יום שלישי, 30 בינואר 2018

ספר ילדים "סוד" מאת עוזי גדור הוצאת סטימצקי....

ספר הילדים "סוד" שכתב עוזי גדור מספר על יותם בן השש ילד סקרן שגר במושב במקום של טבע,פרדסים ולולים, ויום אחד יותם מגלה משפחת נמיות בפרדס הסמוך לביתו במושב, הוא מתחבר לגורים ומשתעשע בחברתם כשאמא נמיה יוצאת לחפש טרף עבור גוריה, במושב לולים רבים שמהם מתפרנסים התושבים, טורף אלמוני פורץ ללולים, ויותם נקרע בין דאגתו לגורים הקטנים לבין תחושת המחויבות למושב.

בספר הסוד יותם שומר סוד שאינו מרפה ממחשבותיו, ומטלטל אותו גם בלילה בחלומות, מה יותם יעשה בתוך הקונפליקט שהוא נמצא בו? זהו סיפור מנקודת מבט של ילד בן שש, עוזי גדור הפליא בסיפור ובסגנון, בדומה לעליסה בארץ הפלאות או הנסיך הקטן לספר "סוד", חזות של ספר ילדים,ציורים ועלילה אך בתוכו מסתתרים למידה על החיים, לבטים,התלבטויות שבהחלט יכולים ללמד את הקורא הצעיר מה עושים במקרה שמחליטים לשמור סוד בגלל התלבטות פנימית,או בעיה בבית הספר עם חברים, או כל סוד שהם שומרים ונוצרים בליבם.
מספר עוזי גדור: לסיפור הדמיוני המשך אמיתי. זמן מה לאחר כתיבתו התחברה נמיית בר ששוטטה בחצרנו אל בננו איתי ששימש גיבור הסיפור. היא הייתה מגיחה לקראתו כשיצא לחצר, צועדת בעקבותיו, כורעת לצידו ואוכלת מכף ידו. ידידות זו הונצחה בצילומים המשולבים בספר.
עוזי גדור כיהן כיועץ לראשי הממשלה בנימין נתניהו ואהוד ברק, סיים קריירה עשירה ומגוונת של פרוייקטים ציבוריים גדולים, אותם תכנן וניהל, ביניהם: חבל הבשור, רמת הגולן ורצועת עזה, מערכת הבריאות הארצית ובתי החולים, פריסת צה"ל ופיתוח תפיסות ניהוליות ולוגיסטיות בעת חירום, קליטת גלי העליה הגדולים מאתיופיה ומברית המועצות, פיתוח המגזר הערבי ועוד.
הישוב הקהילתי הוא אחד ממוצרי פעילותו, אותו הגה ויישם, הן ביישובי איו"ש והן בגבולות הקו הירוק.
זהו ספרו ה- 14 של עוזי גדור. בשולי פעילותו התמיד לכתוב פרקי ספרות שרק במאוחר החל לטפטפם מתוך המגירות.
כתיבתו עוררה עניין רב והתייחסויות.
מבין הביקורות שנכתבו על ספריו:
" ...שפתו פצועה. אסוציאטיבית... פעלים נושרים, תארים נושרים, נשאר זרם התודעה כמאפיין הבולט ביותר... מדייק במבע החווייתי... (אורציון ברתנא).
"...מבקרים רבים התפעלו מרקמה ספורתית זו, דגם אפשרי לאזורי אירוע שלא נלקחו בחשבון בסיפורת הישראלית" (אמנון נבות). 
"...על הקורא לפענח את קוד האמירה הגדורית, לצלול פנימה, והכול מובן אז, וחד ועצוב" (תלמה אדמון).
ספר הילדים "סוד",    מאת:עוזי גדור
64 עמודים, 74 ש"ח
הוצאת סטימצקי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה