יום שני, 19 ביוני 2023

זוכה פרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל קאן 2022 – " הילד מגן עדן"

הסרט הנפלא "הילד מגן עדן", מאגד בתוכו מצד אחד מתח ותעלומה ומצד שני הרבה עוצמות של בחור עם כח רצון, אשר מתמודד עם נקודת פתיחה מאוד נמוכה בחייו, ולמרות זאת הוא לומד ומביא הרבה גאוה למשפחתו, סרט עם עוצמות רבות אשר משאיר הרבה נקודות לחשיבה לגבי מהות האושר בחיים, ומה חשוב יותר? לפעמים בפשוט נמצא המון, בהחלט סרט מאוד נוגע ללב, עם שחקנים מצויינים.

אדם, בן למשפחת דייגים קשת יום בכפר קטן במצרים, זוכה במלגה לאוניברסיטת אל-אזהר, מרכז הלימוד המוביל של האיסלם הסוני. זמן קצר אחרי בואו נפטר האימאם של האוניברסיטה. הרשויות רוצות מאוד להשפיע על בחירת האימאם החדש ולהשיג דריסת רגל במוסד, וקולונל איברהים, איש המשטרה החשאית, נדרש להשלים את המשימה. הוא בוחר באדם – חסר חברים, קשרים או נסיון חיים – להיות האיש שלו בשטח.

 

טריילר הסרט מתורגם

 

.

 

זוכה פרס התסריט בפסטיבל קאן 2022, "הילד מגן עדן" נכתב בהשראת ספרו של אומברטו אקו, "שם הורד". המותחן הפוליטי הרלוונטי, עם צוות שחקנים משובח, לוקח אותנו לאתר התרחשות מרתק ולא מוכר, מסקרן, חשוב ופוקח עיניים.

זוכה פרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל קאן 2022.

זוכה פרס התסריט הטוב ביותר בתחרות האקדמיה השבדית לקולנוע

זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע הנורדי בלובק.

ועוד שלל מועמדויות בתחרויות קולנוע ברחבי העולם

הילד מגן עדן  – Boy From Heaven

שוודיה | צרפת | פינלנד 2022

בימוי: טאריק סאלח Tarik Saleh

הפקה: כריסטינה אברג, פרדריק זנדר

משחק: תאופיק בארהום, פארס פארס, מוחמד בכרי, מכרם חורי, מהדי דהבי

125 דקות | ערבית | תרגום לעברית, אנגלית

שיחה עם הבמאי טאריק סלאח

ש: זהו סרטך השני המתרחש במצריים ומדבר ערבית, לאחר "התקרית במלון  הילטון נילוס. . ספר לנו על הרצון והצורך שלך לעשות את הסרט . המתרחש במדינה ממנה הגיע אביך?

טאריק סלאח : אני חושב שהאובססיה שלי למצרים מגיעה מן העובדה שהסבים שלי הגיעו מן הדלתא של הנילוס. הם  היו האנשים הראשונים מן הכפר שלהם שזכו ללמוד. סבא שלי למד באוניברסיטת אל אזהר, וסבתי הצטרפה אליו שניהם עברו לגור במנסורה בו ניהלה סבתי בית ספר . היא קיבלה אישור חתום מן המלך פארוק שאפשר לה להתחתן וגם לעבוד. וזה מה שמשך אותי להבין מה הממסד יכול לעשות. אחר כך שניהם נשלחו לכפר דייגים כדי ללמד ילדים ושם נולד אבי.

כשגדלתי סיפר לי אבי סיפורים מצרים, מאותו כפר דייגים והם הציתו את דמיוני. הייתי רק בן 10 כשנסעתי לשם בפעם הראשונה וזה היה שוק לראות את הדברים באמת וזה החדיר בי את הרצון להעביר את מצריים למסך.

הסרט הזה  צמח לאחר שצילמתי את "התקרית במלון  הילטון נילוס". ולאחר שקראתי שוב את ספרו של אומברטו אקו "שם הורד. התחלתי לשחק מן משחק, מה אם אספר את אותו סיפור אבל במצרים. אעביר  אותו לאוניברסיטת אל אזהר. ואז חשבתי למה לא להכניס לסיפור את רשויות הבטחון של מצרים ואז אולי להפוך אותו לספר.

היראתי את התסריט למפיקה  כריסטינה אברק, והיא אמרה שאנחנו חייבים לעשות את הסרט הזה, זה נראה קשה ומורכב אבל עשינו אותו בסוף.

ש:מה מידת התחקיר שהייתי צריך לעשות , כיון שהרקע של הוא עשייה דוקומנטרית , עד כמה הדיוק היה חשוב לך?

טאריק סלאח :העניין היה לא איסוף העובדות אלא איך להפוך את הכול לסיפור עם עלילה. החלטתי לבסס את העלילה באוניברסיטת אל אזהר היום ,אבל לצור גם רקע היסטורי. גם היום האוניברסיטה הזו היא המוסד החינכי המוסלמי סוני הגדול ביותר בעולם. עם מעל ל 300000 תלמידים ו 3000 מורים. ויחד עם זה המוסד די מודרני. כדי לצור תחושה של על זמניות ביססתי את האירועים בשנות ה 60 לפני שניתנה לנשים הזכות ללמוד שם. זה החל בשנת 1962.

ההחלטה הקשה ביותר היתה כמה מזה יהיה סיפור ממוצא.

מה שעשיתי הוא שהשתמשתי בדמויות קימות, כמו דמותו של ראש שרותי הביטחון המצרי ספווט אל שריף שהוה מקור השראה לדמותו איברהים .

אבל כל שאר הדמויות כולן דמיוניות. כולל הדמות של השייך  העיור שמושפעת מן המשורר האהוב עלי אחמד פואד נגם ,שהיה אסור בבית הכלא בכל זמן שלטונם של כל נשיאי מצריים.

טאריק סלאח

יליד שבדיה. יוצר קולנוע, מפיק טלוויזיה , אנימטור ועיתונאי. בן לאב מצרי ואם שבדית.

במשך מספר שנים היה אמן הגרפיטי החשוב ביותר בשבדיה.

סרטו "התקרית במלון הילטון נילוס" זכה בחמישה פרסי האקדמיה השבדית בהם לסרט הטוב ביותר.

זהו סרטו העלילתי ה 6 והוא ביים גם פרקים של הסדרות ווסטוורלד וריי דונובן.

לפני צילומי "התקרית במלון הילטון נילוס", הוא גורש ממצרים והוכרז כאישיות לא רצויה. הצילומים הועברו למרוקו. הוא עדיין לא יכול להיכנס למצריים וצילומי "הילד מגן עדן נערכו באיסנבול."

 

 

 

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה