יום ראשון, 13 בינואר 2019

סיור בעין חרוד עם מגוון פעילויות מעניינות לכל המשפחה...

הגעתי לקיבוץ עין חרוד המאוחד ששוכן למרגלות הגלבוע, ומאוד התרשמתי ממש שיש למקום להציע, מלבד הנוף המהמם והתצפיות המשגעות יש הרבה מה לעשות בעין חרוד, וממש כדאי לנצל את סוף השבוע כדי להגיע למקום המיוחד הזה, ולהנות משלל פעילויות לכל המשפחה.

את הסיור התחלנו בארוחת הבוקר במתחם האירוח של עין חרוד איחוד, מאוד מיוחד לאכול ארוחת בוקר מפנקת ולהשקיף על כל הנוף, הארוחה מאוד מגוונת עם שלל מאכלים טעימים ומפנקים וכשמגיעים לחדרי האירוח של עין חרוד אז חלק מהדיל זה ארוחת הבוקר.

מאיר דורון מנהל המתחם סייר איתנו בין חדרי האירוח שגם הם טובלים בנוף הירוק עם פינות חמד מאוד מיוחדות,

אין ספק שחופשה במקום כזה בהחלט עושה חשק לעוד, מקום רגוע ושקט לשבת בו בשלווה ופשוט לנוח מכל טרדות היום, מומלץ לקחת פסק זמן מעת לעת ופשוט לנשום אויר צלול ולהנות מהרגע,
פרטים להזמנות:
אתר: חופשה בעין חרוד
הדובדבן שבקצפת חיכה לנו בהמשך כשהגענו למקום שכל שוחרי האומנות ממש יהנו בו במשך שעות ,המשכן לאמנות בעין חרוד,

סיירנו במשכן עם אוצר התערוכה יניב שפירא שהסביר לנו על חשיבות המשכן ועל היצירות המדהימות המוצגות בו, הסיור עם היה ממש מרגש,

לראות יצירות של מיטב האומנים היהודים בעולם, יצירות של מאות שנים, מכל פינה התפעלתי מתמונות מיוחדות מאוד ממש אומנות בשיאה,

כשאתם מגיעים אל תוותרו על ביקור במשכן האומנות שמתאים גם לכל המשפחה וגם לסיורי בתי ספר.

בתחילת הסיור סיפר לנו יניב שכיום המשכן מציין 80 שנה להקמתו, ב- 7.1.1938 חלוצי הקיבוץ חנכו "פינת אומנות" קטנה בצריף עץ, שלימים הפך למשכן באמנות ולמוזיאון הראשון בארץ ישראל שקם עוד לפני הקמת מדינת ישראל, על אף העוני, הקשיים והרעב הרב שסבלו ממנו, חלוצי עין חרוד השקיעו ועשו כל שביכולתם בכדי שהדבר יהיה אפשרי.

הפעילות והמאמץ הזה היו חשובים מאוד מכמה סיבות,תחילה, הם לקחו על עצמם את האחריות לשמר ולהציג מסורת ותרבות יהודית שנדמה היה שהולכת ונכחדת באירופה. שנית, הם החליטו  לחנך וללמד את הדור הצעיר שנולד בישראל, להכיר להם את המורשת והזהות היהודית, את התרבות של הסבא והסבתא שנשארו באירופה. ושלישית, הם האמינו מאוד בכוח של אמנות לעצב אדם, חברה ותרבות. החלוצים חשבו שאמנות יכולה לתקן עולם, לשנות ולבנות מקום חדש. לכן עשו כל שביכולתם בכדי להשיג יצירות אמנות מיהודים ברחבי העולם, שלחו שליחים לכל מקום בעולם בו הייתה יצירה אמנות שרצו לשמר. במשכן יש גם חפצי קודש ויודאיקה- כתובות למשל מהמאה ה16 וה17, ספרי תורה, מנורות, חנוכיות וכיוב'. מבחינתם חפצי הקודש והיודאיקה לא היו שונים מהיצירות האחרות.

הבחירה בשם "משכן לאמנות" אינה מקרית, זו בחירה בשם שמבטא קשר לרוחניות. המילה "משכן" לקוחה מהמקורות שם שימש המשכן כאוהל שעובר ממקום למקום, אוהל שאינו משמש רק כמשכן פיזי כי אם מקום רוחני שמטרתו להשפיע על הנפש.
 התערוכה מציגה גם אמנות ישראלית מקום המדינה ועד היום, שמאפשרת להתוודע לתפקיד שהמוזיאון לקח על עצמו החל מימי קום המדינה בעיצוב וגיבוש אמנות ישראלית, אפשר לראות את הסיפור של מדינת ישראל בתערוכה.

בהמשך, מתוכננת במשכן תערוכה צעירה ועכשווית יותר, ולאחר מכן תערוכה בינלאומית של האמן היהודי חיים סוטין, אמן שהייתה לו השפעה מכרעת בתחומים שונים.
שמענו במהלך הסיור על הפעילות לילדים שמציע המשכן הן במסגרות לימודיות והן בפעילות משפחתית. ילדים שמגיעים עם הוריהם למשכן מקבלים כרטיסיות שמאפשרות להם ליהנות מהתערוכה ולפתח נקודת מבט ביקורתית, הכרטיסיות מנגישות ומתווכות עבור הילדים את התערוכה.
במהלך הסיור נחשפנו למבנה האדריכלי המיוחד של המשכן, שמאפשר שימוש באור השמש בכדי להאיר את המשכן מבלי שיהיה צורך להשתמש בתאורה לא טבעית. אדריכלים מכל העולם מגיעים למשכן בכדי ללמוד מהמבנה הזה.

במשכן לאומנות יש גם בית קפה עם חצר ירוקה ומיוחדת שממש כדאי לשבת שם ולספוג עוד מהאווירה המיוחדת של המקום,

אין ספק שהביקור במשכן בהחלט עורר בי התרגשות מיוחדת וסקרנות לשמוע את סיפור המקום ולספוג את האוירה המיוחדת מאוד של המשכן לאומנות שמהווה מקום מאוד משמעותי בארץ ישראל.
לתיאום ביקור ופרטים נוספים:
טל': 04-6486038
לילך: 054-491-8222
אתר: משכן לאומנות עין חרוד.
פייסבוק: https://www.facebook.com/Einharod.Museum/
בהמשך הגענו לבית הקברות של עין חרוד מאוחד

שם פגשנו את חנה לויטה שערכה לנו סיור וסיפרה לנו חלק מהסיפורים שהמקום מכיל,בבית הבקרות 500 קברים וכל אחד מהם מספר סיפור חיים שמתקשר לקיבוץ, זהו בית קברות מאוד מיוחד מבחינת היופי והצמחייה והנוף שניבט ממנו,

וגם בעיקר בגלל סיפורי הגבורה של המקום, וקבורתם של אישים מאוד חשובים,

כמו יצחק טבנקין ,חיים שטורמן ועוד...
את ארוחת הצהריים אכלנו בחדר האוכל של קיבוץ עין חרוד איחוד, וזו גם הייתה הפתעה כי ארוחת הצהריים הייתה מגוונת מאוד והזכירה ארוחת צהריים במלון, מגוון עצום של מאכלים, שפע במלוא הדרו, והכל במחיר שווה לכל נפש כך שמי שמגיע לאזור יכול להגיע לחדר האוכל וליהנות מאוכל טרי וטעים ב-45 שקלים בלבד.
מספר הטלפון של קיבוץ עין חרוד איחוד: 04-6486981
פייסבוק: https://www.facebook.com/hdarochl/
אחרי הארוחה המפנקת המשכנו לעוד מקום מיוחד שאסור לכם לפספס אם אתם מגיעים לעין חרוד או לאזור,ביקור ב"יד אחרת" - חנות לחפצים יד שניה,

שם שמענו על הסיפורים המיוחדים שמאחורי החפצים מרבקה רובל האישה המקסימה שמנהלת את החנות,

ראינו מגוון חפצים יד שניה עתיקים עם הרבה זכרונות של פעם, אוסף של חפצים מיוחדים שמסודרים בחנות ומזכירים נשכחות, לכל חפץ יש את הסיפור שלו.

החנות פתוחה בשבתות וחגים משעה 11:00 עד 15:00.
שאר הימים בתיאום טלפוני.
טלפון: 04-6485373
מנהלת החנות - רבקהל'ה רובל: 052-3700973
אתר: יד אחרת
לסיום הסיור המהנה והמלמד הגענו לביקור אצל "סימה סלימה" בקיבוץ חפציבה – שם קיבלנו טעימה מסדנא ייחודית ומקורית לקליעת סלים להעצמה,

סימה אישה מיוחדת ועוצמתית מעבירה סדנאות של קליעת סלים,

כל אחד קולע איזה סל שהוא רוצה ותוך כדי הסדנה יוצרים, נהנים ועוברים חוויה ייחודית עם סימה שמסבירה וגם מעצימה תוך כדי העבודה, סימה מכוונת ויכולה לראות את האישיות שעומדת מולה לפי הסל, בהחלט מעניין ומיוחד, סימה גם מעבירה סדנאות בכל רחבי הארץ, היא מגיעה עם הסלים שלה לכל מקום.