יום שני, 9 בנובמבר 2015

זמן קריאה - הספר "איש ללא בית " מאת ליאת לידה - סנדומיר...

קיבלתי לסקירת קריאה את הספר הנפלא "איש ללא בית" מאת ליאת לידה - סנדומיר,הספר מושך את הקורא להמשיך לקרוא ולצאת למסע מופלא עם ליבי גיבורת הספר.
הספר מלמד גם על הרגשה של עולים חדשים שמגיעים לארץ חדשה,מאוד לא פשוט להתאקלם ולהתרגל ולהגיע עם מנהגים שונים וקודים שונים וגם שעוברים השנים עדיין להרגיש את השוני.


ליבי היא רקקדנית ישראלית צעירה ילידת גרמניה,מצטרפת למסע חיפושים אחר צעיר ישראלי שנעלם בגרמניה בנסיבות מסתוריות,החיפושים הופכים למסעה האישי בו היא נחשפת לסיפור אפל שהוסתר מפניה במשך שנים,אודות אביה שחבר בעל כורחו לאנשי אס אס.
הסיפור הוא רומן בדיוני,אך דמויות ומאורעות מתוכו מבוססים על חומרים ביוגראפיים.
הספר "איש ללא בבית",משקף את החיים בארץ זרה,וההרגשה של לחיות בין שני עולמות,ליבי נחשפת לחיים בגרמניה ולכל המסתורין שאופף את סיפור חייו של אביה,לבין ישראל,הסיפור משלב ניכור וזרות לצד ביתיות,המון קונפלקטים ודילמות אנושיות,הרגשה של חוסר בית אמיתי וממשי.
הסיפור ממשיך בגילויים המסעירים המובילים את ליבי להתחקות אחרי מי שהיו מעורבים בפרשיות מן העבר הנאצי,בו בזמן היא ממשיכה לחפש אחר הבחור הנעדר יחד עם גור,חברו הטוב,צעיר ישראלי יוצא יחידה קרבית,מתפתח בינהם רומן סוער,מטריד ובלתי פתור.
ליבי נאחזת בריקוד אך גופה בוגד בה שוב ושוב, ועולמה נבנה כתצרף מרתק, מבעד לזיכרונות מן העבר, מכתבים שהשאיר אביה ודמויות שצפות ועולות. במסעה היא פוגשת דמויות ססגוניות, מתרועעת עם קומונת אמנים משולחי רסן ועם חברתה אנקה, רקדנית ברים לוהטת הגולשת על עמודים. כל אלה משתקפים כצללים מתוך העולם הזר שנחשף והולך ומהווה חלק בלתי נפרד מחייה.
בילדותה חיה ליבי בצל זכרונות שלא דובר בהם, אך גם בצל אמיתות בלתי מתקבלות על הדעת. אביה שנפטר בנעוריה משאיר אותה עם הרבה שאלות ללא מענה, ולאורך כל הספר חבוי רצונה העז  לגלות ולהבין את סיפור משפחתה, בה רב הנסתר על הגלוי.
הספר:איש ללא בית , מאת: ליאת לידה -סנדומיר.
עורכת:ציפי שחרור, הוצאת פרדס.
334 עמודים, 69 ש"ח.
על הסופרת ליאת לידה - סנדומיר
זהו ספרה הראשון, ילידת תל אביב, 1974, בה היא מתגוררת גם היום. תרפיסטית במחול ותנועה, בעלת תואר שני בספרות עבריתבמסלול כתיבה יוצרת מטעם אוניברסיטת בן-גוריון ותואר ראשון במשפטים.
היא כותבת מאז היותה ילדה. סיפורים קצרים שלה ראו אור בכתב העת "מאזניים". סיפור נוסף זכה במקום הראשון בתחרות הסיפור הקצר של הוצאת "כתב" וראה אור באנתולוגיית סיפורי מסע.
בת זקונים להורים מבוגרים, לאם ילידת הארץ ולאב ממוצא פולני שאיבד בנעוריו את כל משפחתו בשואה (הורים ושמונה אחים), ונדד בין מחנות ריכוז בפולין ובגמניה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה