יום חמישי, 22 במרץ 2018

פורצים את גבולות העיצוב ויה ארקדיה גאה להציג: CEDIT

קולקציות אריחי קרמיקה יוקרתיים וייחודיים שפותחו ועוצבו על ידי אמנים איטלקיים מובילים המביאות לידי ביטוי את הדיאלוג האינטנסיבי בין אומנות וטכנולוגיה
ויה ארקדיה, החברה המובילה בתחומה לשיווק מוצרי גמר לעיצוב הבית, משווקת אריחי פורצלן,  שיש ואבן,  פרקט, כלים סניטרים, ברזים,  מקלחונים,  אמבטיות,  ארונות אמבט ואביזרים נלווים, החלה לשווק בימים אלו באופן בלעדי  את CEDIT מבית FLORIM (מהקבוצות החזקות והוותיקות באיטליה המאגדת תחתיה תמהיל מדויק ומוקפד של מותגי איכות המייצרים מענה מהודק לתחומי עיצוב הבית)
פסח בשבילי זה תמיד זמן לשיפוצים קטנים בבית, וקניית אביזרים חדשים, אחרי שראיתי את אריחי הקרמיקה המאוד ייחודים שעוצבו בשילוב של אומנות ומודרניות עיצובית, הבנתי שגם אם שמים כמה אריחים בודדים בהחלט אפשר לעשות שינוי בסלון, או מטבח, חדר אמבטיה, חדר עבודה, שינוי שנותן שיקיות ומראה מיוחד שיעשה וואו...
 
CEDIT,  מהמותגים המובילים בתמהיל קבוצת FLORIM הוא מותג ייחודי שביקש לפרוץ את גבולות העיצוב המסורתי כשהוביל שיתוף פעולה יצירתי עם שורה של מעצבים ואמנים מהבולטים בסצנה היצירתית העכשווית באיטליה, שיתוף פעולה זה הוליד סדרת קולקציות של אריחי פורצלן.

הקולקציות שונות זו מזו, ולכל אחד  סימן היכר המזוהה עמה, הן כולן מיוצרות באיטליה ומביאות לידי ביטוי את הדיאלוג האינטנסיבי בין אומנות וטכנולוגיה, המגדיר את תהליכי העיצוב והייצור. אריחי הקרמיקה קבלו פרשנויות חדשות של חומר, צורה וצבע ומציעים רעיונות מקוריים של תפיסת המרחב האדריכלי.

TREASURES -    MATTE MUNZIATI
המעצב MATTE MUNZIATI הוא מעצב פנים בעל התמחות במלונות יוקרה ומגורים ועיצוב תעשייתי. MUNZIATI מנהל פעילות בינלאומית בין השאר באיטליה, פולין, שוויץ, קטאר, ערב הסעודית, כווית, המלדיבים, סין ומקומות נוספים. אהבתו למסע, גילוי ומחקר אפשרו למעצב בניית רפרטואר המתעמק באסתטיקה מקורית המכילה ומביאה לידי ביטוי מגוון סגנונות עיצוב.

על הקולקציה: בקולקציה שאב MUNZIATI את ההשראה העיקרית לנושא העיצוב שלו, ממגע עם תרבויות שונות וממקומות שונים אליהם הגיע במסעו זה. בקולקציה  רמיזות לטקסטורות בדים מדמשק ומצעים משובחים, מוטיבים אוריינטליים, חלונות עץ מגולפים וקישוטיות המאפיינת ארמונות ובתים ערביים. TREASURES  מהווה חזרה למסורת, לשורשים עתיקים עם חזון עכשווי בגוונים פשוטים, מינימליסטיים.
STORIES - GIORGIA ZANELLATO@& DANIELE BORTOTTO
המעצבים  GIORGIA ZANELLATO@& DANIELE BORTOTTO הינם מעצבי עיצוב תעשייתי ועיצוב מוצר. אל עיצוב הקולקציה הראשונה המשותפת שלהם, 'אקווה אלטה', הגיעו שני המעצבים לאחר ניסיון עשיר של כל אחד מהם בנפרד בשדות העיצוב. הקולקציה שהוקדשה לעיר וונציה הוצגה בתערוכת העיצוב Salona del mobile ב- 2013, שנתיים מאוחר יותר הם עיצבו קולקציה למותג האיכות Moroso המושתת אף הוא על הצבעוניות של וונציה וכלל פרטי ריהוט  ובדים.

על הקולקציה: הקולקציה  כוללת 6 קבוצות שונות של חיפויי קיר המציגים מצבי צבירה שונים לזמן שחלף. המעצבים בחנו את הנוף האדריכלי של איטליה - חלליו הפנימיים ואת הניגודים הנוסטלגיים של בתים מפוארים, וילות וארמונות אריסטוקרטיים, בתי חווה ומפעלים ישנים, וסביבתו של ייצור מסורתי איטלקי מובהק, שם בחרו למקם את רפרטואר הדימויים שלהם ואת ההשראה שלהם לעיצוב הקולקציה. בבחינתם את הסביבות השונות באיטליה, זיהו המעצבים אפקט מסוים שנגרם על ידי תהליך ההזדקנות בכל אחת מהן - פרסקו דהוי על קיר של וילה, לחות שנמצאה על טיח או צורה של כתמי חלודה על הקירות. הקיר הפך עבורם לעור, הצובר וחושף לעיני כל את חלוף הזמן. האריחים מאופיינים בשימוש מרהיב בפיגמנטים, ווריאציות של צבע, המציגים זיכרון של עבר מפואר, מסורות עתיקות שמאיימות להיעלם.
METAMORFOSI  - MARCO CASAMONTI
MARCO CASAMONTI הוא פרופסור בפקולטה לארכיטקטורה של גנואה. מאז 1997 מכהן כראש המחלקה לאדריכלות בינלאומית ועיצוב באמנות. ב-1988 חבר ללורה אנדריני וג'ובני פולאזי אליהם הצטרפה שנה מאוחר יותר סילביה פבי, ויחד יצרו קבוצת אדריכלים הפועלת בשישה מקומות שונים בעולם – פירנצה, מילאנו, רומא, בייג'ינג, דובאי וסאו פאולו.

על הקולקציה: הביטוי שמקבל המראה המתכתי על לוחות הקרמיקה, מאפשר להמחיש כי הזמן הוא עדיין השחקן הראשי בהשתנות מתמדת, למרות שהפעולה המטמורפוזית שלו מוגשת כאריח מוגמר. בקולקציה שלו מפרש קאסמונטי פליז, ברזל מלוטש וסקוטש פלדה עם חוכמה ויצירתיות. בפרויקט זה, הטכנולוגיה והאסתטיקה נמצאים יחד. המעצב קבע רמה מדויקת של מראות - מצוחצח לצד חלוד, כתמים ושריטות. הצבעוניות שיצרו מצבי החמצון השונים של המתכות מקבלת ביטוי מרהיב תודות למאפייני הקרמיקה.
MATRICE  - BARBARA BRONDI& MARCO RIANO
BARBARA BRONDI& MARCO RIANO -  צמד אדריכלים ומעצבים, המייסדים של BRH + משרד לעיצוב ואדריכלות שנוסד בשנת 2002. פרט לאדריכלות ועיצוב פנים נוגעים המעצבים  גם בעולם העיצוב הגרפי ובתחום אצירת אמנות.  שילוב ייחודי זה בין הדיסציפלינות השונות הוביל אותם להקים את פרויקט מגורים ייחודי הפועל כבר כעשור, מקדם ומדגיש את הכישרונות המובילים והמתקדמים בדור הבא של העיצוב הבינלאומי.

על הקולקציה: הקולקציה חוקרת את ההשפעות השונות שניתן להשיג באמצעות עבודה עם משטחים קרמיים, חקירת  תכונותיהם ווריאציות המישוש שהם יכולים לספק. הבטון מהווה את ההשראה העיקרית בקולקציה. חלק מתהליך הייצור יוצר רשת של חתכים ליניאריים שניתן למלא ביד עם גוונים צבעוניים בהירים כדי ליצור מגוון אינסופי של דפוסים גיאומטריים המוכפלים על פני השטח  היוצרים מארגים  צורניים.  הצבעים המוצקים של הבטון, נקשרים עם סגנון אדריכלי מודרני, מנוגדים לקונוטציות החמות העולות ממוטיבים גרפיים שנלקחו מהרקמה האיטלקית ומסורת הטקסטיל. הקולקציה מאפשרת יצירת שילובים מקוריים, לתכנון של חללים חיים בעלי עוצמה ונוכחות.

EURIDICE -  GIORGIO GRIFFA
GIORGIO GRIFFA, אמן, היה דמות מובילה בסצנת האמנות הבינלאומית. ב -1968 הוא נטש את הסגנון הפיגורטיבי כדי לפתח שפה חדשה, בה עשה שימוש במהלך הקריירה של כאמן -  בד מתנוסס צבוע צבע אקרילי על בסיס מים הנותר חשוף, ללא מסגרת. עבודותיו תוססות וחופשיות, עם שפה סגנונית.

על הקולקציה: הקולקציה קשורה קשר ישיר לסגנון הציורי ולשפת הגרפיקה הייחודית שהאמן פיתח לאורך הקריירה הארוכה שלו, הכוללת גם את השימוש המעודן ביותר בצבע. תערובת של עבר ועתיד, עתיק ועכשווי, מציאת עומק הכרחי ולא רק הבזק פתאומי של הארה, אלא הבנה שהושגה באמצעות תשוקה ומסירות. הסימנים הגרפיים הייחודיים של האמן מופיעים על לוחות הקרמיקה באוסף, נגזרות מתולדות הציור. הפואטיקה של סדרת קרמיקה זו נועדה לא לחשוף אמת מוחלטת, אלא להציע נגיעה, ביצירה שהיא חלקית ואינסופית.
ARCHEOLOGIE - FRANCO GUERZONI
FRANCO GUERZONI  אמן, התמקד מאז תחילת שנות השבעים בהפקת יצירות העוסקות בחקר אישי של עולם הארכיאולוגיה, תוך התמקדות בשכבות התרבות ובאידיאל של "עתיקות". מאז שנות ה-90 חשף האמן מגוון רחב של עבודות, המעניקות ביטוי לחקירתו תחת הקונספט - "ארכיאולוגיה ללא שיקום". מאז 2006 העביר את הציור לקירות עצמם, ומאז מצייר על קירות,  בוחן את הקשר עם המרחב, הארכיטקטורה והזמן.

על הקולקציה: בהשראת הרעיון הגורס כי קיר הוא כמו ספר פתוח, משתמש   GUERZONI בקולקציית 'ארכיאולוגיה', באריחי קרמיקה גדולים כמדיום המסייע לבטא את שפתו המצוירת, המורכבת מסימנים חזותיים. הקולקציה החדשה של האמן מציעה ארכיאולוגיה הפוכה, שאינה מוגדרת בהסתכלות לאחור, אלא בתרשים אידיאלי של העתיד, המבוצע באמצעות תערובת של סימנים המכילים תיעודים היסטוריים שונים. הקולקציה מורכבת מסדרת לוחות קרמיקה שטוחים בעלי רקע מורכב, עם פיגמנטים בעלי צפיפות גבוהה, אבקות צבעים וחומרים גיריים, המזכירים יצירת פרסקו, והיא מעוררת דיאלוג בין דמיון יצירתי ומומחיות ייצור.
קולקציות האריחים מוצגות באופן בלעדי באולם התצוגה של ויה ארקדיה ברחוב הלח"י, ומגיעות במידות של  120/240 ו- 80/180

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה