יום ראשון, 25 במרץ 2018

סיפורה של לילי דה יונג מאת – ג'נט בנטון...

הספר סיפורה של לילי דה יונג שכתבה ג'נט בנטון, מספר על לילי דה יונג אישה צעירה שבטוחה שמצאה את האהבה הגדולה של חייה, אךבמהרה היא מוצאת את עצמה יולדת במוסד לאימהות לא נשואות בפילדלפיה של שנת 1883, נאמר לה שהיא חייבת לוותר על בתה כדי להימנע מחיי עוני ובושה,והיא בוחרת להשאיר אותה, ובחירה זו משנה את חייה.


כשהיא הרה, נעזבת על ידי אהובה, ומורחקת מביתה הקווקרי וממשרתה כמורה, לילי דה יונג נכנסת למוסד צדקה שבו יולדות נשים שחטאו, היא המומה לגלות את האופן הנואש לפיו בתה התינוקת זקוקה לה, ומן המהירות שבה החיבור ביניהן כובש את ליבה, אימהות במצב שלה ניצבות בפני דעות קדומות פוגעניות ולכן רובן מוותרות על התינוקות שלהן, אך לילי לא יכולה לקבל זאת, היא נלחמת בגינוי המוסרי ובמצוקה הכלכלית במאמץ לשרוד יחד עם התינוקת שלה.
הספר מאוד קולח ומייד נכנסים לתוך סיפורה של לילי דה יונג, למציאות של יציאה מתמימות לתוך חיים שאינם פשוטים וקלים אך האמהות והקסם של התינוקת עוזרים לה להתגבר, ובעיקר לא לוותר, בהחלט עוצמות נפש שאינן פשוטות במיוחד לאור החיים בתקופה כל כך שמרנית שאינה מקבלת את השונה, בהחלט ניתן ללמוד הרבה מהספר וגם להכנס לעלילה מרתקת וקסומה.
הספר "לילי דה יונג" נשען על היסטוריה עשירה, והוא דיוקן אינטימי על אהבה שאובדת וחוזרת, אך הוא גם עדות על מעשה האימהוּת, "כל כך מעט מותר לאישה," כותבת לילי, "ועם זאת, כל בן אנוש מטפס על גבה בדרך לבגרות."
עבודותיה של ג'נט בנטון הופיעו ב"ניו יורק טיימס", ב"פילדלפיה אינקוויירר", ב"גלימר טריין" ובפרסומים רבים נוספים, היא הייתה שותפה לכתיבה ולעריכה של תוכניות דוקומנטריות היסטוריות בטלוויזיה, סבא רבא שלה, ג'יימס ברנסטין, ניהל את היאס (החברה לסיוע למהגרים עבריים) עד שנת 1946 וסייע בהצלה ובהגירה של עשרות אלפי יהודים מגרמניה הנאצית ומשטחים כבושים אחרים, ואחי-סבה, ג'ון ל' ברנסטיין, היה מייסד ונשיא בארגון. היא מחזיקה בתואר ראשון בלימודי דת מאוברלין קולג', ובתואר שני בכתיבה יצירתית מאוניברסיטת מסצ'וסטס שבאמהרסט, במשך שנים רבות היא לימדה כתיבה וסייעה לארגונים ולאנשים פרטיים לעצב את סיפוריהם. היא מתגוררת בארה"ב עם בעלה ובתה,"לילי דה יונג" הוא הרומן הראשון שלה.
הספר:סיפורה של לילי דה יונג,   מאת:ג'נט בנטון
336 עמודים, 98 ש"ח
כריכה קלה
הוצאת זימזון מבית ספר לכל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה