יום שני, 4 בנובמבר 2019

זמן קריאה - "דרך העיניים של יוספה" מאת ארי-אל לביא....

קיבלתי לסקירה את הספר "דרך העיניים של יוספה", שמגולל את סיפורה העצוב של יוספה, נערה שמגיל צעיר חוותה את הצד הקשה של החיים: בית אלים, מעבר בין דירות, מוות של האם שעלתה באש למול עיניה, בתי אומנה אלימים, הטרדות מיניות במשפחה ונישואים כושלים בגיל צעיר, ארי-אל לביא כותבת את סיפורה האישי, ובמהלך הקריאה נחשפתי לחיים שלה כילדת אומנה, והנסיבות הטרגיות שהביאו אותה ואת אחיה לגדול ללא אם, ולעבור הרבה הרבה אתגרים בדרך, בהחלט סיפור לא פשוט עם כתיבה קולחת ומעניינת שגרמה לי לקרוא את הספר בנשימה אחת. 


לאחר שהצליחה יוספה להשתקם, החליפה את שמה לארי-אל, וחשוב לה מאוד להעיר ולהאיר, את כל הנושא של ילדי אומנה, הגדלים בחצר האחורית של מדינת ישראל , היא קוראת לאנשי המקצוע והרווחה לקרוא את הספר ולהושיט יד לעזרת "הילדים השקופים", ילדים שנשלחו לפנימיות ובתי אומנה ונשארו מצולקים גם בחייהם הבוגרים, ואחרי שקוראים את המסע שיוספה עברה, בהחלט אפשר להבין כמה קושי אותם ילדים עוברים, כאשר הם נאלצים להתבגר בגיל כל כך צעיר ולעבור אירועים כל כך קשים, בהחלט מעורר הרבה מחשבה.
ארי-אל לביא (43, נשואה+2, בעלת מכון קוסמטי, מזכרת בתיה) נולדה לחיים של קושי, אלימות ומחסור, כבר כילדה שנולדה למשפחה הודית צעירה שהתגוררה זמן קצר בקריית שמונה, חוותה אלימות שהופנתה כלפי אמה,בעקבות היחסים שהלכו והתדרדרו המשפחה החלה לנדוד בין בתי הסבא והסבתא עד שהוריה של יוספה התגרשו, אך סבלה של האם לא נפסק והיא המשיכה לבחור גברים אלימים שנכנסו לחייה ולחיי ילדיה, עד הסוף הטראגי שלה, והשארת שלושת הילדים שלה עם סבתא שרצתה לגדל אותה אך התקשתה להתמודד עם המשימה הזו, ובלב כבד הם נשלחו לבית אומנה.
כיום היא סופרת ומרצה, שמבקשת לספר בקול את סיפורים של "הילדים השקופים", כאלו שעברו בתי אומנה ופנימיות , מתוך רצון לעזור להם להשתקם. "חשוב לי שכל בעלי התפקידים שיש להם חלק בתהליך כמו שופטים, עובדים סוציאליים, אנשים רווחה ומשפחות אומנת, יבינו מה קורה בחצר האחורית של מדינת ישראל. אני מקווה שהספר הזה יעזור להסתכל לילדים האלו בעיניים ולעזור להם להרים את הראש למרות ההתעללות והצלקות שספגו בגיל כל כך צעיר ולתת להם אופק שידעו שיש למה לצפות ולחכות".
הספר: דרך העיניים של יוספה
מאת: ארי-אל לביא
מחיר: 90 ש"ח,  234 עמודים
זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה סיפורת מקורית שירה ספרי ילדים ועוד ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת וסטימצקי או ישירות מאתר החברה www.media-10.co.il

2 תגובות: