יום שני, 13 באוגוסט 2018

זמן קריאה - ספר חדש "כל מה שילד צריך מיומנו של איש חינוך" מאת יהונתן דורון...

"כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו," אמר הרב שלמה קרליבך, מיהו אותו "מבוגר" ומהו התהליך שהוא צריך לעבור עם הילד כדי להעניק לו כל מה שהוא צריך וזקוק לו?, משפט כל כך חזק שמכיל בתוכו המון, וכל הורה, מחנך, כל אדם באשר הוא חייב לשנן את המשפט העוצמתי הזה, ילדים לוקחים איתם לחיים תרמיל של אירועים גם טובים וגם פחות טובים אך אמונה בהם הם יזכרו לעד וזוהי צידה נהדרת לדרך החיים.
בספרו "כל מה שילד צריך" יהונתן דורון פותח לקורא יומן מסע אישי אמיץ וחושפני, מרגש ומטלטל, מילדות של נדודים בין בסיסי חיל האוויר כבן לאבא טייס, דרך נעורים בפנימייה, ועד היותו מחנך, מנהל תיכון ויועץ חינוכי ומשפחתי, אני מאוד התחברתי לספר ובאופן אישי מאוד מאמינה בגישה של יהונתן דורון, כל ילד הוא עולם ומלואו וברגע שמאמינים בו ומעצימים אותו השמיים הם הגבול, קראתי בשקיקה את הסיפורים, את משפטי ההעצמה,את סיפורו האישי של יהונתן ואת הדרך שהוא בחר בחייו, יהונתן דורון מאמין בכל ילד ובזכות הגישה שלו ומה שנכתב בספר אפשר ללמוד הרבה וגם לשנות, וזהו ספר חובה בכל בית ולכל איש חינוך, כמו שיונתן מאמין "אנחנו השינוי, הילדים הם התקוה".


תמונות ואירועים מילדותו, שיהונתן מביא כאן במנות קטנות וכואבות, מעוררים חשק להיחלץ ולגונן עליו ולתת לו מיד כל מה שילד באמת צריך, אבל ככל שמתקדמים בקריאה מתבהרת התמונה: הילד ההוא גדל והתחזק, ועכשיו הוא זה שעושה הכול כדי לתת לילדים הזקוקים לכך כל מה שהם צריכים. יהונתן אינו איש החינוך שמלמד את הילד בטון דידקטי איך להתיישר עם הנורמות ולהיות בדיוק כמו כולם, הוא מחנך שלומד כל ילד ומסייע לו להיות מה שמתאים לו להיות, בתוך עולמו, בתוך המערכת. אין זה ספר של מחנך הממליץ מה אפשר לעשות כדי להביא את הילד להסתדר בתוך המסגרת המקובלת, אלא כזה שחושב מה אפשר לשנות במסגרת המקובלת כדי שכל ילד יוכל לקבל בה מה שהוא באמת צריך.
יהונתן דורון, בן 38 מתגורר בתל-אביב, נשוי לשירן ואבא למישל ולאמלי, מנחה הורים ויועץ משפחתי, וגם מנהל מסגרת חינוכית ייחודית בבת ים לילדים עם קשיי התנהגות. בנוסף, הוא מרצה ומשמש יועץ חינוכי לצוותי החינוך בבתי ספר.
מתוך תגובות של הורים ואנשי חינוך שקראו את הספר:
"הספר שהחזיר לי את האמון במבוגרים. "
"לקרוא, לבכות, להתרגש וללמוד, ספר חובה לכל אדם מחנך והורה"
"ספר עוצמתי ומעורר השראה, שלא ניתן להוריד מהידיים."
 "'רודף העפיפונים' ו'פורסט גאמפ' פוגשים את יאנוש קורצ'ק."
הספר: כל מה שילד צריך מיומנו של איש חינוך,   מאת : יהונתן דורון
הוצאה עצמית
הפצה : דיאלוג
כריכה רכה, 208 עמ', מחיר :88 ₪
להשיג בחנויות הספרים המובחרות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה