יום שבת, 14 בנובמבר 2015

זמן קריאה - "שני נסיכים ומלכה " רומן ביכורים מאת שמואל דוד....

רומן הביכורים "שני נסיכים ומלכה" מאת שמואל דוד,מבוסס על דמותו של אביו של המחבר,ונכתב בהשראת סיפור חייו.


הספר לוקח את הקורא לסיפור אהבה של האנה,נער יהודי מבלגרד,בן למשפחה אמידה ואינגה,צעירה יהודייה ילידת גרמניה שמגיעה מבית שומר מצוות, שניהם יוצאים למסע של שנה וארבעה חודשים על הדנובה בדרכם לארץ ישראל,רגע לפני סגירת שערי אירופה.
למרות הפערים התרבותיים,הם מתאהבים והופכים לזוג נערץ וחזק,נאחזים ביחד בחלום על חיים משותפים בארץ ישראל,הסיפור נקרא בנשימה ובמהלכו נשאלת השאלה מה יעלה בגורל אהבתם,והאם יצליחו להגיע לארץ ישראל.
הימים אינם קלים המגף הנאצי מתפשט במהירות, וזהו מסע שמביא אותם להרבה הרפתקאות,ולהתמודדות וגילוי אומץ רב בהפלגה.
מעבר לסיפור האישי המרתק של הדמויות,הרומן חושף את פרשת קלאדובר שאבאץ,הסיפור שלא נודע על נסיון העפלה שהחל רגעים ספורים לפני סגירת שערי אירופה,ובשל מהלכים הסטוריים והחלטות אנושיות נמשך אל תוך התופת.
האהבה של האנה ואינגה יודעת עליות ומורדות,וגם גורל הקבוצה כולה,ועל אף הקשיים הפיזיים שהלכו והעמיקו,ערכו ימי ספורט ומופעי תרבות שהפכו עם הזמן להצגה הכי טובה בעיר,ולמרות הסיכונים שבדרך השתדלו לשמור על חיים שמחים.
הפרשה ההיסטורית משובצת בסיפור מסגרת המתחיל בשנת 1998. אילן הוא איש מחשבים ישראלי החי בניו יורק מזה שנים רבות. בעיצומה של התלבטות אם לחזור ארצה ולתת לבנותיו חינוך ישראלי, או להמשיך ולהיטמע בתרבות האמריקאית, הוא מגיע לארץ לסעוד את אביו שעבר אירוע מוחי. האב שהכרתו נעה בין עירפול לצלילות, נזכר באהובת נעוריו, ממנה נפרד בנסיבות טראגיות, ושולח את בנו לברר מה עלה בגורלה.
האב נפטר זמן קצר לאחר מכן, אך אילן ממשיך במסע הגילוי וחושף, טפח אחר טפח, את כל אשר אירע, דרך היומנים והזיכרונות של אביו, דרך סיפורה של אריקה, ניצולה שהוא פוגש במקרה, ומסמכים נוספים שהוא מאתר בארכיון השואה בבלגרד.
לאחר פטירת אביו, חוזר אילן לניו יורק ופוגש בדרך מקרה את אריקה, אחת מהבודדים שהצליחו להימלט משאבאץ עם הפרטיזנים בקיץ 41. אריקה מגוללת בפניו את סיפורם של הצעירים ובני המשפחות שנותרו בשאבאץ, עד לרגע בו נחרץ גורלם. לפני מותה, ממחלת הסרטן, היא שולחת את אילן למוזיאון היהודי בבלגרד, שם אולי ימצא מכתבים הקשורים למחנה ההשמדה האיום סיימישטה, הסמוך לעיר.
במוזיאון בבלגרד, מוצא אילן את יומנה של אינגה, שנכתב בלילות המקפיאים, במחנה ההשמדה סיימישטה, המתאר ממקור ראשון את המאורעות הקשים, וכן את מכתביה המצמררים של הִילְדָה, חברתה הטובה.
בדרך חזרה מבלגרד לניו יורק, גומלת באילן ההחלטה לכתוב ספר המתאר את קורות אביו והקבוצה, ולחזור עם משפחתו ארצה, למקום שאביו ואינגה כל כך חלמו להגיע אליו.
הספר, "שני נסיכים ומלכה" מאת שמואל דוד.
הוצאת פרדס.
466 עמודים,70 ש"ח.
על הסופר שמואל דוד:
שמואל דוד נחשף בשנים האחרונות למסמכים המשפחתיים וההיסטוריים של פרשת קלאדובו-שאבאץ, הוא ערך תחקירים ונסע ברחבי אירופה וארה"ב כדי לאסוף את החומרים הדרושים לכתיבת הרומן.
שמואל דוד בעל תואר שני בפיזיולוגיה ולימודים לקראת דוקטורט בנוירופיזיולוגיה של המוח, בהדסה עין כרם.
שני נסיכים ומלכה הוא רומן הביכורים שלו. קדם לו ספר סיפורים קצרים בשם "החשוד המיידי" שראה אור בשנת 2010.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה