יום רביעי, 30 בדצמבר 2015

הסרט "חתונה מנייר" סרט נוגע ללב.....

 



אתמול צפיתי בסרט הישראלי החדש "חתונה מנייר",סרט הביכורים של ניצן גלעדי,בהשתתפות שחקנים מרגשים ומעולים,אסי לוי,מורן רוזנבלט,רועי אסף,אריה צ'רנר ונוספים.
התרגשתי מאוד לראות את הסרט,אני חושבת שזהו סרט חובה לכל אדם,אני חייבת לציין שהסרט נוגע ללב,והמשחק של מורן רוזנבלט ששיחקה גם בתפוחים מן המדבר,ושל אסי לוי שזכורה מאביבה אהובתי,פשוט לרגעים לקחו אותי למחשבה שאני צופה בעלילה אמיתית.
הסרט "חתונה מנייר" מספר על חגית,בחורה צעירה עם לקות שכלית קלה,חגית חיה עם אמא שרה,וחולמת להתחתן עם בנו של בעל המפעל לנייר טואלט בו עובדת,ההודעה על סגירת המפעל מטלטלת את חייה של חגית ומעמידה בסכנה את סיפור אהבתה.

אין לתאר במילים את התובנות של הסרט,חגית המדהימה שמתעקשת לחיות חיים רגילים ואינה מוותרת לעצמה,האמא שרה שאותה משחקת אסי לוי,מגוננת ושומרת על חגית ומקריבה המון למענה במסירות רבה,הסרט מדבר על חמלה לחלש,ומביא את הצופה לעצירה ומחשבה על החיים,על יחסים במשפחה,ובעיקר להיות יותר פתוחים מכילים ומקבלים את השונה,ממש אהבתי,וממליצה לכם לצפות בסרט שלדעתי האישית יגיע רחוק.

לאחר שחזר מסיבוב פסטיבלים בינלאומיים בלונדון בטורונטו, קטף שלושה פרסים בפסטיבל ירושלים היה מועמד לתשעה פרסי אופיר וקטף שניים מהם, מגיע סרטו של ניצן גלעדי, "חתונה מנייר", לבתי הקולנוע בארץ החל מה-24.12.15.
הסרט נקנה להפצה בארה"ב ואת הזכויות להפצה רכשו במשותף חברות ההפצה  Outsider Pictures ו- Strand Releasing   מסוכנות המכירות של הסרט- 6 sales. זהו מהלך משותף ראון מסוג זה לשתי החברות האמריקאיות, המתמחות בהפצה של סרטים זרים. הסרט מיועד לעלות על האקרנים בארה"ב באביב.
ניצן גלעדי הבמאי: "הרעיון לסרט התחיל בתמונה של אישה בשמלת גלילי נייר טואלט, שעמדה על שולחני במשך שנים. היא צולמה במהלך פרויקט תיאטרון רחוב שעשיתי, על שלוש נשים אבודות שמתהלכות ברחוב ומחפשות חתן. באותה תקופה גרתי במצפה רמון ועבדתי בעבודות שונות, שדרכן התוודעתי לקשיים הרבים של אלו הנמצאים בשולי החברה. ההתמודדות עם השונות נראתה לי הרבה יותר מורכבת בפריפריה, שאין בה שירותים מתאימים כמו בעיר. הקשר החזק שנוצר לי למצפה ולנופיו בזמן מגוריי שם, הביאו אותי להבנה שאני רוצה לביים בו סרט. את מערכת היחסים בין חגית ואמה עצבתי בהשראת מערכת היחסים של אבי ואחי, הלוקה בהלם קרב: הבדידות של אבי מול האבחון והרצון שלו להגן ולשחרר בו זמנית והמצוקה של אחי, שהיה נדחה על ידי נשים לאחר שסיפר על מוגבלותו, במציאת קשר רומנטי. הסרט "חתונה מנייר" עוסק בעולמו המיוחד של השונה, המתקשה להתקיים בחיי היום יום והרצון והמאבק שלו על עצמאות."
מן הבקורות:
"סרט מבטיח... שובר לבבות... למורן רוזנבלט יש את המבט של פטרישיה ארקט הצעירה וחגית שלה זוהרת עם אור פנימי..." -Screen International
 "הברקה...סרט ראשון פנטסטי...תסריט מרשים...יופי מהפנט...משחק מדהים של שתי השחקניות הראשיות"- Cinevue
"סרט הביכורים העלילתי של ניצן גלעדי חושף בימאי עם כישרון מבטיח. בעיקר בולטת ראייה אסתטית יוצאת דופן, וכן היכולת להוציא את המיטב מהשחקנים. מורן רוזנבלט מגלמת בכישרון רב את הדמות הראשית" -גלובס
פרסים:
מועמד ל- 9 פרסי אופיר האקדמיה הישראלית לקולנוע
זוכה 2 פרסי אופיר האקדמיה לקולנוע:
  • פרס השחקנית הטובה ביותר למורן רוזנבלט
  • פרס עיצוב התלבושות הטוב ביותר
הבחירה הרשמית פסטיבל טורונטו
התחרות הרשמית פסטיבל לונדון BFI
זוכה 3 פרסים בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2015:
  • סרט הביכורים הטוב ביותר ע"ש ענת פרחי ז"ל
  • פרס חג'ג לשחקנית הטובה ביותר-אסי לוי
  • ציון לשבח מאת לסרט ביכורים מאת תא המבקרים הבינלאומי FIPRESCI
מדינה ושנת יציאה ישראל 2015
אורך הסרט 82
שפת הסרט עברית, אנגלית
שפת כתוביות אנגלית





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה