יום חמישי, 18 במאי 2023

זמן קריאה – "תחת שמי כרתים" מאת ג'ני אשקרופט…

הרומן היסטורי אפי חדש "תחת שמי כרתים" מאת ג'ני אשקרופט, מסוג הספרים שגורמים לי להתרגש, וגם מהספרים שמאוד קשה להניח עד שמסיימים לקרוא, הספר מעורר הרבה מחשבות על משמעות האהבה, וכמה הולכים רחוק למען אהבה, במיוחד שהאהבה הזו מביאה לקונפליקטים פנימיים מאוד עמוקים, כאשר יש פער גדול בין האהבה והאושר לבין החיים המנוגדים בין שני גיבורי הספר, כמו שאומרים יש את האהבה אך גם יש את המציאות של החיים, אין ספק שזוהי דילמה מאוד גדולה, ממליצה מאוד על הספר "תחת שמי כרתים".

תחת שמי כרתים בקיץ אחד בשנת 1936, שני צעירים מתאהבים

כל חייה אלני עוזבת את ביתה שבאנגליה לטובת קיצים שטופי שמש עם סבה, בווילה שעל חוף הים בכרתים, שם גדלה אמה המנוחה. כשהיא מגיעה לביקור ב-1936, ברור לה שהשבועות הארוכים והחמים שלפניה לא יהיו שונים בהרבה מכל החופשות הקודמות. אבל באותה שנה מגיע לאי בחור גרמני בשם אוטו והשניים נפגשים – הרחק מאולימפיאדת ברלין הנאצית וממלחמת האזרחים המתפתחת בספרד – ומבלים יחד את התקופה המאושרת בחייהם, קיץ של אובדן התמימות וגילוי האהבה.

ב-1941, כשהאי נכנע לכיבוש הנאצי, אלני ואוטו נפגשים שוב. המקום שינה לחלוטין את פניו. סודות נסחרים בתמורה לחיי אדם, ואמון נהפך למותרות שרק מעטים יכולים להרשות לעצמם. אלני חזרה על מנת להילחם על ביתה. אוטו חזר כדי לכבוש אותו. הם אויבים בהגדרה, כך שאהבתם אינה רק מעשה בגידה, אלא גם הרת סכנות – האם היא תהרוס אותם, או שמא תתגלה כחזקה דיהּ כדי להתגבר על החורבן שמביאה עמה המלחמה?

תחת שמי כרתים הוא סיפור רחב יריעה על סודות, אהבה, נאמנות ומשפחה, העוסק בשאלה עד כמה יהיה אדם מוכן להרחיק לכת כדי לשמור על ביטחונם של יקיריו.

ג'ני אשקרופט היא סופרת בריטית הכותבת רומנים היסטוריים. לאחר שחיה ובילתה, חקרה ועבדה באוסטרליה ובאסיה, היא גרה כעת עם משפחתה בברייטון ליד הים. היא תמיד הוקסמה מהעבר ויש לה תואר בהיסטוריה מאונ' אוקספורד,

אך מה שמעניין אותה במיוחד, היא הדרך בה אירועים יוצאי דופן יכולים לשנות את גורלם וחייהם של אנשים נורמליים.

מכתב אהבה מרגש עד דמעות לאי היווני כרתים

"כל כך רומנטי, כל כך אפי. לא תפסיקו לבכות" – לורנה קוק (הכפר האבוד)

"סיפור גדול, יפהפה ואפי על מלחמה, כאב לב, בגידה, אומץ ובעיקר אהבה. אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה נסחפתי כל כך על ידי ספר. . הסיפור הזה הוא קלאסיקה של זמננו" – לואיז דאגלס (החדר בעליית הגג)

"סיפור בלתי נשכח על אהבה גדולה שהמלחמה קרעה, על גבורה ובגידה, תשוקה ורוע טהור והכל על רקע אי יווני פסטורלי יצירת מופת אמיתית, שגורמת לך לצלול ולאבד את עצמך בתוכה" –  גיל פול (האישה הסודית)

471 עמודים. תרגום מאנגלית: רחל פן תאריך הוצאה לאור : מאי 2023 – פן הוצאה לאור וידיעות ספרים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה