יום שני, 25 במרץ 2019

זמן קריאה - התרבות והמרחב השבטיים – מסע לשימור והעצמה מאת חנה יפה / רסלינג הוצאה לאור

אני מאוד אוהבת לקרוא ספרים ואת הספר החדש התרבות והמרחב השבטיים – מסע לשימור והעצמה  מאת חנה יפה שקיבלתי לסקירה ממש הייתי סקרנית לגביו, תמיד סיקרנו אותי שבטים ברחבי העולם, מאז שהייתי ילדה קטנה אני זוכרת שממש חלמתי להגיע למקומות נידחים במיוחד באפריקה ולחקור עליהם, והספר הזה בהחלט מפגיש אותי עם עצמי, ועם חלומותיי ואין ספק שזה עשה לי משהו בתוך הלב, ורצון עז שלי לממש ביקורים במרחבים שונים ולראות חיים של שבטים במקומות בעולם, חנה יפה בהחלט מביאה עולם מסקרן ושונה, ומאפשרת הצצה נדירה לתרבות ואורחות החיים של השבטים ברחבי הגלובוס, ספר מאוד מעניין ומרתק על עשרות מקומות, אינספור מפגשים בינאישיים עם בני שבטים שעל חלקם לא שמענו, הספר הינו מסמך יחיד במינו, שאוצר בתוכו ידע שנרקם ממסעות לאורכו ורוחבו של הגלובוס, אל עומק תרבויות נידחות לצד מסע לנבכי נשמתה של המחברת ועיניה הבוחנות.

הספר כורך בתוכו פיסות מידע שטרם נחשפו: קולאז' של אורחות חיים במחוזות עלומים, אדריכלות, היסטוריה, דתות, מאבק להצלת מרחב קדוש וטבעי, מפגשים אישיים עם תרבויות נעלמות ונופים נכחדים ברחבי אסיה, אמריקה ואגן הים התיכון.
עבור הטיילים הסקרנים – מחכים טיפים איכותיים על איך כדאי לטייל בעולם.
הספר 'התרבות והמרחב השבטיים – מסע לשימור והעצמה', מאת חנה יפה, רסלינג הוצאה לאור, עורכי הסדרה: ד"ר יצחק בנימיני ועידן צבעוני,  הוא מסמך יחידאי, שמאגד בתוכו פסיפס של תרבויות, של ידע, של סיפורים אנושיים, של אדריכלות, היסטוריה, דתות ונופים ממחוזות שאינם מתויירים בשגרה. המחברת - מתוך אהבתה הכנה לאדם והעולם  - משרטטת מסע חובק ימים ויבשות, ומגישה מסמך אינטימי ובוחן המתאר את מפגשיה עם מנהגים ומסורות של תרבויות שונות ומרוחקות, שלמרות זאת כה דומות בהתנהלותן. תוך שהיא דוהרת בזמן ובנופים קסומים משרטטת יפה קווים משותפים ושונים ביחס לארכיטיפים שונים ומעלה סוגיות בדבר כושר השרידות של תרבויות מסוימות.
חנה יפה, מחברת הספר: "שלושים שנה אני מטיילת ברחבי העולם – מתאווה לספק את סקרנותי לגבי תרבויות שונות והאדם שיצר אותן. מסעי החל למעשה כמסע של בריחה, התקדם לעבר מטרה מסוימת ואז החל מתפתח לחקירה פנימית מתמדת. מטרתי המקורית במסעותיי היא לחוות, לחוות. כך קרה שבכל מסע נעלמות מזוודותיי ונפרצות, במיאנמר צילמתי מתחת לאפם של השלטונות חטיפת אנשים מהכיכר הראשית, בווייטנאם שלפה אותי שוטרת מתא השירותים ורצתה לקחת אותי לתחקור ועוד.
חנה מוסיפה: בחיי היומיום אנו מתייחסים לדברים כמובנים מאליהם. עינינו מתרגלות לסביבה שלנו. במהלך טיוליי צילמתי אתרי תרבות וטבע שהרשימו אותי. אך יותר מכל צילמתי אנשים וילדים, בני שבטים רבים, עמים דוברי שפות. רבים מבני תרבויות אלו עדיין נותרו עבורי מסתוריים ואקזוטיים. הספר, שאני מגדירה אותו כ'ספרות מסע', למרות שהיריעה שלו נפרשת רחב יותר, מיועד לכל אדם סקרן באשר הוא. לא רק לחובבי טיולים ומסעות, אלא לחובבי תרבות. אני רוצה להספיג את הידע שצברתי ובעיקר להעלות בהם הרהורים ומחשבות. למרות היותה חברה שמרנית, בשפה האינדונזית קיימות ארבע מילים שונות המתארות אהבה: המייצגת והבולטת שבהן היא קינטה (cinta) אותה אני רוצה לאחל, מכל הלב, לכולנו".
חנה יפה, אדריכלית נוף, דוקטורנטית בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון.בעלת תואר שני במנהל משאבי טבע וסביבה, ובתולדות ציוויליזציות ימיות עתיקות. טיילת ותיקה ברחבי העולם, עוסקת בשימור הסובב הטבעי, שותפה למאבקים סביבתיים רבים. זוכת פרס קרוון לתכנון "פארק הגשרים" בנשר. בין שאר הפרויקטים בהם היא שותפה: אדריכלית חבל הצפון בקק"ל, פארק ז'בוטינסקי בשוני, טיילת העמקים נצרת עילית, פארק גיאולוגי קריית שמונה, אתר ממרא – הר שאול בגלבוע, שימור ושיקום משמר הירדן, דרדרה, גן הברון בראש פינה, פארק המעיין במטולה, עין פוריה, סיירות וטיילות אגמון החולה, רחבת הנצחה לזכר חללי השואה בשדרות ורבים אחרים. יפה מרצה בכנסים מקצועיים מובילים ומאמריה ראו אור בכתבי עת מקצועיים מובילים ברחבי העולם.
ניתן לרכוש את הספר:
'התרבות והמרחב השבטיים – מסע לשימור והעצמה'
מאת: חנה יפה
פייסבוק: https://bit.ly/2N3VzCy
ברשתות הספרים סטימצקי, צומת ספרים ובחנויות המובחרות
369 עמ' / מחיר לצרכן 94 ₪
רסלינג הוצאה לאור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה