יום שלישי, 31 בינואר 2023

כיצד שומרים על משרד נקי זיהום אוויר בתוך מבנים פוגע בבריאותם של עובדי משרדים, מומחי dyson מציעים מספר דרכים להימנע מכך

זיהום אוויר בתוך המשרד יכול להשפיע לרעה על איכות האוויר ולהוביל להשפעות מיידיות וארוכות טווח על בריאותם ורווחתם של העובדים. ככל שמקומות העבודה שלנו נעשים אטומים יותר ויותר, אנו עלולים לטעות ולחשוב שאנחנו משאירים את הזיהום בחוץ, אך למעשה מחקרים מראים שאנחנו בעצם סוגרים את עצמנו עם המזהמים.

בין אם אנחנו ישנים, מבשלים, מנקים או עובדים, אנו מבלים כמעט 90% מהזמן בתוך מבנים סגורים ונושמים אוויר שעלול להיות מזוהם. מחקר של  dyson מצביע על כך שרמות של תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs) וחנקן דו חמצני (NO2) גדלות בשנים האחרונות בבתים ומקומות עבודה. הבנת מקורות הזיהום וכיצד הם קשורים לאיכות האוויר, יכולה לעזור לשפר את סביבת המגורים והעבודה ולהועיל לבריאות הכללית.



ישנם מספר מקורות לזיהום בתוך מבנים: מוצרים כמו שטיחים, ריהוט ואפילו מוצרי ניקוי יכולים לצבור חיידקים, אבק ואלרגנים, אשר בתורם מתפשטים לאוויר. מוצרי טיפוח כמו תרסיסים, קרמים ובשמים, יכולים לגרום לרמות גבוהות של תרכובות אורגניות נדיפות באוויר. מזגנים ומאווררים יכולים להכניס אל תוך המבנה מזהמים ואלרגנים שונים. עובש, שנוצר כתוצאה של לחות שלא טופלה בזמן, מהווה גם הוא מזהם אוויר מסוכן. 

השפעות קצרות טווח של זיהום אוויר פנימי כוללות גירוי קל עד חמור בעיניים ובמערכת הנשימה, כאבי ראש, בחילות, קוצר נשימה וסחרחורת. תופעות אלו יכולות להזכיר תסמיני אלרגיה או שפעת. יחד עם זאת, חולי אסטמה ואנשים עם מחלות ריאות שונות רגישים הרבה יותר להשפעות קצרות הטווח של זיהום אוויר פנימי. השפעות ארוכות טווח יכולות להגיע אפילו למחלות נשימה, לב וסרטן ריאות. בעיות בריאותיות חמורות יכולות להתרחש לאחר חשיפות מעטות וממושכות לזיהום אוויר פנימי, אך יכולות להופיע גם לאחר חשיפות קצרות וחוזרות.



אז כיצד ניתן לשפר את איכות האוויר בתוך מבנים? למומחים של dyson יש מספר טיפים:

נקו באופן קבוע – אבק ומזהמים נוטים "להידבק" לרצפה וככל שהם נשארים שם זמן רב יותר, כך יותר קשה לנקות אותם. ניקיון על בסיס קבוע ושמירה על חלל עבודה נקי מצמצמים משמעותית את כמות המזהמים שנפלטים לאוויר. 

תאווררו כמה שיותר - פתחו חלונות במידת האפשר כדי לשפר את זרימת האוויר והחליפו מסננים במזגנים שלכם באופן קבוע, בחורף וגם בקיץ. בנוסף, מטבחים יכולים להיות חללים בעייתיים במיוחד

עבור עובש ותרכובות אורגניות נדיפות, ודאו שאזור המטבח במשרד מאוורר כראוי לאורך רוב שעות היום.

סננו את האוויר - טכנולוגיית מסנני אוויר הופכת מתקדמת יותר ויותר ויכולה לסייע באופן משמעותי בהפחתת זיהום האוויר בתוך הבית. מסנני אוויר יכולים להסיר גזים וריחות לא נעימים תוך לכידה של עד 99.97% מהאלרגנים והמזהמים הקטנים ביותר. מסנני האוויר של dyson מזהים ומשמידים פורמלדהיד באופן רציף ומספקים  נתונים בזמן אמת על איכות האוויר במשרד שלכם

שדרגו את שואב האבק - על ידי שימוש בשואב אבק עם מסנן HEPA במערכת סגורה, ניתן להבטיח שאבק, פסולת ומזהמים נוספים יוסרו בבטחה מסביבת המשרד וחלל העבודה יישאר נקי.

ניתן להשיג מגוון מוצרי Dyson לניקיון וסינון אוויר בחללים מסחריים ופרטיים באתר www.dyson.co.il ובחנויות המובחרות

שנתיים אחריות ושירות בבית הלקוח ע"י ב.נ.ז.כ סחר, היבואן הרשמי של מוצרי Dyson בישראל.

קרדיט צילום: חברת דייסון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


איך מעשירים את האוכל ברגע? "לירון" משיק סדרת ירקות תיבול טריים וכתושים של שום וג'ינג'ר – באריזה זמינה ונוחה לשימוש, השומרת על ההיגיינה

איך מעשירים את האוכל ברגע? מותג המזון "לירון" משיק סדרת ירקות טריים וכתושים לתיבול: ג'ינג'ר כתוש ושום כתוש באריזה לחיצה עם פקק, לשימוש זמין ונוח ולשמירה על ההיגיינה. המותג מתמחה בירקות טריים ומבושלים בוואקום, ובירקות תיבול טריים כתושים. ואם המותג "לירון" מוכר לכם, אז נזכיר מאיפה: הסלק הטעים בוואקום:)

בסדרה שום כתוש (אריזה תכלת) וג'ינג'ר כתוש (אריזה כתומה), המכילים 95% ירק טרי כתוש. הירקות הכתושים והטעימים מקפיצים את הטעם של כל מאכל: מרק, נודלס, פסטה, אורז, עוף, דג, בשר, ירקות, טוסט, חביתה, פשטידה, טחינה ביתית, רוטב לסלט ועוד. בתיאבון!

אני מאוד אוהבת להכין מגוון תבשילים במהלך השבוע, אבל אחד מהדברים שאני פחות אוהבת זה לקלף שום וג'ינג'ר ולכתוש אותם, לכן מאוד אהבתי את האריזות הנוחות והשימושיות של המותג "לירון" עם סדרת השום הכתוש והג'ינג'ר הכתוש, מושלם וטעים לכל מאכל שתחפצו להכין, בקלי קלות השתמשתי בשום הכתוש להכנת רוטב רוזה לפסטה, השום מאוד שדרג את המנה ואהבתי את הטעם הסופי, הכנה פשוטה וקלה ויש לכם פסטה רוזה נהדרת,מצרפת את המתכון.

לבשל כל פסטה שאתם בוחרים לפי ההוראות, בסיר נפרד להוסיף 2 כפיות שום כתוש של המותג "לירון", 2 כפות חמאה, ולטגן קלות, להוסיף מעט צילי גרוס, חצי כפית מלח, מעט פלפל שחור, כף רסק עגבניות, עגבניה מגורדת אחת, ולהרתיח, להוסיף חצי אריזה של שמנת לבישול 15%, ופרמזן מגורד, לבדוק טעמים ולהוסיף לפי הצורך חצי כפית סוכר, להוסיף את הפסטה המבושלת, לערבב היטב, ולהנות מפסטה ברוטב רוזה טעימה.

השימוש פשוט וקל: פותחים, שמים כמה שצריך וסוגרים, עד לשימוש הבא. יש לאחסן במקום קריר ויבש ולאחר הפתיחה, לאחסן במקרר.

כשר פרווה, בהשגחת בד"ץ מחזיקי הדת ו בד"ץ בית יוסף.

מחיר: 5.90 – 7.90 ש"ח לאריזה במשקל 100 גרם.

להשיג ברשתות השיווק: יוחננוף, ויקטורי, מחסני השוק, קו אופ ישראל; ובמעדניות, ירקניות, שוק פייסל וחנויות מובחרות ברחבי הארץ.

 

 

חוגגים בארץ ובעולם את יום הפיצה הבינלאומי 5 טיפים להכנת הפיצה המושלמת

היא השגרירה הטובה ביותר של המטבח האיטלקי. השילוב בין בצק שמרים, רוטב עגבניות וגבינה, הפכו את הפיצה למנת דגל שאף מטבח לא יכול בלעדיה. לרגל יום הפיצה הבינלאומי 2023 שיתקיים ב-9 בפברואר, מגישה חברת "פסטה ריקו" חמישה טיפים מנצחים להכנת הפיצה המושלמת.

שף רן מיכאלי

מה יותר טוב מבצק, רוטב וגבינה? מדי שנה ב-9 בפברואר מציינים ברחבי העולם את יום הפיצה הבינלאומי, המנה האיטלקית שכולנו אוהבים. אפשר למצוא אותה במסעדות הכי נחשבות וכמובן, בפיצריות העממיות, אך אפשר גם להכין פיצה בבית, משלב הבצק ועד בחירת הרטבים והתוספות. לשם כך, להלן 5 כללים שאם תעקבו אחריהם, מובטחת לכם פיצה מענגת וטעימה להפליא.  קדימה לעבודה.

1. סבלנות

סבלנות היא המפתח. בצק הוא מוצר "חי", שצריך להעביר אותו תהליך נכון על מנת שיגיע לתוצאות אידיאליות. מערבבים 620 מ"ל מים עם 3 גרם שמרים טריים עד שמגיעים למרקם של בלילה. נותנים לבלילה מספר דקות מנוחה. לאחר מכן מוסיפים 1 ק"ג קמח לפיצה ו-30 גרם מלח ולשים היטב במיקסר עד למרקם אחיד של הבצק. מניחים להתפחה כשעה במקום חמים. לאחר ההתפחה מחלקים את הבצק לחלקים לפי כמות הפיצות שרוצים להכין. מקילו קמח מתקבלים כ-7-8 כדורי פיצה במשקל 250 גרם). ניתן גם לרכוש כדורי בצק מוכנים לפיצה העשויים מבלנד של קמחים איטלקיים  בשילוב מחמצת יבשה (ניתן להשיג באתר פסטה ריקו).

2. התפחה

טמפרטורת החדר משתנה מבית לבית וכן בכל אזור בארץ ובין עונות השנה. לכל אזור התפחה יש תנאים משלו. ההמלצה שלי היא בחורף להשאיר למשך 4-5 שעות להתפחה על השיש, ובקיץ כאשר חם (ללא מזגן) כשעה עד שעתיים. ככל שהבצק הופשר יותר זמן במקרר (כשמדובר בכדורי הבצק הקפואים של ריקו), כך זמן ההתפחה בחוץ יהיה קצר יותר. שימו לב כי הבצק יכול להגיע עד פי 4 מגודלו המקורי.

3. פתיחת הבצק

אני ממליץ על פתיחה ידנית, כפי שעושים האיטלקים, ולא באמצעות מערוך או אמצעים אחרים. מומלץ לפתוח את הבצק על קמח מחיטת דורום, קמח עשיר בחלבון שמקנה לבצק גמישות ורכות וכך הוא נוח לעבודה (קמח רימאצ'ינטה של פסטה ריקו מותאם לכך). כאשר פותחים את הבצק ידנית יש להשאיר שוליים. גם אם פתיחת הבצק לא יצאה באופן סימטרי – אל דאגה, הפיצה עדיין תצא לכם טעימה.

4. בניית הפיצה

אני מאמין בתיבול על גבי בצק הפיצה. לאחר שפתחנו את בצק הפיצה, יש למרוח עליו פולפה – עגבניות איכותיות קלופות ומרוסקות – מעט שמן זית איכותי או שמן שום (ערבוב של שמן זית עם שן שום קצוצה). יש להשאיר מרחק של חצי ס"מ מהשוליים. מפזרים מעל צרור עלי בזיליקום, כ- 30 גרם גבינת פרמז'ן מגורדת וכ- 60 גרם מוצרלה מגורדת (ניתן להחליף בכחצי כדור מוצרלה טרייה), בוזקים מעט מלח והפיצה מוכנה לאפייה.

5. אפייה

האפייה צריכה להיעשות בתנור או בטאבון בחום מקסימאלי. בשימוש בתנור ביתי, יש לחמם לחום מקסימאלי בתכנית טורבו, גוף חימום עליון ותחתון. רצוי להשתמש באבן פיצה או משטח אפייה ייעודי. יש לאפות מספר דקות, עד לאפייה מוחלטת של תחתית הפיצה. מאחר וכל תנור הוא שונה יש לבדוק בעת האפייה. בשימוש בטאבון, יש לחמם לחום מקסימאלי של 400-450 מעלות צלזיוס. זמן האפייה בטאבון הוא דקה עד דקה וחצי ויש לסובב את הפיצה לאחר כ- 40 שניות.

בתיאבון!

רן מיכאלי הוא שף ומנהל תחום מקצועי  בחברת פסטה ריקו, החברה המתמחה בייצור פסטה טרייה בשיטה איטלקית מסורתית ובפיתוח בצקי פיצה מקמחים איטלקיים עבור מסעדות ורשתות בתי מלון: https://pastaricco.com/

קרדיט צילום: אסף אמברם

 

יום שני, 30 בינואר 2023

מתכונים לט"ו בשבט מתכונים באדיבות: עדי גבירצמן, מומחית לתזונה מאוזנת

הטעמים הרבים של ט"ו בשבט מרגשים מאוד עבור אלו מאתנו שאוהבים לחקור את החושים. ריח התבלינים, טעמי הפירות היבשים המתוקים, הדגנים, השקדים והאגוזים הרב צבעיים.

לכבוד החג היפה הזה, קיימת מסורת בישראל ונהוג לאכול מספר פירות ואגוזים, ועם השנים הפך מנהג להגיש מבחר לחמים המשלבים פירות ואגוזים בתוכם.

מצורפים שני מתכונים באדיבות: עדי גבירצמן, מומחית לתזונה מאוזנת, מפתחת מתכונים דלי פחמימות, ללא גלוטן וללא סוכר.

לחם פיצוחים פשוט להכנה

הטעמים הרבים של ט"ו בשבט מרגשים מאוד עבור אלו מאתנו שאוהבים לחקור את החושים. ריח התבלינים, טעמי הפירות היבשים המתוקים, הדגנים, השקדים והאגוזים הרב צבעיים.

לכבוד החג היפה הזה, קיימת מסורת בישראל ונהוג לאכול מספר פירות ואגוזים, ועם השנים הפך מנהג להגיש מבחר לחמים המשלבים פירות ואגוזים בתוכם.

להלן מתכון ללחם שכולו שקדים, גרעינים ואגוזים פשוט להכנה, מהיר, מפנק ועשיר. אפשר לשלב מבחר רחב של גרעינים/אגוזים/שקדים לפי מה שאוהבים, כל עוד יהיה סה"כ של 2.5 כוסות.

מצרכים:

1/2 כוס זרעי פשתן

1/2 כוס פיסטוק או אגוזי לוז (טבעיים)

1 כוס שקדים לבנים מולבנים וחצויים או קשיו (טבעיים)

1/2 כוס שומשום

3 ביצים L

1/4 כוס חמאה/שמן קוקוס (מומס)

1/2 כפית מלח

הכנה:

לחמם תנור ל-160C ולהכין תבנית אפייה (משומנת או עם נייר אפייה).

לערבב ביחד את כל הרכיבים לפי הסדר הזה: תמהיל שקדים, אגוזים וגרעינים, ביצים וחמאה ולהעביר לתבנית.

לאפות במשך 45 דקות, ולקרר 15 דקות בתוך התבנית.

להוציא, להפוך את הלחם ולצנן לגמרי לפני שפורסים ולהגיש.

מה חשוב לדעת?

ניתן להמיר את החמאה עם שמן קוקוס.

לצנן את המאפה בתבנית במשך כ-15 דק' אחרי שהוצאנו מהתנור. אחר כך להוציא מהתבנית ולהמתין עד שיתקרר לגמרי לפני שפורסים (כשעה).

קרקרים פריכים לכל רגע

90 דקות וזה מוכן, 20-30 קרקרים, ללא גלוטן, דלי פחמימה, 25 דקות אפיה בתנור

קרקרים שיהפכו למצרך השבועי שלכם. פריכים, מלוחים סופר קלים להכנה, בריאים וטעימים. הדרך המושלמת ליהנות מקרקרים דלי פחמימה. אי אפשר לעמוד בפניהם!

הם מגיעים בתיבול המשלב חריפות, מליחות ומתיקות עדינה. אפשר להגיש אותו לצד גבינות, ארוחת בוקר קלה או סלט.

 מצרכים:

2 כוסות קמח שקדים

2 כפות קמח קוקוס

2 כפות זרעי פשתן (מעט כתושים/טחונים)

2 כפות ממתיק

3/4 כפית מלח

1/4 כפית פלפל שחור

1/4 כוס חמוציות מיובשות ללא תוספת סוכר

3 כפות גרעיני חמניה

2 כפות תבלינים ירוקים מיובשים  – אני שמתי טימין ואורגנו

1/2 כוס חמאה מומסת

1 ביצה

אופן ההכנה:

לערבב את הקמחים, הפשתן הכתוש, הממתיק והתבלינים בקערה רחבה ולהוסיף את הגרעינים והחמוציות.

בקערה קטנה לטרוף יחד את החמאה המומסת עם הביצה ולהוסיף את תערובת החמאה לתערובת הקמחים ולערבב ביחד עד שמתקבל בצק.

הבצק מעט רטוב ויהיה הכי קל לעבוד עם ידיים "משומנות" או מעט רטובות.

ליצור מהבצק צורה של תיבה, לעטוף בניילון נצמד ולהכניס למקפיא לשעה.

לחמם תנור ל-150C.

להוציא את הבצק מהמקפיא ולפרוס עם סכין חדה לפרוסות בעובי של כ-1/2 ס"מ. להניח על תבנית עם נייר אפייה.

להכניס לתנור ל-5 דק'. להוציא ו"לשטח" את הקרקרים עם מערוך קטן, כוס או אפילו כף. המטרה היא פשוט להפוך את הקרקר ליותר דק.

להכניס שוב לתנור ל-15-18 דק', עד שהקרקרים מתחילים להזהיב ולצנן לפני הגשה.

מה חשוב לכם לדעת במתכון הזה ?

ההכנה והאפייה של הקרקרים מאוד מהירה, אבל הבצק צריך שעה במקפיא, אז קחו בחשבון בתכנון זמני ההכנה.

בנוסף, אל תוותרו על שלב "שיטוח" הקרקרים עם מערוך קטן או כוס. ככל שהקרקר יצא לכם יותר דק, ככה הוא יהיה יותר קריספי אחרי האפייה בתנור.

קרדיט צילומים: עדי גבירצמן

 

 

יום ראשון, 29 בינואר 2023

מתכון להכנת עוגיות ביסקוטי כמו בבייקרי המשלבות פירות יבשים ואגוזים לט"ו בשבט

לרגל טו בשבט, ראש השנה לאילנות, המועד בו חוגגים את כל השפע וההדר שיש לטבע להציע לנו, כולל אכילת פירות בכלל ופירות יבשים בפרט,  רן בן דוד,  הקונדיטור הראשי של רשת בתי הקפה ביגה, מציע מתכון טעים במיוחד של עוגיות ביסקוטי, כמו בבייקרי,  המשלבות פירות יבשים ואגוזים.

המתכון של רשת ביגה – קל להכנה, מרשים, טעים ומתאים לחגיגות טו בשבט ובכלל, לכל אירוח.

קרדיט צילום: שני קלבו

מצרכים:

כוס סוכר

2 כוסות קמח

חצי כפית אבקת אפיה

קורט מלח

גרירת תפוז ולימון

2 ביצים גדולות

100 חמאה

חצי כפית מחית וניל

50 גר' חמוציות

50 גר' משמשים

50 גר' שקדים שלמים

50 גר' אגוזי מלך

50 גר' פפאיה

אופן הכנה:

מערבבים את כל החומרים היבשים ומוסיפים אליהם את החומרים הרטובים ובסוף אגוזים.

מגלגלים לגליל את התערובת ומכניסים לקירור של חצי שעה, לאחר מכן מוציאים ופורסים לעיגולים על תבנית עם נייר אפייה.

מכניסים לתנור ל-170 מעלות עד הזהבה.

בתאבון !

ישרקו חולקת מתכון למרק קרם אפונה

חברת ישרקו מקבוצת טיב טעם המייבאת ומשווקת חולקת מתכון למרק קרם אפונה להכנה קלה בבית.

קרדיט צילום: שטרסטוק 

מצרכים:

1 שקית אפונה – של טבעפרוסט (Tevafrost) ירקות טריים קפואים כשרים

1 כרישה- קצוצה

1 גזר – קלוף וקצוץ

2 גבעולי סלרי – קצוצים

2 תפוחי אדמה – קלופים וחתוכים לקוביות בינוניות

1 שן שום

1 ענף תימין טרי

1.5 ליטר מים / 6 כוסות

צרור קטן פטרוזיליה – קצוצה דק

50 גרם חמאה או 6 כפות שמן זית

קורט מלח

קורט פלפל לבן

שמנת חמוצה להגשה (לא חובה)

אופן הכנה: ממיסים את החמאה בסיר רחב, בעל תחתית כבדה. מוסיפים את הגזר, כרישה, בצל ושום, ממליחים מעט ומערבבים.

מטגנים את הירקות בחמאה, על להבה בינונית נמוכה, למשך כ- 10 דקות, עד שמתרכים מאוד. מוסיפים את האפונה, מערבבים היטב ומבשלים עוד כשתי דקות. מוסיפים את תפוחי האדמה יחד עם המים ומביאים לרתיחה עדינה. מוסיפים את ענף התימין, מכסים ומבשלים למשך כ- 30 דקות (עד שהתפוח האדמה מתרכך), על אש נמוכה. בעזרת מצקת, מעבירים כשליש מהמרק למעבד מזון וטוחנים לקבלת מחית חלקה. מחזירים את המחית לסיר, מוסיפים פטרוזיליה קצוצה, מלח ופלפל לפי טעם. יוצקים לקערות ומוסיפים כפית שמנת חמוצה. ומגישים.

 

יום חמישי, 19 בינואר 2023

"עתיד ירוק" משיק סדרה חדשה של חמאות חלבון טעימות, עתירות חלבון ב-3 טעמים: יובה, יובה וקקאו ואוכמניית ארוניה ברי החמאות טבעוניות ופרווה, ללא תוספת סוכר, צבעי מאכל או חומר משמר, והן מכילות 15-20 אחוז חלבון!

מותג המזון "עתיד ירוק" משיק סדרה חדשה של חמאות חלבון טעימות, עתירות חלבון, ב-3 טעמים: חמאת חלבון יובה, חמאת חלבון יובה וקקאו וחמאת חלבון עם אוכמניית ארוניה ברי. החמאות טבעוניות ופרווה, ללא תוספת סוכר, צבעי מאכל או חומר משמר, והן מכילות 15 – 20 אחוז חלבון!

קרדיט צילום:יוסי מור

החמאות מעולות כבסיס לשייק חלבון, כתוספת לגרנולה, מוזלי, יוגורט, ירקות, פירות, למריחה על לחם ועוד. סדרת החמאות מצטרפת למגוון מוצרים במותג "עתיד ירוק", ובהם: אבקות של מזונות על, פירות קפואים, מיצים טבעיים, יובה, סודה לשתייה, קמחים במגוון סוגים, תחליפי בשר טבעוניים, לחמים ללא גלוטן ועוד.

בסדרה:

חמאת חלבון יובה וקקאו:

מוצרי יובה

19% חלבון. מכילה טחינה, יובה, תערובת סוויטנגו, סיבים תזונתיים, אבקת קקאו טבעי ולציטין סויה.

חמאת חלבון יובה:

מוצרי יובה

20% חלבון. מכילה טחינה, יובה, תערובת סוויטנגו, סיבים תזונתיים ולציטין סויה.

חמאת חלבון ארוניה ברי:

מוצרי יובה

15% חלבון. מכילה טחינה, תערובת סוויטנגו, אבקת ארוניה ברי אורגנית וסיבים תזונתיים.

קיבלתי להתנסות את חמאות החלבון יובה וארוניה ברי, וואו החמאות הללו פשוט טעימות, ונהדרות כתוספת להרבה מאכלים, שייקים, עוגות, עוגיות ועוד, השתמשתי בחמאת חלבון ארוניה ברי, העשירה ברכיבים תזונתיים נהדרים , ואני חייבת לציין שהטעם פשוט וואו, הכנתי קערת בריאות לתחילת הבוקר, שמתי במיקסר, כוס חלב סויה, כף גדושה של חמאת החלבון ארוניה ברי, בננה, קוביות קרח וערבלתי עד שנהיה מוכן, מזגתי לקערה, הוספתי שבבי קוקוס, אוכמניות, אגוזי מלך, ומעל חמאת חלבון ארוניה ברי, ויצא פשוט מושלם, טעים טעים, אני ממליצה מאוד על החמאות חלבון של עתיד ירוק, בהחלט מעולות.

יובה היא שכבה קרומית עליונה שנוצרת בתהליך הפקת טופו מנוזל סויה. את הקרום מסירים ומייבשים, עד שהוא מגיע למרקם מוצק, טעים ועתיר חלבון.

ארוניה ברי, המכונה "מלכת האוכמניות", היא מזון על מצפון אמריקה, הכולל כמות גבוהה במיוחד של ויטמינים, אנטיאוקסידנטים, סיבים תזונתיים ומינרלים.

כשר פרווה בהשגחת הרבנות מעלות וכשר למהדרין מן המהדרין – בהשגחת הבד"צ מחזיקי הדת.

מחיר: 35.90 ש"ח לצנצנת במשקל 330 גרם.

להשיג בשופרסל GREEN, ניצת הדובדבן, טבע קסטל, עדן טבע, אניס, זמורה אורגני  וחנויות הטבע.

קרדיט צילום סדרת החמאות וחמאות בודדות: יוסי מור

יום שלישי, 17 בינואר 2023

חגיגה מתוקה עם טחינה טורקיז טחינה "טורקיז" וללי האס מגישים לרגל יום עוגת השוקולד הבינלאומי: בראוניז שוקולד וטחינה

זהו הזמן לחגיגה מתוקה. יצרנית הטחינה "טורקיז" מגישה לרגל יום עוגת השוקולד הבינלאומי, יחד עם השפית ללי  האס, מתכון לבראוניז שוקולד משגעים, נימוחים ומתוקים, בטעם עשיר של שוקולד עם טחינה גולמית משובחת, המעניקים לבראוניז רכות וטעם נהדרים. להגיש לצד שתייה חמה או קרה וליהנות.

קרדיט צילום: שירן כהן

מצרכים (לכ-12 יחידות):

1 כוס טחינה גולמית "טורקיז"

1/2 כוס סוכר חום

1/4 כוס מייפל

1 כפית תמצית וניל

2 ביצים

1/3 כוס קקאו

1 כף קמח

1/2 כפית אבקת סודה לשתייה

1/4 כפית מלח

1/3 כוס שוקו צ'יפס

אופן ההכנה:

  1. בקערת מעבד מזון שמים טחינה, סוכר, מייפל, תמצית וניל וביצים וטוחנים בפולסים עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה.
  2. מעבירים לקערה ומוסיפים קקאו, קמח, מלח וסודה לשתייה ומערבבים בעדינות בתנועות קיפול.
  3. מוסיפים את השוקו צ'יפס ומערבבים בעדינות.
  4. מעבירים לתבנית מרובעת ומשומנת היטב (התערובת צריכה להיות סמיכה מאוד).
  5. מכניסים לתנור לחום של 180 מעלות למשך כ- 20-30 דקות עד שהעוגה עולה מעט במרכזה ונשברת.
  6. מוציאים לצינון מלא וחותכים לקוביות קטנות.

יום ראשון, 15 בינואר 2023

זמן קריאה – "דגים אינם שותקים" מאת מנחם משגב

ביקור של הסופר מנחם משגב באקווריום ישראל הענק שבירושלים הצית אצלו סקרנות רבה על החיים מתחת למים. זמן קצר לאחר מכן החל משגב במחקר מעמיק ונרחב על היצורים שחיים בים התיכון שבעקבותיו כתב את הרומן "דגים אינם שותקים" הרואה אור בימים אלה.

קיבלתי את הספר "דגים אינם שותקים" מאת מנחם משגב" לסקירה, אהבתי מאוד את הסיפור דרך האנשת הדגים לבני אדם, כאשר קוראים את הספר מבינים שהבחירה של הסופר המוערך מנחם משגב ביצורי הים, היא בעצם דרכו להעביר נושאים חשובים, כמו אהבות נשים וגברים, סכסוכי שכנים, נתינה ומנהיגות, ואכן יש הרבה מה ללמוד, ואולי גם לשפר בדרך כמה דברים שבהחלט יעזרו לכולנו.

הספר עוסק בסיפור אהבתם של דג ודגה שמתרחש מתחת למים. האנשת הדגים והיצורים שמשתתפים ברומן הופכת את העלילה לרומן מרגש ומציאותי. הספר מתאר סיפור אהבתם של שני דגים, שנתפסים ברשת ומתגלגלים על סיפון של ספינת דייגים אפריקאית, מנסים לקפוץ למים ולא מצליחים. אלא שאז מגיע גל ענק ששוטף את שניהם אל תוך הים, ושני הדגים יורדים לשמורת אלמוגים במצולות, שם מתחיל להירקם סיפור אהבתם.

משגב מצליח בספרו להפוך את יצורי הים לאנושיים ולהביא סיפור מרתק וסוחף על אהבה , תקווה, שנאה, נתינה, שלטון ושררה בכיכובם. כל הפרטים שמופיעים בספר על הדגים ויצורי הים הם אמיתיים ומבוססים על המחקר שערך משגב.

זהו ספרו ה-11 של מנחם משגב שיוצא לאור. משגב נולד בשנת 1950 , פרש מהתעשייה האווירית בשנת 2009  ומאז הוא אוחז בעט סופרים. חלק מספריו תורגמו לשפות זרות ומופצים בעולם. כאשר אינו עוסק בכתיבה, הוא מעורב בפעילות התנדבותית, שר בחבורת זמר ומשחק בתיאטרון קהילתי.

הספר: דגים אינם שותקים

מאת: מנחם משגב

68 שקל, 147 עמודים

הוצאת אלרום

להשיג ברשתות צומת וסטימצקי

 

מתכון כמו במסעדות יוקרה: ספרינג רול של טונה וברוקולי

אם מגיעים אורחים או הזמנתם את המשפחה לארוחה חגיגית, ומאסתם בהגשת מאכלים מסורתיים, כדאי שתכירו את המנה המרעננת, היפה והטעימה, שתשדרג כל ארוחה, כמסעדת יוקרה ולחגיגת טעמים:  ספרינג רול של טונה וברוקולי.

קרדיט צילום: יח"צ ריו מרה, ריו מרה

מותג הטונה המוביל באיטליה ריו מרה מציע מתכון של מנה מזינה, מלאת חלבון,  קלה ומהירה להכנת ספרינג רול של טונה וברוקולי, בדיוק כמו במסעדות היוקרה.

מצרכים:

2 דפים של טורטיה

2 קופסאות טונה "ריו מרה" בשמן זית 160 גרם

200 גרם עלי ברוקולי

1 לימון

1 שן שום

2 פרוסות גבינה צהובה

מעט מלח

מעט שמן זית

עלי חסה – לקישוט ולהגשה בצד

הוראות הכנה:

  • חולטים את עלי הברוקולי במים רותחים עם מלח ומסננים.
  • חותכים את העלים לרצועות דקות ומעבירים לקערה.
  • מוסיפים מעט שמן זית, שום כתושה ואת הלימון ומערבבים.
  • פורסים את דפי הטורטייה ומברישים מעט עם שמן זית מעל.
  • חותכים את הגבינה הצהובה לריבועים קטנים ומסדרים על גבי הטורטיות, מעל מפזרים את תערובת הברוקולי ואת נתחי הטונה.
  • מגלגלים את הטורטייה לצורת גליל ארוך, עוטפים בניילון נצמד ומניחים את הגלילים על תבנית מרופדת בנייר אפיה.
  • מברישים את הגלילים בשמן זית וחותכים לטבעות בעובי 4 ס"מ כל אחת.
  • אופים בחום של 180 מעלות בתנור שחומם מראש עד להזהבה.

 

יום רביעי, 11 בינואר 2023

מבצע חיתולי בייביסיטר וספר מתנה: קונים 4 אריזות חיתולי בייביסיטר במידה 6 ומקבלים ספר ילדים במתנה

בייביסיטר, מותג החיתולים והמגבונים המשווק על ידי ניאופרם מוצרי צריכה, יוצא במבצע שווה במיוחד.

במסגרת המבצע, בכל רכישה 4 אריזות חיתולי בייביסיטר ומעלה במידה 6 מקבלים ספר ילדים במתנה: "הקקי הרלימלך ועמית הגוזל". הספר מתאר באופן מחורז ומצחיק את הנושא שכל ההורים נתקלים בו עם התינוקות שלהם וחוששים ממנו והופך אותו לקליל וכיפי.

המבצע יתקיים באתר בייביסיטר עד לתאריך ה 18.1 או עד גמר המלאי.

מותג בייביסיטר, המציע חיתולים ומגבונים משווק בישראל על ידי ניאופרם מוצרי צריכה, העוסקת בין היתר בפיתוח, שיווק ומכירה של מוצרי צריכה, מזון ותרופות ללא מרשם (OTC).

 

 

יום שלישי, 10 בינואר 2023

השנה האזרחית החדשה החלה ואתם רוצים לפנק או להתפנק? "חווה חקלאית ירדן" מציעה מתנה ישראלית מקורית: "סבון ירדן" – סבון בריאות בשותפות עם הטבע סבון ישראלי עם שורשים עתיקים, טבעי, אמיתי ובניחוח אל-זמני משכר, בצבע לבן או ירוק פיסטוק

השנה האזרחית החלה ואתם רוצים לפנק או להתפנק? "חווה חקלאית ירדן" מציעה מתנה ישראלית מקורית שתלווה אתכם ואת יקיריכם כל היום: סבון "ירדן" – סבון בריאות בשותפות עם הטבע.

מדובר בסבון אמיתי ששורשיו עתיקים, בניחוח אל-זמני משכר ועוצמתי, המוצע בצבע לבן או ירוק פיסטוק. הסבון המיתולוגי מיוצר בחווה משנת 1966 בשיטה טבעית עתיקה, ואך ורק מחומרים טבעיים. במהלך השנים הסבון זכה בפרסים שונים ובאנגליה למשל, הוכתר בעיתונים מובילים מספר פעמים כסבון הטוב ביותר לניקוי / בריאות / טיפוח הגוף והעור! תתכוננו להתמכר…

בחודשים האחרונים ,אני משתמשת בסבון מוצק "ירדן", באופן קבוע, מאוד אוהבת את הניחוח שלו, את ההרגשה של הרעננות לאחר המקלחת, וטיפ נוסף לגבי הסבון הנהדר והמיוחד הזה, אני לא מתמרחת בקרם גוף לאחר שהשתמשתי בו, כי פשוט אין צורך, אין את היובש שאופייני לתקופת החורף, וכך בפעולה אחת אני משיגה תוצאה כפולה ונהדרת, אין ספק שמאז שאני משתמשת בסבון ירדן המופלא אני רואה תוצאות, ואני נהנית ממוצר איכותי ומיוחד, ממליצה לכם להתפנק עם סבון ירדן, ופשוט להנות , אחרי שתכירו לא תרצו להשתמש בסבון רחצה אחר, בהחלט פינוק לתחילת השנה.

המתכון למרקוחי הסבונים של החברה עובר במשפחת מלכי מאות שנים. בני המשפחה, שעסקו גם בצמחי מרפא, שילבו את הידע של שני התחומים – צמחי מרפא וסבון – ויצרו סבון בניחוח ייחודי. הסבון כחול לבן ומיוצר בישראל בפיקוח הדוק של בת משפחת מלכי. הוא לא נוסה על בעלי חיים והוא לא מכיל פילרים, כימיקלים, דטרגנטים, SLS, ניחוח מלאכותי או שומן מהחי. הסבון מכיל שמנים ובהם שמן זית, שמן דקלים ושמן קוקוס והאריזות ניתנות למיחזור.

שורשי המשפחה באיטליה. עם השנים עלו והתגוררו בכפר יאסיף אך עם פרוץ הפרעות, ברחו לרודוס ולטורקיה. עם הקמת המדינה, שבו לארץ.

קרדיט צילום מקצועי: ורד מדמוני

מחיר: כ-50 ש"ח* לאריזת שלישייה (כל סבון 100 גרם. סה"כ 300 גרם).

*תלוי רשת/חנות

כשר בהשגחת בד"צ מחזיקי הדת.

להשיג ברשת ניצת הדובדבן, בחנויות מובחרות ברחבי הארץ

ובאתר  https://jmalki.co.il/

יום שני, 9 בינואר 2023

חדש בבתי הקולנוע – "המסע שלי עם האריס" סרטה של לינה רוסלר

לכבוד חגיגות יום הולדתו ה 90 של סיר מייקל קיין, סרט חדש בכיכובו "המסע שלי עם האריס", סרטה של לינה רוסלר.

זוהי דרמה קומית מרגשת עם מופע משחק בלתי נשכח של זוכה האוסקר- מייקל קיין ואוברי פלזה – כוכבת הלוטוס הלבן, מייקל קיין ממשיך להוכיח שהוא שחקן גדול מהחיים, והסרט ממש מצליח להגיע לצופה, וגם ההבנה שגם אדם שנראה הכי קשוח מבפנים, יש בו עדיין סדקים רכים, והוא רק מחכה לאדם שהוא יכול לסמוך עליו, סרט נוגע ללב עם משחק מצויין.

לוסי (אוברי פלזה) ירשה מאביה חברת ספרים להוצאה לאור, אבל לא מצליחה להחזיק את החברה 'על הרגליים' ועומדת לפני מכירתה. ברגע שפל היא מגלה שהסופר המצליח והפרובקטור- האריס שאו (מייקל קיין) מחויב להוצאה עוד ספר. לוסי  יוצרת איתו קשר במבצרו המבודד . על אף סירובו העיקש, היא מכריחה אותו להוציא לאור ספר חדש ולצאת איתה למסע מכירות ברחבי ארה"ב שמשנה את חיי שניהם לנצח.

בתפקיד אורח ,כמבקר הספרים המוחצן הלפרו נולן, מופיע גארי אלווס, אחיו של אחד ממפיק הסרט.

בימוי לינה רוסלר Lina Roessler

תסריט : אנתוני גרייקו Anthony Grieco

צילום :קלודין סואבה

עריכה: ארתור טרנובסקי

הפקה :ג'ונתן ונגר, פייר איבן, קסין אלווס , אריאל אלווס. ווין מרק גודפרי

משתתפים

האריס שאו: מייקל קיין Michael Kane

לוסי סטנבריג' – אוברי  פלאזה Aubrey Plaza

ג'אק סינקלייר- סקוט ספידמן Scott Speedman

רייצל ספנס – אלן וונג -Ellen Wong

 

98 דקות. קנדה ארצות הברית 2021, תרגום לעברית.

החל מן ה5 בינואר בסינמטק תל אביב, רשת מובילנד ובכל רחבי  הארץ

לינק לטריילר

https://www.youtube.com/watch?v=JFWG-OoUCMo

על הבמאית לינה רוסלר

למדה ספרות אנגלית באוניברסיט קונקורדיה, קיבלה תואר באומנויות הבמה מהאקדמיה האמריקאית לאמנויות הבמה בניו יורק. סיימה לימודי הפקת קולנוע באוניברסיטת ניו יורק. הופיעה בסרטים ובמספר גדול של תפקידי אורח בתוכניות וסדרות טלווזיה שונות.

סרט הבכורה הקצר שלה – "לחישות קטנות", הוקרן בעשרות פסטיבלים. כולל פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של טורנטו לסרטי ילדים. זכה בפרס הראשון בפסטיבל סרטי הילדים ברוד איינלד, לסרט הקצר הטוב ביותר."חורף", הסרט השני בסדרה זכה במספר פרסים קנדיים. והוקרן בפסטיבלים רבים. "זרע החרדל", החלק השלישי בסדרה גם הוא זכה במספר פרסים. השתתפה במעבדת הכישרונות של פסטיבל טורונטו ב 2017, והוזמנה לקמפוס הכישרונות של פסטיבל ברלין, שם גם הוקרן  סרטה הקצר הרביעי ב2018. היא אחת מעשרת הכותבים הקנדיים שהוזמנו להשתתף בסטודיו הכותבים של פסטיבל טורונטו ב2019.

זהו סרטה הארוך הראשון, והיא מקדישה אותו לאביה.

אנתוני גריגו – תסריט

זכה בפרס ניקולי על התסריט לסרט זה. כמה תסרטים שכתב קיבלו אור ירוק והוא מחכה להפקתם. בתהליכי עבודה מתקדמים נמצא תסריט אותו כתב על האסטרונאוט ,באז אולדרין שיביים מרק פורסטר. .הוא גם יועץ לתסריטים.

על השחקנים

סיר מייקל קיין

בחודש מרץ הקרוב יחגוג סר מייקל קיין את יום הולדתו ה- 90 .

זכה פעמיים באוסקר. הראשון, אוסקר לשחקן משנה על תפקידו בסרטו של וודי אלן "חנה ואחיותיה" על תפקיד זה זכה גם בגלובוס הזהב ובבאפטה, והשני על "תקנות בית השיכר" של לאסה  הלסרטום. שזיכה אותו גם  בפרס איגוד שהשחקנים. מבין עשרות התפקידים אותם גילם, סרט הפריצה שלו ,"אלפי", ”הג'וב האיטלקי", "זולו", הופיע בכמה מסרטיו של כריסטופר נולן , "באטמן מתחיל", "יוקרה", "האביר האפל", "התחלה", "עלייתו של האביר האפל", "בין כוכבים",  ו"טננט". מבין הסרטים בהם הופיע לאחרונה "נעורים" של פאולו סורנטינו ו"פורשים בסטייל". אחרי שצילם סרט זה הופיע בסרט בשלושה סרטים  נוספים, בהם סרט לצידה של זוכת שני אוסקרים -גלנדה ג'קסון החוזרת למסך אחרי שנים של פעילות פוליטית.

מייקל קיין הופיעה ב 176 סרטים בקריירה הארוכה שלו.

אוברי פלאזה

שחקנית וקומיקאית. בימים אלה נראית על מסכי הטלוויזיה בסדרת הלהיט הלוטוס הלבן. הופיע בכמה סדרות טלוויזיה ביניהם "מחלקת גנים ונוף" ולאחר כמה תפקידי משנה החלה לקבל תפקידים ראשיים גם בקולנוע. בקרוב נראה אותה ב"מבצע מלחמה" בסדרה חדשה של מרוול, ובסרט חדש של פרנסיס פורד קופולה לצידם של אדם דרייבר ושלל כוכבים גדולים.

סקוט ספידמן 

שחקן. התפרסם לראשונה בפליסטי כמושא אהבתה של הגיבורה. שיחק בסדרות הטלוויזיה- האנטומיה של גרי, YOU  של נטפליקס, השבויה ועוד.

 

חורף נעים עם "פרימור" מותג המיצים הסחוטים "פרימור" מגיש לרגל החורף ויום הבלאדי מרי הבינלאומי מתכון לקוקטייל ירקות ללא אלכוהול: קוקטייל עגבניות עם צ'ילי וסלרי

חברת "פרימור", יצרנית המיצים הסחוטים הטבעיים המובילה בישראל, מגישה יחד עם הבלוגרית אולגה טוכשר ("המרכיב הסודי"), מתכון לקוקטייל חורפי, עשיר בטעמים וחריף במידה, ללא אלכוהול: קוקטייל עגבניות עם צ'ילי וסלרי. הקוקטייל על בסיס מיץ עגבניות של פרימור, בשילוב ירקות טריים בהם צ'ילי, גזר וסלרי, נהדר לימי החורף החמים, לאירוח משפחתי ולבילוי זוגי.

קרדיט צילום: אולגה טוכשר

חורף נעים ובריא!

מצרכים (ל-2 מנות):

לקוקטייל:

2 כוסות מיץ עגבניות של "פרימור"

3 גבעולי סלרי חתוכים גס

1 גזר חתוך גס

1/2 פלפל צ'ילי

2 כפות מיץ לימון

4-5 קוביות קרח

מעט פלפל שחור לפי הטעם

להגשה:

2 ענפי כוסברה / פטרוזיליה / סלרי

2 פלחי לימון

קורט מלח

אופן ההכנה:

1. בבלנדר שמים את כל רכיבי הקוקטייל וטוחנים עד לקבלת תערובת אחידה. טועמים ומתקנים את התיבול.

2. טובלים קצוות של כוסות הגשה במים ולאחר מכן במלח דק, כדי שתיווצר מסגרת מלח אחידה.

3. יוצקים את הקוקטייל לכוסות ומגישים עם ענפי כוסברה, פטרוזיליה או סלרי ופלחי לימון.

 

יום ראשון, 8 בינואר 2023

ספר חדש מאת מחברת רבי המכר אלכס בראון "גלויה מקאפרי"

לכל אוהבי הקריאה, בימים אלו ,ספרה השלישי של  אלכס בראון רואה אור בתרגום לעברית בעקבות הרומנים האהובים 'גלויה מאיטליה' ו'גלויה מפריז', שזכו לשבחי המבקרות וכיכבו בראש רשימות רבי המכר בישראל.

קיבלתי לסקירה את הספר הנהדר גלויה מקאפרי, קראתי את ספריה הקודמים של אלכס בראון, ומאוד התחברתי לכתיבה הקולחת שלה, גם הספר גלויה מקאפרי מכניס את הקורא לתוך עולם מרתק, מצאתי את עצמי חולמת על האי הקסום ומדמיינת אותו תוך כדי קריאה, יש משהו בספרים של אלכס בראון שגורם גם לחוויה בפני עצמה מעבר לסיפור עצמו, וזה עושה את ההבדל במהלך הקריאה, בהחלט ממליצה על הספר וגם על הספרים הקודמים, נהדר לקריאה בימי החורף הקרירים, לקריאה במהלך חופשה בארץ או בחו"ל, וגם נותן חשק לבקר במקום שבו מתרחש הסיפור.

תור הזהב של הוליווד, קלי סינקלייר עומדת להיות כוכבת הקולנוע הגדולה הבאה. עד אז היא מבלה את הקיץ של שנת 1953 באי הקסום קאפרי.

שישים שנה לאחר מכן, בביקור בקוטג' של סבתה הזקנה, הצלמת מאדי ויליאמס מוצאת קופסה עם מזכרות  ותמונות, וביניהן תמונה של אישה צעירה ונוצצת בבלונד פלטינה. נוסף על כך היא מוצאת גלויה מהאי קאפרי, המגוללת את סופו שובר הלב של רומן סוער.

סבתה מתקשה להיזכר בפרטים מן העבר הכה רחוק, ולכן כשמאדי מקבלת עבודת צילום באיטליה, היא מבקרת בקאפרי כדי לנסות ולברר מה באמת קרה. האם היא תצליח לפצח את המסתורין שאופף את קיץ 1953, והאם שהותה באי הקסום טומנת בחובה הפתעות גם בשבילה?

שבחים לספרים מאת אלכס בראון:

"נקרא בנשימה אחת, רומנטי ועושה חשק לצאת לחופשה קסומה באיטליה." – מועדון התרבות של חגית

"איזה יופי של ספר! קליל, מהנה, כיפי וקולח." – לאה זונדלביץ, "נוריתה"

"ספר קליל, נעים וכיפי." – שרון בצלאל, "פרלמנט הספרים"

"גמעתי את הספר בשקיקה. קחו אותו איתכם לחופשה, הקדישו לו סוף שבוע חורפי ושובו לספר לי שנהניתם." – ריקי ברוך, "בחירות נכונות"

גלויה מקאפרי מאת אלכס בראון – פן הוצאה לאור וידיעות ספרים

304 עמודים, 98 ש"ח

תרגום מאנגלית: אילן פן

 

8 דגשים חשובים בתזונת גיל המעבר באדיבות: חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא

8 דגשים חשובים בתזונת גיל המעבר

באדיבות: חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא

קרדיט צילום: רונן פדידה

מנופאוזה היא תהליך ביולוגי טבעי שהוא חלק בלתי נפרד ממעגל חייה של האישה. המנופאוזה מוגדרת לפי הוסת האחרונה ( פעם אחרונה שהיה דימום), ומתרחש בממוצע סביב גיל 50. התסמינים מתחילים כאשר יש אי איזון הורמונאלי וכן היפסקות הדרגתית וסופית של הוסת. בתקופה זו, ובכמה שנים שקודמות להפסקה סופית של הוסת, המכונה "גיל המעבר", מתחיל תהליך הדרגתי של ירידה בייצור הורמוני המין הנשיים, אסטרוגן ופרוגסטרון. שינויים אלו יכולים להתבטא במגוון רחב של תסמינים, כאלו המורגשים וכאלו שלא, אשר מתבטאים בצורה שונה מאישה לאישה ועלולים להטריד ואף להשפיע על חיי היום-יום.

האסטרוגן המדובר הוא שם כולל לקבוצת הורמונים המיוצרים בגוף האישה.רמות האסטרוגן בגוף האישה משתנות לאורך מעגל החיים- ייצור האסטרוגן מתגבר לרוב לקראת גיל ההתבגרות והוא אחראי על הופעת סימני המין הנשיים כגון התפתחות שדיים, הופעת הוסת החודשית ועוד.

אחרי גיל 25 רמות האסטרוגן בגוף מתחילות לרדת בקצב מתון ומשפיעות על גמישות העור, חוזק העצמות, התפקוד המיני, מסת הגוף, מצב הרוח ועוד. בכדי לשמר את האיזון ההורמונלי, הגוף מתחיל לייצר כמויות גדולות יותר של הורמונים אחרים. שיא הירידה ברמות האסטרוגן מתרחשת לאחר גיל 43 ואז ההורמונים האחרים גורמים לתופעות לוואי, כמו גלי חום, עלייה במשקל ועוד.

השינויים ההורמונליים מביאים לא רק לתופעת המכונות " תסמיני גיל המעבר" שהזכרנו, הפוגעים באיכות החיים של האישה, אלא גם בהשפעות בריאותיות שונות כגון שינויים במסת העצם, שינויים ברמות הכולסטרול ושומני הדם, ירידה במסת השריר, עליה במשקל ועוד.

כאשר האישה חווה תסמינים הפוגעים באיכות חייה היא יכולה לשפר את המצב על ידי התייחסות כוללנית לאורח החיים שלה.  ברמה הנפשית הפחתת מתח וסטרס בדרכים שונות, שילוב פעילות גופנית סדירה רצוי בונת עצם, תפריט התומך בצרכים התזונתיים של גיל זה, יעוץ אצל רופא נשים ונטילת תרופות לפי הצורך ותוספים טבעיים וכו'.

תזונה לגיל המעבר מתחשבת בשינויים הבריאותיים שמתחילים להתרחש בגיל הזה תוך שילוב מזונות והנחיות שעשויים להפחית את תסמיני הגיל.  הדגשים התזונתיים החשובים בתקופה זו הם:

1. הקפדה על כמויות חלבון מספקות וחלבון איכותיכמות החלבון המומלצת (RDA) היא 0.8 גרם לק"ג ממשקל הגוף לכל המבוגרים מעל גיל 18, מה שמייצג את המינימום הדרוש לבריאות.

הירידה באסטרוגן בגיל המעבר קשורה לירידה במסת השריר וצפיפות העצם. מסיבה זו, נשים שעוברות גיל המעבר צריכות לאכול יותר חלבון. ההנחיות  לנשים מעל גיל 50 לאכול לפחות 1  גרם לק"ג משקל גוף ביום – או 20-25 גרם חלבון איכותי לארוחה.

מזונות עתירי חלבון כוללים ביצים, בשר, דגים, טופו, קטניות ומוצרי חלב.

2. תזונה המכילה כמויות סידן מומלצות– עד גיל 50 ההמלצה היא לצריכה של כ 1000 מ"ג סידן ליום ומעל גיל 50 1200 מ"ג. על כן, כחלק מהמטרה לשמור על בריאות ומסת העצם- חשוב לשלב בתזונה במזונות עשירים בסידן כגון ירקות ירוקים (ברוקולי, אספרגוס, תרד, קייל, מנגולד ועוד), טחינה מלאה, שקדים ומוצרי חלב. מוצרי חלב שונים כגון חלב, יוגורט וגבינה, מכילים גם זרחן, אשלגן, מגנזיום וויטמינים D ו- K – החיוניים אף הם לבריאות העצם.

3. תזונה עשירה בסיבים תזונתיים מדגנים מלאים וקטניות הם עשירים בסיבים וויטמינים מקבוצת B, כגון תיאמין, ניאצין, ריבופלבין וחומצה פנטותנית.

תזונה זו קשורה להפחתת הסיכון  לחלות במחלות לב ( סיכון שעולה בקרב נשים במנופאוזה) , סרטן ותמותה מוקדמת

דגנים מלאים הינם חיטה מלאה, כוסמין, שעורה, שיפון, שיבולת שועל, אורז מלא ועוד. למשפחת הקטניות שייכים העדשים מכל הצבעים, שעועית יבשה מכל הצבעים, גרגירי חומוס, פול וכו'. ההמלצה היא שהפחמימות בתזונה יהיו בעיקרן מדגנים מלאים וקטניות.

4. שילוב מזונות המכילים פיטואסטרוגניים– אלו הן תרכובות צמחיות טבעיות הדומות למבנה האסטרוגן ויכולות להקל על תסמיני המנופאוזה. הפיטואסטרוגנים נמצאים בסויה ובמוצרים המבוססים עליה שלא עברו עיבוד רב כגון טופו, חלב סויה, אדממה, מיסו וגבינת סויה וכן הם נמצאים בקטניות נוספות כגון שעועית מאש וגרגירי חומוס. מקור נוסף לפיטואסטרוגנים הם זרעי הפשתן, קוואקר, שקדים ואגוזים. את הקטניות השונות ניתן לשלב גם כמקור לחלבון בתפריט למי שלא אוכל מקורות חלבון מהחי.

5. מזונות עשירים באומגה 3 (GLA): חומצת שומן חיונית מסוג אומגה 3 חיונית לבניית קרומי התאים בגופנו וליצירת הורמונים. יש לה השפעה אנטי-דלקתית, והיא עשויה להקל על תסמיני גיל המעבר, שמירה על בריאות הלב ולסייע בשמירה על גמישות העור ולחותו. אומגה 3 מצויה בשפע בדגי ים, ובמיוחד באלו החיים במים קרים או בדגי בריכות שהמזון שלהם מועשר ( במיוחד סלמון, טונה, מקרל, הליבוט) ישנם גם מזונות צמחיים המכילים אומגה 3,כמו זרעי צ’יה, זרעי פשתן, אגוזי מלך ואצות ים (למשל מסוג וואקמה).

6. הפחתה של שתיית אלכוהול: נמצא שאלכוהול יכול להחמיר גלי חום. כמו כן, שתיה מרובה של אלכוהול מובילה לירידה בצפיפות העצם שהיא גורם סיכון נוסף בגיל זה. המלצות שתיה של אלכוהול של משרד הבריאות הן עד משקה אחד ביום לאישה ( משקה= שליש בירה, כוס יין של 140 מ"ל, שוט של משקה אלכוהולי חזק כגון וודקה, ערק המכילות כ 40 מ"ל). כדאי לא לעבור המלצה זו ואף להפחית ממנה.

7. בחירת מזונות נבונה: בתקופת המנופאוזה ישנה עלייה בסיכון למחלות לב וכלי דם ולהשמנה. מומלץ לשלב במסגרת התזונה היומית מנות שומן איכותי כגון שומנים בלתי רווים מומלצים: שמן זית, טחינה, אבוקדו, אגוזים ולהימנע מאכילה של שומן טראנס ושומן רווי כמו מרגרינה, חמאה, גבינות שמנות, עוגות ועוגיות המכילים את שומן הטרנס המשפיע לרעה על רמות הכולסטרול ושומני הדם.

8. בישול ביתי – זוהי הדרך המומלצת ביותר להבטיח מינימום אכילה של מזון מעובד ותעשייתי ולהתבסס על ארוחות ומתכונים בהכנה ביתית בהם אנו שולטים באיכות השומן, כמות המלח והערכים התזונתיים של המנה.

לסיכוםהדגשים התזונתיים המומלצים לנשים שנכנסות לגיל המעבר נותנים מענה לשינויים הפיזיולוגיים המתרחשים בגוף האישה. במקביל להם חשוב גם לשלב פעילות גופנית קבועה ופעילות בונת עצם לפי הצורך, לשלב הפחתת מתחים בדרכים שונות שכן הטיפול הוא הוליסטי כדי להביא לאיזון פיזי ורגשי בתקופה זו

יום חמישי, 5 בינואר 2023

העניקו לעצמכם יופי של מתנה לשנה האזרחית החדשה: אתר PLASSON Online מציע את טוחן האשפה ,waste plass שישדרג לכם יום יום את איכות החיים במטבח – ב-45 אחוז הנחה!

העניקו לעצמכם יופי של מתנה לשנה האזרחית החדשה: אתר PLASSON Online מציע את טוחן האשפה ,waste plass שישדרג לכם יום יום את איכות החיים במטבח – ב-45 אחוז הנחה! פלסאון און ליין – בית של פתרונות לאמבט ולמטבח.

הטוחן, הנמצא מתחת לכיור, טוחן במהירות את שאריות המזון המושלכות לכיור ומזרים אותן עם המים, ישירות למערכת הביוב: הכיור וסביבתו נותרים תמיד נקיים ונטולי ריחות לא נעימים.

לטוחן מנוע 3/4 כ"ס, המספיק לכל מטבח ביתי ופעולתו – יחסית לטוחנים אחרים, שקטה (15 דציבל). זהו מנוע משופר עם שלושה שלבי טחינה, ומגן התזה נשלף. המכשיר מגיע עם מתג פניאומטי, צינוק מרפק, ונטיל לכיור ודוחסן לכיור, וניתן להתקינו בכל סוג של כיור (נירוסטה, קוריאן, אבן ועוד).

לבטיחות מירבית, מערכת הסכינים מצויה עמוק בתוך המכשיר. מערכת הטחינה עצמה היא אל חלד, תא הטחינה בגודל 1,400 מ"ל ויעילות הטחינה עומדת על 5.2 ק"ג בדקה (3,900 סיבובים בדקה).

המוצר מאושר על ידי מכון התקנים הישראלי.

פלסאון מעניקה 5 שנות אחריות.

טוחן האשפה מוצע בימים אלה ב-45% הנחה: 1,497.95 ש"ח כולל משלוח (במקום 2,723.55 ש"ח).

להשיג באתר

קרדיט צילום: פלסאון ישראל

 

יום שלישי, 3 בינואר 2023

"מונבטים" השיקו סדרת מוצרים חדשה: "מונבטים דקים" – מאפי טורטיות ב-3 טעמים: כוסמת, כוסמת וסלק וכוסמת ובטטה המוצרים פרווה, אורגניים וללא סוכר, שמן, גלוטן או חומרים מלאכותיים. פתרון נהדר לארוחה מהירה, בריאה ומזינה!

מותג מאפי הבריאות הישראלי "מונבטים" השיק סדרת מוצרים חדשה:

קרדיט צילום: סטודיו דנגוט

"מונבטים דקים", הכוללים מאפי טורטיות ב-3 טעמים: כוסמת, כוסמת וסלק וכוסמת ובטטה. הטורטיות, כמו כל מוצרי מונבטים, עשויות מרכיבים אורגניים, טבעיים וטהורים והן מכילות 4-3 מרכיבים בלבד, ללא תוספות של סוכר, גלוטן, שמן, קמח, חומרים מן החי, חומרים משמרים או חומרי טעם וריח. מונבטים – מהטבע ישירות לצלחת.

בשנים האחרונות אני מקפידה לשלב בארוחות היומיות שלי מוצרים עם ערך תזונתי גבוה, את חברת מונבטים אני מכירה ומאוד אוהבת לשלב את המוצרים הנהדרים שלהם במגוון ארוחות יומיות, שמחתי להכיר ולהתנסות במונבטים דקים, מאפי הטורטיות הנהדרים והטעימים, קל להכנה, מהווה פתרון מושלם לכל המשפחה, ועם ערכים תזונתיים נהדרים.

לארוחת הערב שמתי את מאפי הטורטיות בטעם כוסמת ובטטה בתנור מחומם 180 מעלות, למשך 10 דקות, על מאפה הטורטיה מרחתי רוטב עגבניות מטבוחה, מעל קוביות אבוקדו, בצל סגול, עלי כוסברה, שמן זית מלח ופלפל, ונהנתי מארוחה טעימה מאוד, מאוד אהבתי את הטעם והמרקם של מאפי הטורטיות, ניתן לשלב עם כל מה שאוהבים, ולהנות, מומלץ לשמור בהקפאה כמה חבילות של מונבטים דקים, ולהשתמש בעת הצורך.

הטורטיות מהוות פתרון נהדר לארוחת בוקר, ביניים או ערב – מהירה, בריאה ומזינה, המתאימה לכל בני המשפחה.

הסדרה כוללת:

מונבטים דקים – מאפה כוסמת: מכיל כוסמת ירוקה אורגנית (55%), מים, מלח הימלאיה ורוד

מונבטים דקים – מאפה כוסמת וסלק: מכיל כוסמת ירוקה אורגנית (53.7%), סלק אורגני (10.7%), מים, מלח הימלאיה ורוד

מונבטים דקים – מאפה כוסמת ובטטה: מכיל כוסמת ירוקה אורגנית (53.7%), בטטה אורגנית (10.7%), מים, מלח הימלאיה ורוד

"מונבטים" (משנת 2015) הם מאפים המבוססים על חומרי גלם אורגניים מהצומח (כוסמת, בטטה, סלק, עדשים כתומות, תמרים ועוד), לא מהונדסים גנטית, שפותחו במטרה להוות אלטרנטיבה בריאה ללחמים ללא גלוטן – שמתאימים לכולם.

מאפי מונבטים מספקים ארוחה עשירה בסיבים תזונתיים ובחלבון מהצומח, וכל מה שצריך זה רק לחמם ולהגיש, בשילוב ממרח אהוב (טחינה, חומוס, אבוקדו), ירקות, חביתה ועוד.

המוצר משווק קפוא וניתן לשמור אותו בהקפאה 18 חודשים מתאריך ההכנה המצוין באריזה. מאחר והוא כבר אפוי אין צורך להפשירו.

מחיר: 29.90 ש"ח לאריזה במשקל 270 גרם, המכילה 6 יחידות של מונבטים דקים, כל אחת במשקל 45 גרם.

כשרות פרווה מהדרין של הרבנות (עפ"י היתר מכירה).

להשיג: בשופרסל גרין, טבע קסטל, ניצת הדובדבן, אניס, בתי טבע וחנויות מובחרות ברחבי הארץ ובאתר. *באתר החברה ניתן לרכוש ערכות של מוצרים במחירים מיוחדים.

 

 

 

יום ראשון, 1 בינואר 2023

להתנסות ולקנות טכנולוגיה פורצת דרך Dyson Mall Demo Zone מתחם קונספט של Dyson נפתח בקניון עזריאלי בתל אביב עם צוות מקצועי שידריך וימכור ממגוון מוצרי Dyson המתחם יפעל בכל ימות השבוע בשעות הפתיחה של הקניון

ב.נ.ז.כ סחר יבוא והפצה בע"מ, היבואנית הרשמית שלDyson  בישראל, פתחה בימים אלה בקניון עזריאלי בתל אביב מתחם קונספט Dyson Mall Demo Zone בהשראת מתחמי הקונספט של המותג ברחבי העולם. במתחם תתבצע הדרכה ומכירה של מגוון מוצרי Dyson בקטגוריות השונות.

Dyson Mall Demo Zone ממוקם בקומה הראשונה של הקניון בשדרה המרכזית. המתחם יציע חווית טכנולוגיה מתקדמת עם מבחר מוצרי dyson מכל הקטגוריות: שואבי אבק, מסנני אוויר וכן קטגוריית מוצרי הטיפוח ועיצוב השיער של המותג.

במתחם תתאפשר התנסות טרם הקניה ורכישה של מוצרים. בנוסף, יתקיימו הדרכות והתנסות מעשית על כלל מוצרי dyson שיאפשרו לחוות מקרוב את המוצרים ולראות איך הטכנולוגיה המתקדמת שלהם עובדת. על ההדרכות מופקדים נציגים מקצועיים של המותג שעברו הדרכות בינלאומיות ומכירים את הטכנולוגיה של המותג מקרוב. במתחם ניתן יהיה גם לקבל ייעוץ אישי והמלצות מותאמות לצרכים של הצרכנים ויעניקו להם את התוצאות הטובות ביותר בין אם מדובר בקטגוריית שואבי האבק, מסנני אוויר או טיפוח אישי.

מתחם הקונספט של Dyson  מביא לידי ביטוי מוחשי את החזון של החברה להנגיש טכנולוגיה בחיי היום יום  ולהעניק ללקוחות חוויה. הדרך הטובה ביותר להבין את הטכנולוגיה המתקדמת של דייסון היא לחוות אותה, וזו הסיבה להקמת ה .Dyson Mall Demo Zone המתחם מביא את הטכנולוגיה החדשה ביותר היישר לצרכנים שיכולים להתנסות, לקבל טיפים, הדרכות ולהפוך את הקנייה שלהם לחוויה מוחשית.

קרדיט צילום: יח"צ דייסון

Dyson Mall Demo Zone יפעל בקניון עזריאלי תל אביב מידי יום בשעות פעילות הקניון.