יום חמישי, 4 בינואר 2018

ספר ילדים חדש: סיפור על איש ארוך מאוד מאת: חבצלת ליטוין הוצאת סטימצקי...

קיבלתי לסקירה את ספר הילדים החדש של חבצלת ליטוין "סיפור על איש ארוך מאוד" זהו ספרה השלישי מהסדרה "סבתא מספרת לתומא", הספר הינו סיפור הומוריסיטי קטן על התמודדות עם דימוי גוף וקבלה עצמית, ספר נהדר שדרכו ניתן להמחיש לילדים כיצד להתמודד עם דימוי עצמי גבוה יותר, לדור הנוכחי זהו ספר חובה וכבר מגיל קטן כדאי להנחיל עצות מעשיות וכיוון ,כי זוהי התמודדות שתלווה בהמשך את הילדים שלנו, וחשוב מאוד להקנות תרמיל עם כלים לחיים כדי לחיות חיים מאושרים ועם בטחון ודימוי עצמי גבוה.


הספר "סיפור על איש ארוך מאוד" הוא סיפור מצחיק על כמה קשה להיות שונה,הסיפור מסופר בהומור על איש ארוך מאוד שכאשר הוא פוגש אנשים שונים ממנו, מתקיים דיאלוג משעשע על מה טוב ומה פחות טוב בלהיות מי שאתה.
זה סיפור על התמודדות עם דימוי גוף וקבלה עצמית, ובהחלט גם להורים וגם לילדים הספר יכול לתרום, שעה נחמדה של דיאלוג שמתפתח עם קריאת הספר לילד ואפשר גם לשלב דוגמאות ונסיון מהחיים, אהבתי את הספר ואת האיורים הצבעוניים ומשובבי הנפש, ובעיקר את הלימוד של לקבל את השונה ממך, וגם לקבל ולאהוב את עצמך.
חבצלת ליטוין למדה תיאטרון, וספרות באוניברסיטת תל-אביב,היא מאמנת תקשורת ארגונית ואישית, שפיתחה את שיטת PCE לייעול תקשורת בינאישית, בכלים פשוטים השיטה מסייעת בפיתוח היכולות שלנו לנסח בבהירות ובאומץ את הצרכים שלנו ולהביא למימושם, ספריה לילדים מבטאים בשלמות את גישת PCE שפיתחה.
כמו בשני ספריה הקודמים, גם בספר החדש הזה יש שני ערכים מוספים.
האחד קשור בשיפור השפה שהולכת ומתדלדלת כאשר התקשורת נעשית באמצעות טוויטר קצר ואימוג'ים, כמו הרבה אחרים, גם לכותבת נראה שבעתיד, הדורות הבאים יהיו מומחים ב'כתב חרטומים', אבל בעלי כלים מוגבלים בניהול שיחה פנים אל פנים. הספר "סיפור על איש ארוך מאוד" כתוב בשפה עשירה וגבוהה, עתירת דמיון וידע, ויחד עם זאת נגישה מאוד ובגובה העיניים.
הערך השני קשור לדילמות שילדים מתמודדים איתן כמתבגרים, בספר "סיפור על איש ארוך מדי" עולות שאלות של דימוי גוף והבדלים שעלולים להשפיע על החיים שלהם,וכמה רצוי להטמיע את זה כבר בגיל הרך, כאמא למתבגרת אני מסכימה מאוד מאוד שהלמידה צריכה להתחיל מגיל צעיר מאוד.
מכיוון שחבצלת ליטוין עצמה נמוכת קומה על גבול הגמדות, וכמי שמסתכל על החיים מלמטה, לנקודת המבט שלה יש ערך מוסף מלא הומור ומעניין כשלעצמו.
חבצלת ליטוין אומרת: "כל הספרים שלי יוצאים בעקבות שיחות מרתקות עם תומא, הנכד היקר שלי, שכיום הוא בן 5. השיחות והשאלות ששאל לאורך שנות חייו, הולידו את הנרטיב של הספרים. הוא גם זה שהעיר והאיר נקודות במהלך הכתיבה, הן במה שנגע לנושא הספר, והן למה שקשור לחריזה ולנראות. למעשה הוא היה שותף פעיל ומלא במוצר הסופי".
מתנה נהדרת לגננות,מורות, לילדים לנכדים, ספר חשוב מאוד.
הספר: "סיפור על איש ארוך מאוד",  מאת:חבצלת ליטוין, איור:רמי מאיקס
22 עמודים, מחיר:69 ש"ח.
הוצאת סטימצקי, להשיג ברשתות ובחנויות הספרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה