יום ראשון, 22 בנובמבר 2015

זמן קריאה - הספר "פלפל חריף בשני גרוש" מאת מנחם משגב...

זמן מלחמה מלחמת המפרץ בשנת 1991,ובזמן זה תחת מטח טילים תעלומה וסוד משפחתי ישן מתגלים,אומרים שזמן מלחמה הוא זמן של אחדות,זמן של פחד ממה יהיה ובספר פלפל חריף בשני גרוש המלחמה פותחת את רצונו של גיבור הספר לשתף בסיפורו.
הסיפור לוקח את הקורא לשנות החמישים והשישים בשכונת גבעת עלייה,היא ג'בלייה שבדרום יפו,לתקופה שבה מגיעים ארצה ערבוביה של תרבויות,רקמת חיים חדשה בארץ ישראל.
בתקופה זו נולד והתבגר המחבר שמספר את סיפור משפחתו ונתקל ומתעמת עם סוד עלום במשפחתו,ובזמן מלחמת המפרץ בבניין בשכונה צפון תל-אביבית בעולם תרבותי שונה הוא מספר לבנותיו את סיפור ילדותו,ובכך הוא מנסה להשכיח במעט את החרדות ממטח הטילים,ולוקח אותם לתקופה אחרת.
הספר מדלג בין מציאות לדמיון,בין אירועים אמיתיים לעלילות שנטוו בדמיונו הפורה של המחבר,וסיפורים ייחודיים מילדותו בדרום יפו,סיפורים שלוקחים את הקורא לשנות השישים ביפו.
הספר מביא את חוויות העבר,מספר על תקופה שונה שמשתלבת עם תקופה של מלחמה,איך החיים היו ביפו,וסיפורים על חוויות יוצאות דופן שלוקחות את הקורא למסע,עם סיפורים של רוח התקופה,כמו לקבל הצעה למכור לו אישה בהיותו בן 16 בלבד,להוציא למרעה את הפרות של השייך הערבי ובתמורה לקבל סוס לכמה שעות רכיבה בעיר.
הספר "פלפל חריף בשני גרוש" מאת:מנחם משגב.
עורכת דורית זילברמן, הוצאת אלרום.
179 עמודים 62 ש"ח.


על המחבר:
מנחם משגב יליד יפו נולד בשנת 1950,בן לניצולי שואה,פליטי קפריסין,ספריו הקודמים,ספרו הראשון "הקללה של הינדה" - דרמה שהחלה לפני כמאה שנה, המעלה על הכתב פרשייה משפחתית הקשורה לאביו. הספר תורגם גם לאנגלית והופיע ברשימת רבי-המכר של ספרות יהודית באמזון. לאחר מכן, פירסם ספר שירים בשם "שירים שרציתי לומר", ספר ילדים "מחברת הסיפורים של סבא", שנכתב בהשראת ספרים שכתב לכל אחד מששת נכדיו, על שנת חייו הראשונה, ורומן למבוגרים "קושר המעיים", במרכזו ילדים יהודיים שהוסתרו במנזרים מפני הנאצים וגוייסו והוכשרו ע"י המודיעין הסובייטי למשימות ריגול בישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה