יום רביעי, 8 במרץ 2017

זמן קריאה - ספרה החדש של פנינה רונקין "לא מקומית" בהוצאת מדיה 10

לכל אחד מאיתנו יש חלומות רבים, אבל לרובנו נשארים רק החלומות, ואנחנו די פוחדים לצאת מאזור הנוחות שלנו הברור והידוע, אך יש מעט אנשים אמיצים שמחליטים ללכת בעקבות החלומות, הלב, הרצון להנות ולממש כל רגע בחיים בהתאם לחלומות שלהם, פנינה רונקין היא אישה אמיצה שחיה את חלומותיה, ובספרה החדש " לא מקומית" היא משתפת את הקורא בסיפורים הקשורים למסע מופלא שאליו היא יצאה ביחד עם בן זוגה לחיים, מסע של 7 שנים בלב הים על יאכטה.


מבחינתי האישית ספר כזה משמש השראה לגבי ראיית החיים, התמודדות והתגברות על פחדים, ועל בחירות אמיצות למרות כל הקשיים, זה מאוד חשוב להיות קשוב ללבך.
בגיל 48 התמזל מזלה של פנינה והיא הכירה את אהבת חייה כשהחלה פרק ב' בחייה או יותר מדוייק פרק ג' ( לאחר 2 גירושים) , השניים הכירו על יאכטה, עדי היה אלמן ופנינה שהיתה גרושה הסתובבה עם הרגשה שחסר לה משהו בחיים. לפתע הגיעה ההצעה לצאת למסע משותף על היאכטה ולגור בים לאורך חופי הים התיכון, את החיבור ביניהם עשה אחיה ,דני רונקין, שהיה יאכטונר בעצמו ושמע שעדי מחפש בת זוג למסע. השניים תיאמו ביניהם פגישה ומאז לא נפרדו. המסע אליו יצאו נמשך כ-7 שנים של חוויות, מפגשים מעניינים, ארוחות עם אנשים שרק הכירו ועוד. "אני זוכרת איך אהבתי את החיים הפשוטים על היאכטה, הקרבה הפיזית לעדי, האינטימיות, מעט בגדים בלי נעליים הסתפקות במועט, שרק טבע מסביב " מספרת פנינה .  
אחרי ההפלגה הארוכה החליטו השניים, פנינה ועדי, להעביר את החורפים שהלכו והפכו לקשים יותר דווקא בישראל, השניים קנו דירה קטנה ליד הים ועגנו את היאכטה במרינה בת"א וכל קיץ חזרו להפליג (כך המשיכו עד לפני 3 שנים שכבר התבגרו והנושא התפעולי הפך לקשה מדיי). פנינה ביקרה באיטליה, צרפת, יוון, ספרד, טורקיה והכל בעזרתה של יאכטה מעץ, שעדי בנה במו ידיו, וקראו לה FELISA.


הספר "לא מקומית" , ספרה השני של פנינה, שרואה אור בימים אלו, מציג 18 סיפורים המשלבים מציאות וחלומות, של דמיון והזיות בהשראת סיפור חייה הייחודי,הספר מתאר זיכרונות וחוויות ילדות המשולבות גם בחיים המאוחרים יותר של פנינה, על אביה שנפטר בגיל 57 בלבד, שהיה נגר רהיטים אשר בנה את נמל ת"א וביחד עם מהנדס אוניות בולגרי שהכיר בארץ, חברו השניים והחלו לבנות סירות ולהקים מספנות בשדות ים ובהרצליה.
על אמה של פנינה שהיתה אישה לא קלה, אשר לא ידעה להביע אהבה והביאה לעולם 4 ילדים (פנינה הבת הבכורה) אל תוך נישואים לא טובים, על הגברים שהכירה פנינה, הנישואים למורת רוחם של הוריה, האימהות בגיל צעיר ,  הגירושים הראשונים והשניים ועל ההתאהבות בעדי שנמשכת עד היום.
פנינה כותבת ויוצרת במגירה כבר מגיל 12, אמה של פנינה שעמה היו לה יחסים מורכבים, נפטרה בשיבה טובה בגיל 95 ורק לאחר מותה החליטה פנינה להוציא את הספר לאור, סיפור הפרידה והיחסים המורכבים מתוארים בפרק שהוקדש לכך בספר.
כיום בגילאי 70 ו-80 פלוס פנינה ובן זוגה עדי ,טסים מידי שנה למשך כל תקופת הקיץ לאירופה (פאריס, ליסבון, ורונה, בילבאו בספרד והשנה לטורינו), לדירות שכורות מלאות השראה, שם פנינה ממשיכה עם מלאכת הכתיבה, תוך כדי יצירת חוויות חדשות.
קרדיט צילום: יח"צ, מדיה 10
זהו ספר נוסף מהספרייה של "מדיה 10"-הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד.
הספר: "לא מקומית", מאת פנינה רונקין.
הוצאת מדיה 10
150 עמודים, 79 ש"ח.
ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת ספרים וסטימצקי או ישירות מאתר החברה: http://www.media-10.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה