יום שלישי, 30 בינואר 2018

שמרית מקדמת מהפכה בעולם האפייה ומשיקה תחליפי חמאה על בסיס שמן קוקוס ושמן זית בשם 'נטורינה'

שמרית, חברת מוצרי האפייה מהגדולות והמובילות בישראל, משיקה בימים אלו את נטורינה, סדרת תחליפי חמאה ומרגרינה עשירים בשמן קוקוס ובשמן זית, המתאימים לאפייה ולבישול.
סדרת התחליפים החדשה מהווה פתרון אידיאלי, בריאותי וחסכוני לאפייה, המוצרים ללא שומן מוקשה, ללא חומרים משמרים, ללא שומן טראנס וללא לקטוז.
הסדרה הזו של שמרית בהחלט פורצת דרך בעיקר לאנשים שנמנעים מדברי חלב מסיבות בריאותיות ולאלה שרגישים ללקטוז, לאחרונה אני גם שומעת על יותר ויותר חברים שהופכים להיות טבעוניים, או שחלק מהמשפחה טבעוניים ואז הרבה יותר קל לאפות ולבשל עם הסדרה החדשה נטורינה שתאפשר להרבה בתים חיים קלים יותר.
שוק השומנים לאפייה הביתית בישראל, נהנה ממחזור של כ-285 מיליון ₪ בשנה, ומורכב משתי קטגוריות מרכזיות: קטגוריית המרגרינה וקטגוריית החמאה*,בעוד המרגרינה משמשת בעיקר לצורכי אפייה, טיגון ובישול, החמאה משמשת גם למגוון שימושים נוסף, החל ממריחה, תיבול ועד לאפייה ובישול. 
כיום, קיימים בשוק מספר תחליפי חמאה שונים: שמן קוקוס, הנחשב לבעל תועלות תזונתיות טבעיות ומהווה פתרון לאפייה פרווה, אך בעל טעם וארומה בולטים של קוקוס, וגם יקר מאוד בהשוואה למוצרי שומן אחרים. וכן, שמן נוזלי המשמש לעתים כתחליף חמאה, אך הוא פחות נוח לשימוש עם מאפים ובצקים שונים ולכן פחות נפוץ בענף האפייה.
לאור הניסיון רב השנים של חברת שמרית בתחום האפייה והיכרותה עם צורכי הענף, פיתחה החברה את נטורינה – סדרת תחליפי שומן המבוססת על שמנים צמחיים בעלי ערכים תזונתיים מוספים, המהווה תחליף פרווה וטבעוני לחמאה ותחליף בעל יתרונות תזונתיים על פני מוצרי המרגרינה הקיימים כיום בשוק.
סדרת נטורינה כוללת בשלב זה שני מוצרים חדשים וייחודיים: הראשון על בסיס שמן קוקוס והשני על בסיס שמן זית, שני המוצרים בעלי טעם ניטרלי ומרקם חלק, שאינם ניכרים באפייה. 
נטורינה לאפייה על בסיס שמן קוקוס 
שמן הקוקוס נחשב בריא בזכות התכולה הגבוהה של חומצות השומן הבינוניות (שרשרת .(MCT חומצות אלה אינן נזקקות לאנזימים מהכבד לפירוקן - והן נספגות ישירות דרך הווריד הראשי של הכבד, מתחמצנות במהירות יוצרות אנרגיה ואינן נאגרות ברקמת השומן.
נטורינה לאפייה על בסיס שמן זית 
סגולותיו הבריאותיות של שמן זית ידועות היטב, בעיקר הריכוז הגבוה של חומצה אוליאית (אומגה 9) שהיא חומצה חד בלתי רוויה, שנתונה פחות לתהליך החמצון. חומצה זו שומרת על איכותו של שמן הזית גם בתהליך החימום או הטיגון ושומרת ששמן זית לא יעבור תהליך חמצון. הנטורינה עוברת תהליך פיזיקלי, אשר מקנה לה את המרקם המוצק, אך אינו יוצר את היווצרות השומן המוקשה והטראנס.
אני ממש הסתקרנתי לבחון את נטורינה מבחינת הטעם, והכנתי פנקייק לפי מתכון של שמרית ויצא ממש נפלא, השתמשתי בנטורינה לאפייה על בסיס שמן קוקוס ולאחר הטעימה של הפנקייק ממש לא הרגישו אצלי בבית הבדל או טעם מוזר ושונה,אז לאחר ההתנסות המוצר בהחלט מומלץ, וזה מה שיצא לי,
מתכון לפנקייק מושלם באדיבות שמרית

קרדיט צילום:יח"צ.
רכיבים:
כ 10-15 פנקייקס
1/3 כוס מיץ תפוזים סחוט טרי (80 מ"ל)
50 גרם נטורינה מומסת ומצוננת
1 כוס חלב סויה/ רגיל (240 מ"ל)
2 ביצים (גודל לארג')
1/4 כוס סוכר (50 גרם)
2 כוסות קמח תופח שמרית (280 גרם)
לעיטור והגשה:
פרוסות תותים
דבש
סירופ מייפל
אופן ההכנה:
טורפים היטב את המיץ תפוזים עם הנטורינה. מוסיפים חלב וביצים וממשיכים לטרוף. מוסיפים את הסוכר והקמח ומערבבים עד שהקמח נטמע לחלוטין בבלילה.
יוצקים למחבת חמה כ- 1/4-1/3 כוס בלילה. מטגנים עד שנוצרות בועיות אוויר בחלקו העליון של הפנקייק. הופכים לצד השני ומטגנים עוד חצי דקה-דקה.
טיפים להכנת המתכון:
הטעם של מיץ התפוזים לא בא לידי ביטוי בתוצאה הסופית, לקבלת טעם מודגש של תפוזים ניתן להוסיף קליפת תפוז מגורדת דק.
לגרסה חלבית ניתן להחליף את החלב סויה בחלב רגיל ואת מיץ התפוזים בגביע קטן (150 גרם) יוגורט 3%
סדרת נטורינה נהנית מיתרונות רבים,היא ללא שומן מוקשה, ללא חומרים משמרים, ללא שומן טראנס, מגיעה בטעם ניטרלי וללא טעם הקוקוס או הזית, המתאימה למגוון רב של אפיית פרווה וטבעונית.
נטורינה מגיעה באריזה במשקל 200 גרם וניתן להשיגה במגוון רשתות השיווק,
במחיר מומלץ לצרכן של 7-7.5 שקלים, בעלת כשרות בד"ץ העדה החרדית.
*המלצות שימוש: יש להביא את המוצר לטמפרטורת החדר (להוציא כחצי שעה לפני השימוש)
על שמרית
שמרית צמחה בקטגוריית השמרים הטריים וקיימת כבר למעלה מ-30 שנה,לאורך השנים הפכה שמרית למומחית בתחום האפייה, וכבעלת מוצרים איכותיים ואמינים, במהלך תחילת שנת 2017 התרחבה החברה אל קטגוריות חדשות בעולם האפייה, ביניהם: קמח תופח וקמח פריך.
בשנת 2016 קמח שמרים ומרגרינה, זאת לצד, סדרת המוצרים של שמרית לאפייה ובראשם שמרים טריים ויבשים, הממשיכים מסורת ארוכה של איכות.
*על פי נתוני סטורנקסט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה