יום חמישי, 31 באוקטובר 2019

במרחק נגיעה מגלי הים... השקת מתחם 5.91 על חוף הים בשרון במשתה חורפי....

השבוע הגעתי לאזור השרון לאירוע מיוחד ומפואר לרגל השקת מתחם 5.91 על חוף הים בשרון, אין ספק שהמתחם מיוחד במינו ולחגוג בו אירוע זוהי חוויה יוצאת דופן במיוחד שהמיקום במרחק 5.91 מטרים בלבד מקו הים, נוף עוצר נשימה, עם מתחם שמציג אוירה וסטייל שכבר הרבה זמן לא ראיתי, אין ספק שהבעלים והיזמים יאיר זגורי וערן דלאל, שיחקו אותה בענק, והמקום יהפך ללהיט רציני בתחום מתחמי האירועים, כיף לחגוג שם כל אירוע משמח.

להשקה הגיעו מיטב הסלבס :


קרדיט צילום: אור גפן
ציפי רפאלי והמיוצגת החדשה שלה רומי פרנקל בהופעה ראשונה ,רוסלנה רודינה, שלי גפני, סנדרה רינגלר, הנתנייתית אן זיוי וירדן ויזלשעלו לאחר מכן על טיסה לבודפשט, עדן יוחנן קסניה טרנטול מאושרת מהזוגיות החדשה, רומי נסט, ג'קי אזולאי שנכנסה למטבח לתת את הטאץ' שלה, נחום דגמי הבעלים של מחלבת המושבה, יואב אברהם בעל רשת בתי אבות, היהלומן גיא בן לוי איש העסקים תומר אהרון ועוד. 

קרדיט צילום:אור גפן
על המטבח ניצח שף המקום אור שפירא, לשעבר שף קבוצת כתית של מאיר אדוני, המקום מציע חוויה קולינרית ייחודית ויוצאת דופן בשוק האירועים בישראל, הכוללת מטבח שף חדשני ופתוח, כאשר הכנת כל המנות מתרחשת לנגד עיני האורחים,


חומרי הגלם איכותיים וטריים ברמה שטרם נראתה בארץ, והאורחים זוכים לחוויית אירוח של מסעדת שף אמיתית, הכוללת בשרים משובחים, דגים טריים, ירקות איכותיים ולחמים שנאפים בטאבון במקום.



קרדיט צילום:שרית גופן
ההגשה היא בפורמט מסעדה, עם בחירה מתוך תפריט, כאשר האורח מוזמן במהלך האירוע לבחור בכל מנה מספר הפעמים שירצה, ובזמן המועדף עליו.  


טעמתי ממגוון המנות הראשונות שהוגשו לשולחן קרפצ'ו בקר, קרפצ'ו חציל, פרפה כבד אווז, סשימי אינטיאס ועוד,


וכל מנה היא פשוט חגיגה של טעמים, מוגשת בצורה מושלמת עם הקפדה על כל הפרטים הקטנים, במנה העיקרית נהניתי מפילה בקר צרוב על משטח צלייה לוהט, מוגש עם קרם תירס טרי, דוסקל פטריות עשיר, וערמונים מטוגנים בציר בקר עשיר,

וואו זה היה ממש עשוי בקפידה וברמה של מסעדת שף, אין ספק מאוד כיף להיות אורחת במתחם אירועים כל כך ססגוני ומאיר פנים, האוירה מאוד ייחודית ונותנת הרגשה של אירוע מסוג אחר, יש פינות ישיבה מיוחדות, השולחנות מעוצבים מהמם,



קרדיט צילום: שי אשכנזי
בר המשקאות שונה מבחינת הסגנון , עם קוקטיילים נהדרים ומיוחדים, לראשונה שתיתי קוקטייל פופקורן מאוד מיוחד,




והרגשתי שמכבדים מאוד האורח ושמים אותו במקום הראשון, יצאתי בתחושה של וואו, של ערב בלתי נשכח ומהנה במיוחד, וזה הסיפור בעצם, להגיע למקום ולהרגיש וואו.
המתחם החדשני חולש על 2000 מ"ר של אולם מעוצב  וסביבו אזור קבלת פנים חיצוני מרוצף המשתרע על שטח של 1400 מ"ר כולל חופת אינסוף, בהקמת המתחם הושקעו 20 מיליון ש"ח.
מצרפת קישור לאתר: https://www.591.co.il/

זמן קריאה - להסיר את השכבות מאת רחלי קמינסקי....

"להסיר את השכבות" מאת רחלי קמינסקי הינו ספר חדש בהוצאת מדיה 10, הוצאה שמביאה ספרים מאוד מיוחדים ומעניינים, הספר מעניק לקוראים הצצה לתוך נבכי העולם החרדי (חסידות ברסלב/גור/בעלז) של ירושלים בשנות השבעים והשמונים וסוחף מאוד בעקבות סיפורה של אישה צעירה, אמיצה ויוצאת דופן, המחליטה כנגד כל הסיכויים, להשתחרר מכבלי הדת ולבנות לעצמה חיים עצמאיים.

הסופרת, רחלי קמינסקי, מביאה בספרה החדש את סיפור חייה המרתק, וילדותה בבית חרדי, מאוד מעניין לקרוא את הספר ולהכנס לעולמה של רחלי מילדות ועד שהחליטה לבחור בחופש שלה, ולהבין איך היו חייה בעולם דתי, עולם סגור בפני החילונים בעיקר בגלל העדפה לשמור על הכביסה המלוכלכת עמוק עמוק בתוך הקהילה, וכשקוראים ומתרגשים מסיפורה של רחלי מבינים יותר ויותר מהי כפייה דתית כתוצאה מחיים בחברה מאוד סגורה עם חוקים משלה, וחשוב מאוד שרחלי החליטה לכתוב את הספר מעורר ההשראה "להסיר את השכבות" , מתוך רצון ושליחות לסייע לנשים המחפשות לעשות שינוי בחיים הנוכחיים שלהן ולעורר בהן בטחון ואומץ, והבנה שהכל אפשרי רק שצריך לשים את הפחד בצד.
בשנים האחרונות אנו שומעים יותר על נשים שעזבו את העולם החרדי ויוצאות לאור עם סיפור יציאתן בשאלה, אבל סיפורה של רחלי קמינסקי (54, נשואה+4) הוא עדות יוצאת דופן למה שהתרחש מאחורי הקלעים בחייה במשך 20 שנה, כשהכל מתחיל בגיל 9 חודשים – שם התהפך עולמה.

קרדיט צילום: שרי או'פק
הסופרת רחלי קמינסקי שנולדה בשם רחל לאה, מתעדת בסיפורים מרתקים על הילדות הקשה שעברה, בעקבות מחלת האם שהוצאה מהבית לאשפוז ממושך של 12 שנה, על המעבר לבית היתומים הכללי, על ההתעללות וההשפלות שחוותה שם, על גילוי העולם החילוני דרך ריקודי העם, על האירוסין שעשו עבורה מאחורי הגב ועוד.
כנגד כל הסיכויים ,רחלי בוחרת בחיים אחרים לעצמה, בגיל 20 היא מתגרשת ובגיל 24 עוברת להתגורר בתל אביב, כשאת בנה היא רואה פעמיים בשבוע בירושלים וכל שבת שנייה הם מבלים אצל הוריה, במקביל רחלי מתחילה להתברג בעבודה בעולם הפרמצבטיקה, שם עבדה 30 שנה בחברות התרופות המובילות בישראל ועם השנים היא מגלה תחביב חדש בנוסף לריקודי עם, רכיבה על אופנועים.
בגיל 28 הכירה רחלי את בעלה מתי, הם התחתנו ולזוג נולדו 3 ילדים (תאומים בנים ובת), כשכיום בנה הבכור מהנישואים הראשונים, אריאל, הינו חילוני שעזב את הדת כבר בגיל 16.5 ועבר מהישיבה ללמוד בתיכון רגיל, לאחר הלימודים התגייס לדוכיפת כחובש קרבי והינו בעל תואר ראשון באוניברסיטה, התאומים משרתים בהנדסה קרבית ובאיסוף קרבי והבת השלישית לומדת בתיכון.
ומה לגבי הגרוש? רחלי שומרת על קשר טוב וחברי עם בעלה הראשון ועם אשתו.
"כתבתי את הספר כדי לעזור לנשים לנצח את הפחדים שלהן, להתעורר על החיים שלהן ולעשות שינויים אך רק עם רשת ביטחון. ואם צריך כי לא טוב אז לקום, להחליף עבודה, לעזוב יחסים או את הבית ואם צריך אז גם להתגרש. חשוב מאוד לפרוס לפני השינוי רשת ביטחון. אני רוצה לעזור לעוד אנשים שמרגישים דיכוי והשפלה בחייהם ואין להם עדיין את הכוח לעשות את השינוי".
זהו סדרת ספרים מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת וסטימצקי או ישירות מאתר החברה : http://www.media-10.co.il/
הספר: "להסיר את השכבות"   
מאת:רחלי קמינסקי
209 עמודים, 79 ש"ח
הוצאת מדיה 10

יום ראשון, 27 באוקטובר 2019

"נפטון" מציעה סדרה של רטבי צ'אטני מקוריים, להכנה של מנות טעימות ומיוחדות – בקלות ובמינימום מאמץ...

חברת "נפטון" (משנת 1980), המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק תבלינים, תערובות תיבול, ממרחים ורטבים, מציעה סדרה של רטבי צ'אטני מקוריים, להכנה של מגוון מנות טעימות ומיוחדות – בקלות ובמינימום מאמץ. אחרי תקופת החגים העמוסה של האירוח, הטיולים והארוחות סביב לשעון, הגיע הזמן להירגע וליהנות מארוחות טעימות וקלות להכנה.
צ'אטני הוא שמו של רוטב מתובל ופיקנטי שמקורו בהודו, המכיל פירות ותבלינים ומיועד לתיבול, הגשה, הכנה והעשרה של מגוון מנות: בשר, עופות, דגים, תפוחי אדמה, אורז, קינואה, כמטבל ללחמים ולפיתות ועוד.
סדרת הצ'אטני של "נפטון" נטולת תוספות של חומרים משמרים, צבעי מאכל ומונוסודיום גלוטמט.
החברה עברה מיתוג מחדש ולוגו החברה מוצג מעתה בצבע כחול רויאל.

קרדיט צילום:מיכאל כץ
סדרת רטבי הצ'אטני כוללת:
צ'אטני מנגו מתוק – מתאים לתיבול, הקפצה, מרינדה והגשה, בין מרכיבי הרוטב:  מנגו (21%), שמן, מלח, מים ותבלינים.
צ'אטני מנגו חריף – מתאים לבישול, הקפצה, מרינדה והגשה, בין מרכיבי הרוטב: מנגו (21%), שמן, מלח, מים ותבלינים.
צ'אטני שזיף פיקנטי – מתאים לבישול, הקפצה, מרינדה והגשה, בין מרכיבי הרוטב: שזיף, משמש, מנגו, שמן, מלח, מים ותבלינים.
אני מאוד אוהבת להכין חזה עוף מוקפץ עם ירקות, והשתמשתי בצ'אטני שזיף פיקנטי ויצא ממש טעים, ובהחלט תיבול בקלי קלות,מאוד קל להכנה, השתמשו בירקות שיש לכם בבית,

חתכו חזה עוף לקוביות ותשרו עם רוטב הצ'אטני,

לאחר מכן מקפיצים את  חזה העוף על מחבת עם מעט שמן, מוציאים ומקפיצים את כל הירקות, מוסיפים את חזה העוף, מוסיפים נודלס שבושל במים רותחים מתבלים במלח פלפל, וברוטב צ'אטני שזיף פיקנטי, מבשלים כדקה נוספת ומגישים חם,יצא ממש טעים, הרוטב צ'אטני שזיף פיקנטי נתן טעם נהדר ויצא מוקפץ טעים ביותר, בקלי קלות,

אני כבר מתכננת את המתכון הבא שאכין עם צ'אטני מנגו מתוק, כנפי עוף מושחמות בתנור, בהחלט בזכות המוצרים הנהדרים של חברת נפטון הרבה יותר קל במטבח.

המוצרים כשרים למהדרין בהשגחת הרבנות הראשית באר שבע ובד"צ העדה החרדית.
מחירים: 10.90 – 12.90 ש"ח (לבקבוק במשקל 370 גרם).
להשיג ברשתות השיווק ובחנויות מובחרות.
"נפטון" מציגה מתכונים קלים, טעימים ומהירי הכנה עם צ'אטני:
כבדי עוף ופטריות שמפיניון בצ'אטני שזיף פיקנטי

קרדיט צילום:דניאל לילה
מצרכים:
1/4 צנצנת רוטב צ'אטני שזיף פיקנטי של "נפטון"
500 גרם כבד עוף

3 – 4 בצלצלי שאלוט, קלופים
1/2 סלסלת פטריות שמפיניון
3 כפות שמן
1/3 כוס יין אדום יבש או חצי יבש

להגשה: בצל ירוק, פרוס דק
אופן ההכנה:
מחממים את השמן ומטגנים את הבצלצלים עד להשחמה.
מוסיפים את היין האדום, מנמיכים את הלהבה ומצמצמים את הרוטב, לחצי הכמות.
מוסיפים את הפטריות והכבד לטיגון קצר. מוסיפים את רוטב הצ'אטני שזיף פיקנטי, ומביאים לרתיחה. מכבים את האש, מוציאים את התכולה לכלי הגשה, מעטרים בבצל ירוק ומגישים מיד.

הום פרייז בצ'אטני מנגו מתוק

קרדיט צילום:דניאל לילה
מצרכים (ל-4 מנות):
4 - 5 תפוחי אדמה גדולים, חתוכים לקוביות
4 – 5 כפות רוטב צ'אטני מנגו מתוק של "נפטון"

1 כף סויה מתוקה של "נפטון"
1 + 2 כפות שמן קנולה או חמניות

2 כפות שמנת צמחית
מלח
פלפל שחור גרוס

להגשה: שומשום קלוי/קצח
אופן ההכנה:
מכניסים את תפוחי האדמה לסיר עם מים כדי כיסוי, מביאים לרתיחה ומבשלים עוד 3 דקות. מסננים ושמים בקערה.
מוסיפים 2 כפות שמן, מלח ופלפל ומערבבים הכל. מעבירים לתבנית אפייה ומכניסים לתנור מחומם מראש לחום של 200 מעלות, עד להזהבה.
שמים 1 כף שמן במחבת רחבה/ווק, מוסיפים רוטב צ'אטני מנגו מתוק,רוטב סויה מתוקה של "נפטון" ואת השמנת הצמחית. מערבבים הכל ומביאים לרתיחה, מתבלים במלח ופלפל.
מוסיפים למחבת את תפוחי האדמה, מקפיצים 1- 2 דקות ומעבירים לכלי הגשה. מפזרים מעל שומשום קלוי או קצח, ומגישים.
חזה עוף בצ'אטני מנגו חריף

קרדיט צילום:דניאל לילה
מצרכים (4 מנות):
1 בקבוק צ'אטני מנגו חריף של "נפטון"
4 שניצלים גדולים ועבים, או 2 פרפרים שלמים של חזה עוף, פרוסים לפילטים עבים (כ-1 ס"מ)

3 כפות קמח
שמן לטיגון
1/2 כפית מלח
אופן ההכנה:
לערבב את הקמח והמלח. לקמח את חזה העוף מכל הצדדים. לחמם שמן במחבת, ולטגן את חזות העוף להזהבה קלה.
להניח את חזה העוף בצלחת הגשה. לנער את בקבוק הצ'אטני מנגו חריף של "נפטון" ולצקת מעט מעל.
להוסיף תלולית נאה של צ'אטני ליד חזה העוף, ולהגיש מיד.
"נפטון" מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק תבלינים, ממרחים, רטבים, תערובות תיבול מיוחדות, מטחנות וציפויים לשניצל, המכילים תבלינים איכותיים, ללא תוספות של חומרים משמרים, מונוסודיום גלוטמט וחומרים מלאכותיים. הדור הרביעי למייסד החברה, שעלה מהודו ב-1980, פועל בשוק המקצועי והקמעונאי ומספק מוצרים לחברות מזון ותבלינים, קייטרינג, מסעדות, בתי קפה, רשתות מובילות ועוד.
ב-2019 החברה עברה מיתוג מחדש, והלוגו והמכסים בצבע כחול רויאל.

יום שישי, 25 באוקטובר 2019

Neta" - רוקחות מהטבע" מציגה: פילינג "אפל מיקס" המבוסס על צמחי מרפא, עדין במגע - אך עוצמתי בפעילות!

חברת " Neta- רוקחות מהטבע", המתמחה בתוספי תזונה ובמוצרי דרמוקוסמטיקה על בסיס צמחי מרפא, מציגה את "APPLE MIX" - "אפל מיקס" – פילינג פנים ייחודי, המבוסס על תמציות צמחי מרפא, המסייע לטיפוח העור, להסרת תאי עור מתים ולחידוש האפידרמיס.

הנטורופתית של Neta, דיאנה ספירין, מסבירה שפילינג "אפל מיקס" עדין במגע ועם זאת, עוצמתי בפעילותו. הפילינג מכיל שילוב ייחודי של תמצית תפוח ותמציות צמחי מרפא בהם מורינגה, אסאי, ורדים, שורש לפה, רוזמרין, קמומיל, קורנית, קלנדולה, אצות וצ'רידה, השילוב המיטבי של הצמחים תורם למראה עור בריא, רענן ורגוע, עוד מציינת ספירין שהפילינג מכיל רכיבים טבעיים והוא ללא שמן מינרלי, פראבנים או SLS.

מאוד חשוב לנקות את עור הפנים החל מגיל צעיר ועל בסיס יומיומי, אני מקפידה על כך כבר שנים רבות, וכחלק משגרת הטיפוח הקבועה שלי אני לא מוותרת על שימוש בפילינג , אך מאוד חשוב לי שהפילינג יעשה את העבודה ויהיה עדין לעור הפנים , והפילינג "אפל מיקס" של חברת נטע רוקחות מהטבע בדיוק תואם את הציפיות שלי, העדינות שלו במגע עם עור הפנים פשוט נהדרת, והוא בהחלט מנקה ומטפח באופן יסודי, לאחר השימוש העור שלי נראה מאוד נקי  רך וזוהר, בנוסף הריח של הפילינג נהדר בעיקר בגלל השילוב של צמחי המרפא המעולים וריח תמצית התפוח, אני ממש ממליצה על הפילינג המצויין הזה שבהחלט אני מאמצת אותו לשימוש קבוע.
אופן השימוש: למרוח כמות קטנה על עור פנים נקי ויבש ולעסות בתנועות מעגליות למשך 3 דקות. לשטוף במים חמים.
מחיר: 149 ש"ח לאריזה של 75 מ"ל.
להשיג ברשת עדן טבע מרקט ודרך אתר החברה:
http://www.netapharm.co.il.
לפרטים: 02-6422350

"אנני ואננון" - ספר ילדים חדש של דורית דינור, מלמד על שונות, חברות, טוב לב, התחשבות בזולת ומשפחה

תכירו את ספר הילדים החדש של דורית דינור שיצא לאור - "אנני ואננון", המלמד על חברות, משפחה, שונות וטוב לב, הספר, המאויר בידי דני קרמן, מתאר מפגש קסום בין ילדים מעולם שמימי, עם ילדים מהעולם הארצי.

בשפה ברורה ומרתקת מתארת דינור את הרפתקאותיהם והתמודדותם של הילדים "הענניים" - עם ילדים רגילים, תוך שהם לומדים ומלמדים על ערכים כמו חברות, טוב לב והתחשבות בזולת.
זה לא מפגש נטול חששות ובעיות, כל ילד חושש ממה ששונה ממנו, יש ילדים שלועגים למי ששואל שאלות, שהתשובה עליהן אמורה להיות מובנת מאליה. יש גם מי שפועל באלימות.
אבל יש גם מי שנוהגים אחרת.
הספר, הנע בין מציאות לפנטזיה, מעורר מחשבה ומעלה שאלות: מהי משפחה? מהי חברות ולמה היא חשובה? מה תפקידם של הורים? לשאלות אלו ואחרות יש בספר תשובה. לעיתים, התשובה היא חלקית, והקורא הצעיר מוזמן להשלים וליצור מתוך עצמו את התשובה המלאה.
הספר המקסים "אנני ואננון" בהחלט מעביר לילדים שקוראים אותו מסרים לגבי החיים, מסרים מאוד חשובים שיכולים לעזור לילדים להתמודד עם בעיות שצצות ביום יום, בהחלט חשוב להציף בעיות ופחדים ופשוט לדבר עליהם ובעזרת הקריאה הילדים מקבלים כלים לחיים והבנה , וגם הספר נהדר להורים שיכולים להקריא לילדים הצעירים וגם להסביר להם על רגשות, התמודדות עם פחדים, על ערכים חשובים, ובדרך זו הם נותנים להם כלים נהדרים להתמודדות, בהחלט ספר מומלץ מאוד.
זהו ספרה השני של הסופרת דורית דינור, סבתא לשישה, אמנית, מורה לפלדנקרייז, כימאית ומתרגלת בשיטת פאלון גונג. "את הפרק הראשון בסיפור סיפרתי לפני שנים רבות לבתי, כשהיתה בת 8 שנים. למרות הפצרותיה, לא ידעתי אז כיצד להמשיך", מספרת דינור. "כשנולדו לה ילדים, והיא סיפרה להם את מה שזכרה, נוצר ביני לבין הנכדים דיאלוג פורה, ממנו נוצרו פרקי הספר הבאים".
קטע מתוך הספר:
"... ילדי כיתה ג'4 היקרים! הגיעו אלינו שני תלמידים חדשים. הם לא למדו אף פעם בבית ספר... הם הגיעו אלינו מרחוק ויצאו מתוך הסלענן שנחת לפני כמה ימים בחצר. אין להם כרגע שום דבר חוץ מהבגדים שעל גופם. שמם אנני ואננון, ואנחנו נצרף אותם לכיתה שלנו ונעשה להם קבלת פנים נעימה", אמרה רחלי, המורה.
ילדי הכיתה צחקו ופטפטו ביניהם.
"קבלת פנים יפה", הסבירה רחלי, "פירושה שתתקרבו אליהם ותתיידדו איתם". השתררה דממה... "אל תלגלגו כי הם נראים שונים מכם. אל תצחקו בבוז כשהם ישאלו שאלות שאתם יודעים את התשובה עליהן, כמו למשל מה זה מבחן...", הוסיפה.
... "... אני מתביישת מהילדים האלה... ואני מפחדת שלא יאהבו אותי... אולי זה הרגע לזכור את עיקרון האמיתיות", אמרה אנני לאננון. "טוב שהזכרת לי", שמח אנני על הרעיון. "נראה איך אצליח להישאר אמיתי ולא להיבהל מהפחד ומההתרגשות".
... אננון נעמד ליד קבוצת בנים, שעשו עצמם כאילו הם לא רואים אותו. אחד מהם אמר "אני שונא ילדים שאני לא מכיר". ילד אחד בעט באננון ואמר "אננון לך כבר לגנון". הבנים צחקו. "תחזיר לו", נשמע קול, "שלא יעז יותר לבעוט בך... אם לא תחזיר עכשיו, ילעגו לך ויגידו שאתה חלש ופחדן".
"אם אחזיר לו, הוא יחזיר לי ומה אעשה אז? אהיה מרושע כמוהו", חשב אננון ונעמד ליד קבוצת בנים אחרת.
אלה היו חביבים והזמינו אותו להצטרף אליהם, לשחק ביחד בחצר ולהיות חברים.
הספר מתאים לגילאי 6 – 11 שנים. הוצאה פרטית.
מחיר מומלץ: 74 ש"ח.
להשיג ברשתות וחנויות הספרים, ודרך האתר: https://www.doritbooks.com
לפרטים: בפייסבוק - "הספרים של דורית"

יום שלישי, 22 באוקטובר 2019

לכבוד החורף שבפתח - סטודיו "אהבה קטנה" מציע מטריות מקסימות לקטנטנים, ועליהן איורים ושם הילד...

לכבוד החורף שבפתח, מציע סטודיו "אהבה קטנה", המתמחה בעיצוב ובייצור מתנות עם אמירה אישית, מטריות מקסימות לקטנטנים, אותן תוכלו להזמין עם שם הילד ועם איור לבחירה. את המטריות אפשר לרכוש באתר החנות האינטרנטית https://ahavaktana.co.il, ולקבל בנוחות הביתה, אפשר גם לפנק את הנכד או את הבן של החברים, ולהפתיע במשלוח ישיר לביתו.

סטודיו אהבה קטנה מפתיע כל פעם מחדש עם הרבה מוצרים מקסימים שניתן להזמין בקלי קלות דרך האינטרנט, בהחלט עיצובים מיוחדים מאוד, וכשחושבים על מתנה אישית לאדם אהוב ממש כדאי להכנס לאתר ולהתרשם מהמגוון הצבעוני והרחב של מתנות באמירה אישית, המטריות המקסימות לילדים בהחלט פריט נהדר לחורף שנמתקרב אלינו, המטריות מאוד מיוחדות וגם שם הילד מוטבע עליהן כך שהילד מרגיש יחיד ומיוחד עם מטריה מפתיעה עם איור שהוא אוהב, בהחלט רעיון נהדר להביא כמתנה כאשר מתלבטים מה לקנות לילדים או הנכדים, מאוד אהבתי ואני בטוחה שהילדים מאוד יאהבו.

המטרייה איכותית ובטוחה לשימוש עבור ילדים, ידית המטרייה עשויה מעץ, והשפיצים שלה מוגנים מסביב, היא מגיעה בצבע לבן ואפשר להטביע עליה אחד מ-9 איורים בדגמים מקסימים:

גלידריה, חד קרן, חלל, משחק מכוניות, חברים ביער, אוהל טיפי, במבי והחברים, אהבה קטנה ויום נפלא, לצד האיור אפשר להוסיף את שם הילד או הילדה, המטרייה האישית מאפשרת זיהוי קל ונוח בסיום יום הלימודים.

סטודיו "אהבה קטנה" מציע מגוון של מתנות מיוחדות עם אמירה אישית, בתחומים שונים: מטבח, בית ספר, ילדים, עיצוב הבית, מארזי לידה ועוד. כל הפריטים מיוצרים רק לאחר הזמנתם, לכל פריט אפשר להוסיף שם, ברכה אישית או משפט השראה (בהתאם למוצר). באתר מוצעים משפטי השראה שונים.

קוטר המטרייה: 53 ס"מ.
מחיר: 36 ש"ח.
להשיג באתר חנות "אהבה קטנה": https://ahavaktana.co.il
https://ahavaktana.co.il/collections/%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA
אפשר לקבל את המטרייה עם שליח, בדואר או באיסוף עצמי.
"אהבה קטנה" (משנת 2013) מייצרת באהבה מוצרים משמחים לרגעים גדולים וקטנים, בצוות החנות האינטרנטית 10 נשים, מרביתן אימהות.
ההקפדה על איכות המוצרים יצרה קהל לקוחות נאמן בארץ ומעבר לים ובו הורים, סבים וסבתות, גננות, בתי מלון, ועדי עובדים ומפיקי אירועים.
קרדיט צילום – סטודיו אהבה קטנה

יום רביעי, 16 באוקטובר 2019

ספר ביכורים לזאב הולנדר: "עיט" מותחן מקורי השובר מוסכמות ומציע סיומת מפתיעה לפרשת רון ארד....

צריך הרבה דמיון ומנה גדושה של תעוזה, כדי לגעת בסיפור הנפיץ והכואב של הנווט האבוד, רון ארד, ולהציע לו סוף יוצא דופן,זאב הולנדר, ניחן, כנראה, בשתי התכונות הללו,כשקוראים את המותחן המרתק ומורט העצבים עיט, ספר הביכורים של זאב הולנדר, לא מניחים את הספר מהידיים ממשפט הפתיחה ועד הסוף, זהו ספר שנקרא בגמיעה אחת, אבל מצליח לחרוג מגבולות הז'אנר.


אני אוהבת לקרוא ספרי מתח בהם אני נכנסת בקריאה לעולמם של רוצחים סדרתיים, פושעים, ארגוני ביון, תיקים באפילה, תעלומות על-טבעיות ועוד, כשקוראים את הספר" עיט"אויב מבית אויב מחוץ, מבינים שהספר  הוא יותר מספר מתח רגיל,בעיקר בגלל הנושא החשוב על רון ארד.
הספר שאושר לפרסום ע"י גורמי הביטחון הישראלים, מספק לקורא מבט מבפנים, על ריקבון ערכי וארגוני, באחד מגופי הביטחון העלומים של מדינת ישראל, פרי דמיונו של הסופר, הידיעה שהכותב הינו איש מערכת הביטחון לשעבר, וכי הסיפור הדמיוני אך מתלכד עם חוויות אוטוביוגרפיות – מעניקה לדברים משקל של ממש ויוצרת תחושת מועקה וחשש ממה שעלול להתנהל בחדרי חדרים ובמעבדות, שאינם חשופים, מטעמים של בטחון לאומי, לעין השמש של הביקורת הציבורית.
הספר הינו צלילה עמוקה אל מערכות היחסים העכורות, סגנון הניהול המיושן, הפוליטיקות הקטנות והבעיטה של אנשים לא מוכשרים מספיק כלפי מעלה – משהו שהיית מקווה לא למצוא בתעשיות ביטחוניות רגישות, מותחן הריגול עיט, מספר על ד“ר קרקובסקי הישראלי ומקס בוכמן השוויצרי אשר תורמים לביטחון ישראל, אבל עסוקים גם במלחמות מבית נגד גורמים ממסדיים רבי עוצמה המתגלים  מקובעים בחשיבתם ומאוד אינטרסנטיים, בהחלט מאוד קשה להתמודד איתם,וכשקוראים את המותחן הזה מבינים שהמציאות יכולה לעלות על כל דמיון, ובהחלט נשאבים לתוך הסיפור.
מבלי להיכנס לספויילרים, הספר מצליח לחבר בין שדה הקרב העתידני עתיר הטכנולוגיה והביו-טכנולוגיה, סיפורו של רון ארד, וסיפורה של משפחה שבעזרת תושייתה, הצליחה לחמוק מאימי השואה, והגבורה, עבורה, היא הרתמות לתקומת העם היהודי במדינת ישראל.
הספר מתאפיין בחדשנות הן בהיבטים טכנולוגיים, הן בתפיסות הקוראות תיגר על הפוליטיקלי קורקט והן בניסיון לספק סיומת חדשנית ומפתיעה לסיפור רון ארד. סערה רגשית ותחושת אי נוחות מלוות בעוצמה רבה את החלק הזה של המותחן ומעלות שאלות הפורצות את גבולות הז'אנר: האם ראוי להציע סוף לסיפורו של רון ארד כאשר מעורבים בו בני משפחה שנותרו מאחור והספקולציות עלולות לחטט להם בפצעים כואבים?
האם ניתן לדרוש מסופר להגביל את חופש הביטוי שלו על מנת להתחשב במי שנשארו בעורף וחיים עם כאב האובדן? או שמא להיפך? השלמה עם הנחת היסוד לגבי גורלו של לוחם – אינה מדרבנת מספיק את המדינה להפוך כל אבן כדי לברר את גורלו ולאפשר למשפחתו להמשיך בחייה?
והכי חשוב: האם אנחנו כחברה מסוגלים להכיל רק את אלה שבכיסים שלהם יימצא פתק "לא בגדתי" ואיננו מסוגלים להכיל מצבים מורכבים יותר? האם אנו מחבקים את לוחמינו האבודים בתור מתים, אבל כחיים אנו מצפים מהם לגלות חוסן על-אנושי? האם מדורת השבט שלנו מסוגלת לגלות סובלנות וחמלה במצבי ביניים שהחיים מזמנים? כל השאלות הללו נשארות תלויות באוויר וטורדות את המחשבה לאחר קריאת הספר.
מי אתה זאב הולנדר? זאב הולנדר נולד בבלגיה בשנת 1948 וגדל כבן יחיד בבית שהוא מגדיר "שואתי" על כל המשתמע מכך. ילדותו ובגרותו עברו בצילה של הטראומה ההורית, שהותירה את חותמה בו כאדם, כאיש מקצוע וכאיש משפחה.
רשימת התארים האקדמיים של זאב הולנדר והרזומה המקצועי שלו מרשימים ביותר. הוא ד"ר לביוטכנולוגיה (Ph.D.), בעל תואר שני במנהל עסקים (MBA),  תואר שני במיקרוביולוגיה שימושית(M.Sc.)  ותואר שני בהיסטוריה ובפילוסופיה של מדעי החיים .(M.A) בעבר, שימש כחוקר באקדמיה ובתעשייה, בישראל ובארה"ב, כמנהל של מפעל לחומרי רפואה וכמנכ"ל חברת הזנק ביוטכנולוגית. בנוסף, שימש כמנחה וכמרצה לנוער מחונן. כיום, לאחר פרישתו לגמלאות, הוא איש עסקים.
במשך השנים האחרונות הלא מעטות לעבודתו כשכיר שימש בתפקיד בכיר במכון פיתוח שבשירות המדינה, שם נחשף לתרבות ארגונית שעמדה בניגוד גמור לערכיו הניהוליים והאתיים.
בשנת 2015 התחיל לכתוב את הספר עיט. הכתיבה ארכה כשלוש שנים.
הספר יצא בהוצאת צמרת.
420 עמ'
68 ₪
להשיג ברשת סטימצקי
אתר הספר: https://sites.google.com/view/ait-zeev-hollander

יום חמישי, 3 באוקטובר 2019

מותג מזון הבריאות "GREENY" מציע שמן אגוזי מלך מזוכך ובעל ניחוח עשיר, להכנה ולתיבול מנות טעימות..

מותג מזון הבריאות האורגני GREENY מציע שמן אגוזי מלך מזוכך, בעל ניחוח אגוזי עשיר, להכנה ולתיבול של מנות טעימות לכבוד חגי תשרי.
השמן, מתוצרת חברת "אלפא ג'י אייץ'" האוסטרית, מופק מאגוזי מלך מובחרים בתהליך השומר על הארומה וטעמו המיוחד של השמן. השמן מתאים לטיגון, תיבול ובישול מגוון מאכלים. 

בחגי תשרי אני מאוד אוהבת להכין עוגת דבש, הניחוח והטעם של העוגה מזכירים את ילדותי, והכי כיף להתחבר לזכרונות ילדות ולחגים , זמן משפחה, כולם נמצאים ביחד ופשוט נהנים מאחדות משפחתית, כשהכנתי את עוגת הדבש השתמשתי בשמן המצויין של מותג מזון הבריאות האורגני GREENY , שמן אגוזי מלך מזוכך ,שבהחלט שיפר את טעם העוגה הרבה יותר משמן רגיל לטעמי, אני ממש מרוצה מהתוצאה ובהחלט מאמצת את השם הזה בחום, אני מצרפת לכם את המתכון ומאחלת שנה טובה ומבורכת, שנה של עשייה והתקדמות....

עוגת דבש בחושה לחגי תשרי, המתכון באדיבות ניקי,
4 ביצים
3/4 כוס סוכר
3/4 כוס שמן אגוזי מלך GREENY
כוס דבש
כוס תה
2 כוסות קמח
2 כפות אבקת אפייה
כפית אבקת סודה לשתייה
כפית קנמון
אופן ההכנה:
לערבב במיקסר במהירות נמוכה ביצים וסוכר, להוסיף שמן, דבש, וכוס תה שהוכנה מראש והתקררה, להמשיך לערבב עד שמתאחדים כל הנוזלים, להוסיף בהדרגתיות קמח עם אבקת אפייה, סודה לשתייה וקנמון, להמשיך לערבב במיקסר עד שאין גושים, לשמן שתי תבניות אינגלש קייק בשמן אגוזי מלך, להוסיף את הבלילה, ולאפות בתנור שחומם ל-180 מעלות במשך 50 דקות, העוגה יוצאת אורירית ונהדרת.
כשר פרווה בהשגחת הרבנות הראשית לישראל ובד"צ בית יוסף.
מחיר: 24.90 ש"ח לבקבוק של ליטר.
להשיג ברשתות מזון, בהן: חנויות טבע ברחבי הארץ, זמורה אורגני, שקדיה, שורשים, מחסני מזון חינם פלוס, על המשקל ועוד.
לפרטים: www.greenyisrael.com
הצעה למתכון,
לביבות תפוח אדמה עם קמח גרעיני דלעת - מטוגנות בשמן אגוזי מלך

קרדיט : GREENY
מצרכים:
1 תפוח אדמה בינוני, מגורר דק 
1 קישוא בינוני, מגורר דק 
1 עגבניה בינונית, חתוכה לקוביות קטנות 
1 בצל קטן, מגורר דק 
1 ביצה 
2- 3 כפות של קמח גרעיני דלעת של "גריני"
מלח, פלפל שחור
שמן אגוזי מלך מזוכך של "גריני" (לטיגון)
אופן ההכנה: 
לערבב את הירקות בקערה, ולסחוט. להוסיף ביצה, קמח דלעת, פלפל ומלח, ולערבב.
ליצור לביבות עם ידיים רטובות. 
לחמם מעט שמן אגוזי מלך מזוכך במחבת, ולטגן את הלביבות להזהבה. להפוך צד ולטגן להזהבה גם בצד השני.

יום רביעי, 2 באוקטובר 2019

לכבוד חג סוכות מציעה חברת "ביכורים מזון ומאפה" מגוון רעיונות ליהנות מקרוטונים העשויים מלחם פשתן טרי

לכבוד סוכות מציעה חברת "ביכורים מזון ומאפה", המתמחה בייצור לחמי בריאות, ירקות קלויים ושירותי הסעדה, מגוון רעיונות ליהנות מקרוטונים העשויים מלחם פשתן טרי ומיוחד, את הקרוטונים אפשר לנשנש בסוכה או בטיול, להוסיף לסלטים, מרקים ועוד.

לחם הפשתן מיוצר מזרעי פשתן זהובים מקנדה, שערכיהם כמזון-על נשמרים בטכנולוגיה ייחודית. הלחם עשיר באומגה 3, חלבון וסיבים תזונתיים, והוא מכיל כמות נמוכה במיוחד של פחמימות (כ-1 גרם בפרוסה),הלחם לא מכיל סוכר או ממתיקים מלאכותיים והרכבו תורם לתחושת שובע. כשר בהשגחת בד"צ העדה החרדית.
אני מייחסת חשיבות מרובה למנת הלחם שאני אוכלת מידי יום, ומעדיפה לאכול לחמים עשירים בסיבים תזונתיים , את לחם הפשתן אני מכירה כבר ומשתמשת בו לעיתים קרובות, הלחם נהדר בשבילי מבחינת הרגשת השובע לאחר שאני אוכלת אותו, וזרעי הפשתן מאוד חשובים לנו מבחינת תזונתית כך שיש בו הרבה יתרונות מבחינתי, בנוסף אני אוהבת להכין ממנו טוסטים לארוחת בוקר או ערב, ונהדר שאפשר להכין ממנו גם קרוטונים טעימים שמתאימים למגוון מרקים, וסלטים, ובהחלט משדרגים את המאכלים.
מתכון לקרוטונים קראנצ'ים, המתאימים כנשנוש, כתוספת לסלטים, למרקים ועוד

מצרכים:
8 - 10 פרוסות לחם פשתן טרי, חתוכים לקוביות קטנות יחסית
3 - 5 כפות שמן זית איכותי
1/2 - 1 כפית שום גבישי
1/2 - 1 כפית אורגנו יבש
1/2 כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור
אופן ההכנה:
לחמם תנור ל- 120 מעלות.
לערבב את כל המצרכים בקערה. לשטח את קוביות לחם הפשתן המתובלות בשכבה אחת, על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אם יש צורך, לשטח בשתי תבניות.
לאפות כחצי שעה. מדי פעם לבדוק אם הקרוטונים עשויים מספיק. כשהם נוקשים – הם מוכנים.
להוציא ולצנן. לשמור בכלי סגור הרמטית.
הצעה למתכון: סלט ירקות, גבינה צפתית וקרוטונים מלחם פשתן

מצרכים:
1 חסה עגולה, חתוכה לריבועים בינוניים
1 בצל סגול בינוני-קטן, חתוך לרבעים ואז לרצועות דקות
8 עגבניות שרי אדומות, פרוסות דק
8 עגבניות שרי כתומות, פרוסות דק
2 מלפפונים טריים, עם קליפתם, חצויים, ואז פרוסים לפרוסות דקות
1/2 גבינה צפתית, חתוכה לקוביות קטנות
1 – 2 גבעולים של בצל ירוק, חלק ירוק בלבד, פרוס דק
חופן קרוטונים מלחם פשתן
לרוטב:
2 כפות שמן זית
1 כף חומץ תפוחי עץ
1/2 – 3/4 כפית מלח אטלנטי גס
1/4 כפית פלפל שחור
אופן ההכנה:
לערבב בקערה את כל הירקות. לערבב היטב את חומרי הרוטב ולצקת על הסלט.
לערבב, לטעום ולתקן תיבול. לפזר קרוטונים ולהגיש.
את הלחם פשתן אפשר להשיג ברשתות השיווק ובבתי הטבע ברחבי הארץ, ודרך אתר החברה ולקבל משלוח הביתה:  https://www.bikurim.co.il/
הלחמים של "ביכורי פשתן" מיוצרים במאפיית הבוטיק של "ביכורים מזון ומאפה", המייצרת מדי יום מגוון לחמים מיוחדים, חלות, עוגות ומאפי דגנים מלאים, מחומרי גלם משובחים. מערכת הייצור מאושרת ע"י משרד הבריאות ועומדת בתקנים המחמירים ISO 9001, ISO 22000 ו-HACCP.
קרדיט:
צילום מוצר – אייל קרן
צילום מנות: תמר כהן

יום שלישי, 1 באוקטובר 2019

פסטיבל "חוויה בכרם ה-6 " שיתקיים ב-3-4.10 ומרוץ הבוז'ולה הראשון.....

הוזמנתי לסיור מרתק ומקסים בחסות משרד התיירות ומועצה אזורית גזר, כדי לראות ולהכיר את ארץ היין שבה שוכן חבל ארץ יפהפה הטובל בכרמי יין, שדוץ חיטה וכרמי זיתים, טוסקנה בהחלט כאן, והכל במרחק 30 דקות נסיעה מתל-אביב, ערב הפתיחה של פסטיבל חוויה בכרם ה-6 שיתקיים ב--4.10 3.10 וממש מומלץ להגיע ולהנות מהפסטיבל המקסים הזה שיתקיים באזור גזר, בנוסף השנה תהייה חגיגה נוספת בחבל גזר,  מרוץ הבוז'ולה הבינלאומי הראשון ב-4/10 , וזוהי הזדמנות מצויינת להגיע ולהנות.


בכל שנה ביום רביעי השלישי של חודש נובמבר, בחצות הלילה, נפתחים אלפי בקבוקי בוז'ולה בצרפת, ובעולם כולו. אלו חגיגות הבוז'ולה נובו. היין שמשתתף בחגיגות הוא מהבציר האחרון. מדובר בשבוע של חגיגות, נשפים, משתאות, תהלוכות ושמחה גדולה. כעת אחד מאירועי הספורט האטרקטיביים בעולם: מרוץ הבוז'ולה, יוצא בפעם השנייה אי פעם מגבולות צרפת ויגיע אלינו לישראל בסתיו ב- 3 לאוקטובר 2019. המרוץ עצמו כולל שלושה מקצים: חצי מרתון (21 ק"מ) מקצה 12 ק"מ ו-5 ק"מ ויעבור  דרך יקבי ברבדו, רד פואטרי, הרצברג, בראון, בן נון, יערה, בזק, ברקן. ישראל היא, כאמור, היעד השני מחוץ לצרפת, אחרי שנגחאי, בו יערך האירוע המפורסם והצבעוני הזה, שמושך קהל ותקשורת בין לאומית.

קרדיט צילום:איתמר גרינברג
לו"ז האירועים המלא: חמישי (3.10) ארוחת פסטה וחגיגות פתיחת הבוז'ולה 20.00, שישי (4.10) 05.00 פתיחת מתחם + Expo.  הזנקות: 06.30 21 ק"מ, 07.00 12 ק"מ, 07.30 5 ק"מ, 08.00 שוק איכרים, 09.45 הופעה של מרשאל מרין, 11.00 – French Party מסיבת הבוז'ולה המסכמת.
כל הפרטים באתר מרתון ישראל: www.marathonisrael.co.il
לגלות ארץ יין בטווח נגיעה, מרחק 30 דקות נסיעה מערי הליבה. חבל ארץ יפהפה הטובל בכרמי יין, שדות חיטה וכרמי זיתים. נשמע דמיוני ? הצטרפו למועצה אזורית גזר, לביקור ביקבים, מחלבות, בתי בד, שווקים, מסעדות ואומנים.

את ארוחת הבוקר העשירה אכלנו במושב ישרש במקום שנקרא "טעמים בטבע" של משפחת לוי,

משפחה חקלאית שורשית אשר בבעלותה מגוון גידולי שדה, ולולים להטלת ביצים מהטבע, המשפחה אוהבת מאוד לארח והחליטו להביא את אהבתם למרכז מבקרים שפתחו, שם תמצאו את מגוון תוצרת המקום והאזור, ביצים, דבש, ריבות, לחמים מצויינים, הכל עבודת יד,

וכמובן מומלץ להנות מהבראנצ'ים שהמקום מציע בימי שישי, המקום כשר, ואחרי שטעמתי ממגוון המאכלים שטעמים בטבע מציעים, וואו הכל טרי וכל כך טעים, סלטים, שקשוקה, גבינות ועוד ועוד...



ממש כדאי לבקר וגם לקנות לבית, אני בטוח אגיע שוב ואהנה מהמקום המקסים.
את ארוחת הצהריים אכלנו בקיבוץ שעלבים

ונהנינו מהאוכל של הקייטרינג האיכותי "שדות אילן", קייטרינג כשר המציע מנות ברמת איכות גבוהה גם למכירה לבית,


ביום המירוץ יתקיים יריד מכירות אוכל לקראת שבת בחדר האוכל של הקיבוץ, קיבוץ שעלבים הוא קיבוץ שיתופי דתי, כדאי גם להגיע לשם.
ואם אתם באזור אל תפספסו את משק פז

אשר נמצא בעמק איילון בכפר שמואל, משק ותיק בו מתגוררים דור רביעי למשפחת פז,

המשק מתמחה בייצור שמן זית איכותי ממגוון זיתים, אם אתם מחפשים שמן זית מעולה ברמת חומציות ממוצעת של 0.25 ובתנאי אחסון מתקדמים, זה המקום לקנות בו שמן זית איכותי במיוחד, מוצרי המשק יוצעו למכירה בירידים שיתקיימו באירועי חוויה בכרם ומירוץ הבוז'ולה.

מועצה אזורית גזר שוכנת במרכז הארץ ומתפרשת בין רחובות במערב, מכבים רעות במזרח נס ציונה בצפון ועד גדרה בדרום.  קרבת המועצה מבחינה גאוגרפית מאפשרת למטיילים לתכנן ביקור ספונטני למספר שעות ועד מספר ימים.

אלפי דונמים של כרמים מצויים במועצה והיא נחשבת לאחד הטראוארים הטובים בארץ לגידול ענבי יין, אז רגע לפני האביב כדאי להגיע לבקר ביקבים באזור גזר, מגוון יקבים גדול , במסגרת הסיור ביקרתי ביקב ברבדו וביקב בזק, שני יקבים מאוד מרשימים שאתם חייבים להגיע אליהם, מאוד התרשמתי מהיין, ומהכרמים, טעמתי ביקב בזק ענבים נהדרים הכי טובים שטעמתי באמת משהו משהו,

אכלתי גבינות נהדרות ביקב בזק לצד יין משובח שהם מכינים ואין ספק שאני בטוח אחזור לשם להנות מהאוירה שהמקום מציע.


יקבי בוטיק מהשורה הראשונה והיקב הגדול בארץ
יקב ברקן – קיבוץ חולדה
יקב ברקן הוקם בסוף המאה ה-19 וכבר בתחילת דרכו התמקד באיכות הענבים.

זנים איכותיים הגיעו מכל העולם וניטעו בכרמים של ברקן בכל רחבי הארץ. כיום יש ליקב עשרות זנים הפרוסים במעל 10,000 דונם כרמים, כאשר כל זן מותאם לאזורי הגידול הטובים ביותר עבורו. בשנת 2000 נבנה יקב חדש ומשוכלל בקיבוץ חולדה שבמועצה האזורית גזר, המתוכנן לצרכי המאה ה-21 ומצויד באמצעי הייצור המתקדמים בעולם. היקב כולל מעבדות, חוות מכלים גדולה, מרכז מילוי ואכסון ומרכז שיווק ולוגיסטיקה. בזכות המגוון העצום של זני הענבים ואזורי הגידול, שיטות התסיסה ולמעלה מ- 5000 חביות עץ אלון מסוגים שונים, יקב ברקן הוא באמת "גן עדן לייננים". כיום ברקן נחשב ליקב הגדול בארץ ומייצר 15 מיליון בקבוקים בשנה.
ליקב מרכז מבקרים מרשים בו מתקיימים סיורים, טעימה חוויתית, אירועי יין והופעות.
אירועים בכרם ברקן - לאחרונה נוצר שיתוף פעולה בין יקבי ברקן לZAPA, שיתוף הפעולה המוצלח הוליד מתחם אירועים יחיד ומיוחד ובו אולם חדש, מרפסת פתוחה בין הגפנים, פעילויות יין במרכז המבקרים של יקב "ברקן", אודיטוריום משוכלל, חנות יין ועוד מגוון אפשרויות לבילוי מהנה ואירועים יחודיים.
http://www.barkan-winery.co.il/visitor-center
ערב פתיחת פסטיבל חוויה בכרם יתקיים ברחבת יקבי ברקן שם יתארחו יקבי האזור לאירוע השנתי של המועצה . בתוכנית טעימות יין, יריד אומנים וחקלאים של המועצה ומופע מרכזי של האמנים אלון אולארצ'יק, דני ליטני ומזי כהן.
ביום המחרת יוזנק מרוץ הבוז'ולה מרחבת יקבי ברקן אשר תהפוך לקרנבל אחד גדול של רצים, תחפושות, דוכנים וביתני מזון ומזכרות לנוחיות החברים והמשפחות שימתינו לרצים. בסיום המרוץ יתקיים מופע שאנסונים וטקס הכרזת המנצחים.
יקב ברבדו – כרמי יוסף
היקב נמצא על כביש 44 סמוך ליישוב כרמי יוסף, והוא היקב היחיד בארץ השוכן בלב הכרמים.

הייננים, פרופ' בן עמי ברבדו ופרופ' עודד שוסיוב, חברי הסגל האקדמי של האוניברסיטה העברית בירושלים, החליטו בשנת 1999, לממש את הידע הרב שצברו בגידול ענבים וייצור יין, והקימו את יקב כרמי יוסף המייצר את יינות ברבדו. ששמם הולך לפניהם בארץ ובעולם.

היקב נמצא על כביש 44 סמוך ליישוב כרמי יוסף, והוא היקב היחידי בארץ השוכן בלב הכרמים. היקב מגדל בעצמו את הענבים מהם הוא מייצר יין ומאמין שיין איכותי מתחיל בכרם.  בכרמים , אותם היקב מטפח , משולבים חדשנות חקלאית ומחקר עם מסורת ארוכת ימים של גידול גפן
במרכז המבקרים של היקב מתקיימים בנוסף לטעימת יינות, ימי גיבוש לחברות, ישיבות מנהלים, הרמות כוסית, מפגשי חברה, הדרכות יין ועוד.  
ניתן לרכוש מארזי יין מהודרים לחגים ולאירועים שונים.
כל היינות כשרים!
היקב פתוח בימים א-ה בתאום מראש  050-2207022ובימי שישי בין השעות  11:00-14:00
את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצה של ה-12 וה-21 ק"מ .
במקום תהיה תחנת התרעננות, הרכב מוסיקה , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה"
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהחה מיוחדת למשתתפי המירוץ.
יקב בן נון – כפר בן נון
יקב בן נון הוא יקב בוטיק איכותי המייצר 15,000 בקבוקים בשנה. היקב שוכן בכפר בן נון אשר במועצה האזורית גזר. את היקב הקימו אדי גנדלר פורש  מערכת הביטחון בוגר  Mba בתוכנית Kellog הבינלאומית ומנכ"ל CDI המרכז לחדשנות דיגיטלית  שבאוניברסיטת בן גוריון וד"ר דני יניב רופא במקצועו, אשר נשבו  בקסמי עולם היין ובחרו ללמוד את הנושא לעומק ולהקים יקב.
חזון המקימים : הקמת יקב מקצועי ברמה הגבוהה ביותר ולשם כך צורף אל הצוות היינן לואיס פסקו. לואיס הינו יינן ותיק, מוכר ומנוסה מאד. מאחוריו מעל 20 שנות ניסיון בייצור יין במובילים שביקבי ישראל, צרפת וארה"ב, עשרות פרסים ביניהם פרסים יוקרתיים מצרפת בהם זכה בתקופה בה היה היינן הראשי של יקב תשבי ויקב רקנאטי. "יחד, אנו עוברים מסע מרתק המשלב גידול ענבים עם הארומות והטעמים המאפיינים את האזור, ותהליך ייצור יין איכותי בו מתפתח טעמו הייחודי של היקב"
"ייצור יין מענבים אותם אנו מגדלים בעצמנו מהווה יתרון עצום, כשהיינן והכורם מאוחדים בחזון לייצור היין. האיכות הופכת לקו מנחה החל מבחירת הזנים והשתילים, גידול הענבים, קביעת מועד הבציר וכלה בתהליכי ייצור היין ביקב".
ביקב מתקיימים אירועי יין וערבי מוסיקה וניתן לבקר בתיאום מראש בלבד.
http://binnunwinery.com/he/about-us/ 0507568159 כשר
את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצים  ה-12 וה-21 ק"מ .
במקום תהיה תחנת התרעננות, עמדת DJ וריקודים , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה"
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהחה מיוחדת למשתתפי המירוץ.
יקב הרצברג – מושב סתריה
פרופ' מקס הרצברג, אנג'ל מוביל בתעשיית הביומד הישראלית, הצטרף ב2007 כדירקטור לחברת MND,  העוסקת בפיתוח ערכות לזיהוי נגיפים.
הרצברג היה ממקימי חברת אורג'ניקס שנרכשה ב-1996 על-ידי אינוורנס האמריקנית. עם הכסף מהאקזיט הקים חממה פרטית שכללה את החברות Molecular Cytomics, Verta ו-VBL והיה בין המתמודדים על ניהול חממת מדעי החיים של המדען הראשי. היום הוא עוסק בהשקעות במדעי החיים, בתמיכה ובייעוץ ליזמים וכן בניהול חברת ספאל, המפתחת תרופה לסרטן.
במקביל לעיסוקיו בתחום המדע, בשנת 2006 נטע פרופסור הרצברג כרם במושב סתריה ופתח יקב בוטיק.
יקב הרצברג הוא יקב משפחתי במושב סתריה. היין מיוצר בשיטות מסורתיות, ללא שימוש במוצרים מן החי ובמהדורות מוגבלות. את הענבים המשפחה מגדלת באופן עצמאי בכרם הצמוד ליקב, בהתערבות מינימלית ובעזרת שיטות גידול טבעיות. היין מיושן בחביות עץ אלון, כמיטב המסורת הצרפתית.
עולם היין מנקודת מבטו של מקס "אנחנו משפחה ממוצא צרפתי שעלתה לארץ ב-1968. יין הוא דבר טבעי אצלנו- לא משהו שעושים ממנו עניין גדול. עם זאת, אל עשיית היין הגענו רק בשנים האחרונות, לאחר שהאדמה שעליה עמדו במשך שנים פרדסים ולולים, התפנתה והיינו צריכים להחליט על ייעודה".
http://www.herzbergwine.com/
היקב כשר ופתוח לקהל הרחב בתיאום מראש. 0544257381 כשר
את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצים ה-5 ה-12 וה-21 ק"מ .
במקום תהיה תחנת התרעננות, הרכב מוסיקה , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה"
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהחה מיוחדת למשתתפי המירוץ.
יקב בראון – כפר שמואל
יקב בראון שוכן בכפר שמואל, בעלי היקב דניאל ודינה בראון אשר נשבו בקסם היין לפני שנים רבות וב2009 בחרו ליישם את אהבתם ליין.
ייצור יין לצריכה ביתית, יין משזיפים או ליקר פירות היה מאז ומתמיד חלק מהמסורת המשפחתית של משפחת בראון בחצר הבית בחולון ועוד קודם בכפר בסלובקיה, בה ייצרו יין ושיכר במרתפי הבתים מענבים ופירות שגידלו התושבים. מסורת ייצור היין לוותה בתרבות שתייה מפותחת בה בכל ארוחה הוגש יין אדום או לבן ללא תוויות שנמזג ביד רחבה לכל בני המשפחה. דניאל שנחשף ליין ולתעשיית היין בסיוריו ביקבי בוטיק בארץ ובעולם, במיוחד באיזור טולוז שבצרפת, החליט לטעת כרם ו”לצלול לעולם היין”. לאחר בדיקות והתייעצויות עם מומחים נטע ענבי מרלו ופטי סירה באדמות השחורות של כפר שמואל, ה’טרואר’ המשובח של אזור סיידון - גזר.
שנת הבציר הראשונה הייתה 2009 בה נטלו חלק בחגיגה בני המשפחה וחברים, ומאז החלה  מסורת של חגיגות בציר משפחתי הנפתחות בשעות הבוקר המוקדמות ומיד לאחריהן מתחיל הבציר.
דניאל, הגיע לעולם היין מאהבה, עיסוקו וניסיונו בתחום ההנדסה לימדו אותו להיצמד לתהליכי עבודה ולמידה מסודרים. את לימוד והכרת הכרם, גידול הגפן והכנת היין הוא עושה בעצת מדריכים, כורמים וייננים ומרחיב את ידיעותיו כל העת מספרות מקצועית בנושאי כימיה, ביולוגיה והיסטוריה. כל פרט המתבצע בכרם וביקב נרשם ונלמד, וייצור היינות נעשה בתהליך מוקפד. השילוב בין הענבים האיכותיים, הזנים שהותאמו לאזור ותהליך הייצור מפגישים את חובב היין עם עולם טעמים מיוחד.
טיפת יין אישית, דניאל המייצר את היין מאמין שכדי להגיע לתוצאות טובות עליו להקטין למינימום את ההתערבות והתוספות הנדרשות לתהליך. "ליין יש כל כך הרבה איכויות וחבל להתערב בפעילות המדויקת של הטבע".
היקב מייצר יינות יבשים זניים: מרלו, פטי סירה, פרנץ’ קולומברד ופטי ורדו. המתיישנים במיכלי נירוסטה, בחביות עץ אלון אמריקאי ובבקבוקים במשך שנתיים. יינות היקב כשרים.
ביקב מתקיימות טעימות וניתן לקיים סיור בכרם, בתיאום מראש - 054-4226883
כשר
את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצים ה-5 ה-12 וה-21 ק"מ .
במקום תהיה תחנת התרעננות, עמדת DJ וריקודים , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה"
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהחה מיוחדת למשתתפי המירוץ.
יקב בזק – כרמי יוסף

יקב בזק הוקם ע"י חנן בזק  בשנת 2006  במרתף ביתו ברחוב הורד 21 בכרמי יוסף, ובעזרתו של חבר יקר, שלמה כהן ז"ל שהיה מנכ"ל המכון הישראלי ליין. ביתו משקיף על נוף רחב ידיים לכיוון מערב שבמרכזו עשרות דונמים של כרמים, הנטועים על קרקע גירית אבנית, שחלקם שייכים למשפחת בזק. בבעלות המשפחה כ400 דונם כרמים לענבי יין ומאכל בשרונה שבצפון הארץ ובכרמי יוסף, המוכרת לנו כ"אדמות סיידון". בנוסף, בבעלות המשפחה כרם עצי זית מהם מיוצר שמן הזית של היקב ומטעים של נשירים.

חנן החל דרכו במשרד החקלאות עת היה מדריך במטעים ובכרמים של ענבי מאכל באזור לכיש, מאוחר יותר מונה לתפקיד מדריך ארצי לגפן מאכל ויין, מנהל אגף פירות בשה"מ במשרד החקלאות ובשנים האחרונות שימש בתפקיד הבכיר "מנהל שרות ההדרכה והמקצוע, שה"מ" במשרד החקלאות. בתפקידו כמדריך ארצי לגפן במשרד החקלאות, היה בין המעורבים במהפך ובמעבר מייצור יינות כמות שאיכותם לא גבוהה ליינות איכות שיוצרו מענבים שגדלו בכמויות של מספר מאות ק"ג בדונם.

חנן אשר במשך שנים פעל למען קידום הענף והסתובב בין הכרמים וצפה בקנאה בכורמים לא מעטים שהקימו יקבים קטנים בביתם, בהם יצרו יינות מחלק מהענבים אשר גידלו בעיקר לטובת יקבים אחרים, בחר להגשים את חלומו. וכך בתמיכת רעייתו, מלכה, רכש ציוד חדיש לייצור, תכנן את היקב כנדרש והחל בייצור היין. כך החלה דרכו של חנן מיקב ביתי קטן ליקב בוטיק המייצר כ-10,000 בקבוקים בשנה.

חנן נולד במושב  שׂרונה שבגליל התחתון.  את השכלתו החקלאית רכש כשלמד לתואר ראשון בפקולטה לחקלאות ברחובות. 
בביתם שבכרמי יוסף, מארחים חנן ומשפחתו לטעימות יין המלוות בגבינות תוצרת האזור, שמן זית וזיתים המיוצרים במקום אל מול נוף עוצר נשימה.

היקב פתוח לקהל הרחב בכל ימות השבוע – בתיאום מראש בלבד. ניתן להזמין גם סיורים בכרמים.
כשר
את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצים ה-12 וה-21 ק"מ .
במקום תהיה תחנת התרעננות, עמדת DJ וריקודים , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה"
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהחה מיוחדת למשתתפי המירוץ.
יקב יערה – כרמי יוסף
יקב יערה הוא יקב בוטיק קטן ואיכותי בבעלותם של שמוליק עובדיה היינן ורעייתו הדר עובדיה מורה לאנגלית וצרפתית אשר מהווה את לב העשייה של היקב. היקב הוקם כהמשך ישיר ללימודי הייננות שעברו בבית הספר ללימודי יין "שורק" אשר בקיבוץ נחשון ומוגדר גם כיקב שירות, שם הם ממשיכים לייצר את ינותיהם המשובחים.
טיפ היין של שמוליק " ייצור היין מרומם את הנפש ושתייה מרגיעה את לב האדם"
בימים אלו הושקו שני יינות חדשים ביקב שכבר עם הופעתם נרכשו עי הלקוחות הקבועים, הממתינים כל שנה ליין חדש ובקרוב מאד יושק המלבק הייחודי של היקב. בני הזוג עובדיה ישמחו לארח ולהטעים במרפסת ביתם הצופה אל האתר ההיסטורי "תל גזר".
הביקורים בתיאום מראש בלבד. 077-9150501, 0507531939  
את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצה של ה-21.
במקום תהיה תחנת התרעננות, עמדת DJ וריקודים , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה"
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהחה מיוחדת למשתתפי המירוץ.
מועצה אזורית גזר – טיול לכל יום
מסלול 1 - כביש 411 בין צומת חולדה לצומת ביל"ו
נתחיל את הבוקר באנדרטת חיל ההנדסה השוכנת בלב חורשה הפרושה לרגלי שדות חיטה מוריקים, בכניסה לישוב משמר דוד. במקום תפגשו את יפעת צוקרמן היזמית שהקימה את "פק"ל קפה", תחנת התרעננות וחברותא אשר תקבל את פניכם בחיוך וקפה איכותי כדי להתניע את היום.
מכאן נמשיך לביקור בגבעת הפסלים הלא היא גבעת חולדה הערבית, המשקיפה אל נוף מרהיב של שפלת יהודה, בגבעה זו הקים הפסל, גדי פריימן גן פסלים מרהיב ובו מוצגות עבודותיו. במרכז הגבעה עומד בית שככל הנראה היה בית המוכתר של חולדה הערבית. אשר שופץ ומשמש כיום כגלריה וסדנת עבודה. גדי הוא יוצר בעל מוניטין חוצה גבולות ועבודותיו מבוקשות ומוצגות במקומות רבים בארץ ובחו"ל.
איך מגיעים ? (לבעלי רכב 4*4   אפשר לנסוע מהשטח (יש שילוט) או דרך הישוב (עוברים את השער והפניה הראשונה ימינה לשביל עפר מסודר) בקצה העלייה תגיעו לגן פסלים מרשים ומרגיע הצופה על נופי שפלת יהודה.
בתיאום מראש, גדי פריימן - צור קשר: 0507231924
מקום טוב לפיקניק
נחזור חזרה לכביש 411 ונמשיך לכיוון יער חולדה ובית הרצל
יער חולדה נקרא גם יער הרצל. היער ניטע לראשונה בשנת 1907 סביב חולדה הישנה לזכרו של בנימין זאב הרצל, חוזה מדינת היהודים שנפטר בשנת 1904 ללא שהספיק לבקר בו.  יער חולדה הוא היער הנטוע הראשון של הקרן הקיימת לישראל. בשנת 1909 עת התחילו הנטיעות, נבנה במקום בית מפואר הלא הוא "בית הרצל" המספר את מורשת החווה מאז קומה ועד היום. בחווה נמצאת האנדרטה לזכרו של אפרים צ'יזיק, שנפל במאורעות תרפ"ט בהגנה של חוות חולדה. האנדרטה נבנתה על ידי הפסלת בתיה לישנסקי. עוד ניתן לראות במקום את המשאבות ששימשו לקו אספקת המים לירושלים במלחמת העצמאות.
הגיע הזמן לשתות משהו ...
נפסע בלב הכרמים לכיוון צפון אל מרכז המבקרים של כרם ברקן / זאפה, ונהנה ממגוון פעילויות לכל המשפחה.  במהלך חול המועד המרכז יהיה פתוח לסיורים לקהל הרחב ויתקיימו בו סדנאות יין, פעילויות יצירה לילדים ובכל ערב יתקיים פסטיבל הופעות. הפעילות בתשלום. לתיאום והזמנות – 08-9988783
בקיבוץ חולדה בו שוכן היקב, תוכלו לבקר במטעי חולדה ולטעום שמן זית מקומי, לבקר בגלריה של דינה דודאי אמנית הקרמיקה, ולהצטייד בעציצים פורחים מרהיבים ב"איגלו גארדן".
מטעי חולדה – 08-9445726, 050-7300670
גלריה דודאים – 052-8322185
איגלו גארדן – 052-3918223
קצת מורשת
המשיכו בכביש 411 צפונה לאחר גשר הרכבת, תראו כניסה לשביל עפר משמאלכם, עליכם לעשות פרסה בהמשך הכביש (קו לבן) ולפנות ימינה לאתר דיזל חולדה ע"ש שמואל קנטור, כאן תוזמנו למסע בעקבות המים לירושלים, תבקרו בבונקר תת קרקעי בו נמצאת תחנת דיזל היסטורית, שהיא בין תחנות המים הראשונות שאיפשרו את אספקת המים לעיר ותגלו כמה עובדות מעניינות על אספקת המים לעיר הבירה שלנו. האתר אינו מונגש.
לתיאום ביקורים  03-9388961
מסלול 2
כביש 40 בין צומת ביל"ו לרמלה – תנו ליצירתיות שלכם מקום
נפתח את הבוקר ביישוב מצליח בו שוכן גן קסום "בוסתן שושן" שהוקם ע"י בני הזוג שושן ז"ל. כיום הבוסתן מנוהל ע"י שלומית הבת של בני הזוג שושן וחבצלת שהפכה כבר לבת בית. בשנים האחרונות הפך הגן לאבן שואבת למשפחות וקבוצות המגיעים ליהנות מעצי הפרי ומחוויה מרגיעה.
החוויה כוללת סירטון, יצירה לילדים "משה בתיבה" סיור מודרך ומקצועי הכוללת טעימת פירות  במהלך הסיור ולקינוח תה צמחים.
במהלך חול המועד פסח יתקיימו סיורים בתאריכים הבאים : 1/4, 2/4 , 3/4, 4/4, 5/4,  שימו לב כי מתקיים רק סיור אחד ביום בשעה 10:00 בבוקר .הפעילות כרוכה בתשלום. לתיאום ביקור 0775423560
לאחר שדאגנו לילדים נתפנה לכוס קפה במשק לוי "טעמים בטבע" (הירדן 69, ישרש) במושב ישרש, שם נוכל גם ליהנות מתוצרת טרייה של חקלאי הסביבה. פירות, ביצים, מרקחות ועוד דברים טובים. ממש כמו באיטליה.
נמשיך לפעילות ייחודית "סדנת טאי דאי" בסטודיו אירוני במושב סתריה . צביעת בדים ובגדים בהנחיית רוני יפרח. בואו להכניס צבע לחיים הביאו עימכם בגדים או בדים שתרצו לשדרג העשויים מכותנה ואנו נלמד אתכם איך עושים זאת. יתקיימו שתי סדנאות בלבד במהלך החג. להזמנת מקומות 0524090337 רוני
2.4.סדנאת הורים וילדים בין השעות 10:00-13:00 וסדנא נוספת בין השעות 15:00-18:00– מחיר 250 שח
3.4 סדנא לילדים מיגלאי 10 בין השעות 10:00-13:00 וסדנא נוספת בין השעות 15:00-18:00 מחיר 150 ש"ח
עכשיו לאחר שקטפנו, שתינו, צבענו, התחדשנו, הגיע הזמן למשהו מתוק. ביקור שהוא חוויה במרכז המבקרים של משק לין השוכן בכפר ביל"ו א' ונחשב למכוורת ותיקה וידועה בארץ. במרכז נפגוש את שחר לין, מנהלת המקום אשר יחד עם הצוות יקיימו סדנאות יצירה לכל המשפחה, יערכו עבורכם סיור בכוורות, יציגו סרטון ואף תצאו עם צנצנת דבש אישית מעשה ילדיכם להתפאר. המחיר 35 ש"ח לילד.054-2207965 שחר
כביש 44 בין צומת נחשון לרמלה
2 מסלולים לבחירתכם:
תל גזר, גזר העתיקה, הוא מקור שמה של המועצה האזורית והוא מתנוסס על סמלה. בתקופה זו התל פורח ומזמין.
העיר גזר נוסדה לראשונה באלף השלישי לפנה"ס, בתקופת הברונזה הקדומה. באלף השני לפנה"ס, בתקופה הברונזה התיכונה, הוקפה העיר סוללת עפר ונבנו בה מגדל ענק, שער מרשים ואתר פולחני.
גזר היא אחד האתרים הבודדים שזיהויים אינו מוטל בספק: על הגבעות הסובבות את התל נמצאו כתובות המציינות את "תחום גזר". הכתובות הן מן התקופה הרומית, והן מעידות על גבולות היישוב, ובעיקר על שמו.
הגישה אל התל היא דרך כרמי יוסף או קיבוץ גזר.
דודי אהרונוב מארח בחצר ביתו בישוב כרמי יוסף מבקרים, משפחות, זוגות וחברים. הוא הגיע מהעיר הגדולה אל הכפר והקים עסק קטן "רומנטיכאן", ארוחות גורמה בהזמנה מראש שהוא מבשל ומארח בביתו, יחידת אירוח קטנה ומפגשי העשרה שונים. לתיאום 054-4968971
נצא מהישוב כרמי יוסף ונמשיך כחצי ק"מ על כביש 44 לכיוון רמלה, מצד ימין של הכביש ישנה פניה לשביל אספלט, המוליך לתוך השדות ומגיע עד לחוות טל ויקב רד פואטרי, בבעלות אורנה ודובי טל. השניים הם ספר היסטוריה מהלך של תולדות הציונות ויקבי הבוטיק בארץ, למרות השם הלועזי שבחרו ליקב הבוטיק שלהם. אבי אימו של דובי, הלל אהרנוביץ', הקים במאה ה-19 את יקב הגת ברחובות, מראשוני היקבים בארץ. אביו, אלכסנדר טל, חידש ב-1966 את יקב מקווה ישראל ההיסטורי מן המאה ה-19 והפעילו עד 1972. דובי עצמו היה חבר באגודת הכורמים ובשנת 2000 החליט לעזוב ולהקים את יקב רד פואטרי.
מלבד ענבים ליין ולמאכל, דובי מגדל כמה מאות דונם מטעים של אפרסקים, תאנים, שזיפים, שסק, ועיקר גאוותו על הגויאבה התאילנדית שהיא מעדן אמיתי. את כל הפירות אפשר לקנות במחירים סיטונאיים אצלו בחווה . כל פרי בעונה שלו, ויש גם ריבות ביתיות וצימוקים. היקב פתוח לטעימות יין בין השעות 10:00-14:00 גם בסופי שבוע. לתיאום 0505695177 אורנה. לא כשר
נחזור לכביש 44 נעשה פרסה ונפנה ימינה אל שביל עפר שבשוליו גדלים ענבי מאכל, ושדות ירק ונעקוב אחר השילוט אל יקב ברבדו.
בשנת 1999 החליטו פרופסור בן עמי ברבדו ותלמידו לשעבר פרופסור עודד שוסיוב חברי הסגל האקדמי של האוניברסיטה העברית בירושלים לממש את הידע הרב שצברו בגידול ענבים וייצור יין, והקימו את יקב כרמי יוסף המייצר את יינות ברבדו.
היקב נמצא בלבו של הכרם של משפחת שוסיוב, בעלת מסורת גידול כרם של 130 שנה. היין מיוצר על פי הידע הרב והניסיון שנצברו על ידי פרופסור ברבדו ופרופסור שוסיוב בטכנולוגיה מתקדמת המבטיחה קבלת יין בעל איכויות גבוהות עם דגש על ארומת הפרי.
 עלות הביקור לאדם 50 שקלים.  0502207022. הדר כשר
 כביש 44 עם ילדים
מושב פדיה חווה צמיחה תיירותית ומרעננת בשנים האחרונות. זהו מושב חקלאי אשר הוקם בשנת 1951 ויושב ע"י עולים מעיראק.
במהלך חול המועד, יתקיימו שלל פעילויות לכל המשפחה:
ישר מהשדה - א.א. אלבז גידולים - מושב פדיה, מגוון רחב של תוצרת חקלאית הכוללת הסבר עינייני חקלאי. הפעילות מותאמת לכל הגילאים. 0542595971 ארז.  כשר / סגור בשבת
קטיף תותים - התות של גיל , גיל סלאמה חקלאי מוכשר ויצירתי החליט שתותים צריך ואפשר לגדל כמעט כל השנה. במשק המשפחתי במושב פתחיה הקים חממות והתחיל לגדל תותים בשיטה תלויה ובהדברה ביולוגית ללא ריסוסים. זוהי חוויה נפלאה של קטיף תותים לכל המשפחה לתיאום ביקורים 0504614406 גיל.  כשר / סגור בשבת
האומן צביקה בר, גלריה בחצר הבית במושב פתחיה.. ביקור בגלריה, הסברים על עבודותיו ואם תשמעו לפתע קולות צחוק מהחלון, אל תתפלאו זו היא אשתו אופירה בר שעורכת בביתה סדנאות צחוק שבסופן אף עין לא נותרת יבשה, מצחוק כמובן. לתיאום סדנאות וביקור בגלריה – 0544210646 אופירה 
כביש 424 בין צומת לטרון למחלף נשרים
כפר בן נון  נוסד בשנת 1952 על ידי תנועת האיחוד החקלאי באזור היישוב הערבי "אל קובב" (אל קובייבה). בכפר יושבו עולים מארצות מזרח אירופה ומצפון אפריקה אשר עלו לארץ באותה תקופה. עד מלחמת ששת הימים היה הכפר יישוב ספר. במשך השנים עזב חלק מהמייסדים ובמקומם התיישבו במקום משפחות צעירות, של בעלי מקצועות חופשיים, שרכשו משקים והתכוונו לעסוק בחקלאות. כיום פועלים בכפר מספר עסקים קטנים בעלי אופי תיירותי .
"יצירה בכפר" - כפר בן נון , סדנאות יצירה ופיסול בעיסת נייר.  מתאים לילדים, להורה וילד, למבוגרים ולכל מי שרוצה קצת לחזור לילדות, להתלכלך ולחוות חוויה צבעונית ואחרת. שעות הפעילות, בתיאום מראש. 
052-3981733 אפרת
נחזור לכביש 424 ונמשיך צפונה מעט לפני הכניסה לקיבוץ גזר מצד שמאל ישנו שביל המיועד לרכיבת אופניים הפונה לכיוון תל גזר בשולי השביל, מימינכם שוכן מעיין עין ורדה / עין ירדה – אתנחתא להתרעננות
מעיין עין ורדה שימש לפני אלפי שנים כמקור המים הטבעי היחיד של היישוב הקדום תל גזר. כיום תל גזר הוא אתר תיירותי אשר זו התקופה המומלצת לטייל בו ואילו המעיין הנמצא במורדות התל (מכיוון קיבוץ גזר) הפך למקום בילוי נעים.  הבריכה העגולה בנויה אבני גזית, ומעליה סוכך עץ תאנה גדול. בימות החורף והאביב, כאשר נביעת המעיין שופעת, מתמלאת הבריכה במים. השטח סביב הבריכה מטופח מאוד, ומוקדש לזכרו של החייל איתי שטיינברגר ז"ל בן הישוב כרמי יוסף, אשר נפל במלחמת לבנון השנייה עת יצא לסייע לחבריו הפצועים בשדה הקרב.