יום רביעי, 28 ביוני 2017

זמן קריאה - 55 דקות באנטבה מאת: אורה מורג הוצאת שוקן....

מבצע אנטבה זכור לי מאוד הייתי בת 10 ואני זוכרת איך כל המשפחה שלי ישבה מול הטלויזיה מודאגת ובמתח כאשר נודע שחטפו מטוס באנטבה, באותם ימים לא היה את עידן האינטרנט, פלאפונים, פייסבוק ופשוט שאבנו כל פיסת מידע רק מהטלויזיה שחור לבן ומהרדיו.
הספר 55 דקות באנטבה שכתבה אורה מורג סופרת לילדים ונוער מאוד מרתק ומעביר לילדים ולבני הנוער את סיפור חטיפת המטוס בשילוב סיפורם של שני ילדים תמי ועומרי שנכנסים לסיפור ועוזרים לכוחות הבטחון. 


דבר לא הכין את נוסעי טיסה 139 מתל אביב לפריז לסיוט הנורא שאליו עמדו להיכנס. מזג האוויר היה מושלם, הטייס הודיע שארוחת הצהריים תוגש מיד, ועומרי בן ה-14 גילה שמישהו דאג להושיב לצדו את תמי המקסימה, שאף היא, כמוהו, טסה ללא הורים. לפתע נשמעה ברחבי המטוס קריאה מצמררת: "לא לזוז! זו חטיפה!!! "
מרגע זה נסחפים נוסעי הטיסה למסע שסופו נחיתה באוּגַנדָה שבלב אפריקה. שליט אוּגַנדָה, אִידִי אָמִין, הוא עריץ אכזר המשתף פעולה עם חוטפי המטוס, המשתייכים לארגון טרור. החוטפים מאיימים להוציא להורג את כל בני הערובה, אם מדינת ישראל לא תשחרר מחבלים פלסטינים הכלואים בישראל.
ממשלת ישראל בראשותו של יצחק רבין נקלעת למצב קשה: סירוב לדרישת המחבלים יוביל לרצח בדם קר של 100 ישראלים; אך שחרור מחבלים רוצחים מבתי כלא פירושו הזמנת חטיפות נוספות. מבצע שִחרור במרחק אלפי קילומטרים מישראל נראה כפנטזיה מסוכנת. הזמן הולך ואוזל, והדעות בקרב חברי הממשלה ואנשי הצבא חלוקות: חלק לוחץ לצאת לפעולה, וחלק אחר טוען שזו תהיה משימת התאבדות.
עומרי ותמי רוקמים תוכנית נועזת שעשויה לספק ללוחמי צה"ל את פיסת המידע היקר מפז שחסרה להם, איך יצליחו הילדים החטופים להעביר את המידע היקר שברשותם? האם יצליחו להעבירו בזמן?
ב-4.7.17 חל יום השנה לחטיפת המטוס באנטבה, הספר מאוד חשוב לקריאה ומיועד לבני הנוער וגם למבוגרים, חשוב מאוד לזכור את התעוזה שלנו בתור עם שנלחם באוייבים מכל הכיוונים ולמרות היותנו מדינה קטנה אנו מצליחים להתמודד בצורה מעוררת השראה.
אורה מורג, סופרת לילדים ולנוער, זכתה בפרס זאב, פרס אקו"ם ופרס הספריות הציבוריות. זהו הספר ה-17 בסדרת ספרי המתח ההיסטוריים שלה על-שם אחיה, טוביה מורג ז"ל. 
הספר: 55 דקות באנטבה, מאת: אורה מורג
הוצאת שוקן
363 עמודים, 94 ש"ח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה