יום רביעי, 6 במאי 2020

מי מאיתנו לא מכיר בן משפחה שמטפל בהורה קשיש?

כל אחד מאיתנו מכיר בן משפחה שמטפל בהורה קשיש או סיעודי, בבן זוג או בילד הזקוקים לסיוע קבוע בגלל מצבם הבריאותי. לא מעט מהמטפלים האלה הם אנחנו, האחות שלנו, חברה טובה או שכנה... בימים אלה של משבר הקורונה, הם לחוצים ומוטרדים עוד יותר כי בנוסף לכל העומס והלחץ של הדאגה והטיפול היום יומיים, יש גם קורונה על הראש.
גיליתי שרבים מהם נעזרים ברוקחים ברשת בתי המרקחת הקהילתיים "ש.ר.מ פארם", שהוכשרו להעניק יעוץ והכוונה לבני משפחה המטפלים בהורה קשיש, בילד או בבן זוג הזקוקים לסיוע קבוע. בתי מרקחת אלה מוגדרים כעת כ"בתי מרקחת ידידותיים לבני משפחה מטפלים". הרשת מונה 115 בתי מרקחת קהילתיים ברחבי הארץ ושווה להתייעץ ולבדוק איתם מה עוד אפשר לעשות ומי יכול לעזור לנו - לעזור לבן המשפחה שלנו.

בארץ למעלה ממיליון וחצי אנשים המסייעים בקביעות לבן משפחה! ההכשרה מאפשרת לרוקחים להציע לבן המשפחה המטפל - בנוסף לייעוץ הרוקחי והמקצועי בכל הקשור לתרופות, תוספי מזון ותכשירים רפואיים לטיפול בבן משפחתו, גם תמיכה בעזרת אוזן קשבת, אמפטיה, הפנייה והכוונה למקורות מידע מקצועיים.

"רבים מאותם בני משפחה מטפלים אינם מודעים לזכויותיהם כבני משפחה מטפלים, או לגורמים שיכולים לעזור להם במידע שיאפשר ניהול ומעקב מיטביים אחר צורכי בן המשפחה המטופל ובריאותו. בני המשפחה מתמודדים עם עומס עצום - רגשי, פיזי וכלכלי ועם בדידות ושחיקה", אומר מנכ"ל הרשת, עו"ד יורם גרוס. 50 מרוקחי הרשת הוסמכו להיות "בתי מרקחת ידידותיים לבני משפחה מטפלים", פרי יוזמת עמותת Caregivers Isreal וחברת טבע, ובשיתוף בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון ונציבות שירות המדינה.
 קרדיט צילום: pixabay, ש.ר.מ פארם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה