יום רביעי, 10 במאי 2017

ספרה הראשון של דבי מצקין "ליפול או לעוף" המסע של דבי מצקין לחיים ולאוכל

אתמול הוזמנתי לאירוע מרגש ומשמח במיוחד, שיכול לגרום לכל אדם להתעודד ולראות את החיים בצורה חיובית, שמעתי את ספורה מעורר ההשראה של השפית דבי מצקין שמוציאה לאור בימים אלו את הספר "ליפול או לעוף",  דבי אשת קולינריה בארץ ובעולם, שחוותה טראומה בילדותה ומצאה באהבה לבישול ולאירוח תעצומות נפש ומרפא למכאוביה. 


ילדותה של דבי מצקין  הייתה יכולה לעורר קנאה אצל רבים ,סבתא וסבא שלה היו אנשי עסקים מכובדים באוסטריה והיו מקורבים לכל בתי המלוכה, היא גדלה במשפחה עם עושר כספי ותרבות גבוהה, טיילה בכל העולם עם הוריה, אכלה במסעדות הכי מפוארות, בהמשך התחתנה ונהנתה עם בעלה ובנותייה מהחיים הטובים ומיטב החוויות, התגוררה בווילות מפוארות והתרועעה עם האליטות החברתיות ועם שועי עולם.


אך אירוע אחד בילדותה עמד כצוק איתן ומנע ממנה את השחרור המיוחל ואת הגשמת אושרה, לאורך כל חייה הצעירים עד גיל 12 כשאביה נפטר עברה דבי התעללות מינית על ידי קרוב משפחתה, במשך שנים רבות, עד הגיעה לגיל 50, חסמה טראומת העבר את דרכה לשחרור.
ביום הולדתה ה-50 עמדה על צוק ברכס הכרמל וקיבלה החלטה ששינתה את חייה לתמיד:
"הבטתי למטה מפסגת הר הכרמל וידעתי באופן מוחלט שעומדים בפניי שני מסלולים בלבד. ליפול אל התהום, או להמריא לשמיים, בהיתי ארוכות בנוף, קרני השמש נצצו מעליי והפניתי אליהם את מבטי, יש משמעות לחיי, אמרתי לעצמי, לאלוהים יש תוכנית עבורי, ואני מתכוונת לעוף".
חלק מההחלטה שלה באותו יום הייתה לעשות טוב לאנשים שסבלו ועברו חוויות דומות לשלה היא אזרה החלטה בליבה שהיא תעזור לאנשים דרך הסיפור שלה ודרך אהבתה  ותשוקתה לאוכל,הספר "ליפול או לעוף" משקף את אהבתה של דבי לבישול ואירוח ובמקביל מספר את סיפור חייה המרתק, אישה שעברה מסלול חיים ארוך ומפותל ועם הזמן הצליחה להבין משהו על החיים ומשמעותם.


המוטו של  האישה המופלאה הזו דבי מצקין פשוט ללמוד לשחרר ולסלוח, אם היא עשתה זאת אחרי סיפור חיים קשה מנשוא,כל אחד יכול לעשות זאת, ואחרי השחרור תבוא ההקלה האמיתית של כל היסורים שמייסרים את הנפש הפנימית, אנחנו יכולים לחייך לעולם וגם להרגיש מבפנים מליון דולר ופשוט להנות.


הספר מכיל כ-80 מתכונים ממגון תרבויות, טעמים וסגנונות 



הכנה קלה ומהירה גם לחסרי ניסיון, ספר מדהים בעיניי, חשוב מאוד לקרוא אותו ולהפנים, וגם להנות ממגוון המתכונים המוצלחים, טעימים וקלים שיצא לי לטעום את מטעמיה של דבי מצקין באירוע, בהחלט חוויה.

שטרודל וינאי,


טירמיסו,


קרם קרמל,


ממליצה על הספר הנפלא של דבי מצקין בהחלט מעורר השראה, ניתן להשיג בחנויות הספרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה