יום רביעי, 8 במרץ 2017

זמן קריאה לילדים - הספר "בוביק" מאת דליה ערן, הספר בהמלצת מכון אדלר....

ספר הילדים המקסים "בוביק" מאת דליה ערן, מספר על התמודדות של ילד חמוד עם השאלה מה נעים לו ומה לא, ובעיקר עם אחת השאלות הראשונות בחיינו, איך קוראים לי? מי צריך לקרוא בשמי, ולמי מותר להשתמש בשם החיבה שלי?


שנותיו הראשונות של הילד מאוד חשובות בהתפתחותו ומה שאנחנו מלמדים את הילד בגילאים צעירים מקנים הרבה מיומנויות רגשיות, חברתיות, דיאלוג עם הסביבה ועוד, לכן הקראת ספרים והסברת המסר כמובן לפי גילו של הילד מאוד חשובה גם במסרים וגם בזמן איכות שבו נמצאים נטו עם הילד נהנים בחברתו ומקריאים לו סיפור מעניין, מראים לו את התמונות ומעודדים אותו.
הספר "בוביק" נולד מתוך חוויותיה של דליה ערן עם נכדותיה ומתוך עבודתה הטיפולית עם הורים וגננות, והוא עוסק בהתייחסות של ילד לפניותיהם של הקרובים אליו והסובבים אותו בתקופה מוקדמת ומשמעותית זו של חייו.
"לסבתא שם מיוחד בשבילי,
היא קוראת לי "אהוביק" ותמיד אומרת את אותו הדבר:
"כל כך הרבה שמחה הבאת לעולם!
ומפני שאתה שלנו, אנחנו אוהבים אותך יותר מכולם"
אהבתי מאוד את המסרים של הספר ואת האיורים המקסימים, לדעתי מאוד חשוב להורים וכמובן חשוב ביותר לספר את "בוביק" לילדים, מכון אדלר המליץ על הספר,
"הספר מציג את עולמו של הילד תוך התייחסות לשגרת יומו ומפגשיו השונים במהלך היום. מדובר על הורים הרגישים לילד ולחוויותיו היומיומיות. הם מפנקים וגם מציגים גבולות. הם מלמדים את בנם וגם מעודדים אותו. הילד מוקף ואהוב.
הסיפור נוגע בשלוש דמויות סמכות משמעותיות בחייו: ההורים- כדמות מחנכת ומעודדת, הסבתא-כדמות מפנקת והגננת-כדמות מלמדת ומכוונת."
ועדת תו תוכן, מכון אדלר
דליה ערן , פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מנחת קבוצות ומאמנת בהכשרתה, תחום התמחותה הוא אינטליגנציה רגשית יישומית. במהלך השנים פיתחה מודלים יישומיים להטמעת תהליכים בחיי היום-יום במערכות היחסים המלווים אותנו במעגלי החיים השונים . תחום ההורות תופס באופן טבעי חלק חשוב.
בראשית שנות ה-2000, עברה את אחד ממסלולי הלימודים הראשונים בארץ באינטליגנציה רגשית והנחיית קבוצות. מאז ועד היום משלבת תחום זה במסלולי ההנחיה והטיפול .
בשנת 2007 הוסמכה מטעם מכון אדלר כמאמנת, ושם גם סיימה לימודי פסיכותרפיה. בין לבין, עשתה קורס ממושך בטיפול זוגי ובמהלך השנים העבירה מאות סדנאות בעיריות, במכללות ובסקטור הפרטי והציבורי.
ספר הילדים "בוביק", מאת: דליה ערן.
עריכה: יחיעם פדן, איורים: יונת קציר
הוצאת אוריון.
49 ש"ח, גיל יעד: 3-6

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה