יום שלישי, 17 במאי 2016

זמן קריאה - ספר הילדים החדש "זוהר רוצה לעוף" מאת תרצה דביר...

ספר הילדים החדש "זוהר רוצה לעוף" מאת תרצה דביר , הינו ספר קסום שמספר על אמא שמגדלת את ילדתה לבד לאחר שאביה נהרג כשהייתה בת ארבע.

הילדה זוהר מאוד סקרנית ורוצה להבין מה קרה לאביה, אך אמא אינה רוצה לדבר עליו,הסיפור המרגש שמובא על ידי ילדה גיבורת העלילה, כתוב בצורה אותנטית ובשפה קולחת שמצליחה לסחוף את הקורא הצעיר. הספר מצטיין בתיאור מדויק של יחסים בתוך משפחה יחידנית ללא אבא ושל התבגרות צעירה, תוך שימת דגש על כל הדקויות והתאמתן לגילאים של הקוראים. זהו סיפור מסעה של ילדה שהופכת לנערה מתבגרת עם תובנות על החיים.
הסופרת תרצה דביר,ניצולת שואה ובת יחידה עברה בעצמה מערכת יחסים מורכבת עם אמא ובייחוד לאחר שאביה נפטר מדום לב כשהייתה בת 3 והיא נותרה עם אמא,ודרך הסיפור "זוהר רוצה לעוף",היא מרשה לעצמה להמציא את ילדותה מחדש וליצור מציאות אחרת מזו שהייתה לה בתור ילדה.
בדיוק כמו ילדותה של תרצה, גם גיבורת הספר "זוהר רוצה לעוף" גדלה לבד עם אמא שלה. אלא שבניגוד להיעדר קרובי משפחה בילדותה, דאגה תרצה לשלב בעלילה גם סבים וסבתות, כמו אלה שתמיד חלמה כילדה שיהיו לה. בניגוד לספרה הקודם של תרצה, בו אביה של הגיבורה נרצח בשואה, ב"זוהר רוצה לעוף" אביה של הילדה הוא גיבור שנפל במלחמת לבנון השנייה. התיקון לילדותה של תרצה דביר מתבטא בספרה החדש ביצירת עלילה בה הילדה חיה במדינת ישראל במקום יציב, ויחסיה עם האם שלמים – קרובים וחמים ולרגעים סוערים.
"זוהר רוצה לעוף" הכתוב בשפה קולחת ורהוטה, מאופיין במשפטים קצרים, שמתאימים לגילאים 9-12 ומצליח להעביר עומק ועצמה של קשר בין בת ואם. זהו סיפור מרתק של מסע פנימי של ילדה שהופכת לנערה.
זהו ספרה הרביעי של תרצה דביר, מחברת הספרים "זה לא השם שלי", "אינדיאה שלי" ו"הילדה של דודה לולה".
הספר:זוהר רוצה לעוף.
מאת: תרצה דביר.
איורים: נורית צרפתי.
הוצאת גוונים.
79 עמודים, 55 ש"ח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה