יום שני, 13 באוגוסט 2018

זמן קריאה - " האיש האחרון בטהרן" מאת מארק הנשו

את הספר המותח והמרתק "האיש האחרון בטהרן" כתב מארק הנשו, שעבד כסוכן בסי.אי.איי במשך 16 שנה, מהן שלוש שנים בתא האדום, בספר האיש האחרון בטהרן "המוסד, האף.בי.איי והסי.אי.איי משתפים פעולה במבצע נועז באיראן, שנועד לחסל מצבור של נשק גרעיני," כותרת בעיתון? אולי בעתיד,עד אז, "האיש האחרון בטהרן" מתאר באופן מרתק ובדיוק מדהים את מלחמתם החשאית של אירגוני הביון המובילים בעולם בניסיונות ההתחמשות הגרעינית של איראן.


פצצה "מלוכלכת" מתפוצצת על סיפונה של ספינת מכולה במפרץ חיפה וממטירה גשם של נשורת גרעינית על העיר,המוסד נחוש למצוא את האשמים ולהענישם והעקבות מובילים היישר אל טהרן.
בצד השני של האוקיינוס, באגף "התא האדום", יחידה של הסי.אי.איי, שתפקידה לחשוב מחוץ לקופסה, מוטלת על הסוכנת המבריקה קירה סטרייקר משימה, לאתר חפרפרת בסוכנות הביון, החפרפרת, מתברר, מעבירה מידע רב ערך ל... ישראל. בקצב מהיר ובסדרה של מהפכים מלווים באקשן עוצר נשימה מתאחדים, נפרדים ומתאחדים שוב אירגוני הביון רבי העוצמה במטרה משותפת אחת: לעצור את הגרעין האיראני.
בעיניי הספר מאוד מרתק ומושך לקריאה, הסיפור מאוד מרתק ודי מדבר אליי כישראלית, מחבר הספר אדם מרתק שעבד בסי.אי.איי ולמרות שהסיפור דמיוני עם המציאות שלנו די אפשר להזדהות ולהכנס לתוך הספר בקריאה רציפה, גם היום רוצים לעצור את הגרעין האירני ומאוד התחברתי לסיפור, בקריאה הסיפור נראה לי מאוד אמין בעיקר בזכות הרקע של מארק הנשו בעיקר בגלל שראה מקרוב הרבה התרחשויות, ספר נהדר לקרוא בחופשה, להעביר בטיסה, ובכלל לקנות כמתנה לאדם קרוב.
מארק הנשו, שירת בסי.אי.איי במשך 16 שנה, מהן שלוש שנים בתא האדום,במהלך שירותו זכה ה- 18 ציונים לשבח, ובראשם פרס "גלילאו" היוקרתי, על תרומתו למודיעין הלאומי האמריקני.
"מתח גבוה... הסוכנת קירה סטרייקר היא בליגה של ג'ק ריצ'ר וג'ייסון בורן", קירקוס.
"מארק הנשו הופך את הדרמה ב"האיש האחרון בטהרן" למציאותית, הודות לניסיונו האישי בסי.אי.איי". בוקריפורטר.
"עבודתו של הנשו בסי.אי.איי מוסיפה אמינות לסיפור, המלא בעובדות אמיתיות ושפע של הפתעות", RT בוק רווויוז.
הספר: "האיש האחרון בטהרן",  מאת:מארק הנשו
תרגום מאנגלית: שרית פרקול
הוצאת קוראים כריכה רכה
304 עמ', מחיר: 92 ₪.
להשיג ברשתות ובחנויות הספרים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה