יום שני, 29 בינואר 2018

טועמים עולם - תערוכת היין הכשר השנתית של צור עולם של יין...

היום הגעתי לטראסק שנמצאת בנמל תל אביב,

להתרשם מתצוגת היין השנתית  של "צור עולם של יין", שכבר 7 שנים עורכים אירוע שבו מתקבצים אוהבי היין כדי לטעום יינות ולהתרשם מיקבים מיוחדים מחו"ל ומהארץ,

בהחלט חגיגה של טעמי יין מגוונים, יין משמח לבב אנוש וזוהי הייתה חוויה נהדרת להסתובב עם כוס יין בין הדוכנים השונים ולהנות מטעימות של יינות מרחבי העולם ומהארץ, ובמיוחד שהיינות גם כשרים.

אל האירוע שנקרא טועמים עולם הגיעו השנה כ-40 יקבים מחו"ל ומהארץ עם מגוון של למעלה מ-150 יינות רובם יושקו בפעם הראשונה בישראל.

כמו כן הגיעו השנה לראשונה,ייננים מיקבי בורדו בצרפת המייצרים ליין של יינות כשרים במיוחד לקהל היהודי והישראלי יפגשו עם המבקרים ויתנו הסברים על היינות הכשרים המיוצרים בבורדו. המשתתפים באירוע טעמו ללא הגבלה את מגוון היינות של קטלוג 2018 המשווק בצור עולם של יין, נפגשו עם הייננים המומחים של היקבים הכשרים מהעולם על מנת לשמוע ולקבל הסבר אישי ומלומד על היין הנטעם ותהליך ייצורו.

הסתובבתי בין דוכני היין וממש נהניתי לטעום ולהריח את מגוון היינות, אני באופן אישי מאוד אהבתי את היינות של Herzog שמונה דורות של מסורת של תעשיית יין ביקבים יוקרתיים בקליפורניה, היינות שלהם משווקים ברחבי העולם וזכו לציונים גבוהים בתחום היין.


אהבתי מאוד גם את היינות המיוחדים והתוססים של ברטנורא, סדרת יינות כשרים המיוצרים ביקבים בעלי שם באיטליה,מופקים מזני ענבים נבחרים,כמו ענבי מוסקטו,ברברה ונביולו הגדלים באזור פיאמונטה צפון מערב איטליה, וואו היה ממש ממש טעים ואני בהחלט אקנה לבית מהסדרה הזו.

'טועמים עולם' הינו המקבילה הישראלית לאירוע KFWE (Kosher Food & Wine Experience) המתקיים ב-6 ערים ברחבי עולם (לוס אנג'לס, ניו יורק, פריז, לונדון, תל אביב ומיאמי) ונחשב לאירוע טעימות היין והאוכל הכשר הגדול והיוקרתי ביותר בעולם.
השנה, לצד כל אזור ממנו מגיעים היינות השונים, יוצעו מנות בהתאמה למטבח המאפיין את המדינה ממנה היינות מופקים.
בין היינות החדשים שיושקו באירוע:
Herzog variation American oak; Herzog Quartet; Hagafen Merlot; Hagafen Chardonnay
Hagafen Cabernet Franc ;Hagafen Sauvignon blanc; Hagafen Riesling late harvest
ELVI Herenza RIOJA CRIANZA; ELVI Herenza RIOJA SEMI CRIANZA; ELVI ADAR RESERVA
ELVI INVITA BLANCO; ELVI EL 26; ELVI CLOS MESORAH; Château LASCOMBES
Chevalier DE LASCOMBES; SAINT Beatrice;  INSTANT B ROSE

יינות יקבי שילה: מור, סוביניון בלנק, שרדונה, רוזה, שור קברנה סוביניון, שור ברברה, לג'נד פילדלר, לג'נד הוני,
סוד קברנה סוביניון, מוזאיק, סדרת גיבורים.
יינות יקב ג'יזראל: לבנים, אדומים, רוזה, אלפה, נהלל, קריניאן, סירה וארגמן.
בין היקבים המשתתפים באירוע:
שילה פסגות וג'יזראל (ישראל) ובגזרת הבינלאומיים:
Herzog California; Hagafen California USA ; ELVI Spain;  Chateau Lascombe - France;  Chateau Leoville Poyferre - France; Drappier – France ; Les Marronniers France; Barons Edmond & Benjamin De Rothschild France; Tsafona - Canada; Goose Bay New Zealand; Ramon Balboa Spain; Koenig  - France; Chateau Malartic Lagraviere  - France ; Chateau Giscours  - France; Bartenura - Italy; Boondocks-USA
"צור עולם של יין" הינה חברה ליבוא ויצוא יינות ומשקאות אלכוהוליים כשרים, לישראל וממנה מכ-40 יקבים בארץ ובעולם (ביניהם מצרפת, קליפורניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, ארגנטינה, ניו זילנד ועוד). היינות מגוונים מאד הן מבחינת זני הענבים מהם מופקים היינות, הן מבחינת מקום ייצורם ותנאי ייצור הענבים והן מבחינת תהליך ייצור היין. נכון לשנת 2018 משווקים בחברת צור עולם של יין כ-150 סוגים שונים של יינות, ביניהם יינות רבים אשר זכו במדליות בינלאומיות ויינות של היקבים הנחשבים והיוקרתיים בעולם, שעברו תהליך הכשר מיוחד וביניהם Château Leoville Poyeferre, Château Giscours Margaux, Château Malartic-Lagravière,Barons E & B De Rothschild/. בנוסף, משווקת החברה שיכרים הכוללים ברנדי וליקרים ממיטב היצרנים בארץ ובחו״ל. בין המותגים השונים ניתן למצוא ליקרים של Walders, herman Jensen, שיכרים של יקב מורד ליקרי שוקולד ולימונצ'לו איטלקיים ועוד.  
פרטים נוספים באתר צור עולם של יין: http://www.zurage.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה