יום שני, 9 בינואר 2023

חדש בבתי הקולנוע – "המסע שלי עם האריס" סרטה של לינה רוסלר

לכבוד חגיגות יום הולדתו ה 90 של סיר מייקל קיין, סרט חדש בכיכובו "המסע שלי עם האריס", סרטה של לינה רוסלר.

זוהי דרמה קומית מרגשת עם מופע משחק בלתי נשכח של זוכה האוסקר- מייקל קיין ואוברי פלזה – כוכבת הלוטוס הלבן, מייקל קיין ממשיך להוכיח שהוא שחקן גדול מהחיים, והסרט ממש מצליח להגיע לצופה, וגם ההבנה שגם אדם שנראה הכי קשוח מבפנים, יש בו עדיין סדקים רכים, והוא רק מחכה לאדם שהוא יכול לסמוך עליו, סרט נוגע ללב עם משחק מצויין.

לוסי (אוברי פלזה) ירשה מאביה חברת ספרים להוצאה לאור, אבל לא מצליחה להחזיק את החברה 'על הרגליים' ועומדת לפני מכירתה. ברגע שפל היא מגלה שהסופר המצליח והפרובקטור- האריס שאו (מייקל קיין) מחויב להוצאה עוד ספר. לוסי  יוצרת איתו קשר במבצרו המבודד . על אף סירובו העיקש, היא מכריחה אותו להוציא לאור ספר חדש ולצאת איתה למסע מכירות ברחבי ארה"ב שמשנה את חיי שניהם לנצח.

בתפקיד אורח ,כמבקר הספרים המוחצן הלפרו נולן, מופיע גארי אלווס, אחיו של אחד ממפיק הסרט.

בימוי לינה רוסלר Lina Roessler

תסריט : אנתוני גרייקו Anthony Grieco

צילום :קלודין סואבה

עריכה: ארתור טרנובסקי

הפקה :ג'ונתן ונגר, פייר איבן, קסין אלווס , אריאל אלווס. ווין מרק גודפרי

משתתפים

האריס שאו: מייקל קיין Michael Kane

לוסי סטנבריג' – אוברי  פלאזה Aubrey Plaza

ג'אק סינקלייר- סקוט ספידמן Scott Speedman

רייצל ספנס – אלן וונג -Ellen Wong

 

98 דקות. קנדה ארצות הברית 2021, תרגום לעברית.

החל מן ה5 בינואר בסינמטק תל אביב, רשת מובילנד ובכל רחבי  הארץ

לינק לטריילר

https://www.youtube.com/watch?v=JFWG-OoUCMo

על הבמאית לינה רוסלר

למדה ספרות אנגלית באוניברסיט קונקורדיה, קיבלה תואר באומנויות הבמה מהאקדמיה האמריקאית לאמנויות הבמה בניו יורק. סיימה לימודי הפקת קולנוע באוניברסיטת ניו יורק. הופיעה בסרטים ובמספר גדול של תפקידי אורח בתוכניות וסדרות טלווזיה שונות.

סרט הבכורה הקצר שלה – "לחישות קטנות", הוקרן בעשרות פסטיבלים. כולל פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של טורנטו לסרטי ילדים. זכה בפרס הראשון בפסטיבל סרטי הילדים ברוד איינלד, לסרט הקצר הטוב ביותר."חורף", הסרט השני בסדרה זכה במספר פרסים קנדיים. והוקרן בפסטיבלים רבים. "זרע החרדל", החלק השלישי בסדרה גם הוא זכה במספר פרסים. השתתפה במעבדת הכישרונות של פסטיבל טורונטו ב 2017, והוזמנה לקמפוס הכישרונות של פסטיבל ברלין, שם גם הוקרן  סרטה הקצר הרביעי ב2018. היא אחת מעשרת הכותבים הקנדיים שהוזמנו להשתתף בסטודיו הכותבים של פסטיבל טורונטו ב2019.

זהו סרטה הארוך הראשון, והיא מקדישה אותו לאביה.

אנתוני גריגו – תסריט

זכה בפרס ניקולי על התסריט לסרט זה. כמה תסרטים שכתב קיבלו אור ירוק והוא מחכה להפקתם. בתהליכי עבודה מתקדמים נמצא תסריט אותו כתב על האסטרונאוט ,באז אולדרין שיביים מרק פורסטר. .הוא גם יועץ לתסריטים.

על השחקנים

סיר מייקל קיין

בחודש מרץ הקרוב יחגוג סר מייקל קיין את יום הולדתו ה- 90 .

זכה פעמיים באוסקר. הראשון, אוסקר לשחקן משנה על תפקידו בסרטו של וודי אלן "חנה ואחיותיה" על תפקיד זה זכה גם בגלובוס הזהב ובבאפטה, והשני על "תקנות בית השיכר" של לאסה  הלסרטום. שזיכה אותו גם  בפרס איגוד שהשחקנים. מבין עשרות התפקידים אותם גילם, סרט הפריצה שלו ,"אלפי", ”הג'וב האיטלקי", "זולו", הופיע בכמה מסרטיו של כריסטופר נולן , "באטמן מתחיל", "יוקרה", "האביר האפל", "התחלה", "עלייתו של האביר האפל", "בין כוכבים",  ו"טננט". מבין הסרטים בהם הופיע לאחרונה "נעורים" של פאולו סורנטינו ו"פורשים בסטייל". אחרי שצילם סרט זה הופיע בסרט בשלושה סרטים  נוספים, בהם סרט לצידה של זוכת שני אוסקרים -גלנדה ג'קסון החוזרת למסך אחרי שנים של פעילות פוליטית.

מייקל קיין הופיעה ב 176 סרטים בקריירה הארוכה שלו.

אוברי פלאזה

שחקנית וקומיקאית. בימים אלה נראית על מסכי הטלוויזיה בסדרת הלהיט הלוטוס הלבן. הופיע בכמה סדרות טלוויזיה ביניהם "מחלקת גנים ונוף" ולאחר כמה תפקידי משנה החלה לקבל תפקידים ראשיים גם בקולנוע. בקרוב נראה אותה ב"מבצע מלחמה" בסדרה חדשה של מרוול, ובסרט חדש של פרנסיס פורד קופולה לצידם של אדם דרייבר ושלל כוכבים גדולים.

סקוט ספידמן 

שחקן. התפרסם לראשונה בפליסטי כמושא אהבתה של הגיבורה. שיחק בסדרות הטלוויזיה- האנטומיה של גרי, YOU  של נטפליקס, השבויה ועוד.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה