יום ראשון, 7 בינואר 2024

זמן קריאה – "בת טובה דייה" מאת שירלי נס – ברלין….

קיבלתי לסקירה את הספר "בת טובה דייה" מאת שירלי נס – ברלין, אירועי הסיפור יכולים להגיע לכל אחד מאיתנו, זמן שבו החיים משתנים מהקצה לקצה ופתאום אנו מוצאים את עצמנו מטפלים בהורה אשר צריך את עזרתנו או הורה שחולה מאוד, ואנו מבלים בוקר וערב בבית חולים, וגם נמצאים עימו ברגעיו האחרונים, בהחלט לא פשוט, וצריכים למצוא את כל הכוחות האפשריים, וגם מקבלים הרבה תובנות ברגעים אלו, מהורה עצמאי , כרזימטי, הוא הופך לחלש, חולה ותלותי, דרך הספר המיוחד לומדים דברים, רואים מה קורה בתהליך של האם ובתה, ולמדים על חשיבה חיובית בסיטואוציות מורכבות ובלתי אפשריות של החיים, ופוגשים את עצמנו ,

"מישהו יצטרך להיות אפוטרופוס עליה, מתעקשת הסוציאלית תוך כדי התעלמות מהאין משקפיים, ומפנה את גופה לעבר רחלה כדי שיהיה ברור שזאת היא ה"עליה" שעליה מדובר. כך, במשפט קצר במבטא רוסי קל, אלה לומדת שרחלה סיימה את תפקידה כאמא, ועכשיו תורה."

רחלה טובגודין היא מאמנת בכירה לחשיבה חיובית, ואין דבר שמישהי כמוה – לא יכולה לעשות. אלה, בתה והעוזרת האישית שלה, אמנם לא תמיד זוכרת להגיד לעצמה מדי בוקר שהיא "נהדרת, נהדרת, נהדרת" ובכל זאת, כשאימה מתאשפזת בבית החולים לניתוח, היא משוכנעת שתצא מבית החולים חזקה מאי פעם. אלא שרחלה לא מתעוררת מהניתוח, וכשהיא חוזרת להכרה חלקית אחרי זמן רב, אין במצבה שום דבר "נהדר, נהדר, נהדר".

אלה מטפלת באמה, בבנה הפעוט, בבנה הבכור המתבגר ובבעלה המרוחק. היא גם ממשיכה להתחרות באחותה הצעירה על אהבתה של האם מחוסרת ההכרה, על קרבתה ועל הזכות לטפל בה. לצד מיטתה של האם, היא משחזרת מערכת יחסים עמוקה ומורכבת, מצלקת ומעצימה. ושם – דווקא שם – היא מוצאת את האומץ להיות היא עצמה.

שירלי נס ברלין היא מרצה מנוסה לחשיבה חיובית, מלווה יחידים וקבוצות ומייעצת לארגונים, וכבר הוציאה לאור מספר רבי מכר בתחום החשיבה החיובית.

הספר בת טובה דייה, נכתב ליד מיטת חולייה של אימה של שירלי, כתהליך של ריפוי, של השלמה עם המציאות, של מעבר דרך הכאב, הבושה, הצער והחרטות – אל הצד השני. ובכך, עם כל הקושי שלו, הוא שיעור אמיתי, אמיץ ומרגש על היכולת להישיר מבט לחולשות שלנו, ולצאת מחוזקים.

בת טובה דייה הוא ספר נוגע ללב, בועט ומקורי. על אף הנושאים הטעונים הוא מלא הומור, ואי אפשר שלא להזדהות עם הגיבורה האנושית כל כך ששירלי נס-ברלין מיטיבה לתאר את הדילמות איתן היא מתמודדת בכנות ובאומץ.

הספר זכה בתמיכת  קרן רבינוביץ ומשרד התרבות והספורט.

הספר: "בת טובה דייה"

מאת" שירלי נס-ברלין

הוצאה לאור שתיים

207 עמודים, 98 ש"ח

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה