יום רביעי, 4 ביולי 2018

זמן קריאה- "מעטה של צניעות" מאת עינת ליפשיץ שם טוב...

קיבלתי לסקירת קריאה את הספר הנהדר "מעטה של צניעות" שכתבה עינת ליפשיץ שם טוב, זהו ספרה השני, ספרה הראשון "חיים בתוך קופסה" הצליח מאוד, תורגם לאנגלית ונמכר באתר "אמזון".


את הספר  "מעטה של צניעות" קראתי בקריאה קולחת זהו ספר מרתק שלקח אותי לעולמה של פרלה, נערה צעירה ומיוחדת שנולדה למשפחת חסידות גדולה, לאחר שמלאו לה שמונה עשרה הוריה מתקשים למצוא לה שידוך, והיא מוצאת את עצמה משודכת לבסוף לבחור ישיבה זר ומנוכר, פרלה חיה חיים קשים סוג של כלא בעולם צר, היא רוצה לחיות אחרת, ומשתוקקת לחיים אחרים, יש לה צורך עז להשתחרר מהכבלים שכובלים אותה, וכשהיא פוגשת גבר זר בפגישה מקרית, חייה משתנים והיא נאלצת לקבל החלטה האם להיות נאמנה לצו ליבה או לוותר ולחיות חיים לפי חוקי החברה הנוקשים והערכים עליהם גדלה והתחנכה.
הספר "מעטה של צניעות" בהחלט מעורר שאלות לגבי החיים והקונפליקטים שקיימים בחברה דתית סגורה, כמובן שזהו סיפור מעניין שאינו מהווה כתב אישום כנגד חברה כזו או אחרת, אך הסיפור של פרלה בהחלט יכול לשמש דוגמה לאומץ, להחלטות שאינן קלות אך גם מראות שלעיתים צריך להתגבר על פחדים ולהתקדם למרות הקשיים, מאוד נהניתי לקרוא את הספר המסקרן והמעניין הזה, אני מאוד אוהבת לקרוא ספרים שמספרים על החברה הדתית, יש הצצה לחיים בתוך עולם סגור, בהחלט חיים שונים מעולמי החילוני, שם לא מכבסים את הכביסה המלוכלכת בחוץ, הכל סודי ונשאר בחדרי חדרים, כך נפתח סיפורה של פרלה, נערה צעירה השייכת לחסידות גדולה, שתחושת הזרות שלה הולכת ומעמיקה ככל שרצונה לחיות על פי תפיסתה סותר את חוקי החברה הנוקשים ואת הערכים שעל פיהם התחנכה.
"דלת חדרי נפתחה לאיטה. קרן אור מטושטשת ששלחה הנורה שדלקה במסדרון חדרה פנימה. הדלת נפתחה בדממה. רק אתמול שימן אבי את הצירים שחרקו. עכשיו בטוח שאף אחד לא ישמע, חלפה בי מחשבה. בפעמים הקודמות נעורה בי בשעה הזו תקווה שמישהו יתעורר וישמע, אבל זה מעולם לא קרה והתקווה נותרה עקרה."
הספר: "מעטה של צניעות",    מאת:עינת ליפשיץ שם טוב
הוצאת אוריון
352 עמודים, 75 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה