יום שישי, 22 ביוני 2018

סרט ישראלי חדש בבתי הקולנוע דרייבר

סרטי יונייטד קינג מציגים:
דרייבר
סרטו של יהונתן אינדורסקי ("שטיסל")
סרט הפתיחה של פסטיבל קולנוע דרום 2018
החל ב -21/6 בבתי הקולנוע

"דרייבר" סרטו של הבמאי והכותב יהונתן אינדורסקי –יוצר הסדרה המוערכת זוכת פרס האקדמיה "שטיסל".
בסרט משתתפים משה פולקנפליק, מנואל אלקסלסי ורדי בת ה-11, מאור שוויצר, אבי דנגור, אושר מימון, בועז קונפורטי, יעקב זדה דניאל ונווה צור. בנוסף, גויסו לתפקידי אורח רבקה מיכאלי, דב גליקמן, דב נבון, רות גלר ויעל אבקסיס.
דרייבר עוקב אחר סיפורו של נחמן רוזומני - הוא "דרייבר" חרדי שמתפרנס מהסעת שנוררים בין כתובות של נדבנים ידועי-שם, הדיל ברור: נחמן מביא את האינפורמציה, השנורר מביא את סיפורו קורע הלב, ובסוף הלילה הם חולקים בפדיון.
לאחר שאשתו נעלמה בפתאומיות, נאלץ נחמן להתמודד לבדו עם גידולה של חני, בתו בת התשע, מתוך השבר עולה דמותה של דאון-טאון בני-ברק, סואנת, יקרה ואבודה, שהאנשים בשוליה מחפשים רגע אחד של נחמה שיספיק בדיוק.

לאחר שצפיתי בסרט ראיתי את חייהם של החרדים, בהווי, השמחה העצב, נחמן הדרייבר חייב לפרנס ולהביא אוכל שיהיה לו ולבתו, אין לו הרבה ברירות הוא צריך להיות חזק גם בשפל של חייו, וגם במקום שמאוד קשה לו במיוחד לאחר השבר שחווה בחייו, ופתאום החיים נראים אחרת, הצופה נכנס לתוך עולם שונה משלו ורואה את התהליכים שנחמן עובר עם חבריו, בתו, עבודתו ועוד.

הסרט דרייבר מתבסס על סרטו הקצר של אינדורסקי מלימודיו, הנושא את אותו שם,סרט זה הוצג בפסטיבל הקולנוע בירושלים ונבחר ב-2011 לסרט המצטיין בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל.
את הסרט הפיקו טליה קלינהנדלר, אסנת הנדלסמן קרן ("פאי סרטים") בשיתוף עם משה אדרי ולאון אדרי ("סרטי יונייטד קינג"), זהבה שקל וקרול סקוטה. הסרט זכה לתמיכת קרן רבינוביץ' לאומנויות, פרוייקט קולנוע בשיתוף קרן ליאון רקנאטי, משרד התרבות והספורט- מנהל התרבות, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן אבי חי, קשת ויס קולנוע ישראלי.
יהונתן אינדורסקי:
יהונתן אינדורסקי, יליד 1984, מתגורר בתל-אביב. הוא בוגר ישיבת פוניבז' בבני-ברק ובית-הספר סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה ירושלים. הוא היוצר והתסריטאי (יחד עם אורי אלון) של סדרת הדרמה "שטיסל", אשר זכתה ב-17 פרסי האקדמיה לטלוויזיה על פני שתי עונותיה. וכמו כן של המיני סדרה ״אוטונומיות״, אותה הוא גם ביים. סרטו הקצר "החזן והים", זכה בפרס הבימוי בפסטיבל הקולנוע בירושלים 2015, והיה מועמד לפרס אופיר 2015. 
סרטו התיעודי "זמן פוניבז'" שהופק עבור "רשת" ו"yes דוקו", השתתף בפסטיבלים רבים, היה מועמד לפרס אופיר לסרט התיעודי הטוב 2013, וזכה בפרס סרט הביכורים של פורום היוצרים הדוקומנטריים 2013 ופרס הסרט התיעודי הטוב בפסטיבל Jewish Motifs בוורשה, 2014. סרטו "עולים ויורדים בו" (2010) השתתף בפסטיבל קולנוע דרום ובפסטיבל הקולנוע היהודי בירושלים. 
דבר הבמאי - יהונתן אינדורסקי
"בתחילה הייתה הילדות ואחריה בא האין, ומאז, כחנווני שמסכם בסוף היום את פנקסיו, נשאַרת עם רשימת זכרונות אבודים שלא ישובו לעולם. ככל שעוברות השנים, ההכרה שאי אפשר לשוב באמת אל הבית שעזבת, הולכת ומתחזקת. אתה לא יכול לחזור הביתה, אבל אתה יכול להתגעגע אליו, אתה יכול לספר אותו. כי בלי המוזיקה היינו מתים, ובלי הסיפורים היינו נשכחים.
הסרט הזה הוא הזדמנות חמקמקה, ניסיון צנוע לשמור כמה ריחות כאלו, מן הזיכרון וממה שלפניו. כמו גיבורו, מלקט הסיפורים האובססיבי, גם הסרט עצמו מנסה לאסוף סיפורים ודמויות, להתעכב על האנשים שהגיבורים פוגשים בדרכם, לצעוד איתם כמה רגעים, לאהוב אותם."
קרדיטים
תסריט ובימוי: יהונתן אינדורסקי
שחקנים: משה פולקנפליק, מנואל אלקסלסי ורדי, מאור שוויצר, אבי דנגור, אושר מימון, בועז קונפורטי, יעקב זדה דניאל, נווה צור
תפקידי אורח: רבקה מיכאלי, דב גליקמן, דב נבון, רות גלר, יעל אבקסיס, אלכס פלג, יחזקאל לזרוב
מפיקים: טליה קלינהנדלר, אסנת הנדלסמן קרן, משה אדרי, לאון אדרי 
מפיקה בפועל: זהבה שקל
מפיקה שותפה: קרול סקוטה
צילום: שי גולדמן
עריכה: ז'ואל אלקסיס ואריק להב ליבוביץ'
עיצוב אמנותי: רון זיקנו
ליהוק: הילה יובל
עיצוב פסקול ומיקס: יוסי אפלבאום
מוסיקה: אסף אמדורסקי
עיצוב תלבושות: דורון אשכנזי וחוה לוי רוזלסקי
עוזרת במאי: אנה דוראנוב
גופים תומכים: קרן יהושע רבינוביץ׳ לאמנויות - פרוייקט קולנוע בשיתוף קרן ליאון רקנאטי, משרד התרבות והספורט- מינהל התרבות, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן אבי חי, קשת, יס קולנוע ישראלי
מדינה ושנת יציאה: ישראל 2018
קרדיט תמונות :סרטי יונייטד קינג

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה