל חיים".
במצבי חירום רפואיים, כמו אובדן הכרה, חנק, דימומים וכדומה, לאזרחים תפקיד חשוב וקריטי בהגשת סיוע מידי, ראשוני ונכון עד להגעת הצוות המקצועי של מד"א,המדריך מספק כלים לזיהוי מצבי חירום ומפרט הנחיות ודרכי פעולה ברורות ופשוטות למתן עזרה ראשונה מידית ויעילה.
אלי בין, מנכ"ל מד"א: "חשיבותו העצומה של ספר זה הוא בהנחלת הידע החיוני לכולם. החומר מוגש בשפה קלה וברורה ומזקק את עיקרי הנושאים החשובים ביותר בהצלת חיים. הניסיון הרב שנצבר ב- למעלה מ 700,000 קריאות בשנה, מתורגם בספר זה להנחיות לזיהוי מצבי חירום וטיפול ראשוני בחולים ונפגעים".
בנוסף, מאפשר המדריך סריקה פשוטה מהטלפון הנייד, של סרטונים ואפליקציות חיוניות שילוו את הציבור בעת הצורך בהגשת העזרה הראשונה.
מדריך חובה בבית, ברכב ובמקום העבודה!
מומלץ להורים, לסבים ולסבתות, בני נוער, מדריכים, מטפלים סיעודיים, צוותים חינוכיים בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי ועוד.
כל ההכנסות ממדריך זה הינן תרומה לרכישת ציוד מציל חיים למתנדבי מד"א.

כתבו: ד"ר אלי יפה, איתמר אברמוביץ
הוצאת סטימצקי
ניתן להשיג בחנויות סטימצקי
160 עמודים, מחיר: 69 ₪
מחיר מבצע לחודש ינואר: 29.90 ₪

יום שישי, 29 בדצמבר 2017

דומינו'ס פיצה מחליפה את תפריט הפיצות המובנות: Domino's Mix, הכי טעים שיש...

החורף כבר כאן ומאוד כיף להנות מסדרת פיצות חדשה ומפנקת מדומינו'ס פיצה עם בשורה קולינרית, לאחר שהשיקה לפני כשנה וחצי את סדרת פיצות השף עם אסף גרניט, יוצאת דומינו'ס פיצה עם תפריט חדש לתחום הפיצות המובנות - תכירו את:סדרת Domino's Pizza Mix,
המציע חמש פיצות מובנות, שכל אחת מהן משלבת MIX של תוספות שנבחרו בקפידה, במטרה לצור הרמוניה מושלמת בחך, עם חגיגה של טעמים וריחות שיעשו לכם את החורף, טעמתי וממש אהבתי, פיצה נהדרת ופריכה ושילוב הטעמים מושלם בעיניי.
תכירו את פרימוורה MIX

המשלבת גבינת 100% מוצרלה, פרחי ברוקולי רעננים, פלפלים קלויים, גרגרי תירס, כדורי בייבי מוצרלה, שום קונפי, רצועות בצל סגול ומעל רוטב בלסמי "די מודנה" לצד קרם פרש משובח.
ווג'י MIX

כוללת גבינת 100% מוצרלה, פטריות שמפיניון טריות, שרי קונפי, רצועות בצל סגול, גבינת פרמז'ן גרנה פדנו, שום קונפי ומעל קרם פרש משובח וטבעות בצל ירוק
גריק MIX

משלבת גבינת 100% מוצרלה, עגבניות עסיסיות חתוכות, רצועות בצל סגול, זיתי קלמטה, גבינה בולגרית ומעל עלי אורגנו קצוצים
צ'יזי MIX,

לחובבי הגבינות, מורכבת מגבינת 100% מוצרלה, גבינת עזים נימוחה, כדורי בייבי מוצרלה, גבינת גרנה פדנו ומעל קרם פרש משובח וטבעות בצל ירוק
עבור חובבי הבשר דומינו'ס תציע את ה- קרניבור MIX:
גבינת 100% מוצרלה, פפרוני קריספי, סלייסים מעולים של קבנוס, פרוסות חזה בקר מובחרות ומעל רוטב צ'יפוטלה פיקנטי וטבעות בצל ירוק.
קרדיט צילומים:דן פרץ.
אני הזמנתי את הפיצה המובנת החדשה  ווג'י MIX מסדרת Domino's Pizza Mix וממש אהבנו,
יש כאן בהחלט ייחודיות בשילוב הרכיבים על הפיצה שהופכים את הפיצה ליותר מיוחדת, ואני שכל כך אוהבת פיצות אהבתי ממש את הפריכות ואת שילוב הטעמים , ממש חגיגה בפה, שרי קונפי עם בצל סגול וגבינות משובחות פרמז'ן וגרני פדנו, שעליהם שום קונפי שנמס ומעל הכל קרם פרש משובח שמשדרג את הטעם של הפיצה, כל ביס ממש מושלם,
אני ממש ממליצה לנסות שיחקו אותה בגדול בדומינוס , והם ממש מוכיחים שהם באמת פיצה איכותית וטובה שרק משתדרגת כל הזמן,שאפו כל הכבוד,אני בהחלט אזמין הרבה פיצות מסדרת המיקס.
לרגל ההשקה מבצע מוביל: מחיר הפיצות החדשות יעמוד על 58 שקלים לפיצה בהזמנת 2 מגשי פיצה - פיצת MIX ופיצה משפחתית 100% מוצרלה.
מחיר Domino's Pizza Mix יעמוד על 86.9 שקל בהזמנה, ומחיר הפיצה בקנייה במקום יעמוד על 64.9 ש"ח.
קישור לאתר דומינוס פיצה:


מותג תוספי התזונה Nutri Care מציע לחורף את Win Winter

עם בוא החורף חשוב לחזק את המערכת החיסונית בגופנו כדי להגן עליו מפני פלישת חיידקים ווירוסים מחוללי מחלות, בחורף הרגישות שלי ושל בני משפחתי לחלות במחלות החורף עולה יותר מהרגיל, לכן אני דואגת להשתמש בתוספי תזונה לחיזוק הגוף והמערכת החיסונית.
הנטורופתית ג'ולי ברוך מסבירה שאפשר לתרום לחיזוק המערכת החיסונית בעזרת ניהול אורח חיים בריא בשילוב אמצעים  טבעיים כמו תזונה עשירה בוויטמינים, במינרלים, בחומצות אמינו ובנוגדי חמצון, שמירה על היגיינה,נטילה של פרוביוטיקה המכילה כמות גדולה של חיידקים ידידותיים וצריכה של צמחי מרפא ופטריות מרפא שיכולים להשפיע על מערכות הגוף ומערכת החיסון.  
מותג תוספי התזונה Nutri Care מציע פורמולה ייחודית בשם  Win Winter,
המכילה מגוון רחב של מרכיבים, בהם: ויטמין C, סמבוק שחור, פרופוליס, אסטרגלוס ועוד מגוון תמציות צמחים ופטריות מרפא, אני משתמשת קבוע בתוספי התזונה של Nutri Care ומאוד מרוצה הם ממש מוכיחים לי כל פעם מחדש כמה הם יעילים וטובים,אני מאוד ממליצה לקחת את הפורומולה גם כשיוצאים לחופשה ובכך מחזקים את הגוף מפני מחלות, מנסיון שלי הפורמולה הזו מעולה ביותר.
הנטורופתית ג'ולי ברוך מסבירה שכל אחד מהמרכיבים בפורמולה יכול להשפיע על מערכת החיסון לפי הרפואה הטבעית, ביניהם: ויטמין C 500 מ"ג (לא חומצי),  סמבוק שחור, תמצית אסטרגלוס, פטריית ריישי, שום, פטריית שיטאקי, פרופוליס ותמצית תה ירוק. הפורמולה מכילה גם תערובת ייחודית של פלפל שחור, כורכום, רוזמרין וג'ינג'ר, המסייעת לספיגתם של מרכיבי הפורמולה בגוף.
המוצר כשר בד"צ העדה החרדית ירושלים.
מחיר לצרכן: 110 ₪ ל-60 כמוסות.
להשיג ברשתות הטבע והפארם, בבתי הטבע ובבתי המרקחת.
המידע לעיל אינו בגדר התווייה רפואית או המלצה טיפולית. בכל מקרה מומלץ להיוועץ ברופא המטפל.

הרמת כוסית לשנה האזרחית החדשה Dr. Nona

השבוע הוזמנתי למקום מאוד מיוחד ומעניין , למשרדים של חברת Dr. Nona  כדי להרים כוסית לרגל כניסת שנת 2018, התרשמתי מאוד מהמוצרים והמקצועיות של החברה.


חברת Dr. Nona הוקמה בישראל בשנת 1994 בידי ד”ר נונה קוכינה ומשה שניאורסון, ומייצאת כיום מוצרי קוסמטיקה ותוספי תזונה ללמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולםעם רשת המונה כ-300,000 משווקים ומיליוני לקוחות מרוצים.
היעד שהציבו לעצמם ד"ר נונה קוכינה ומשה שניאורסון - להקים מותג שיפעל ברוח תפיסת עולמם, האהבה והתיאום המושלם בין בני הזוג, היוו את הבסיס לבניית החברה, אשר הפכה, תוך מספר שנים, לסיפור הצלחה יוצא דופן,משה הופקד על פיתוח התשתית העסקית המורכבת, ונונה רקמה את חזון החברה – לחלום בגדול ולפעול, ללא היסוס, כדי להפוך את החלומות למציאות, המותג שראו השניים לנגד עיניהם, הוזן על ידי אמונה בשפע ובחכמת החיים שבטבע,ממה שהתנסתי המוצרים מאוד ייחודיים ובהחלט פותחו במחשבה עמוקה, בידע רב, מקצועיות והכי חשוב הם נותנים מענה מעולה לעור הפנים והגוף, מה שהכי חשוב כי בזכות הלקוחות שמרוצים בארץ ובעולם החברה ממשיכה להתפתח.
היום, יותר משני עשורים מאוחר יותר, נהנית החברה מצמיחה גלובלית מתמדת, מיליוני אנשים ברחבי העולם משתמשים, באופן שוטף, בסדרת המוצרים המבוססת על נוסחת ה- ™Halo Complex המהפכנית שפיתחה ד"ר נונה, מוצרי החברה זוכים כבר מעל 20 שנה להצלחה רבה בעולם, עם מיליוני לקוחות קבועים ומרוצים שנהנים מאיכותם, סל המוצרים מונה למעלה מ-50 תכשירים מתקדמים ותוספי תזונה, מחלקת מחקר ופיתוח מובילה ותכנית הפצה נדיבה ומתגמלת.  
Dr. Nona היא מפתחת נוסחת ה-™Dead Sea Halo Complex פורצת הדרך,הנוסחה הבלעדית רותמת את כוח החיים יוצא הדופן של הארכיבקטריה, החיה בים המלח, לטובת יצירת מוצרי בריאות ויופי בעלי יכולות טיפול ואנטי אייג’ינג חסרות תקדים, השילוב של יכולותיה של הארכיבקטריה עם סגולות הריפוי של ים המלח הוביל ליצירת דור חדש ומתקדם של מוצרי ים המלח.
עכשיו לקראת שנת 2018 החברה בהובלת דור ההמשך המנכלית רות שניאורסון,
תפעל בהתמקדות רצינית בארץ בנוסף לשלוחות הגדולות במזרח אירופה וברית המועצות, כך שזוהי בשורה נהדרת לאור המוצרים האיכותיים והנהדרים של Dr. Nona   שפשוט נהדרים לעור הפנים והגוף.
הרחבת הפעילות בישראל, תכלול חיזוק והגברת השיווק בשוק המקומי, מיתוג עסקי חדשני פורץ דרך, חשיפת הצרכן הישראלי לאיכות ולתרומתם של מוצרי Dr.Nona לטיפוח הגוף ולשמירה על אורח חיים בריא, והשקת מוצרים חדשים,בחודשים הקרובים אנו מתוכננים  ליינים מפתיעים הן בתחום האנטי-אייג'ינג, ליין תינוקות, ליין מוצרי ספורט, תוספי תזונה ייחודיים ועוד".

מידע על מוצרים נבחרים:
Shea Body Butter – השקת מוצר חדש!
חמאת גוף שיאה Shea Body Butter  של Dr. Nona מבוססת על נוסחת Halo Complex הייחודית שלנו, בשילוב עם אגוז עץ השיאה שגדל באפריקה, חמאת מנגו ומגוון שמנים צמחיים מזינים, התנסתי במוצר והוא פשוט מדהים,הריח נשאר לאורך כל היום, ריח מדהים, והמרקם פשוט קסום נמרח בקלילות ונספג היטב בעור הגוף, מוצר מופלא ממש.
חמאת גוף Shea Body Butter  עשירה במיוחד בטריגליצרידים ממקור צמחי, מחדשת רקמות העור, מעודדת ומגבירה את ייצור הקולגן הטבעי, מעשירה את העור בלחות ומסייעת בהגנה מפני השפעות חיצוניות.
חמאות גוף Shea Body Butter  במרקם קטיפתי סמיך ובניחוח עדין, מעניקה לעור רכות ופתרון מקיף לבעיות יובש, קילוף, מראה עור "עייף" וחסר חיות, ומאיטה את קצב ההזדקנות.
חמאות גוף Shea Body Butter  מתאימה במיוחד לעור יבש ופגוע.
Eye Care Balm
המוצר פותח במיוחד לטיפוח העור העדין סביב העיניים, ושימוש קבוע בקרם מסייע בהקניית מראה רענן וחיוני. כמו כן, שימוש בקרם מסייע בהרגעת התחושה הלא נעימה, הנגרמת על ידי מאמץ יתר של העיניים, כתוצאה מעבודה ממושכת מול מחשב ומכל סיבה אחרת, הקרם עשיר בויטמין אי ושמנים מן הצומח המותאמים לטיפוח העור העדין סביב העיניים ושמירה על תכונותיו הטבעיות, לאחר מריחה אין הרגשה של עקצוצים, גם במהלך היום עם הקרם עיניים לא הרגשתי רגישות או אדמומיות בעיניים, יופי של מוצר.

רכיבים עיקריים - מלח מים המלח, שמן זרעי ורדים, שמן חוחובה, ויטמין אי.  

Solaris Facial Cream


קרם ייחודי לעור הפנים הכולל ויטמין A ושמנים מן הצומח, עור הפנים העדין רגיש במיוחד לפגעי הזמן, גורמים סביבתיים ושינויי מזג אוויר. על כן, טיפוח מראהו של עור הפנים, החשוף יותר מכל אזור אחר בגוף לסביבה החיצונית, הינו חשוב במיוחד, לצורך כך פותח קרם הטיפוח לעור הפנים, בו  הרכיבים האיכותיים ביותר, כגון: ויטמין A, ויטמין E  ושמנים מן הצומח – כל מה שנדרש לטיפוח מראה עור הפנים, אני לא יוצאת מהבית בלי קרם פנים, ועם השנים אני זקוקה לקרם שמגן על פניי מפני נזקי הסביבה וגם מטפח בעוצמתיות, הקרם הזה בהחלט עושה את העבודה.
רכיבים עיקריים מלח מים המלח, ויטמין A, ויטמין E, שמנים צמחיים, שמן חוחובה, שמן זרעי ורדים, מסנני קרינה. 
Night Cream קרם לילה לעור הפנים
קצב חילוף התאים של העור, אשר מוביל להתחדשותו, מגיע לשיאו בשעות הלילה,קרם הלילה  נכנס לפעולה בדיוק בשעות הללו שבהן הגוף נח. הוא מותאם במיוחד לעור הפנים, ובשימוש יומיומי הינו מסייע בטיפוח ושמירה על תכונותיו הטבעיות של עור הפנים לאורך זמן, אני מקפידה להשתמש בקרם לילה באופן קבוע, לאחר שהשתמשתי בקרם הלילה המעולה של Dr. Nona לאחר שבוע בהחלט ראיתי שעור הפנים בוהק וזוהר יותר מהרגיל וממש אהבתי את התוצאה של השימוש בקרם.
הקרם מכיל שילוב של מרכיבים איכותיים, בהם: ויטמין C, שמנים מן הצומח וצמח הגילקו בילובה, המכונה “עץ החיים”, אשר הצליח לשרוד מעל 200 מיליון שנה ושימש בימי קדם להגברת רעננותו וערנותו של הגוף.
רכיבים עיקריים מלח מים המלח, שמנים צמחיים, שמן אבוקדו, ויטמין C, ויטמין E, תמצית אוכמניות, גינקו בילובה.
חשבון האינסטרגם הרשמי:  @dr.nona_official
#drnona
עמוד הפייסבוק הרשמי: https://www.facebook.com/Dr.NonaInternational/
אתר החברה:
https://il.drnona.com/

יום רביעי, 27 בדצמבר 2017

"הלומים" - סרטם של ארז מזרחי וסהר שביט....

הוזמנתי להקרנה של הסרט "הלומים", שיגיע לבתי הקולונע החל מתאריך 11.1.18, לפי השם של הסרט ניתן להבין על הנושא, הלומים אנשים שעברו הלם, טראומה, נושא מאוד כאוב שפוגע בכולם, בהלומים, בבני משפחתם הקרובה וגם בסביבה, אחרי מלחמות ישראל נותרו הרבה הלומים שאיבדו את חבריהם הקרובים בקרבות, הלומי קרב שלקח הרבה זמן למדינת ישראל להכיר בנושא הרגיש והכואב הזו שמשאיר את חותמו לנצח על ההלום.

הסרט המצויין "הלומים" מחזיר אותנו אחרונית לשנת 1967 מלחמת ששת הימים, במלחמה זו קורה למנשה  שאותו מגלם השחקן המוכשר עמוס תמם אירוע קשה ומשמעותי שמשנה את חייו. שש שנים לאחר שחזר הלום קרב ממלחמת ששת הימים, מבין מנשה (עמוס תמם) שהוא לעולם לא יהיה האדם שהיה לפני המלחמה,הוא לא מצליח לתקשר עם הסובבים אותו, רדוף זיכרונות קשים וסובל מחלומות מבעיתים, ומעביר את ימיו לבדו בנסיעות ארוכות במשאית האדומה שלו, חוסר התקשורת עם אשתו דפנה (אדוה בולה) ובנם הקטן שלומי (רועי פינק) מוביל אט אט להתפוררות התא המשפחתי שהם בנו.
הסרט "הלומים" הינו סרט קשה בגלל הנושא הכאוב, אך הוא לוקח את הצופה להבנה וראייה של אותה תקופה של שנות השישים עם כל מה שהיה נהוג אז, בתקופה בה לא הייתה מודעות למושג "הלם קרב", ומתוך הבנת מצבו הפיזי והנפשי של בעלה, מנסה דפנה לקבל עזרה מהצבא כדי לשמור על טיפת השפיות האחרונה שלו. במקביל, שלומי בן ה-10 מנסה להבין מדוע אביו מתנהג באופן שפוגע במשפחתם, ולמה הוא לא כמו כל האנשים ה"רגילים".
מצאתי בסרט שאמנם יש הלומי קרב רבים מהמלחמה שבאמת קשה להם מאוד להתמודד עם החיים, אך גם למשפחתם הסבל קשה מנשוא ,מאוד מורכב לחיות עם אדם שהוא מת חי מהלך, וגם הבנתי  מתוך הסיטואציות שראיתי בסרט שלעיתים אנשים חווים טראומות קשות שלא בהכרח קשורות למלחמה והם יכולים להתנהג בצורה דומה,שתיקות ארוכות,הסתגרות בתוך עצמם,חוסר תקשורת עם הסביבה,הרבה מחשבות, הסרט הותיר בי הרבה הבנה ומאוד נגע לליבי.
"סרט מרשים ומטלטל. המציאות הדרמטית כתולדה של העימותים הממשיכים לאיים על היבשת שלנו" מנימוקי השופטים לקבלת פרס הסרט האירופאי הטוב ביותר, פסטיבל אלבניה 2017
"תצוגת משחק פנומנלית" חבר השופטים, פסטיבל שנגחאי 2017
דבר הבמאים:
בשנות ה-70, אנשים שחזרו מהמלחמה עם תופעת "הלם קרב" עדיין לא היו מאובחנים כאנשים שסובלים מפוסט טראומה. אנשים אלה נאלצו להסתיר את מה שעובר עליהם בין אם מבושה ובין אם מחוסר הבנה  מה באמת הבעיה שלהם. חלקם הלכו לישון בלילה עם תקווה שלמחרת בבוקר יקומו כאנשים "רגילים". הסיטואציה הזאת גרמה לאותם לוחמים להתכנס פנימה ולהסתיר את המחלה, ועקב ההסתרה להיחשב כמשוגעים, ולהיתפס על ידי החברה כחריגים, כמי שאינם פועלים על פי הנורמות. לדעתנו, למרות שעברו חמישים שנה מאז, והמודעות, הטיפול ותשומת הלב השתפרו במהלך שנים אלה, עדיין גורמת המדינה להלום להרגיש חריג, שכן עדיין יש המון הלומים בארון, כאלו שמסרבים לצאת החוצה ולהודות. והמדינה במקום ללכת ולחפש אותם, מתוך אחריות אמתית, מסתפקת בלשבת ולחכות שהם יגיעו אליה.
הסרט הוא לא סרט אוטוביוגרפי, אבל הוא כן סרט אישי מאוד, שנוגע בצלקות מחוויות הילדות שלנו. המטרה שלנו הייתה ליצור סרט שמתאר התפוררות של תא משפחתי, אך יחד עם זאת היה חשוב לנו להבהיר שלפעמים אין אשמים במצבים כאלה, ומכאן נבעה הבחירה בהלום קרב שבעצם היותו "חולה" גורם לקרע במשפחה. מכאן גם באה הבחירה שלנו להציג בסרט משולש שכולל אבא, אימא וילד כדי שיהיה לנו בתור יוצרים מספר זוויות לשחרור המטענים שיש לנו.
בנוסף על כך, הבחירה בהלום קרב ממלחמת ששת הימים באה כדי לומר שבמלחמות אין באמת מנצחים, כי גם במלחמה שהסתיימה ב"ניצחון" תוך שישה ימים, איבדנו המון אנשים, שלא חזרו מהקרב או שחזרו חצי מתים. עבור האנשים האלו והמשפחות שלהם לא מדובר בניצחון אלא בשכול וכאב עמוק. וגם אם בוחנים את המלחמה בראי ההיסטוריה אז ה"ניצחון" במלחמת ששת הימים יצר מציאות פוליטית וגיאוגרפית שעד היום החברה הישראלית משלמת עליה בדם.
ארז מזרחי (37) וסהר שביט (37) הם יוצרים בוגרי מכללת ספיר לקולנוע וטלוויזיה. מזרחי ושביט כתבו וביימו יחדיו מספר סרטים קצרים, והם עובדים ויוצרים בתעשיית הטלוויזיה הישראלית משנת 2008. "הלומים" הוא סרטם הראשון באורך מלא. בימים אלו הם עובדים על הסרט הבא שלהם, "עלמא", העוסק בתרומת איברים ומתרחש בין ירושלים לרמאללה, אשר יופק על ידי נורמה הפקות.
תסריט, הפקה ובימוי ארז מזרחי וסהר שביט | צילום תומר מונטה | עריכה ארז מזרחי | ליהוק קרן אלרום | עיצוב אומנותי סתיו נוריאל ועדי בן בצלאל | עיצוב תלבושות ירון אריה | איפור ושיער סוזנה שנהב | תאורן ראשי אריק רפאל מזרחי | עוזרת במאי אמילי קוטלובסקי | מקליט ראשי גיא ברקאי | קולטוריסט עידו לחמן | עיצוב פסקול ומיקס יוסי אפלבאום | מוזיקה מקורית עמרי קליין | המשכיות מורן בן אריה | מפיקים בפועל מירי ברכה ודוד בן משה. 
ישראל | 2017 | 110 דקות | עברית
אתר הסרט: http://www.halumim.com

יום שלישי, 26 בדצמבר 2017

"איך לגדל ילדים מאושרים" ספר ראשון בסידרה מאת: ויטאלי בוצ'אצקי

כל הורה הכי רוצה שהילד שלו יהיה מאושר, ואנו משתדלים לעשות את הטוב ביותר בתהליך הגידול, אך לעיתים מחוסר ידע, קשיי היום יום, לחצים, ילדים נוספים במשפחה אנו מוצאים את עצמנו מבולבלים,כועסים,ושואלים את עצמנו שאלות רבות לגבי חינוך הילדים.
הספר המעצים והמלמד "איך לגדל ילדים מאושרים" שכתב ויטאלי בוצ'אצקי מנגיש לכל הורה באופן קל עצות וכלים מעשיים כיצד לממש את הייחודיות של ילדינו, איך להדריך אותם להגשמת יעדיהם וחלומותיהם, כיצד למוסס התנגדויות ולהניע את הילדים שלנו לפעולה, הספר הפך לרב מכר ומעל ל-12000 ספרים נמכרו, ועוד 10000 ספרים הודפסו לבקשת סטימצקי לאור הביקוש הגדול, ואכן זהו ספר חובה בכל בית שמגדלים בו ילדים.

הכל התחיל בכך שויטאלי בוצ'אצקי רצה להכין את עצמו כהורה לקראת לידת ילדיו, כאיש הייטק שעובד סביב השעון, התחיל לשאול את עצמו כיצד יוכל להיות האב הטוב ביותר לילדיו גם לשעה אחת ביום בגלל עומס עבודתו, כי הרי האיכות חשובה ולא הזמן, שעה איכותית אחת ביום יכולה לעשות את ההבדל יותר מהרבה שעות ריקות ללא תשומת לב והקניית כלים לחיים.
הוא החל ללמוד את התחום, קרא מאות ספרים ואלפי מחקרים, השתתף בקורסים וסדנאות ושמע עשרות הרצאות, בשלב מסויים החל לשתף את תובנותיו ואת התהליך שעבר בעמוד בפייסבוק בעל שם זהה לספר, להפתעתו הגדולה העמוד תפס תאוצה ותוך זמן קצר כבר היו לו עשרות אלפי עוקבים פעילים, הספר נכתב בעקבות מאות פניות שקיבל מחברי עמוד הפייסבוק שהקים, והמהנדס  מבת-ים  הפך ל"גורו" של מאות אלפים ברשת החברתית.
קיבלתי את הספר "איך לגדל ילדים מאושרים" לסקירה וממש התפעלתי, תמונות מקסימות עם כלים מוחשיים שכל הורה יכול לאמץ, בנוסף משפטי העצמה שהורים מעבירים לילדים שלהם ובכך הם תורמים לבטחון שלהם בעצמם ובסביבה, הילדים זוכרים כל מה שנאמר להם ולוקחים את זה לחיים הבוגרים לטוב ולרע, לכן ברגע שמודעים לדרך חיים של אושר והצלחה, והתמודדות חיובית עם קשיים הם מקבלים ארגז כלים מדהים לחיים והופכים להיות בעצמם הורים מאושרים, קראתי בשקיקה את העצות בספר ולמדתי רבות גם על עצמי, גם המבוגרים ימצאו כלים להצלחה לעצמם, ספר נהדר בעיקר בגלל שהוא לא מסבך את החיים ומלמד את ההורים בקלילות ובכלים פשוטים לעשייה, מחכה כבר לספרי ההמשך.


הספר "איך לגדל ילדים מאושרים",  קיבל מקום חמישי בין כל ספרי ההורות באמזון ,מעל מאה אלף עוקבים בעמוד הפייסבוק ,מעל חמישים אלף עוקבים בניוזלטר, מוצרים נוספים להעצמת הילדים (ביניהם יומן הצלחות, יומן רעיונות, יומן משימות ויומן חוויות) ניתן למצוא באתר הבית של ויטאלי בוצ'אצקי.
קישור לאתר: http://www.upkids.co.il/
הספר: "איך לגדל ילדים מאושרים, מאת:ויטאלי בוצ'אצקי.
הוצאה עצמית, ספר ראשון בסדרה.
גיל יעד: 0-18
151 עמודים, 100 ש"ח.

יום שני, 25 בדצמבר 2017

"האופה מברלין " סרטו של אופיר ראול גרייצר....

הוזמנתי להקרנה בסינמטק תל-אביב של הסרט המקסים "האופה מברלין",


תומאס, קונדיטור מוכשר מברלין, מנהל מערכת יחסים עם אורן, גבר ישראלי נשוי, כשאורן נהרג בתאונת דרכים, תומאס נוסע לישראל בניסיון להתחקות אחר חייו, אלמנתו ענת ובנו בירושלים. תומאס מתקבל לעבודה בבית הקפה של ענת מבלי לחשוף את עברו, בזכות המאפים המופלאים שלו המקום מתחיל לשגשג ותומאס מוצא עצמו מעורב בחייה של אלמנת אהובו הרבה יותר מכפי שציפה.
הסרט הישראלי "האופה מברלין" מראה את האהבה בין תומאס לאורן הישראלי שחי חיים כפולים ואחת לחודש מגיע לברלין להיות עם אהובו, אהבה עוצמתית שגורמת לתומאס להגיע לישראל לאחר מותו של אהובו כדי להכיר את משפחתו מקרוב,

ואז מתחיל סיפור מטלטל ועוצמתי שבו המציאות עולה על כל דמיון, סרט מרגש ומפתיע, סרט שגרם לי ללמוד עוד קצת על החיים, סרט מרגש מאוד שאני ממליצה לכל אדם לראות, אתם תהנו לראות מראות מירושלים ואיך אנשים שמגיעים מתרבות שונה מוצאים את המכנה המשותף ועוזרים אחד לשני.
היוצרים:
תסריט ובימוי: אופיר ראול גרייצר              Ofir Raul Graizer
צילום: עמרי אלוני                                   Omri Aloni
עריכה: מיכל אופנהיים                              Michal Oppenheim
מוזיקה מקורית: דומיניק שרפנטייה Dominique Charpentier
עיצוב הפקה: יעל ביב, דניאל קוסוב Yael Bibel, Daniel Kossow
ליהוק: עמי לבנה                                      Ami Livne
הפקה: איתי תמיר, מתיאס שווברוק            Itai Tamir, Mathias Schwerbrock
השחקנים:
תומאס: טים קלקהוף                                Tim Kalkhof
ענת: שרה אדלר                         Sarah Adler
מוטי: זוהר שטראוס                                 Zohar Shtrauss
אורן: רוי מילר                                        Roy Miller
חנה: סנדרה שדה                         Sandra Sade
איתי: תמיר בן יהודה                                Tamir Ben Yehuda
לצפייה בטריילר:
https://youtu.be/As77eWJSdhg
הסרט דובר עברית, אנגלית וגרמנית
תרגום לעברית ולאנגלית, 104 דקות.
החל מתאריך 28 בדצמבר בסינמטק ת"א ובכל רחבי הארץ בהפצת סרטי נחשון.
אודות הסרט:
"האופה מברלין" הופק על ידי איתי תמיר (לילה סרטים) ומתיאס שוורברוק (פילמבייס ברלין). בסרט משחקים שרה אדלר, זוהר שטראוס, רוי מילר, סנדרה שדה והילד תומר בן יהודה, לצד השחקן הגרמני העולה טים קלקהוף. הסרט הופק בתמיכת המיזם לקולנוע וטלוויזיה, ירושלים, וקרן רבינוביץ – פרוייקט קולנוע.
בשנה שעברה, בעודו בעריכה זכה הסרט במענק פוסט במעבדות CINELAB בבוקרסט במסגרת אירוע הפיטץ' פוינט בפסטיבל ירושלים.
מאז הקרנת הבכורה בקרלובי וארי נמכר הסרט נמכר להפצה בבתי הקולנוע בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, יפן, ארגנטינה, ספרד, פראגוואי, צ'ילה, הולנד, קוריאה, טייוואן, צ'כיה הונגריה ועוד.
בחו"ל מיוצג הסרט על ידי חברת המכירות Films Boutique.
הצהרת כוונות של הבמאי:
"האופה מברלין" נעשה מתוך מחויבות לדמויות שלו, מכיוון שאני נמצא בכל אחד ואחת מהן. המהלכים הנרטיבים, המציאות הירושלמית, הברלינאית, המינית והאישית, כולן תוצר של זיכרון אישי וחוויה אישית שלי בעולם, חוויה שהתעצבה והשתנתה במהלך 6.5 שנות עבודתי על הסרט. תשוקתי נעה על התפר בין ניגודים – גבר מול אישה, הומו מול סטרייט, דתי מול חילוני, ברלין מול ירושלים, מזרח תיכון מול אירופה. מתוך הניגודים האלה אני מחויב לייצר מלודרמה קולנועית בה אין תשובות לכל השאלות שהיא מעלה, כמו בחיים, ויש בה אהבה לאנשים ולקולנוע. זהו סיפור על ניסיון לצאת מההגדרות הלאומיות המיניות והדתיות. זה הסיפור שלי.
אודות הבמאי:
אופיר ראול גרייצר הוא במאי ישראלי, חי ויוצר על הקו של ירושלים-ברלין. בוגר בית הספר לקולנוע במכללת ספיר, סרטו הקצר "תפילה בינואר" הוקרן במעל 20 פסטיבלים בינלאומיים ונמכר להפצה ושידור במדינות דוברות גרמנית. סרט הגמר שלו "דור" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל קאטוביץ', פרס הצילום בפסטיבל קולנוע דרום, והשתתף בפסטיבלים רבים אחרים כולל קלרמונט פרנד, מקס אופולס, פרייבורג ועוד.
ב-2015 הוזמן להשתתף בפרוייקט צ'ילה פקטורי, במהלכו ביים סרט שהוקרן בשבוע הבמאים של פסטיבל קאן. "האופה מברלין" הוא סרטו הראשון באורך מלא. בימים אלה הוא מפתח מספר פרוייקטים עלילתיים חדשים ומסיים כתיבת ספר המכיל מתכונים וסיפורים.  גרייצר הנו שף וקונדיטור בעל ניסיון המעביר סדנאות בישול ואפייה.
הביקורות בעיתונות הישראלית:
"סרט מפעים ויפהפה, מאפה של מופת, מלא יופי, אור, אהבה, חמלה וטוב טעם. יצירת פאר מסופרת בעדינות ובתחכום, מבוימת ברגישות ומיומנות, מלוהקת ומשוחקת להפליא"  אורון שמיר, עכבר העיר.
"יצירה בוגרת, חכמה, יפה ומרגשת המצטרפת מיד לרשימת הסרטים הישראליים העכשווים הטובים ביותר ... כתוב ומבוים בכישרון מרשים ... סצנות יפהפיות, מורכבות אנושית ורגשית נדירה ... טים קלקהוף נפלא ... שרה אדלר מצויינת ... זכרו את השם אופיר ראול גרייצר. יוצר קולנוע מוכשר נוסף הצטרף לנוף הקולנועי המקומי." אורי קליין, הארץ
?"אופיר ראול גרייצר הוא הדבר האמיתי ... קולנוע במובן הכי יפה וטהור של המילה ... הבמאי מצא את המינונים הנכונים ולש אותם ביד אמן, בעדינות ובמסירות." - אבנר שביט, וואלה
?"יצירה גדולה, קולנוע ישראלי מרתק בניחוח אירופי מעודן, חזק רגיש ומרגש" נחום מוכיח, הבמה
"סרט מצוין, הסרט הישראלי הטוב ביותר של השנה. כל הכבוד ! אלברט גבאי, ערוץ 10
"מלאכת מחשבת קולנועית, יצירה עדינה ומהפנטת" רון פוגל, כאן + אתר סרט
"מלודרמה מרגשת ונוגעת." - אמיר קמינר, ידיעות אחרונות
קרדיט צילומים:סרטי נחשון
 

המותג הקולינארי מאסטר שף מציג: סדרת קטניות איכותיות מאיטליה...

בחורף הגשם והקור מזמנים רצון למרק חם, שמחמם את הגוף והנשמה, ומאוד בריא ומחזק לאכול קטניות במהלך השבוע, הקטניות יוצרות שובע לאורך זמן, ובמרקים וקדרות הן ממש מוסיפות גם מבחינת המרקם והטעם וגם מבחינת הערכים התזונתיים, הידעתם שבקטניות יש הרבה ברזל, ועוד רכיבים תזונתיים חשובים.
המותג הקולינארי  מאסטר שף מציג סדרת פרמיום של קטניות מאיטליה הכוללת 4 מוצרים:  עדשים ירוקות, שעועית אדומה (Borlotti), שעועית לבנה גדולה (Butter Beans) וגרגירי חומוס -  כל  מוצרי הקטניות של מאסטר שף מכילים רכיבים טבעיים בלבד וללא חומרים משמרים.
סדרת הקטניות של מאסטר שף מיובאת  מאיטליה והיא ייחודית וחדשנית למול ההיצע בשוק: מוצר שימורי עדשים ירוקות הינו היחיד מסוגו בישראל. כמו כן מוצרי השעועית הלבנה הגדולה והשעועית האדומה היחידות  בישראל ללא רוטב עגבניות. עד היום השעועית הגיעה תמיד בליווי רוטב עגבניות, אשר צמצם את מגוון האפשרויות לשימוש. השעועית של מאסטר שף מציעה ליהנות מטעמה של השעועית, מגדילה את אפשרויות השימוש במוצר ומתאימה להכנת ממרחים, כתוספת חמה לסלט, למוקפצים ועוד. בנוסף,  חומוס מאסטר שף מיוצר מזן חומוס גדול, מה שיוצר חווית טעם ייחודית.
קיבלתי להתנסות את סדרת הקטניות ואהבתי מאוד שנחסכת לי הרבה עבודה בהשריית הקטניות, פותחים קופסה ומשתמשים שזה ממש נוח ויעיל, ועדיין המוצר באיכות מעולה, לארוחת הצהריים הכנתי מרק ירקות עשיר הוספתי את חומוס מאסטר שף, חומוסים גדולים טעימים ומזינים, ויצא מרק עשיר וטעים.
הצורך בלהשרות קטניות יום לפני הבישול או אפילו מספר שעות לפני, כמו הצורך להפשיר ולשמור כמויות גדולות בפריזר, מונע מרבים להשתמש בקטניות בתבשילים הביתיים. הסדרה החדשה חוסכת לבשלן זמן יקר במטבח. אין צורך בהשריה מוקדמת או הכנות מראש ולכן זמן ההכנה של המרקים, החמין, הסלטים, החומוס ושאר מיני תבשילים מתקצר משמעותית והופך את הבישול לחוויה. כך אפשר למשל להוסיף עדשים לאורז ולהכין מג'דרה ברבע שעה, לחמם גרגירי חומוס ולהוסיף לסלט ירקות עם טחינה ולקבל סלט משודרג ועשיר, להוסיף שעועית משני הצבעים לתבשיל צ'ילי קון קורנה ולקבל מנה טעימה ומפנקת במיוחד ב20 דקות בלבד.
כשרות: פרווה, בד"צ אגודת ישראל.
מחיר מוערך לצרכן: 6.90 ₪ ליחידה (400 גרם)
ניתן להשיג בחנויות המובחרות וברשתות השיווק.
אודות "מאסטר שף": המותג הקולינארי "מאסטר שף" מציע מגוון מוצרים איכותיים ומוקפדים מרחבי תבל. מגוון המוצרים הרחב יחמיאו ויעוררו השראה אצל כל חובב בישול ויאפשרו טעמים וניחוחות מהעולם.  

חוויה עם מכחול בצהוב, אדום וכחול ספר ילדים בצירוף הצעות לפעילות, יישומים ומשחקים מאת סופי רחלנקו...

כשאמנית, סופרת ומורה שספגה אומנות ממשפחתה כותבת ומאיירת ספר, התוצאה מקסימה, תכירו את ספר הילדים "חוויה עם מכחול בצהוב,אדום וכחול" מאת סופי רחלנקו, מעבר לססגוניות ,הילדים נהנים משירים קצרים עם חרוזים, והצעות לפעילות,יישומים ומשחקים, בהחלט חוויה גם לילדים וגם להורים שמתנסים בפעילות ספרותית ואומנתית.

דפדפתי בספר הצבעוני "חוויה עם מכחול בצהוב,אדום וכחול", וזה עשה לי חשק לצבוע, לצייר, מעבר לקריאה של השירים עם החרוזים, האיורים שאיירה סופי רחלנקו ממש יפים, וכל איור מתאים לנושא של מה שמקריאים לילדים, כך שההמחשה מאוד מוחשית ויפה לעיניים, ועם אנרגיה כזו מה שנשאר זה רק לצייר,לצבוע, לדבר על הצבעים, על שילוב צבעים ופשוט להתנסות ולהנות מרגעים של היחד, רגעים מעשירים שנשארים כחוויה ולמידה.

סופי רחלנקו, המחברת והמאיירת, פותחת בפני האמנים הצעירים אשנב לאין-ספור אפשרויות הבעה בצבעים ובמילים.
לספר מצורף נספח ובו הצעות לפעילות, יישומים ומשחקים.
על סופי רחלנקו:
אמנית, סופרת ומורה, בת למשפחה של אמנים אמה ציירה ופיסלה וסבה צייר פורטרטים. היא עצמה התבלטה בציור כבר בילדותה והציגה במהלך השנים שש תערוכות יחיד בארץ ובצרפת. בעלת תואר ראשון בתולדות האמנות, תואר ראשון בתרבות צרפת ואמנות התיאטרון ותואר שני בספרות צרפתית. במשך 34 שנים עסקה בהוראת השפה הצרפתית ותולדות האמנות.
זכתה במילגה מטעם ממשלת צרפת ולמדה בפריז במשך שנה במרכז לחקר והוראה של השפה הצרפתית והפצתה בעולם.את תלאותיה של המשפחה בדרכה לישראל ואת השנים הראשונות בארץ, תיארה בספרה "התכתבות בכיוון אחד". כמו כן, הסיפור המשפחתי שלה שכולל 132 צילומים תועד במאגר המידע של בית התפוצות.
זהו ספרה הרביעי – השני בעברית, שני ספריה הראשונים יצאו לאור בצרפת.
ספר הילדים: חוויה עם מכחול בצהוב,אדום וכחול,  כתבה ואיירה: סופי רחלנקו.
הוצאת גוונים
43 עמודים, 68 ש"ח.

זמן קריאה - "עגונה" מאת: שולמית חרמש הוצאת "קוראים"...

את הספר "עגונה" שכתבה שולמית חרמש ממש אהבתי, כשהגיע אליי לסקירה וראיתי את העובי אמרתי לעצמי אם הספר לא יעניין אותי אין מצב שאקרא 688 עמודים, אך שהתחלתי לקרוא הסיפור היה כל כך מרתק ומסקרן כך שנשאבתי בקלות לתוך הספר וממש נהניתי מהקריאה, הכתיבה של שולמית חרמש קולחת וזורמת ומאוד מעניינת, הכי כיף שקר ויורד גשם להתכרבל במיטה ולקרוא ספר טוב שאין לך חשק להוריד מהיד, וכך היה לי עם "עגונה".


עגונה היא אישה שאין לה אפשרות להתגרש כי בעלה עזב אותה וברח ולא ניתן למצוא אותה, מצב בהחלט שאינו נעים ואפילו כואב, בספר עגונה מתמודד שלמה שגר עם משפחתו בבוכרה,עם החלטה שאינה פשוטה בגלל הרקע המשפחתי שלו, הוא נישא לבת דודו ואינו שלם עם הנישואים שנכפו עליו, וכשמגיעה ההזדמנות הראשונה הוא מחליט לברוח הרחק, ומקים משפחה חדשה עם זוהרה נערה מבית מרוקאי, שלמה קורא לעצמו אברם וחי חיים חדשים לחלוטין הרחק ממשפחתו, ושומר על הסוד שהוא גבר נשוי, מרעייתו התמימה ומשני ילדיו, סוד שרודף אחריו ומאיים על חייו.
בספר יש תאורים של החיים בבוכרה, וביפו של ראשית המאה ה-20 בשכונה מעורבת שבה חיים יחדיו, יהודים,ערבים,נוצרים וערבים מוסלמים, הרבה תהפוכות עוברים הגיבורים, אברם,זוהרה, זהו סיפורם של נשים וגברים הנאבקים בחירוף נפש על גורלם במציאות אכזרית, איש מהם אינו מעוניין לפגוע ברעהו אך כולם נפגעים.
שולמית חרמש מגוללת בעושר ובעומק סיפור רב תהפוכות וחובק עולם, עם דמויות מורכבות ומרתקות, שלא תוכלו להפסיק לקרוא, ותהיו חייבים לדעת מה קרה עם זוהרה לאחר שאברם נעלם מחייה באופן מפתיע, כיצה התמודדה עם רעב ומחסור של מלמחמת העולם הראשונה והגנה כלביאה על שילדיה, מה ההשלכות של הסוד הנוראי, ואיך התפתח הסיפור, יופי של ספר.
הספר: "עגונה",  מאת:שולמית חרמש.
הוצאת: "קוראים"
688 עמודים, 98 ש"ח.

יום שבת, 23 בדצמבר 2017

זמן קריאה- "נרקיסים בקיץ" מאת שולה ברנע...

הספר נרקיסים בקיץ שכתבה שולה ברנע, כתוב בצורה נפלאה, מקבץ סיפורים קצרים שמכל אחד מהם ניתן ללמוד הרבה, כמו השם של הספר נרקיסים בקיץ, כך הסיפורים כי הרי הנרקיסים פורחים בחורף ולא בקיץ, לכן מה שנראה ברור מהסיפורים ממבט ראשון, אינו ברור ממבט שני הסיפורים אינם תמימים כמו שהם נקראים בקריאה ראשונה, וזה הופך את הספר למושך והיה לי את הרצון לקרוא את הסיפורים שוב ולהבין אותם בפרשנות נוספת.

שולה ברנע כותבת על אהבות הפורחות ומרקיבות, על ילדים הגדלים ופורשים כנפיים ועל מבוגרים המחפשים את ייעודם, סיפורים שפוגשים אותנו בהחלט בחיים ,אך הנופים המוכרים מוצפים במהרה בזרם של פנטזיה פרועה ומסעירה, נער מאוהב הופך לכריש, וגבר חששן מתגלגל בחזיר, אלמנה מגדלת אפרוח פלאי שישיב אותה לגדולתה, ונערה הסובלת ממחלת עור משונה מוצאת אהבה בזכות חצאית קצרה.
שולה ברנע מפתיעה את הקורא בהתבוננות חדה ואירונית ומציגה את דעותיה באמצעות שפע של רסיסי דמיון ססגוניים. היא מוצאת דימוי מפתיע לקונפליקטים מכל סוג,ברנע מטיבה להציג את המגוחך ואת המופלא ואינה מחפשת נחמה, אלא מאזינה לצעקה הסמויה שאוזנה הרגישה קולטת ומגבירה אותה עבור הקורא, אהבתי מאוד את הסיפורים ואת התובנות שקיבלתי מקריאתם.
שולה ברנע , מנחת הורים, זוגיות, זוגיות, גיל שלישי וביבליותרפיה, שימשה מורה ויועצת חינוכית לילדים ולמבוגרים והייתה אחראית להקמת בתי ספר להורות ולמשפחה במחוז תל אביב במסגרת החינוך הבלתי פורמלי.
הוציאה את ספרי השירה: "מילה" הוצאה עצמית 2009, "קורים" הוצאה פיוטית 2011, "קרוב אל האמת" הוצאת פרדס 2014.
הספר: "נרקיסים בקיץ",  מאת:שולה ברנע
עורכת: הגר ינאי, הוצאת סטימצקי.
223 עמודים, 94 ש"ח.






יום חמישי, 21 בדצמבר 2017

זמן קריאה - "מסע- בני הדור השני והשלישי לשואה מדברים" מאת: שושנה צינגל הוצאת אסטרולוג....

מאז ומתמיד עניין אותי מאוד לקרוא כל ספר שקשור בשואה שעברה עלינו כעם היהודי, שואה שהשאירה את חותמה לנצח,הספר המרתק  מסע בני הדור השני והשלישי לשואה מדברים ,שכתבה שושנה צינגל  בת של ניצולי שואה, מתעד ראיונות עומק מרגשים עם בני הדור השני והשלישי לשואה,כל תיעוד מיוחד במינו, ומביא רגעים חשובים מהביוגרפיה של ניצולי השואה.

הייחודיות של הספר מסע שבזכותו מעבירים את הסיפורים כהמשכיות גם לנכדים, וכך נשמר תיעוד חשוב על מה שהם עברו, חשוב מאוד לשמור על המשכיות גם לדורות הבאים, כל זיכרון, כל סיפור, כל חוויה שמתעודת היא מאוד חשובה, שנכד או נכדה יושבים עם סבא או סבתא ושומעים את הסיפורים ממקור ראשון זה עושה את ההבדל, כי לעיתים נפתחים אליהם יותר מאשר אל הילדים וזה מאוד חשוב ומרגש,גם דרך הספר מסע קוראים על התהליך שעברו הנכדים בחיים בבית של דור שלישי לשואה.
באוקטובר 2015, 34 שנים לאחר שיצאה למסע התיעודי הראשון שלה, יחד עם עוד בני ניצולים, אל נבכי העבר המשפחתי שלהם ואל תוך עצמם, נטלה שושנה צינגל מכשיר הקלטה, בשנית, ויצאה למסע תיעודי מרתק של דור אחר – הנכדים והנכדות של ניצולי השואה.
מסע הוא יצירה דוקומנטרית מיוחדת במינה, המציגה לראשונה ראיונות עומק מרגשים ומרתקים עם הדור השלישי לשואהראיונות שהמחברת ערכה בשנתיים האחרונות. אליהם צורפו ראיונות עם בני הדור השני לשואה, שהמחברת ערכה בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת.
לא מדובר באוסף של עדויות או בספר זיכרונות, המרואיינים גם אינם מושא למחקר אקדמי, מסע הוא ספר של תיעוד יצירתי המעלה על הבמה דמויות שונות ומגוונות אשר נבחרו בקפידה על ידי המחברת, כמו צלמת המתעדת את המציאות מבעד לעדשת המצלמה, שושנה צינגל "צילמה", לדבריה, בעזרת מילים, את עולמם הפנימי של המרואיינים ומביאה לקהל הקוראים מציאות אמיתית שעברה דרך הפריזמה שלה.
מסע מביא בלשון דיבור חיה וידויים אישיים וקולות אותנטיים ומגוונים. המרואיינים באים מרקע חברתי, השכלה, גיל, מין, דת, עדה, ארצות מוצא, מצב משפחתי, מקצוע ומקום מגורים שונים, חלק מהראיונות נוגעים בתת-מודע ובחלומות, ויש בהם אפילו משהו מן האלמנט המיסטי.
מסע מציג פלורליזם של דעות ומגוון השפעות של השואה על בני הדור השני והשלישי, נמתחת בו ביקורת על תופעות שליליות בחברה הישראלית, כגון: זילות החיים, היעדר חמלה, אלימות ואטימות, וכן מובעים חשש מהדרדרות מוסרית וכמיהה לעולם מוסרי יותר.
מסע לא נכתב רק כדי לזכור, מטרתו לזכור כדי שנהפוך לבני אדם טובים יותר, לחברה טובה יותר, ושהעולם שאנו חיים בו יהיה טוב יותר, לזכור כדי להחזיר את החמלה והאנושיות החסרות כל כך אל חיינו.
בין המרואיינים בספר הדס קלדרון (שחקנית תיאטרון בית לסין, טלוויזיה וקולנוע) - נכדתו של המשורר אברהם סוצקובר, זוכה פרס ישראל ואחד מגדולי המשוררים והיוצרים ביידיש; המשוררים: רבקה מרים, עודד פלד וטניה הדר, עליהם נכתב בעיתון "הארץ" באותם ימים: "כמה מהראיונות מרתקים כפרקי-סיפורים בדיוניים, כגון וידוייהם של המשוררים רבקה מרים, עודד פלד וטניה הדר, המוצאים כולם כאחד את עקבות השואה בדחף ליצירתם ובנושאי כתיבתם."   אחד הראיונות שרגשו את שושנה במיוחד היה הראיון עם בנה, יובל, שסבתו נפתחה אליו יותר מאשר אליה, בתה.
שושנה צינגל היא בת של ניצולי שואה, עסקה בכתיבה עיתונאית, בתרגום ובהוראה. מוסמכת האוניברסיטה העברית במדעי הרוח. ספרה הראשון ״מסע אל תוך עצמנו; בני ניצולי השואה מדברים״ יצא לאור ב־1985 והיה הספר התיעודי הראשון על הדור השני לשואה שיצא לאור בישראל.
בין הספרים שתרגמה: ״יציאת מצרים כמהפכה״ מאת מיכאל וולצר, ״אמנות הסיפור במקרא״ מאת אורי אלטר, ״בעלנות או מימוש עצמי?״ מאת אריך פרום.

הספר: "מסע בני הדור השני והשלישי לשואה מדברים",  מאת: שושנה צינגל
הוצאת אסטרולוג
288 עמודים, 98 ש"ח.



יום שני, 18 בדצמבר 2017

התאטרון העברי מציג הצגה מרגשת במיוחד "אהבה וכאב" בהשראת ספרה של צרויה שלו "כאב"....

אתמול הוזמנתי להצגה מיוחדת ומרגשת שהשאירה לי הרבה תובנות "אהבה וכאב", ההצגה בהשראת ספרה של צרויה שלו "כאב", ומעבר לכך שדמעתי, חייכתי, והתמסרתי לעלילה, נשארו בי תובנות ולמידה גם לחיים, מי מאיתנו לא חווה כאב מאהבה, או שחלם על אהבה שיכלה להתממש אך משהו קרה בדרך.

המחזה מספר על איריס (פנינה ברט), מנהלת בית ספר מצליחה שקמה בוקר אחד וחווה כאב שלא מרפה ממנה,אחרי שמיקי (נבו קמחי) בן זוגה, לוחץ עליה לגשת למרפאת כאב, היא מגלה להפתעתה שמנהל המרפאה הוא לא אחר מאשר איתן (גדי צדקה), אהוב נעוריה שנטש אותה בצעירותה והותיר בליבה כאב עמוק, המפגש בין איריס ואהבת נעוריה, מסעיר את יחסיה עם בעלה, משפחתה וכל סביבתה, סיפור האהבה המורכב והשילוב בין המשחק המדויק והטקסט המרגש יצרו דרמה מטלטלת ומסעירה שלא משאירה את הקהל אדיש.
האם איריס תלך בעקבות אהבתה הישנה?מה יקרה למשפחתה בדרך? איך המערכת יחסים עם בעלה? , "אהבה וכאב" כבר לפי השם ניתן להבין מה קורה שאהבה וכאבים חיצוניים בגוף ובלב מתערבבים, ההצגה העבירה לי מסר לגבי התמודדות עם אירועים שקרו בעבר, ואיך זכרון צורב יכול לשבש חיים שלמים, לעיתים אנו תקועים בעבר וקשה לנו לשחרר אותו וזהו תהליך שאינו פשוט,אך ברגע שאנו מבינים את זה ומפנימים כאן מתחיל השינוי המבורך.
יופי של הצגה, נהניתי מכל רגע, ממליצה מאוד לראות אותה, בזכות הסיפור והשחקנים המופלאים והמרגשים.
שחקנים:
פנינה ברט, נבו קמחי, מירי אלוני, גדי צדקה, נטע בר רפאל, יורם יוספסברג, דורון גוברמן.
המחזה עובד ונכתב בהשראת ספרה של צרויה שלו, "כאב" שאף זיכה אותה השבוע בפרס ויצו האיטלקי לכתיבה בנושאים יהודיים. בנוסף, מכרה שלו את הזכויות לעיבוד הקולנועי של 'כאב' לחברת הפקה צרפתית מוכרת.
בישראל עולה המחזה לראשונה ומעמיד קאסט שחקנים מכובד שכולל את השחקנית הראשית פנינה ברט (כוכבת ההצגות 'שוקו וניל', 'קברט ז'בוטינסקי'), נבו קמחי (כוכב סדרות הטלוויזיה המצליחות 'עספור', 'חטופים', 'אליפים'), גדי צדקה ('יהודי טוב' והמחזאי-במאי של השלאגר 'שוקו וניל'), יורם יוספסברג, דורון גוברמן, נטע בר רפאל,  והפתעה מיוחדת, כשלראשונה הזמרת המוכרת מירי אלוני עולה על הבמה כשחקנית מן המניין בתפקיד מאתגר ובלתי נשכח בתיאטרון העברי.
"המחזה הזה, בדומה לשאר הצגות התיאטרון העברי, מהווה את תמצית ההוויה הישראלית של ימינו" מספר גדי צדקה, במאי ההצגה שיחד עם אשתו פנינה ברט ייסדו את התיאטרון העברי בשנת 2010. "המטרה הייתה להוביל ולקחת חלק בטיפוח התרבות העברית" אומרים שניהם בדיוק כמעט מושלם. כבר מתחילת דרכו קבע התיאטרון העברי תג איכות בבחירת החומרים ואופן הגשתם. "חשוב לנו לעסוק בנושאים הבוערים ביותר לכל אדם שחי במדינה שלנו ובעולם בכלל, כדי שלא משנה באיזה גיל אתה, אם אתה גבר או את אישה, מה השקפותייך הפוליטיות ומאיזה מוצא את – אנשים תמיד יוכלו להזדהות ולהתחבר לסיפור על הבמה" אומרים שניהם.
בהצגות התיאטרון העברי ניתן לצפות בכל רחבי הארץ, מקריית שמונה שבצפון ועד אילת. "הצגות התיאטרון העברי מופיעות בהצלחה רבה לאורך שנים בהיכלי התרבות והתיאטרון וגורפות שבחים רבים" מציינת שבי בלאושטיין, מנכ"לית התיאטרון ומוסיפה: "אנחנו תיאטרון ישראלי ששייך לכל חלק וחלק במדינת ישראל ונדאג להביא תיאטרון איכותי לכל מקום".
'אהבה וכאב' נרכשה כבר לעשרות היכלי תרבות בכל רחבי הארץ ואת תאריכי ההצגות ניתן למצוא באתר האינטרנט הרשמי של התיאטרון: http://www.teatron.org.il ולרכוש כרטיסים וכמובן בטלפון *5184.
קרדיט תמונות:התאטרון העברי.