יום ראשון, 7 באפריל 2019

זמן קריאה - "אפשר למות ביום אחר" מאת אורנה גאון רוזנבלום...

קיבלתי לסקירה את הספר "אפשר למות ביום אחר", שכתבה אורנה גאון רוזנבלום, זהו אוסף סיפורים שבכל אחד מהם יש מסר לגבי החיים, פחות לחיות חיים כצופים, אלא לחיות את החיים במלואם, להנות מהחיים, להתרגש, להכנס למים סוערים ללא חשש, ולא לעמוד רק על החוף ולצפות, רובנו פוחדים ,וחיים חיים של פשרות מתוך מקום של חוסר ברירה, והמצחיק שרק שאין לנו ברירה ונכפים עלינו דברים, כמו מחלה, גירושים ועוד, אז אנו נזכרים להנות, לנסות, להגשים, וללכת לדברים פחות בטוחים ושגרתיים, ונשאלת השאלה למה לחכות לימים כאלו, אפשר להכניס עניין וחוויות בכל יום שאנו חיים בו ופשוט להנות מהרגע מהיופי והעניין שיש לנו בחיים אלו, ולא להצמד רק לשגרה ולבטוח, קראתי בשקיקה את אוסף הסיפורים בספר שכדאי לכל אחד לקרוא, ספר נפלא, עם סיפורים עם הרבה מסרים לחיים.


"תחיי אורנה, תחיי. אפשר למות ביום אחר," אמרה לי אחותי בשעותיה האחרונות, "אל תתחשבני, תחיי., אל תחכי ליום שלך, תעשי את כל מה שצריך כדי שתגיעי ליום הזה סמוקה, כואבת, נבוכה ומחייכת."
אסופת הסיפורים עוסקת בגיבורים שהחליטו לוותר על עמדת התצפית ולהתערב בקיום שלהם,; לשנות, להשתנות ולשחות במים סוערים בלי לדעת לאן, בידיעה שהמים העוטפים אותם לעתים מלטפים, מעלים חיוך ולעתים מכאיבים, אך תמיד מזכירים להם שהם חיים.

אורנה לא מפחדת. הכתיבה שלה אמיצה, ישירה: "הפחד הזה מלהיפגע ולהרגיש כאב, ממסמר אותנו, אז כואב קצת, אולי גם נחטוף מכה, אז מה? האפשרות האחרת היא לחיות חיים מתים." או כפי שאומר איש הזבל השכם בבוקר, בפשטות ובישירות: "גברת, מי שמוציא את הזבל בזמן מהבית, לא ער בחמש בבוקר ומחפש עם מי לדבר. מי שנפרד מהזבל שלו, ישן עכשיו שנת ישרים."
אסתי זקהיים

אורנה גאון רוזנבלום (1960), פסיכותרפיסטית טראנס-פרסונאלית , מרצה ומנחת סדנאות בנושאי מיניות ותשוקה. ספר השירים שלה "חשוקה" יצא לאור ב-2017 בהוצאת "סטימצקי". זהו ספרה השני.
הספר: "אפשר למות ביום אחר"
מאת: אורנה גאון רוזנבלום
הוצאת סטימצקי
169 עמודים, 88 ש"ח
להשיג בחנויות סטימצקי

תגובה 1:

  1. גלית יקרה,
    אני קוראת שוב ושוב ומתרגשת.
    תודה ושבת מבורכת

    השבמחק