יום ראשון, 1 בנובמבר 2015

זמן קריאה - הספר "זיכרון כמעט מלא" מאת גבי אשר.....

הספר, "זיכרון כמעט מלא" מאת גבי אשר, אחד מהספרים של סדרה חדשה לפרוזה עברית מקורית שנקראת "מלח מים",מבית פרדס הוצאה לאור,הסדרה נותנת במה לכותבים המבקשים לספר סיפור,ולעשות זאת בקולם שלהם.
הספר המקסים "זיכרון כמעט מלא",מזכיר לנו כמה החיים שברירים ויכולים להשתנות בהרף עין,משגרה של היום יום לשמיטת הקרקע,ולכניסה למערבולת העצב.
לכן כדאי לזכיר על בסיס יומיומי שאין לנו מונופול על חיינו,ולדעת להנות מהרגעים המרגשים,ולהעריך ולהוקיר תודה כל יום ולהשתדל לראות תמיד את הטוב והמבורך.
במרכז הרומן מסופר על שני ילדים אליהו ולאה,שחיים בעיירה קטנה במרכז הארץ בשנות השבעים,בקהילה דתית של יוצאי טורקיה,ערב חורף אחד,כמה חודשים אחרי פרוץ מלחמת יום הכיפורים,חייהם משתנים מן הקצה אל הקצה.
הבית,המשפחה,בעיקר תחושת השייכות,כל אלו אובדים ברגע,שני הילדים נותרים להתבונן אל תהום היתמות,בידי אמן מתאר הסופר גבי אשר את המציאות החדשה הרגשית והפיזית של הילדים,והכתיבה מגיעה עמוק לנימים הנסתרים של הנפש,וגורמת לקורא להבין את דקויות החיים,ואת כח החיים.
הספר הינו ספר הביכורים המרשים של גבי אשר,הוריו נולדו בתורכיה,ועזבו חיים אמידים ונוחים לטובת עלייה ארצה,מגיל 15 גבי אשר כותב שירה,ובאמתחתו עוד שלושה ספרים בעבודה.
הספר "זיכרון כמעט מלא" מאת גבי אשר.
הוצאת פרדס,עורך עמרי הרצוג,סדרת מלח הים.
198 עמודים,59 ש"ח.


סידרת "מלח מים" - הוצאת פרדס

'מלח מים' היא סדרה חדשה לפרוזה עברית מקורית מבית פרדס הוצאה לאור. בסדרה זו אנו מבקשים לתת במה לספרות רעננה וחדשנית מאת כותבים המבקשים לספר סיפור, ולעשות זאת בקולם שלהם. המלח והמים הוא מה שישנו לפני שנוסף כל השאר, לפני שתובל ושוייף וגוהץ בקצוות. איננו מבקשים לביית את הפרא העומד בשערי השפה, אלא לשמוע את קולן והדן של המלים הצומחות מן המקום, מבלי לגזום, מבלי לשתול את הסיפור באדמה אחרת, בשפה אחרת, בפיו של גיבור אחר. 
את כותבי הסדרה מלווים טובי העורכים: סמי ברדוגו, עינת יקיר, עמיחי שלו, עמרי הרצוג,  יותם שווימר ועוד. 
חדשים בסדרה: "שימורי אהבה" מאת ענבר אשכנזי, "אישוליים" מאת אלי שמואלי ו"זיכרון כמעט מלא" מאת גבי אשר. בנוסף,  עתידים לראות אור: "בכוונה תחילה" מאת שלמה אריאל, "לולאות" מאת כנרת רובינשטיין, ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה