יום שישי, 17 באוגוסט 2018

''יקב 1848'' משיק יינות איכות לקראת ראש השנה...

לקראת ראש השנה יקב הפרימיום ''יקב 1848'' משיק יינות איכות, אני אוהבת יינות טובים גם בחגים וגם בכל הזדמנות שאפשר להרים כוס לחיים, תמיד טוב שיהיה יין איכותי בבית, יין משמח לבב אנוש וכיף גם לשבת ביחד עם אנשים שאוהבים ולהרים כוסית לחיים, ועכשיו לקראת חגי תשרי חשוב להצטייד ביינות מיוחדים, 


ולפי נסיון שלי עם היינות של יקב 1848 אני יכולה להגיד בלב שלם שהם מאוד איכותיים, עם טעמים עשירים, לכל יין יש את העושר טעמים לו, והוא מתאים לסוג שונה של מאכלים, אך האיכות משולמת בכולם והפרסים  והמדליות שיקב 1848 זוכה בהם מגיעים לו בהחלט, בכל זאת 170 שנים של עשיית יין עומדים מאחורי היקב הזה, וכן יירבו.


אני באופן אישי אוהבת לקנות יינות לבית לכל עת, ימי הולדת, ארוחות שישי, ארוחה רומנטית, וגם להביא מתנה לחגים, יין תמיד שימושי, וכדאי להביא יין איכותי, יין שאתם רוצים לפנק את האנשים היקרים לכם במיוחד...


תכירו את תצוגת היינות של יקב 1848 לקראת ראש השנה,
דור 7 מרלו -2013:

יין בגוון בורדו סגלגל כהה עם רמזים של פרי אדום, דובדבנים, גרגירי פטל שחורים ושושנים אדומות מלווה בעץ קלוי. היין בעל גוף עגול ומרוכז עם סיומת קטיפתית מתמשכת.
על הכרם:
ענבי מרלו מגיעים מכרם הנטוע בהרי בנימין  ומכרמים בוגרים מהגליל התחתון. כרמי הרי בנימין מאופיינים באדמה חרסיתית, אויר יבש השומר על בריאות הפרי והפרשי טמפ' יום-לילה גדולים תורמים לקבלת ענבים מרוכזים בטעמים. אדמת הכרמים מהגליל התחתון מורכבת מפסיפס ייחודי של אדמת בזלת בה משולבים חלקי סלע גיר מפוררים. יבול מתון של עד 1,100 ק"ג לדונם ומעקב אגרונומי רצוף מבטיחים קבלת פרי ייחודי.
על עשיית היין:
הענבים שנבצרו ידנית עם שחר הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והועברו דרך ה"crusher" ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה התירוש הותסס בטמפרטורה של 22-24 מע"צ עם שמרים 254 D שפותחו במיוחד לקבלת יינות פירותיים ומלאים.  התסיסה האלכוהולית נמשכה 12 ימים תוך כדי מיצוי עדין על ידי REMONTAGES יומיים. שבסיומה התקבל יין צפוף עם פרותיות שמורה. בתום התסיסה המלולקטית הועבר היין ליישון בחביות עץ אלון צרפתי (75%) ואמריקאי (25%) לתקופה של 18 חודשים אשר במהלכן בוצע הממסך הסופי בין הזנים (BLENDING). היין מוכן לשתייה עם הוצאתו לשוק אך ימשיך להשתבח בשנים הקרובות
מחיר – 119 ש''ח.
דור 7 קברנה סוביניון – 2013

יין בורדו סגלגל כהה עם רמזים של פרי אדום בשל, ליקריץ, שושן אדום, פירות שחורים מצומקים, אקליפטוס וטבק מלווה בעץ קלוי.
היין בעל גוף מלא ומרוכז עם סיומת מתובלת ומתמשכת.
על הכרם:
ענבי הקברנה סוביניון מגיעים מכרם הנטוע בהרי בנימין  ומכרמים בוגרים מהגליל. כרמי הרי בנימין מאופיינים באדמה חרסיתית, אויר יבש השומר על בריאות הפרי והפרשי טמפ' יום-לילה גדולים תורמים לקבלת ענבים מרוכזים בטעמים. אדמת הכרמים מהגליל מורכבת מפסיפס ייחודי של אדמת בזלת בה משולבים חלקי סלע גיר מפוררים. יבול מתון של עד 1,050 ק"ג לדונם ומעקב אגרונומי רצוף מבטיחים קבלת פרי ייחודי.
על עשיית היין:
הענבים שנבצרו ידנית עם שחר הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והועברו דרך ה"crusher" ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה התירוש הותסס בטמפרטורה של 22-24 מע"צ עם שמרים BDX שפותחו במיוחד לקבלת יינות מלאים.  התסיסה האלכוהולית נמשכה 15 ימים תוך כדי מיצוי עדין על ידי REMONTAGES יומיים. שבסיומה התקבל יין צפוף עם פרותיות שמורה. בתום התסיסה המלולקטית הועבר היין ליישון בחביות עץ אלון צרפתי (80%) ואמריקאי (20%) לתקופה של 18 חודשים אשר במהלכן בוצע הממסך הסופי בין הזנים (BLENDING). היין מוכן לשתייה עם הוצאתו לשוק אך ימשיך להשתבח בשנים הקרובות.

מחיר – 119 ש''ח.
דור 7 שרדונה – 2016:

יין בצבע קש בהיר עם ארומות של אגס בשל, הדרים, עישון קר ומינרליות נעימה. טעמים עשירים של אגוזים קלויים, אפרסק לבן ואננס.
גוף מלא ופריך עם סיומת לימונית מרעננת וארוכה.
על הכרם:
היין מופק מכרם שרדונה הממוקם ב"כוכב השחר" במורדות המזרחיים של הרי ירושלים. גובה הכרם 600 מטר מעל פני הים והאדמה מסוג "טרה רוסה" עם אחוז ניכר של אבני בזלת. אויר יבש השומר על בריאות הפרי והפרשי טמפ' יום-לילה גדולים תורמים לקבלת ענבים מרוכזים בטעמים
על עשיית היין:
הענבים שהגיעו לרמת הבשלה אופטימאלית נבצרו באמצע חודש אוגוסט 2016 בבציר ידני לילי לתוך ארגזים קטנים של 8-10 ק"ג ועברו סחיטה עדינה של אשכולות שלמים. היין תסס בחביות עץ אלון צרפתי בנות 400 ליטר, והתיישן על משקעי השמרים (surlies) במשך 10 חודשים.

מחיר – 119 ש''ח.
דור 6 קברנה שיראז – 2014   Family Events:

יין המשלב שני זנים אצילים , עשיר בטעמים וניחוחות המתמזגים בהרמוניה לכדי יצירת מופת.
על הכרם:
מקור ענבי השיראז מאזור כפר תבור בגליל התחתון. פסיפס ייחודי של אדמת בזלת בה משולבים חלקי סלע גיר מפוררים.
ענבי הקברנה סוביניון נבצרו ממורדות המזרחיים של הרי ירושלים בגובה של כ- 600 מטר. אדמת הכרם מסוג "טרה רוסה" עם אבני בזלת .
על עשיית היין:
הענבים שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות הועברו מה"crusher" ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה של שלושה ימים למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים, התירוש הותסס בטמפרטורה של 22-24 מע"צ על מנת לשמר את אופי השיראז והקברנה סוביניון כל אחד בנפחד. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 16 חודשים שבסיומו התקבל יין שידבר לכל אחד מבני המשפחה.   
מחיר – 99 ש''ח.
 
הסיפור של יקב 1848
בשנת 1848, עם חידוש היישוב היהודי בירושלים, יצחק גלינא-שור פתח את היקב הראשון בארץ ישראל, במרתף הצמוד לכותל המערבי בירושלים. יינות היקב האיכותיים זכו למוניטין בקרב הקהילה היהודית של אותה תקופה, ונמכרו מבית לבית. בעת מאורעות התורכים, נאלצה משפחת שור לנטוש את היקב אשר בעיר העתיקה ולהקימו מחדש מעל לבריכת אגירת מים בבית ישראל שבירושלים החדשה.

במהלך שמונה דורות מאז מיסודו, יקב 1848 המשיך לצמוח ולזכות בהכרה באיכות יינותיו, עבר מספר משכנים, אך שמר על מסורת ייצור יין כדרך חיים. יקב 1848 הוא חלוץ תעשיית היין הישראלית בהבגרת יינות בחבית, הראשון להקמת קו מילוי בקבוקי יין והמוביל את הענף במיתוג יינות איכות כמוצר סופר פרימיום.



כיום, היקב משלב את הידע והניסיון שצבר במשך השנים יחד עם טכנולוגיות ייצור מן המתקדמות בעולם. צוות מקצועי של ייננים בינלאומיים, אגרונומים וכורמים מובילים את יקב 1848 למצויינות תוך חזון להתפתח כאחד מיקבי העלית האיכותיים באזור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה