יום רביעי, 15 באוגוסט 2018

העיר צפת לובשת חג, פסטיבל הכליזמרים ה- 31 יצא לדרך חג כליזמרים שמח

אתמול הגעתי לעיר צפת כדי להנות מערב הפתיחה של פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ה-31 , 


ואכן היה ערב מדהים,הייתה אוירה של ייחודיות אין ספק כשמגיעים לעיר צפת מרגישים את האנרגיות הנהדרות של המקום, וכאשר שמעתי את ניגון הכליזמרים התמלאתי בשקט פנימי ובהמון שמחה, הניגון עושה טוב לנשמה ובאותו ערב עשרות אלפי מבקרים שפקדו את העיר נהנו מעשרות הופעות של הרכבים מהארץ ומהעולם, אירוע שמתקיים פעם בשנה וזוהי חגיגה אמיתית, חייבים להגיע כדי להבין כמה שלווה ועוצמה הערב פוגשים את החוגגים.


עוד לפני תחילת ההופעות לקהל הרחב, התקיים אירוע פתיחה מרשים ויוקרתי בבית יגאל אלון שבעיר, האירוע נפתח בקבלת פנים עשירה שכללה הופעה מיוחדת של כוכבי הכליזמר-  להקת בייגלע ארקעסטרא שהגיעה כל הדרך מפריז לחגוג את חג הכליזמרים, החג, המוזיקלי היהודי הוותיק.
באירוע הפתיחה נכחו גם מכובדים ואורחי כבוד של העיר וביניהם: ח"כ מר יהודה גליק, שגריר בלארוס, קונסול רוסיה , אלי בן שם יו"ר ארגון יד לבנים, איציק צאיג מנכ"ל חברת אסם לשעבר ועוד מכובדים רבים.
השנה את אות יקירת הפסטיבל לשנת 2018 קיבלה הגברת ד"ר אורנה שמחון, מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית ולשעבר וכיום מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך.
כחלק מהתוכנית האמנותית הופיעו המנהל האמנותי אייל שילוח והאמן  סנייה קרויטר  עם קטעי נגינת כינור מרגשים, המנהל האמנותי אייל שילוח פועל רבות בכל מה שקשור בניגון בכליזמרים ובאותו יום נהניתי מהופעה שלו עם נגנים צעירים מוכשרים, 


במקום מקסים שנקרא מלון בוטיק way Inn, מלון בוטיק יפיפה.



מלון בוטיק  http://www.thewayinn.co.il
אירוע הפתיחה שימש גם לחשיפת הפרויקט הדגל של העיר בימים אלו' פרויקט העיר הכחולה, זהו פרויקט אמנותי שפעל בעיר במשך כמה חודשים ובו עמותת- ועדת קישוט URBAN DECO צבעו קירות וחלקים רבים ברחבי העיר בצבע כחול מיוחד, אותו כחול שהיה נהוג פעם לצבוע  חלקים בעיר עוד מתקופת הרבנים והחכמים של העיר, הוועדה גם קישטה את העיר בציורי עבודת יד יפיפיים שבזכותם העיר קיבלה ייחודיות וצבע המיוחד רק לה.




ולבסוף ראש העיר מר אילן שוחט הפתיע ותקע בשופר לסמל את פתיחת חודש אלול, חודש הסליחות.
בתום אירוע הפתיחה החלו ההופעות ברחבי העיר, 5 במות שנבנו בתוך העיר העתיקה התמלאו בצלילים ומוזיקה יהודית על כל גווניה,אמני רחוב רבים הופיעו במוקדים שונים בתוך סמטאותיה של העיר לכבוד הקהל שמטייל בין הבמות השונות והעיר התמלאה בצלילים, צבעים והמון צוהל.
במהלך הלילה העיר ואורחיה גם זכו במופע זיקוקים מרהיב שצבע את שמי העיר בצבעים רבים.


הפסטיבל ימשיך להתקיים עד יום חמישי, 16 באוגוסט החל מ-18:00 פתוח לקהל הרחב
ומתאים למשפחות הכניסה בחינם,
אני ממש ממליצה להגיע ולהנות, מניגון כליזמרים קסום, מהופעות נהדרות, מטיול בסמטאות צפת, 


צפייה בגלריות



אוכל נהדר שממש כדאי לכם להכנס ולטעום, האוכל בצפת מגוון ולאחר שטעמתי אני רוצה להמליץ לכם כי כשמגיעים לצפת לכליזמרים כדאי להגיע מוקדם, וגם לטייל בצפת ולהנות עם הלחוח הטעים של רונן, טעים טעים וממולא במיטב גבינות צפת, גבינות קדוש המפורסמות והטעימות,



רונן לחוח תימני ברחוב אלקבץ 18 צפת.
הטבעונים חייבים להגיע לגודבר להנות ממזון בריאות ואנרגיה

תרפ"ט 1 צפת עיר עתיקה http://www.goodbar.co.il
ומקום שנקרא  CAFE  ELEMENTS מסעדה אורגנית ללא גלוטן, פיצות,מאפים, גלידות הכל ללא גלוטן,והמחירים ממש זולים והאוכל טעים מאוד, אל תפספסו את הגלידה שלהם ואת המתוקים ללא גלוטן חוויה...




קישור לאתר המסעדה: http://www.elementscafe.co.il
אוהבי היין חייבים סיור ביקב צפת, סיור מרתק עם טעימות יין וגבינות קדוש,


גבינות קדוש - הרב אהרון בן שמעון צפת, יקב צפת סימטת בית יוסף 29 צפת http://www.safed-winery.co.il
ואל תפספסו את פלאפל יצחק, פלאפל טעים במיוחד שנמצא ברחוב ירושלים 24 צפת,

ואת הפריקסה של זהבה, עם מיטב הבישולים שלה, אני טעמתי את הפריקסה והוא השאיר לי טעם של עוד, 


ולאוהבי החומוס וואו חומסיית "אבו חמסה", פשוט להנות מחומוס טרי טרי שנעשה כל יום, עם מגוון תוספות נהדרות, פול, אבוקדו, בצל וחמוצים מיוחדים וכמובן פיתות לאפה נהדרות במיוחד,



חומסיית אבו חמסה רחוב ירושלים 26 צפת.
תודה רבה צפת נהניתי לבקר היה יום גדוש ומלא הפתעות, וכשחזרתי לביתי התמלאתי באנרגיה חיובית ובהרבה כוחות, אין ספק שהאויר הקסום, עם הבתים העתיקים, והיופי של צפת ביחד עם ניגוני הכליזמרים מילאו אותי באנרגיה מחודשת ובהתפעמות בתוך הלב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה