יום חמישי, 2 ביוני 2016

זמן קריאה - הספר "מעבר מנדלבאום" מאת דליה כהן קנוהל....

הרומן "מעבר מנדלבאום ",מגולל סיפור אהבה ומסתורין של עולה חדשה מצרפת, הנרקם על רקע שנות החמישים.

ז'קלין כהן בחורה יפה ומיוחדת עולה חדשה מצרפת, ומשקפת סיפור הצלחה מבחינת ההתאקלמות בארץ, לאחר ראיון עם עיתונאית צברית גליה נערכת כתבה בה מתגלה הגיבורה כבעלת עבר מפואר,שבו פעלה ללא פחד במחתרת נגד הנאצים בצרפת,הכתבה מעוררת עניין רב בז'קלין כהן ומפה מתחיל הסיפור.
גידי צבר נאה ממוצא ירושלמי רואה את הכתבה ובמהרה ניצתת אהבה בינו לבין ז'קלין והוא הופך לבן זוגה,אלא שהעלילה מסתבכת ונוצר משולש רומנטי לאחר שאחיו יהורם מתאהב בה.
המאבק על אהבתה נמשך באותו אביב של שנת 1958 וכל אותו זמן מצליחה ז'קלין להסתיר את סוד עברה, את זהותה האמתית. משולש רומנטי זה מגיע לרגע המבחן כאשר נחשפים פרקים בעברה אותם הסתירה.
ז'קלין בורחת לצרפת: מה עובר עליה עד שובה לארץ בשנות השישים? מדוע נעצרה ונכלאה בירושלים? מה עשתה במעבר מנדלבאום בדרכה לרובע הנוצרי בעיר העתיקה, ארבע שנים לפני מלחמת ששת הימים?
סיפור חייה של ז'קלין שופך אור על ישראל בעשור שקדם למלחמה: תל-אביב הקטנה; ירושלים החצויה; יחסי מזרח ומערב.
"מעבר מנדלבאום" מתורגם בימים אלה לערבית ויצא לאור בקרוב בקהיר.
על הסופרת
דליה כהן קנוהל, דוקטור לספרות ותיאטרון, מרצה במכללות שונות . ילידת כפר סבא (נווה ימין), 1956, חייתה בתל אביב כ-20 שנה. בשתים עשרה השנים האחרונות מתגוררת בירושלים עם בעלה, ישראל קנוהל, פרופסור לתנ"ך.
כתבה שלושה מחזות: "המצורעים" שראה אור ב-2006; "שתי נשים וגבר" שעלה בתיאטרון "קרוב" מיסודו של ניקו ניתאי והמחזה השלישי "הכניסיני תחת כנפך", שעלה בפסטיבל ישראל בשנת 2013 וזכה לשבחי הביקורת. המחזה התפרסם במלואו בכתב העת לשירה "כרמל" 17.
אודות ההצגה כתב מבקר התיאטרון פרופסור בן עמי פיינגולד ב"מקור ראשון":
"יש לשבח את המחזאית דליה כהן  קנוהל שכתבה על מערכת היחסים שבין ביאליק לבין אשתו מניה בסגנון הנכון...זה לא רק סיפור אישי 'אמיתי' של מניה, אלא על אדם וגורלו בכלל...תיאטרון מעולה.." [8.7.2013]
"מעבר מנדלבאום" הוא ספרה השני. ב-2014 התפרסם ספרה הראשון "אשכבה בקורפו" במהדורה דיגיטלית בהוצאת "מנדלי מוכר ספרים".
הספר "מעבר מנדלבאום", מאת:דליה כהן קנוהל
399 עמודים, 89 ש"ח.
הוצאת כרמל, עריכה נעמי כרמל.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה