יום רביעי, 18 בספטמבר 2024

חוויית אירוח חגיגית עם "פרימור" "פרימור" מגישה לרגל ראש השנה וחג תשרי מתכון חגיגי ויפיפה עם מיץ רימונים סחוט טבעי: בצלים ממולאים ברוטב מיץ רימונים

"פרימור", יצרנית המיצים הסחוטים הטבעיים המובילה בישראל, מגישה לרגל ראש השנה וחג תשרי, מתכון למנה חגיגית וטעימה, מרהיבה ביופייה, שתקשט את שולחן החג: בצלים ממולאים ברוטב מיץ רימונים. המתכון קל באופן יחסי להכנה, בשימוש מיץ רימונים סחוט טבעי של פרימור, מנה נפלאה לאירוח ולשילוב בארוחת החג כתוספת או כמנה עיקרית, להנאת כולם.

קרדיט צילום: הדס ניצן

חג שמח!

מצרכים (לתבנית בקוטר 30 ס"מ):

6 בצלים גדולים (סגולים ולבנים)

1 כוס אורז יסמין או בסמטי

250 גרם בשר בקר טחון

3 עגבניות קלופות חתוכות לקוביות

1 כף בהרט

100 גרם צנוברים

חופן פטרוזיליה קצוצה דק

1/2 כפית מלח

לרוטב:

1 כוס מיץ רימונים סחוט טבעי של פרימור

4 כפות סילאן

3 כפות שמן זית (לשימון התבנית)

כ-3 כוסות מים רותחים

קורט מלח

לקישוט: חופן גרגרי רימון טריים וחופן פטרוזיליה קצוצה

אופן ההכנה:

  1. קולפים את הבצלים ובעזרת סכין יוצרים בכל בצל חתך אחד לכל האורך עד האמצע, כך הם יתפרקו בקלות.
  2. מכניסים את הבצלים למיקרו כשהם מכוסים לחליטה במשך 10-8 דקות. מניחים בצד להתקרר.
  3. מכינים את המלית: בקערה מערבבים היטב את חומרי המילוי – האורז, הבשר הטחון, קוביות העגבניות, צנוברים, פטרוזיליה קצוצה, מלח ובהרט.
  4. מחממים תנור ל-200 מעלות ומשמנים את התבנית עם שמן זית.
  5. ממלאים את הבצלים: מפרקים את הבצל לגלדים וממלאים כל עלה של בצל בתערובת ומניחים בתבנית.
  6. בקערה נפרדת מערבבים את מרכיבי הרוטב – מיץ רימונים, סילאן, מלח ומים רותחים. שופכים מעל הבצלים עד שהנוזל מכסה את הבצלים במלואם.
  7. מכסים את הסיר היטב עם נייר אפייה ומעליו נייר כסף ומכניסים לתנור לכשעה וחצי. בודקים מידי פעם שיש מספיק נוזלים ומסיפים מעט מים רותחים אם צריך.
  8. לאחר כשעה וחצי מסירים את נייר האפייה ונייר הכסף ואופים למשך כ-20 דקות נוספות עד להשחמה.
  9. מניחים להתקרר ומגישים עם גרגרי רימון מעל ופטרוזיליה קצוצה.

 

זמן קריאה – "נשבר לי הלב, תעזרו לי", טיפול פסיכולוגי בילדים ונוער מאת נטע ענבר – סבן…

הספר "נשבר לי הלב, תעזרו לי", טיפול פסיכולוגי בילדים ונוער, מאת הפסיכולוגית קלינית, נטע ענבר – סבן, עוזר להורים להבין את ילדיהם, ולאחר שקראתי את הספר, הבנתי שזהו ספר מאוד חשוב להתמודדות והבנת הילדים והמתבגרים, הספר כתוב בצורה רהוטה וקולחת, וכל פרק מדגיש נושא אחר, כמו, מהי התפתחות? תבניות חשיבה מתגמשות, אני, הרשתות החברתיות ועולם הגיימינג, התהליך הטיפולי ותפקיד המטפל, ועוד פרקים רבים, כל פרק מלווה עם תוספת ודגשים להורים או להורים ומתבגרים, כך שישנם כלים מעשיים להתמודדות עם קושי, בהחלט ספר חובה בכל בית, וזכרו ידע זה כח, וידע והבנה זה כח כפול.

"לפניכם מדריך אמפתי וידידותי, רגיש וחכם, שיסייע להורים בייעודם החשוב מכול: לגדל את ילדיהם לעבר הגשמה ואושר ולהתמודד עם האתגרים העולים בדרך. בגובה העיניים ובשפה ברורה וקולחת עוסקת נטע בקשת רחבה של נושאים אודות בריאות הנפש והקשיים בדרך אליה, במטרה לאפשר הבנה של התנהגויות וסימפטומים העולים בחיי היום יום.
הספר מלמד על האופן שבו מומלץ לגשת לתופעות אצל ילדים.ות ונערים.ות כגון חרדה והימנעות, הפרעות התנהגות או התמכרות למסכים. הוא מהווה מדריך לרכישת שפה של אנשי מקצוע ויעזור להבין מתי יש צורך בפנייה לאבחון ומה אפשר לצפות מטיפול. לספר, שהתחיל להיכתב לפני ה 7- באוקטובר 2023, נוספו חומרים רלוונטיים לתקופה המאתגרת ביותר שידענו בבריאות הנפש".

ד"ר מרים פסקין, מומחית לפסיכיאטריה כללית ולפסיכיאטריה של הילד והמתבגר ומנהלת חטיבת ילדים ונוער במרכז לבריאות הנפש "גהה" המסונף לאוניברסיטת תל אביב.

בספר מובאות סוגיות תיאורטיות ומעשיות הנוגעות לתהליכי התפתחות נפשית אצל ילדים ומתבגרים ומוצגות המצוקות העיקריות שמהן הם עלולים ועלולות לסבול, הסיבות למצוקה, דרכי ההתמודדות ותהליכי הטיפול. בחלק מהפרקים פונה המחברת לילדים ולמתבגרים כדי להסביר להם בשפתם את הנושא. את החלקים האלה על ההורים לקרוא עם הילד.ה והמתבגר.ת. בכול מקרה, שבו יש חשש כלשהו למצוקה נפשית, יש לשקול פנייה לאשת או לאיש מקצוע שיאבחנו את המצב.

נטע ענבר-סבן היא פסיכולוגית קלינית מדריכה, בעלת שנים רבות של ניסיון באבחון וטיפול בילדים, במבוגרים, בהורים ובמשפחות. שני ספריה הקודמים הם: "פסיפס אנושי: מבט פסיכולוגי על הגוונים המרכיבים את עוצמתו של עם ישראל" (הוצאת צמרת) ו"מחול התודעה והנפש: מבט פסיכולוגי על תהליכי התפתחות אישית וחברתית" (גלילי הוצאה לאור).

הספר: "נשבר לי הלב, תעזרו לי"

מאת: נטע ענבר – סבן

גלילי הוצאה לאור

502 עמודים, 97 ש"ח

שנה טובה ובריאה! "תבואות" השיקה סדרת קמחי דגנים וקטניות ללא גלוטן, 100% רכיבים טבעיים, ממפעל בעל תקן GMP בסדרה 7 קמחים: חומוס, עדשים כתומות, כוסמת ירוקה, טף, תירס, אורז מלא ואורז לבן

חברת "תבואות" השיקה סדרת קמחי דגנים וקטניות ללא גלוטן, 100% רכיבים טבעיים, ממפעל בעל תקןGMP . הסדרה כוללת 7 קמחים שכל אחד מהם הוא 100% מהמוצר, ללא תוספות ותערובות. בסדרה: קמח חומוס, קמח עדשים כתומות, קמח כוסמת ירוקה לא קלויה, קמח טף, קמח תירס, קמח אורז מלא וקמח אורז לבן. תבואות (משנת 2007) מתמחה במזון טבעי ואורגני.

קרדיט צילום: אייל גרניט

הקמחים בסדרה מאפשרים לכל מי שנמנע מגלוטן ובהם חולי צליאק ורגישים לגלוטן, שוחרי בריאות, צמחונים, טבעונים ופודיז המעוניינים לגוון את מזונם – לצרוך בבטחה קמחים שהם בוודאות ללא גלוטן. דרך מצויינת להכין מטעמים לארוחות חגי תשרי וכמובן גם בכל ימות השנה.

סדרת הקמחים החדשים של חברת תבואות, פשוט וואו מבחינתי, יש בהם כל כך הרבה יתרונות תזונתיים, ומגוון אפשרויות להכנה ביתית קלה וטעימה, בשנה האחרונה אני שומרת על תזונה מאוזנת ומשתדלת לאכול יותר בריא ומאוזן, והגיוון הרב בקמחים הללו, פשוט נהדר ותורם רבות. הכנתי עם קמח העדשים הכתומות של חברת תבואות,

קרקרים מעדשים כתומות, יצא ממש טעים,הוספתי ליד גבינת לבנה עם שמן זית וזעתר,ויצא מושלם הכנה מאוד פשוטה וקלה, אני מצרפת את המתכון להנאתכם.

רכיבי המתכון – כוס וחצי עדשים כתומות, כפית מלח שטוחה, כפית אבקת שום, כפית פפריקה מתוקה, כף זרעי ציה, כף גרעיני חמניה, כף שומשום, כף שומשום שחור, רבע כוס שמן זית, חצי כפית אבקת אפייה, חצי כוס מים, מחממים תנור לחום 180 מעלות על מצב טורבו, מערבבים בקערה את  קמח עדשים, מלח, אבקת שום ,פפריקהואבקת אפייה, מוסיפים שמן זית ורבע כוס מים, ומערבבים היטב, ומוסיפים בהדרגה את המים שנשארו, מוסיפים זרעי ציה, גרעיני חמיה, ושומשום, ומאחדים לכדור, שמים נייר אפייה משומן ועליו את מה שהכנו, ומעל נייר אפייה נוסף, ומרדדים עם מערוך לעובי אחיד ודק, מסירים את הנייר אפייה מעל, חותכים לקוביות, ומכניסים לאפייה של 20 דקות עד להשחמה, ונהנים.

הקמחים מתאימים להכנת מגוון מאכלים מכל העולם, בהם פשטידות, פנקייק, לביבות, עוגיות, קרקרים, בלילות, לחוח, טורטיות, פיצות, עוגות, לחמים, פיתות ועוד. מה תכינו? ועם איזה קמח?

בסדרה:

קמח חומוס, מזוהה עם המטבח הפרסי, ההודי, המזרח תיכוני, האיטלקי ומדינות בדרום אמריקה

קמח עדשים כתומות, מזוהה עם המטבח ההודי והמזרח תיכוני

קמח כוסמת ירוקה לא קלויה, מזוהה עם המטבח המזרח אירופאי

קמח טף, מזוהה עם המטבח האתיופי

קמח תירס, מזוהה עם המטבח הרומני והצפון אמריקאי

קמח אורז מלא, מזוהה עם המטבח האסיאתי וההודי

קמח אורז לבן, מזוהה עם המטבח האסיאתי

משקל אריזה: 400 גרם.

כשר פרווה בהשגחת הרבנות שדות נגב ובהשגחת הבד"ץ העדה החרדית.

מחיר: 12:90 – 14.90 ש"ח.

להשיג ברשתות השיווק, בבתי טבע ובחנויות פרטיות.

יום שני, 16 בספטמבר 2024

זמן קריאה לילדים – "דברים שכדאי לעשות ולדעת לפני שנכנסים לבית הספר" מאת מגדה גרגיולקובה

ספר הילדים "דברים שכדאי לעשות ולדעת לפני שנכנסים לבית הספר", מאת מגדה גרגיולקובה, עם האיורים היפים של יב הידמקה, ספר מאוד חמוד עם 35 מיומנויות חשובות מאוד, לילדים בגילאים הצעירים ובמיוחד לילדים בגן חובה לפני העלייה לכיתה א', בכל דף מופיעה מיומנות עם איור מתאים, בהחלט ספר ילדים נהדר גם כמתנה לגיל הרך, עם אפשרות של שיח ולימוד הילדים בפיתוח מיומניות לחיים.

כְּנִיסָה לְבֵית הַסֵּפֶר הִיא צַעַד חָשׁוּב בַּחַיִּים, וּכְדַאי לְהַגִּיעַ אֵלָיו מוּכָנִים וּבְשֵׁלִים. זוֹ מַטְּרָתוֹ שֶׁל סֵפֶר זֶה, שֶׁאֵינוֹ דּוֹמֶה לִסְפָרִים רַבִּים הַמִּתְרַכְּזִים בְּהֶבֵּטִים סְפֵּצִיפִיִּים שֶׁל לִמּוּד אוֹתִיּוֹת אוֹ בַּחֲשָׁשׁ מֵהַמָּקוֹם הֶחָדָשׁ וְהַלֹּא מוּכָּר. הַסֵּפֶר מִתְמַקֵּד בַּמּוּדָעוּת לְשִׁכְלוּל מְיוּמָּנוּיוֹת פִיזִיּוֹת, קוֹגְנִיטִיבִיּוֹת וְרִגְשִׁיּוֹת, שֶׁיִּתְרְמוּ לָעַצְמָאוּת וְלִתְחוּשַׁת הַבִּטָּחוֹן הָעַצְמִי שֶׁל הַיֶּלֶד. יֵשׁ יְלָדִים הַשּׁוֹלְטִים בְּחֵלֶק מִמְּיוּמָּנוּיוֹת אֵלֶּה, לַאֲחֵרִים יוֹעִילוּ פִּתּוּחַ וְחִזּוּק. עַל חֵלֶק מִן הַמְּיוּמָּנוּיוֹת לֹא חֲשַׁבְתֶּם כְּלָל שֶׁהֵן עֲשׂוּיוֹת לְסַיֵּעַ.

הִתְיַחֲסוּ לָרְשִׁימָה שֶׁבַּסֵּפֶר כְּאֶל הַצָּעָה וּכְסוּג שֶׁל מִשְׂחָק. בְּסוֹפוֹ שֶׁל דָּבָר, תִּוָּכְחוּ לָדַעַת שֶׁהִיא אָכֵן עוֹזֶרֶת, וּבְוַדַּאי תִּמְצְאוּ בָּהּ גַּם הֲנָאָה וְשַׁעֲשׁוּעַ. קִרְאוּ עִם הַיְּלָדִים אֶת הַטֶּקְסְטִים הַקְּצָרִים וְהַמְּחוֹרָזִים, הִתְבּוֹנְנוּ בָּאִיּוּרִים הַיָּפִים, הַמַּמְחִישִׁים, הַמַּרְחִיבִים וְהַמְּפָרְשִׁים, שׂוֹחֲחוּ, הוֹסִיפוּ וְשַׁנּוּ בְּהֶתְאֵם לַיֶּלֶד, בְּנַחַת, בְּרוֹגַע, בְּלִי לַחַץ. תּוֹךְ כְּדֵי כָּךְ שִׂימוּ לֵב גַּם לַהַעֲשָׁרָה הַלְּשׁוֹנִית, בְּמִלִּים כְּמוֹ דְּיוֹקָן עַצְמִי, לְדַוֵּשׁ, לִרְכּוֹס וָעוֹד.

הַסֵּפֶר הַזֶּה עָשׂוּי לִהְיוֹת לָכֶם לְעֵזֶר גַּם בְּגִיל מְבוּגָּר יוֹתֵר, שֶׁכֵּן חֵלֶק מִן הַמְּיוּמָּנוּיוֹת שֶׁבּוֹ יָפוֹת לְאוֹרֶךְ הַשָּׁנִים, לְמָשָׁל סַבְלָנוּת, הַיְּכוֹלֶת לְהִתְנַצֵּל, לִסְלוֹחַ, לַעֲשׂוֹת מַעֲשֶׂה טוֹב, לַעֲזוֹר וּלְהֵעָזֵר. בְּסִיטוּאַצְיוֹת שׁוֹנוֹת אֶפְשָׁר לִפְתּוֹחַ אֶת הַסֵּפֶר בַּקֶּטַע הַמַּתְאִים וּלְשׂוֹחֵחַ עַל הַדְּבָרִים. שִׂיחָה דֶּרֶךְ טֵקְסְט וְאִיּוּר נְעִימָה וְאֵפֶקְטִיבִית יוֹתֵר מִדִּיּוּן יָשִׁיר.

ספר הילדים :"דברים שכדאי לעשות ולדעת לפני שנכנסים לבית הספר"

מאת: מגדה גרגיולקובה

איורים: יב הידמקה

מטר הוצאה לאור

78 ש"ח, 38 עמודים

גילאי 3 – 5

יום שלישי, 10 בספטמבר 2024

יקב טפרברג – יינות ראש השנה 2024

חגי תשרי מתקרבים ואיתם גם רעיונות לארוחת החג ומתנות לרגל החגים,אחד מהדברים החשובים על שולחן החג, הינו היין, משמח לבב אנוש , את יינות יקב טפרברג המעולים אני מכירה ואוהבת מאוד לשתות במהלך כל השנה ובחגים בפרט, לקראת ראש השנה יקב טפרברג מציג יינות בציר משובחים,

מדובר ביינות מיוחדים טעימים וארומטים, ועכשיו לקראת חג ראש השנה, תחילת השנה העברית, אני מציגה לפניכם את הנבחרת המשובחת של היינות המיוחדים של יקב טפרברג, ואני מאחלת לכולם שנה טובה, מבורכת, שהחטופים ישוחררו במהרה וירימו עם כולנו כוס לחיים ובשורות טובות לכל עם ישראל אמן.

מרלו אסנס 2018

שם היין : מרלו אסנס

שנת בציר : 2018

הרכב זני : 100% ענבי מרלו

מקור הענבים :

ענבי המרלו נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה שונה לחלוטין

הכרם הראשון והעיקרי נמצא בעמק האלה ליד הישוב גבעת ישעיהו בעוד הכרם השני נמצא ברום הרי אפרים.

הכרם של גבעת ישעיהו  נמצא בעמק בין שני ערוצים המנקזים אוויר קר מהרי ירושלים, בקרקע שולית עם אבנית גבוהה.

מנגד הכרם של הרי אפרים מתאפיין בגובה מעל 650 מטר מעל פני הים , בתנאי אקלים הרריים  ובעוצמת צימוח מתונה

שני כרמים אלה מאופיינים בהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת  לטמפרטורת לילה קרירה התורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות .

הבציר : מכני בשעות הלילה המאוחרות

נתוני בציר ממוצעים :

בריקס   26.3

חומציות [ג/ל]      5.4

pH        3.75

תהליך ייצור היין :

ענבי המרלו הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות כשהחלקה של עמק האלה הקדימה את זו של הרי אפרים בכ-3 ימים. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי המרלו למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית . עם סיום ה- cold soaking  העלנו את הטמפרטורה, הוספו השמרים והחלה התסיסה האלכוהולית של ענבי המרלו בטמפרטורה של 25 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך כ-יום אחד . עם סיום ההשריה -extended maceration , סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד.

לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את  תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה  למשך 18 חודשים . לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי.

לאחר בקבוקו,  היין אף המשיך להתבגר בבקבוק למשך כ-8 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין : היין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק , באף עולות ארומות מורכבות ועשירות של פירות אדומים בשלים , דובדבן  ,נגיעות טבק ומחטי אורנים

בפה , היין חלק ,בעל גוף מלא ,טנינים בשלים , איזון וסיומת ארוכה וטובה.

מאפייני היין: היין בעל איזון בטעמי הפרי והעץ. יין מורכב, בעל ארומת

אנליזת היין :

סוכר [ג/ל]          יבש

כהל [ב-% ]        14.7

חומציות [ג/ל]      6.3

pH        3.69

לשתייה החל מ : הוצאתו לשוק וימשיך להתפתח  יפה מאוד במהלך השנים הקרובות

הצעת הגשה : בטמפרטורה של 18 מעלות עם ברווז צלוי ברוטב עשיר או גבינות מלאות וחריפות.

קברנה סוביניון אסנס 2018 

 

הרכב זני : 100% ענבי קברנה סוביניון

מקור הענבים :ענבי הקברנה סוביניון נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה ובאקלים הררי.   הכרם הראשון והעיקרי נמצא בגליל העליון בעמק קדש והכרם השני נמצא

ברום הרי אפרים. כרמים אלו מתאפיינים בטופוגרפיה שונה.

הכרם בעמק קדש נטוע בגובה של 450 מטר מעל גובה פני הים . הכרם נטוע על גבי כנה מתונה . הכרם נהנה ממיקרו אקלים ייחודי ואופטימאלי לענבי קברנה סוביניון. הכרם בהרי אפרים נטוע בגובה מעל 650 מטר מעל פני הים , בתנאי אקלים הרריים , בעוצמת צימוח מתונה ובהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת  לטמפרטורת לילה קרירה הגורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות .

הבציר : מכני בשעות הלילה המאוחרות

נתוני בציר ממוצעים :

בריקס   26.1

חומצה [ג/ל]        5.4

pH        3.65

תהליך ייצור היין : ענבי הקברנה סוביניון נבצרו מכל כרם בנפרד בזמן ההבשלה האופטימאלית של הענבים ובשעות הבוקר המוקדמות הגיעו הענבים ליקב.

לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הקברנה סוביניון למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית . עם סיום ה- cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית של ענבי הקברנה בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שישה ימים . עם סיום ההשריה -extended maceration , סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין.

לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים. תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד.

לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי.

לאחר סיום התבגרות היין בחביות , היין בוקבק ואף המשיך להתבגר למשך 6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין : צבע היין אדום עד שחור, באף עולות ארומות עשירות של פירות יער שחורים ,נגיעות של קקאו, קפה, ומעט אדמה עם עץ אלון אלגנטי.

בפה היין מאוזן ,עגול עשיר מאוד ובעל מבנה מלא ועוצמתי ,הטאנינים רכים ומוצקים והסיומת ארוכה וחלקה…ץחות היין בעל איזון בטעמי הפרי והעץ. יין מורכב, בעל ארומת

אנליזת היין :

סוכר      יבש

כהל  [ב-%]        14.3

pH        3.65

חומציות [ג/ל]      5.5

לשתייה החל מ : הוצאתו לשוק אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו

הצעת הגשה : בטמפרטורה של 18 מעלות עם מאכלי בשר עשירים או תבשילי קדרה מבושלים על אש קטנה.

וויז'ן רוזה חצי יבש 2023

שנת הסדרה: VISION

שנת בציר: 2023

הרכב זני: גוורצטרמינר  ומעט מלבק

מקור הענבים: מצפה רמון

בציר: מכני בשעות הלילה

נתוני בציר ממוצעים

בריקס: 20.7      חומצה [ג/ל]: 5.7 pH: 3.24

בציר הענבים לכל זן נעשה באופן מכאני בשעות הלילה כדי לא לחשוף את הענבים הנבצרים לטמפרטורות גבוהות.

ענבי הגוורצטרמינר והמלבק הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר בציר מכני באותו ליל בציר. עם הגעת ענבי שני הזנים ליקב בוצעה הפרדה בין הענבים לבין השיזרות והענבים נכנסו לריסוק עדין.

הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות , בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן , על מנת למנוע לחלוטין חימצון של טעמים וארומות המצויים בענבים .

ענבי שני הזנים שהו יחדיו בפרס הפנאומטי האינרטי זמן קצר על מנת למצות ארומה וצבע עדין מהזגים.

עם סיום ההשריה הענבים נסחטו בלחץ נמוך ביותר ,בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר בגוון אדמדם קל.

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרוייה הרחפה – FLOTATION . בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן והמאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה.

התסיסה האלכוהולית ערכה כ-18 ימים בטמפרטורה של 13 מעלות. תסיסה בטמפרטורה זו נבחרה בכדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים.

לאחר שהיין הגיע לאיזון האופטימאלי עצרנו את תהליך התסיסה על ידי קירור היין ל-0 מעלות והחזקתו בטמפרטורה נמוכה זו. לאחר תמותת ושקיעת השמרים על קרקעית המיכל היין עבר מספר שפיות וסינון.

היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין: היין בעל גוון וורדרד מושך. ארומות אופייניות של הגוורצטרמינר עם דגש על טרופיות. סיומת מרעננת מלווה בחמיצות מהנה.

אנליזת היין:

סוכר: 12גרם לליטר         כהל  [ב-%]:11.5            pH: 3.42           חומציות [ג/ל]: 6.1

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

אודות יקב טפרברג:

יקב טפרברג הוקם בשנת 1870 על ידי אברהם טפרברג, בירושלים העתיקה והיה ליקב המשפחתי הראשון שהוקם בארץ ישראל בעת החדשה. מאז ועד היום, נמצא היקב בבעלות משפחת טפרברג. בשנים האחרונות נמצא היקב בעיצומה של מהפכת איכות אשר כוללת הקמת יקב מהחדישים והמודרניים בארץ , השקעות בנטיעת כרמים באזורי איכות , בטכנולוגיות ייצור יין איכותי בהשבחת ההון האנושי ושידרוג מערכות ההפצה והמידע. היקב ממוקם על שטח של 20 דונם בלב כרמי ענבים למרגלות הרי יהודה המהווה ציר תיירות היין החשוב ביותר בישראל, אזור בו מתקיים שילוב של היסטוריה רבת שנים ואזורי גידול כרמים המיועדים לייצור יינות איכות המופקים מחלקות בודדות, המובחרות ביותר באזור. מדי שנה משווקת החברה למעלה מחמישה מיליון בקבוקי יין לישראל ולמדינות רבות ברחבי העולם.

 

 

 

 

 

יום שני, 9 בספטמבר 2024

זמן קריאה – "שפה היברידית" מאת דניאל אשל….

ספרה החדש  של דניאל אשל, "שפה היברידית", מאגד קובץ סיפורים מפתיע של דניאל אשל, סופרת ישראלית צעירה מוכשרת בהחלט, תגלית מרתקת, בספר שתי נובלות ועשרים סיפורים קצרים בנגיעות ובניחוחות אקזוטיים המושפעים ממקומות שנדדה בהם. עם זאת, זהו ספר ישראלי מאוד המביא לקורא את הווי דור ה־Y בישראל מבעד לסיפורים, אני אוהבת שכל סיפור נקרא בפני עצמו, הסיפורים מאוד תואמים את הדור הנוכחי של הצעירים,ואפשר ללמוד על הלך הרוח והחשיבה של הדור הזה, בהחלט מרתק ומעניין.

אלו הם סיפורים תוססים וצעירים המשקפים את הלוך הרוח הישראלי בעידן מורכב זה. מנעד הנושאים שדניאל נוגעת בהם בסיפוריה הוא רב. היא מרתקת את הקוראים באופן שהיא מתארת את הדור הזה. דור המתלבט ומתקשה להיפרד מנעוריו. לכאן נכנסות גם אפיזודות של צעירות וצעירים בעת שירותם בצבא ובצורך עז לברוח מתחושת סיר הלחץ שהם נתונים בו, ביציאה למסעות אל מעבר לים. לצד קלילות יתר רווית אלכוהול ונטולת אחריות יש גם כובד ראש של דור מפותח ואינטליגנטי. בין סיפוריה מפגישה אותנו המספרת עם דמויות וטיפוסים יוצאי דופן. רוקח שיקויי אהבה, ממציאת סטארט־אפים ישראלית בניו יורק, מסע דמיוני בבהאמאס ועוד ואז היא מדלגת מעל קו התפר ונוחתת על 'גג העולם' בבסיס נידח בצפון, שם היא לומדת להכיר את צפונות גופה ומובילה את הקורא אל דמותה האלמותית של יוליה הטראגית ורוקמת סביבה סיפור אהבה (השד של יוליה). אלה ועוד סיפורים רבים משתקפים בספרה של דניאל מבעד לדמויות פרי יציר דמיונה. סיפורים משעשעים, מרתקים, מורכבים ולעיתים גם מזילים דמעה. ועם זאת, היא אינה מהססת לנוע באופן חד ופראי בין הז'אנרים, מן הפיקשן אל הנון־פיקשן, ובאמצעות עלילות דמיוניות היא יוצרת עולמות מקבילים, בהם ניכרת השפעתו של הסופר הרוקי מורקמי על כתיבתה, השפעה מבורכת ומפרה לסופרת צעירה שזהו לה ספרה הראשון, ספר בשל ומבטיח.
ציפי שחרור, עורכת, משוררת וסופרת

דניאל אשל מתגוררת ברמת השרון, בוגרת תואר שני בסוציולוגיה של החינוך ומזה מספר שנים לומדת בסדנאות הכתיבה של ציפי שחרור. "שפה הברידית" הוא ספרה הראשון.
לרכישה לחצו כאן

הספר: "שפה היברידית"

מאת: דניאל אשל

הוצאת לאור – בית עקד ספרים

281 עמודים, 89 ש"ח

יום חמישי, 5 בספטמבר 2024

לאפות חוויות: ערכת אפייה מיוחדת לילדים מבית סולתם

מותג כלי הבישול והאפייה סולתם מגדל את הדור הבא של הקונדיטורים ומציע ערכת אפייה ייחודית וחדשה המיועדת לילדים. הערכה בת ה-12 חלקים מכילה אביזרי אפייה איכותיים וצבעוניים בגודל מיוחד, המאפשרים להם לבטא את היצירתיות באמצעות פעילות מהנה במטבח ולהכין מאפים וקינוחים טעימים פרי יצירתם!

קרדיט צילום: גיל אבירם

מארז האפייה לילדים המשתייך לסדרת BAKE- IT UP של המותג כולל מגוון אביזרים חיוניים לכל אופה, אך בגרסא מוקטנת ובגודל מיוחד המתאים לידיהן הקטנות. האביזרים מאפשרים לאופים הצעירים לעבוד במטבח לבדם תוך הנחייתם של ההורים וליצור יחדיו מאפים וקינוחים טעימים וחוויות מתוקות. הערכה המשודרגת כוללת מערוך, מטרפה, לקקן, מברשת, 6 מנג'טים ושני סוגים של חותכי עוגיות בצורת פרח ולב. האביזרים עשויים עץ, סיליקון ומתכת קלים לניקוי בשטיפה ידנית. הערכה מתאימה כמתנה נפלאה לחגים וזמינה בצבעי כחול או ורוד. המחיר: 114.5 שקלים במקום 229 שקלים.

סולתם- להשיג בסניפי הרשת בפריסה ארצית ובאתר www.Soltam.co.il

 

זמן קריאה לילדים – תיבת המשאלות מאת רחל שדה….

חדש על מדף ספרי הילדים של הנכד שלי, תיבת המשאלות מאת הסופרת רחל שדה מלווה באיורים מיוחדים של חן אופיר, סיפור על אלון ותיבת המשאלות שלו,  תיבה שקיבל מסבתא, דרך הסיפור מתאפשר לפתח שיח על דמיון ומציאות, אשר נותנים ביטוי למשאלות ילדים, שמימושן הבלתי אפשרי קורם לרגעים ספורים עור וגידים.

הספר תורם לחוויה הרגשית של הילד, ספר קסום לילדים בגיל הרך, עם הרבה אהבה ושמחה אמיתית מהלב, הטקסט מנוקד והוא מתאים לילדים בראשית קריאה.

רחל שדה, חברת קיבוץ שדה נחמיה שבגליל העליון, הוציאה לאור כבר חמישה ספרי שירה קודמים וארבעה ספרי ילדים.
הספר: תיבת המשאלות

מאת: רחל שדה

איורים: חן אופיר

39 עמודים

הוצאה לאור: עצמית

שנת הוצאה לאור: 2024

זמן קריאה – אהבה מחרוז ראשון מאת בני דון – יחייא

בימים אלו משיק המומחה לדיני משפחה וירושה עו"ד בני דון-יחייא את ספרו ה-15: "אהבה מחרוז ראשון". ייחודו של הספר: לראשונה ב ח ר ו ז י ם ריכוז מבחר אמירות ותובנות שרובן פרי עטו המקיפות את כל היבטי הזוגיות, הנישואין והמשפחה והמתובלות בהומור.

אסקפיזם נפלא ובעל ערך רב בייחוד בתקופה זו, הספר אהבה מחרוז ראשון, בעל ערך משמעותי לזוגיות, והבנת הזוגיות, זוגיות היא הכי מורכבת ומלווה עם הרבה הרבה קונפליקטים, גם כאשר אנו נמצאים בזוגיות ובמיוחד בעת פרידה, דרך הספר מביטים לזוגיות בהומור וחוכמה ופשוט מקבלים תובנות ,הבנות והארות, אהבתי את הכתיבה והחרוזים, את התמונות המלוות כל עמוד, ספר חובה לכל זוג, וגם נהדר כמתנה, בהחלט עו"ד והסופר ,בני דון יחייא, מוכשר בכתיבה ובהעצמה, ומתוך הנסיון שלו כעורך דין לדיני משפחה וירושה יש ללמוד ממנו רבות.

הספר מעניק לקוראיו נקודת הסתכלות אחרת, קלילה ובגובה העיניים על הייחודיות ביחסי המינים ומזרקר באופן הומוריסטי ומציאותי את הנושאים שמעסיקים את כולנו: אהבה, נישואין, משפחה, הומור, ילדים, טיפים לזוגיות, מריבות, שלום בית ועוד.

40 המדורים השימושיים מלווים במבחר תמונות מרהיבות.

דון-יחייא סבור כי אחת הדרכים לזוגיות טובה יותר ולניהול מו"מ לגירושין ברוח טובה היא ההומור וכי עורכי דין למשפחה הם כמו "כבאים" שעליהם להנמיך את הלהבות.  תפקידם להביא זוגות מסוכסכים להסכמים בדרכי מו"מ ובשלום ככל שניתן – אם לשיקום הנישואין ואם לגירושין בהסכמה.

"זהו ספר שנוגע בכולם כי הנכס הכי יקר זו המשפחה. מוסד הנישואין נמצא במשבר מתמשך. שיעור הגירושין גדל ולמרבה הצער – יגדל. הסכסוכים המשפטיים במאבקי גירושין רק מחריפים והנפגעים העיקריים ממשיכים להיות הילדים. חרוזי הספר משקפים את עמדתי".

עו"ד בני דון-יחייא הוא מומחה לדיני דיני משפחה וירושה, מבכירי עורכי הדין  בארץ. הוא מרצה ומעביר סדנאות על דיני משפחה, מעלה מופע הומוריסטי על זוגיות "טובים השניים" ומופע על הומור יהודי "צחוק הגורל". אב ל-5 ילדים. בכובע הנוסף שלו הוא איש תרבות שכתב כאמור 15 ספרים.

חדש בהוצאת כנרת, זמורה. 74 ₪

בחנויות הספרים המובילות: צומת ספרים וסטימצקי ובאתר הוצאת כנרת, זמורה.

יום רביעי, 4 בספטמבר 2024

זמן קריאה – "כעבור עשרים שנה" מאת צ'רלי דונלי…..

קיבלתי לסקירה את הספר המותח והקצבי, כעבור עשרים שנה מאת צ'רלי דונלי, מחבר רבי המכר חטופה ואל תאמינו, אני מאוד לקרוא ספרי מתח, עם עלילה מסקרנת ומותחת, תאריך 11.9.2001 מוכר לכולנו כיום זעוותי במיוחד, אסון התאומים, וגם בספר הזה, משהו התחולל באותו יום, והתעלומה עדיין לא נפתרה, סיפור מתח מפתיע ומסועף עם הרבה תפניות בעלילה, בלשות במיטבה, סיפור בתוך סיפור, עד הסוף המפתיע והמעניין, בהחלט ספר סוחף ומעניין.

"מעולה… דונלי מספר סיפור קצבי וקולח"  הניו יורק טיימס

ויקטוריה פורד, שמואשמת ברצח אכזרי, ביצעה שיחה אחרונה ומצמררת לאחותה מהמגדל הצפוני בבוקר פיגועי 11 בספטמבר. לפני עשרים שנה איש לא הקשיב לה. היום, אתם תקשיבו לה.

אייברי מייסון, מגישת התוכנית "אירועים אמריקאיים", יודעת אילו נושאים מעניינים את קהל הצופים. כתבת התחקיר החדשה שלה – תעלומת רצח שבה מעורבים סקס פרוע, טרגדיה ובגידה – עומדת להיות פצצת רייטינג. בזכות טכנולוגיית די־אן־איי חדשה הצליחו עובדי משרד הפתולוג הראשי בניו יורק לזהות בהצלחה, כעבור שנים רבות, קורבן מפיגועי 11 בספטמבר. אבל הקורבן, ויקטוריה פורד, הואשמה בעצמה ברצח מאהבה הנשוי. באותה שיחת טלפון אחרונה לאחותה, ויקטוריה מתחננת אליה שתוכיח את חפותה.

אמה קיינד חיכתה עשרים שנה כדי לאפשר לאחותה, ויקטוריה, לנוח בשלום על משכבה. אבל סגירת המעגל לא תושלם עד שתצליח לנקות את שמה. לבדה היא לא הצליחה עד כה במשימה, אבל היא משוכנעת שהקשרים והפרסום של אייברי יעזרו לה. אייברי, שמקווה לקבל חוזה רווחי יותר מרשת הטלוויזיה, מתחילה לחקור את הפרשה בהתלהבות רבה. מסתבר שוויקטוריה ניהלה רומן עם סופר מצליח שנמצא תלוי ממרפסת אחוזתו בהרי הקטסקיל. הדי־אן־איי שלה נמצא על החבל, בחדר השינה ובכל רחבי זירת הפשע, וחייה האישיים והסבוכים החלו להיחשף. במקביל, אייברי מגלה שיש אנשים שמעוניינים בעברה הסודי שאותו הסתירה ממנהלי רשת הטלוויזיה ומקהל הצופים שלה. סוד שחשבה שיהיה קבור לנצח.

צ'רלי דונלי נולד בשיקגו, ומתגורר בה עד היום עם אשתו ושני ילדיו. ספריו הקודמים אל תאמינו וחטופה ראו אור בעברית בהוצאת מטר. חטופה נכנס לרשימת רבי המכר של USA Today ותורגם למעל ־20 שפות.

"מותחן עוצר נשימה ומלא בתפניות מתוחכמות בעלילה."

Publisher's Weekly–

"מותחן מרתק. הפתעות אורבות מעבר לכל פינה."

– Kirkus Review

הספר: כעבור עשרים שנה

מאת: צ'רלי דונלי

98 ש"ח, 424 עמודים

מטר הוצאה לאור

תרגום: יסמין קליין

עריכת התרגום: גילי קנלבאום  

אימהות, לתשומת ליבכן: יש דרך להחזיר את הילדים לספסל הלימודים בצורה חלקה ונעימה הכירו את תכשירי אקניל לילדים ובני נוער שמנקים, מטפלים ומגינים על העור מפני פצעונים

הילדים ובני הנוער חזרו ללימודים לאחר החופש הגדול, ובשנות ההתבגרות סובלים לעיתים מפצעים על אזור הפנים, מודעות וידע תמיד עוזרים,וגם שימת לב מיוחדת לפתרון של תסכול כאשר מופיעים הפצעונים המטרידים, זה בהחלט לא נעים למתבגרים, וגורם להרבה מבוכה, במיוחד בגילאים הללו עם התמודדות חברתית, ודימוי עצמי, לכן חשוב מאוד שתכירו את סדרת Acnil המציגה מוצרים טיפוליים ללא מרשם רופא שפותחו במיוחד לטיפול בעור שמן ובעייתי ובפצעונים.

מוצרי Acnil מנקים ביסודיות את נקבוביות העור, ממיסים ומסירים עודפי שומן, מפחיתים אדמומיות ומעניקים לעור מראה בריא.

מנסיון אישי עם הבנות שלי, המוצרים עזרו להם מאוד גם שהן כבר בוגרות, מוצרים מעולים, וממש כדאי להחשף אליהם ולהכיר אותם, כי הרכיבים שלהם נותנים מענה נהדר, וכדאי מאוד להשתמש בהם, כי התוצאות עוזרות להתמודדות עם הפצעונים , וידיעה שאכן יש מענה לבעייה המטרידה הזו, כמו שאמרתי ידע זה כח.

מוצרי Acnil מכילים קומפלקס פטנט טיפולי חדשני הנקרא  Ac.NetTM. הקומפלקס פותח בשיתוף רופאים ומומחים, והוא הוכח במחקרים רפואיים כמטפל בכל אחד מארבעת הגורמים לפצעונים:

מווסת את הפרשת החלב

מטפל בשכבה החיצונית של העור (שכבת הקרטין)

מעכב את התרבות החיידקים

בעל אפקט אנטי דלקתי

כל מוצרי סדרת אקניל נטולי שומן ולא קומדוגניים.

מוצרי סדרת ACNIL כוללים:

תרחיץ פנים טיפולי

תחליב לחות והגנה

ג'ל נקודתי לייבוש פצעונים

מוס ניקוי טיפולי

תרחיץ פנים טיפולי נטול שומן לטיפול בפצעונים

התרחיץ הינו מועשר בקמומיל, הממליס וגליצרין המרגיעים את העור. הוא ממיס ומסיר עודפי שומנים, מנקה את העור, מכווץ את הנקבוביות, נשטף בקלות. אינו מכיל מרכיבים מן החי, לא נוסה על בעלי חיים, SLS free ,לא קומדוגני.

הוראות שימוש: מומלץ להשתמש בבוקר ובערב. לאחר שטיפת הפנים והצוואר במים פושרים, יש להקציף את התרחיץ עם מעט מים ולעסות את עור הפנים והצוואר.

מחיר לצרכון: 69.90 ש"ח

 תחליב לחות והגנה

תחליב הינו בעל פעולה משולשת: טיפול בפצעונים (מכיל כמובן את קומפלקס ה- Ac.Net, הזנת העור בלחות והגנה מהשמש (SPF30), אינו מותיר ברק ומראה שמנוני, נון-קומדוגני, עמיד במים, ללא פראבנים.

הוראות שימוש: מומלץ להשתמש בבוקר ובערב.

מחיר לצרכון: 69.90 ש"ח

ג'ל נקודתי לייבוש פצעונים

ג'יל הינו טיפולי ונטול שומן, מיועד לייבוש ממוקד ומהיר של פצעונים, מכיל את קומפלקס

ה- Ac.Net, תכשיר מרוכז ויעיל, פועל במהירות, שקוף ומתאים לשימוש מתחת לאיפור.

מחיר לצרכון: 69.90 ש"ח

מוס ניקוי טיפולי

מוס הינו סבון בצורת קצף לניקוי עור הפנים וטיפול בפצעונים, מכיל את קומפלס ה- Ac.Net , חומצה סליצילית להסרת תאי עור מתים קמומיל ואלוורה ללחות העור. המוס נוח לשימוש ומתאים מאוד לבנות שרוצות סבון יותר "שיק". המוס מתאים גם למי שאין לה עור שומני, למשל לבעלות עור מעורב, גם לנשים ולא רק לנערות. מנקה באופן יסודי ומסיר לכלוך, שומן ואיפור מנקבוביות העור.

הוראות שימוש: מומלץ להשתמש בבוקר ובערב. לאחר שטיפת הפנים והצוואר במים פושרים יש להקציף את המוס, לעסות את עור הפנים והצווא ולשטוף.

מחיר לצרכון: 79.90

מוצרי סדרת ACNIL ניתן לרכוש בפארמים ובתי מרקחת