יום שלישי, 14 במרץ 2017

הספר "ליד הבית" ספרו השני של הצלם תומר פלד בהוצאת מדיה 10....

אני מאוד אוהבת ספרים שיש בהם משפטים של הוגי דעות שמעצימים ונותנים רגע של התבוננות בחיים, הספר של הצלם תומר פלד שנקרא "ליד הבית" הוא בהחלט ספר השראה גם מבחינת הצילומים המרהיבים וגם מבחינת משפטי ההעצמה של הוגי דעות.


בדפדוף בספר כל דף מספר על הסתכלות קצת אחרת, צילומים מדהימים, תומר פלד מתמחה בצילום אירועים, טבע, נוף, צילומי אוויר ועוד, הוא מאוד אוהב מקומות בטבע, ומקומות קסומים ובלתי שגרתיים, את האהבה הזו הוא קיבץ בספר הקסום והמעורר השראה הזה, ובכל דף נכנסים לקסמה של התמונה.

לדברי תומר אנחנו מדברים ביום יום שלנו בקודים, אדם עסוק ביום יום שלו בקיום שלו, בהישרדות : דירה, כסף, פרנסה, תזונה, משפחה ואין לו זמן להסתכל מה קורה מסביב, אדם שיודע להשתמש בקודים הללו יכול להניע אנשים לפעולה ולתקשר עמם, חשוב להכיר את עולם המושגים של האנשים מסביבנו ומה האינטרס שלהם ואם נדע להגיד את המילה הנכונה – נצליח לגעת ברגשות שלהם.
כיום בני האדם בוחרים מתי לתקשר, להסתכל לאנשים בעיניים או רק על מסך הסלולרי...תומר בחר בעולם הצילום והתמחה בפוטותרפיה: תמונות שגורמות לאנשים להיפתח ודרכן להיכנס לעולם שלהם. "בעזרת התמונה קל יותר לשבור את הקרח ולהתחיל לתקשר עם אדם נוסף" מוסיף תומר.
אין ספק שדרך התבוננות בצילומים ובקריאת משפטי ההעצמה שמצורפים, אפשר כל  יום להתחבר למשפט אחר ופשוט להתחיל את היום אחרת, בספר יש ציטוט שאהבתי מאוד, האמת אחד מהציטוטים שאהבתי כי הספר גדוש בציטוטי העצמה ובשילוב הצילום נוצר סוג של קסם, "המקום שבו נמצאים הפחדים הגדולים ביותר שלך הוא גם המקום שבו נמצאת יכולת הצמיחה הגדולה ביותר שלך" מאת רובין שארמה.

הטרילוגיה שבחר תומר פלד  להוציא לאור עוסקת כולה בעולם הצילום כדרך ריפוי והבעת רגשות: בספרו הראשון "המקום הבטוח" תוארה המחאה החברתית כהוכחה לכך שהתערער המקום הבטוח, הדיור יקר מדיי אז אין לאנשים איפה לגור, הצילומים בספר מביעים המון רגשות שנבחרו בקפידה מתוך 4000 צילומים שצילם.
ספרו השני והחדש "ליד הבית" עוסק בצילומים ובהסתכלות קצת אחרת, צילומים המביעים רגשות אחרי שיש לך מקום בטוח וההישרדות נעלמת, צילומים מתוך ביטחון המלווים במשפטי העצמה של הוגי דעות מכל העולם ומכל הזמנים, מטרת הספר  להעצים את האדם.

אז מהי פוטותראפיה ? וכיצד היא באה לידי ביטוי בסדרת הספרים של תומר פלד:
פוטותרפיה היא גישה טיפולית העושה שימוש בצילום, וידאו וסטילס כמרחב לדיאלוג הטיפולי. מדובר בזרם עכשווי שהתפתח בתחום הטיפולי הפסיכותרפי, העושה שימוש באיכויות צילום הסטילס והווידיאו. השילוב בין צילום ובריאות הנפש החל להתפתח כבר בשנת 1848, פחות מעשר שנים לאחר המצאת הצילום. מאז עברה הפוטותרפיה התפתחויות רבות וכיום אנשי טיפול וחינוך בעלי גישות שונות, עושים שימוש בכלי הצילומי בעבודתם הפרטנית והקבוצתית.
מטרת הפוטותרפיה אם כן היא להפוך את הצילום לכלי טיפולי שניתן באמצעותו לעבוד עם אוכלוסיות שונות. הצילום ככלי טיפולי מסייע לעקוף הגנות, ליצור תקשורת לא מילולית, הצילום עוצר את הרגע ומאפשר התבוננות מעמיקה בפרטים שאינם נגלים ביום יום.
מאז התפתחות המצלמות הדיגיטליות, הצילום הפך להיות נגיש וזמין לכל. חשוב לדעת כי המדיה הוויזואלית טבעית לאדם שכן 70 אחוזים מהמוח האנושי עוסקים בפענוח ויזואלי.
באמצעות שלושת ספרי הצילומים של תומר הוא ינסה לטפל במנעד רחב ככל האפשר של רגשות ולגעת בכמה שיותר אנשים.
בימים אלו עובד תומר על ספרו השלישי שיחתום את הטרילוגיה ויעסוק ברורשך אווירי, צילומי אוויר שצולמו במהלך עונות השנה ובמזג אוויר שונה, הנראים ממבט על כתם דיו שחור, הנראה לכל אחד מאתנו כמשהו אחר ושונה מלווה בפרשנות שונה.
הספר מקסים ומתאים כמתנה למבוגרים, לילדים, מתנה עם משמעות.
הספר "ליד הבית" הנו ספר נוסף מהספרייה של "מדיה 10" - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים המומחים בתחומם כדוגמת אנשי שיווק,  יועצים, אנשי שוק ההון, מומחים בשיטות מיוחדות ועוד. הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ספרי ההוצאה משווקים הישר אל מדפי צומת ספרים ורשת סטימצקי וביכולתה לייצר מארזי ספרים במיוחד עבור וועדי עובדים בהתאמה אישית לצורכי החברה ולטעם של הקוראים. ניתן לרכוש את הספר ישירות מאתר החברה:  http://www.media-10.co.il/

הספר "ליד הבית" מאת: תומר פלד
265 עמודים, 79 ש"ח.
מדיה 10 הוצאה לאור בע"מ.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה