יום שבת, 24 בנובמבר 2018

זמן קריאה - ספר חדש: "פרופילאות - מיומנו של פרופילאי" מאת ד"ר דב ינאי...

ד"ר דב ינאי, אחד הפרופילאים המבוקשים בארץ ובעולם, הוציא לאור ספר חדש שנקרא "פרופילאות - מיומנו של פרופילאי", ובו הוא חושף בפני הקוראים תחום מרתק, שרבים האנשים המכירים אותו גם מבלי לדעת זאת באמת .
מקצוע הפרופילאי מוכר לכולנו, גם אם אנו לא מודעים לכך,למעשה, מקצוע זה מככב בסדרות הטלוויזיה האהובות כגון "חוק וסדר", "המפענחת" ו"“NCIS, כל אלה הן סדרות העוסקות בפענוח פשעים תוך היעזרות בפרופילאות פלילית, ד"ר דב ינאי, ממקימי מכון האבחון הידוע "אדם מילוא", הוא אחד הפרופילאים המבוקשים בארץ ובעולם, ובימים אלו הוא מוציא לאור ספר חדש השופך אור על מקצוע מרתק זה.


בספרו החדש "פרופילאות - מיומנו של פרופילאי", מספר ינאי כי "פרופילאי הוא בראש ובראשונה אדם, פרופילאי טוב יודע להבחין במנגנון המפעיל את האדם ולהכיר אותו היטב, פרופילאי הוא בעל מקצוע שמנתח אנשים ומבין בזירה מסוימת – פלילית, פוליטית או עסקית", בספר מסביר ינאי כי "כדי להכיר אדם אתה חייב קודם כל לזהות את הפצע שלו, כי הפצע מהעבר והשאיפה לעתיד הם שמפעילים את האדם".
לי באופן אישי מאוד חשוב ספר כזה, אני עובדת עם אנשים על בסיס יומיומי, ורואה לנגד עיניי כמה פספוס יש בדו שיח ובהבנת אנשים, ומאוד מסכימה עם מה שכתב ד"ר דב ינאי בספרו המרתק שבעיניי זה ספר חובה לכל אדם שעובד עם אנשים, ולכל אחד באופן כללי שרוצה ללמוד להכיר את האדם שעומד מולו וזה יכול להיות בהרבה סיטואציות שפוגשות אותנו בחיים בין אם אנחנו עוזרים לאחרים או נעזרים, וזה באמת מחדד הרבה נקודות למחשבה וחשיבה מעבר.
לדבריו, ראשונה התפתחה הפרופילאות הפלילית ועד היום היא המוּכרת ביותר לציבור הרחב, למעשה, חברות אבחון והשמה משתמשות שנים רבות בפרופילאים, חברות אלה מגייסות פסיכולוגים ומכשירות אותם לצרכים שלהם, פרופילאי בספר מתואר כמומחה לאדם ולזירה, בתחום זה, מידע הוא הבסיס ליצירת הפרופיל, כיום כמעט לא יעלה על הדעת להתחיל קשר כלשהו, יהיה זה אישי או עסקי, מבלי שנערוך בירור ונלקט מידע על האדם או הגורם המעורב.
"בנפש כולנו מסתתר פרופילאי, שמתעורר מתוך צורך טבעי לחוות מערכות יחסים מיטביות ומתוך רצון להימנע ככל האפשר מטעויות ובעיות".
פרופילאי עסקי הוא אדם שמגיע לבצע הערכה בארגון, מי מזמין שירותי פרופילאי? אוליגרכים, טייקונים, בעלי עסקים, רוכשי עסקים, משקיעים, משרדי עורכי דין העובדים עם בכירים במשק, רואי חשבון, יועצים כלכליים ופוליטיים, משרדי מיזוג ורכישות, חברות משפחתיות, מנכ"לים, בעלי חברות וכד', "פרופילאות עסקית היא כלי יישומי שמסייע במיפוי דפוסי אישיות והתנהגות של הגורמים האנושיים בזירה העסקית, ובכך מאפשר ניבוי של תהליכי קבלת החלטות וקביעת מהלכים", ד"ר דב ינאי מאמין כי כל אדם שפועל בזירה מסוימת מותיר בה טביעת אצבע התנהגותית, המלמדת רבות על אישיותו, התנהגותו, ומערכות היחסים שהוא מנהל.
בזכות הספר הנפלא הזה הכרתי את מהות עבודותו של הפרופילאי, ולדעתי זה מקצוע מדהים שיכול לגרום לעוסק בו להרבה סיפוק אישי ופנימי בכך שהוא עובד במשהו עם משמעות מאוד גדולה, זה בהחלט פותח גם נקודת חשיבה לאנשים שמחפשים במה לעסוק בחייהם, והם יכולים להתחבר מאוד לתחום הזה, שככל שהקדמה מתפתחת וכל הטכנלוגייה מתקדמת כך ידרשו פרופילאיים.
הספר גדוש בנושאים מעניינים כמו, סגנונות תקשורת, הצלחה וכשלון - מודל מטפסי ההרים, הכישלון, מנהיג נמוך, מנהיג גבוה, פצעו של איש המכירות ועוד ועוד, ספר שיכול לפתור הרבה בעיות בתקשורת עם אנשים, צריך לקרוא, להבין וליישם, והחיים יכולים להיות יפים יותר.
פרופילאות עסקית דורשת שליטה במגוון כישורים ויכולות, מי שבוחר לעסוק בפרופילאות עסקית צריך להבין מחשבים, אנשים ועסקים, הוא חייב להיות בעל יכולת להפעיל אנשי מקצוע בתחום הפסיכולוגיה לפי הצורך, "איש עסקים מצליח הוא פרופילאי מצליח", מסביר ינאי, "אנשי עסקים קוראים את האדם העומד מולם ומבינים מיהו ומהו. איש עסקים טוב יודע לקרוא היטב את המפה האנושית כי עסקים עושים עם בני אדם. הספר מאפשר להכיר לעומק תחום מרתק זה באופן המחבר את הקוראים לתחום ומספק תובנות וכלים היכולים לשמש אותנו ביום-יום.
כיצד הגיע ד"ר דב ינאי לעסוק בתחום? עם סיום הצבא החליט לשוט באונייה לאירופה – כך החל מסע של שלוש שנים ברחבי העולם, שהחל עם 300 דולר בכיס. הוא שהה בצרפת ובהולנד, שם שימש כרכז במחנות נוער ובמחנות קיץ. בהמשך נסע ברחבי אירופה בטרמפים -  מגיברלטר ועד הכף הצפוני, מאירלנד, דרך גרמניה, יוגוסלביה וטורקיה. בשלב מסוים הוא התחזה למלח הולנדי ומצא עבודות באוניות, וכך הגיע לפקיסטן, הודו, סינגפור, קמבודיה ויפן. באותן שנים ביקר ינאי ב-50 ארצות, טיול שנחשב לטיול הראשון שמישהו עשה בארץ לאחר השירות הצבאי.
כאשר חזר ארצה החליט ינאי ללכת ללמוד מתמטיקה ופיזיקה, אך מהר מאוד עבר ללימודי פסיכולוגיה וכלכלה. בטיוליו הוא הכיר אנשים מרתקים ותרבויות מופלאות, דבר שהניע אותו להתעניין באדם בהקשר התרבותי שלו. כך בסופו של דבר הגיע ללימודי פסיכולוגיה, פילוסופיה וכלכלת ארצות מתפתחות ולעיסוק בפרופילאות.
בשנת 2017 לקה ינאי בשבץ מוחי, אשר פגע באונה השמאלית של המוח. צד זה אחראי על החשיבה המסודרת, המתמטית, האקדמית והמתכננת, וינאי לא יכול היה עוד לכתוב. בעקבות השבץ הוא החל לחוות צורה אחרת של קיום, המבוססת על החלקים באישיות שלדבריו הם העושים אותנו עדיפים על מתחרינו. שנה וחצי לאחר מכן עשה ינאי את הבלתי יאומן - וכתב את ספרו החדש, היוצא בימים אלו לאור בהוצאת מדיה 10.
זהו ספר מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים, הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת וסטימצקי או ישירות מאתר החברה:http://www.media-10.co.il/                             
הספר: "פרופילאות מיומנו של פרופילאי", מיפוי דפוסי אישיות והתנהגות
מאת: ד"ר דב ינאי
171 עמודים, 89 ש"ח
הוצאת מדיה 10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה