יום רביעי, 15 באוגוסט 2018

"תבואות" משיקה פסטה אורגנית חדשה: פטוצ'יני מקמח כוסמין מלא

חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, משיקה פסטה ייחודית, מיובאת מאיטליה:
"פטוצ'יני מקמח כוסמין מלא אורגני".   


הפטוצ'יני (פסטה שטוחה ורחבה) מכיל אך ורק קמח כוסמין מלא ואורגני ומים, הכוסמין הוא זן דגן קדום שהשימוש בו היה נפוץ במזרח התיכון וברחבי אירופה מתקופת הברונזה ועד ימי הביניים, לאחר שגילו שקל יותר לגדל ולעבד חיטה, נזנח גידולו.


אצלנו בבית אוהבים מאוד מאוד פסטה, אנו אוכלים בכל הזדמנות במגוון רטבים, אך אחד מהדברים שהכי מפריעים לי לאחר אכילת פסטה זה העייפות שמגיעה אצלי, אני מרגישה שכל הגוף עבד קשה, וכשאכלתי את הפסטה מקמח כוסמין מלא אורגני, הופתעתי ממש שהרגשתי מלאת אנרגיה ובכלל לא עייפה, והטעם פשוט נהדר.
הנטורופתית יערה כהן איכילוב מציינת כי הכוסמין המלא עשיר בערכים תזונתיים, הוא מכיל אחוז גבוה יותר של חלבון לעומת החיטה, הוא עשיר בסיבים תזונתיים, בוויטמינים מקבוצה B ובמינרלים כמו ברזל, סידן ואשלגן. כמו כן, הוא בעל ערך גליקמי נמוך ואחוז הגלוטן בו נמוך מזה שבחיטה.
טעמה של הפסטה עשיר וצבעה ענברי., מכינים אותה כמו כל פסטה ("אל דנטה"), ומגישים עם רוטב, למשל רוטב אלפרדו המזוהה במיוחד עם סוג זה של פסטה, הפטוצ'יני מקמח הכוסמין נכנס לסיר עם מים רותחים לבישול של 5 דקות,


בינתיים הכנתי את הרוטב הטעים שממש קל להכין, חותכים בטטה לקוביות, קוצצים 3 בצלים ירוקים, מקפיצים על המחבת את הבטטה עם 3 כפות שמן זית ו-30 גרם חמאה, לאחר שהבטטה מתרככת מוסיפים חבילת פטריות קצוצה, ממשיכים להקפיץ, מוסיפים חבילת ערמונים בואקום קצוצים, ואת הבצל הירוק, מוסיפים שמנת לבישול 10% שומן עד לרתיחה, מוסיפים את הפטוצ'יני מקמח כוסמין,


מגישים חם, ומגרדים מעל פרמז'ן, יצא מדהים..



הפסטה החדשה מצטרפת למגוון הפסטות האורגניות של תבואות, בהן פסטות מקמח דורום מלא, פסטה מקמח קמוט, פסטה העשויה משילוב של קמח כוסמין, קינואה ועדשים, ועוד.
הפסטות כשרות פרווה באישור הרבנות הראשית לישראל ובהשגחת ארגון STAR-K.
מחיר: 18.90 ₪ לאריזה של 250 גרם.
להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.
הצעה למתכון: פטוצ'יני ברוטב אלפרדו קלאסי,
בגרסתה המקורית, מנת ה"פטוצ'יני אלפרדו" המוכרת, כללה רק מעט שמנת (אם בכלל) ורק בשלב מאוחר יותר, בגלל טעות של אמריקאים, נוספה כמות שמנת גדולה למנה. האגדה מספרת על אלפרדו די לֶלְיוֹ ,(Alfredo di Lelio) בעל מסעדה ברומא שב-1908, ילדה אשתו את בכורם. בריאותה היתה רופפת וכדי לעורר את תיאבונה הירוד, הכין לה את המנה האיטלקית המסורתית של פטוצ’יני בחמאה ופרמזן – רק עם כמות כפולה ויש אומרים אף משולשת, של חמאה ופרמז'ן. זה הצליח, היא חזרה לבריאות תקינה ואלפרדו הכין את המנה גם ללקוחות המסעדה - שהתענגו עליה. במהלך מלחמת העולם הראשונה נחשפו למנה חיילים אמריקאים שאכלו במסעדה. בגלל הפרמז'ן, החמאה ומי הבישול העמילניים של הפסטה, הם שגו לחשוב שהמרקם והטעם השמנתי אכן מכילים שמנת, וחזרו לאמריקה עם בשורת רוטב השמנת. והשאר היסטוריה... ומאז, מוסיפים לרוטב גם שמנת, בכמויות משתנות, ולא פעם גם יין לבן. אגב, תוספת של פיטריות למנה - הופכת אותה לפסטה אלפרדו פונגי.
המתכון להלן מציג את הגרסה המוכרת של הרוטב – הכוללת שמנת.


חומרים:
1 חבילת פטוצ'יני כוסמין מלא אורגני של "תבואות"
100 גרם חמאה
1 מיכל שמנת מתוקה (250 מ"ל)
150 גרם גבינת פרמז'ן, מגוררת
1 כף שמן זית עד חמיצות של 0.5%
מלח, פלפל לבן
אפשר להוסיף: 1 כף שום טרי, כתוש
1/4 כוס יין לבן/שרדונה
אופן ההכנה:
להכין את הפטוצ'יני לפי ההוראות, בדרגת "אל דנטה". לסנן (לא לשטוף!), להעביר לקערה מחוממת או לסיר חם (אפשר באותו סיר בו התבשלו האיטריות). לערבב היטב עם מחצית מכמות החמאה ומחצית מכמות הגבינה. לכסות ולשמור חם. לשמור גם חלק ממי הבישול *.
לחמם את השמן במחבת על חום בינוני ולקלות את השום כחצי דקה. להוסיף את היין הלבן ולבחוש עד שהיין מצטמצם כמעט לגמרי (מי שלא רוצה יין ושום - שידלג על שלב זה).
להוסיף שמנת ולערבב עד שהבלילה מסמיכה. להוסיף את הגבינה ולערבב עד שהיא נמסה. להסיר מהאש ולהוסיף את החמאה והגבינה שנותרו. לערבב היטב עד שהחמאה נמסה. לתבל במלח ובפלפל לבן, לפי הטעם (לרוטב פסטו, ראו הערה**)
לאחד את הרוטב עם הפסטה ולהגיש מיד.
*  אם נראה שהרוטב יבש או שהאיטריות המוכנות קצת התייבשו, יש להוסיף אליהם מעט ממי הבישול, ולערבב.
** הערה: לרוטב פסטו: להוסיף 1-2 כפות רוטב פסטו, או לפי הטעם.
למידע ומתכונים נוספים: http://www.tvuot.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה