יום ראשון, 29 בספטמבר 2019

החל מ-10.10.19 בבתי הקולנוע הסרט "מועדון הנשים השקופות"-(Les Invisibles) סרטו של לואי ז'וליאן פטי...

חדש בקולנוע הסרט הצרפתי המקסים "מועדון הנשים השקופות"-(Les Invisibles) סרטו של לואי ז'וליאן פטי, קומדיה דרמטית, מרגשת, מצחיקה ומעוררת מחשבה שתעלה בבתי הקולנוע ב 10 באוקטובר.


הסרט מביא לצופה את סיפורן של חבורה של עובדות סוציאליות ומטפלות מסורות המחליטות לפעול לאחר שהעירייה החליטה לסגור את בית המחסה לנשים על הקצה, נשים שקופות שאינן מקבלות יחס הולם מהמדינה, נשים שחיות מיום ליום, ועוברות חיים קשים ללא מגורים הולמים, פרנסה וכסף ליום יום, פשוט שורדות את החיים, עם עצב רב בלב, וקושי רב, חיים שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה להכיר או לחוות ביום יום.
העובדות הסוציאליות והמטפלות המקסימות והאנושיות שרואות את אותן נשים מעבר להיותן שקופות, מחליטות לעשות מעשה אמיץ ולשמור על בית המחסה פתוח,וכדי לעזור לנשים הללו כל האמצעים כשרים, נשות המקצוע המסורות יעשו כל שביכולתן, ינסו להפעיל קשרים, לכופף את האמת וגם לשקר, והכל כדי לסייע לחבורת הנשים המדליקה, עם מגוון סיפורים אנושיים, מפתיעים, מרתקים, מרגשים ומורכבים ולעיתים מצחיקים ומשעשעים.
ממליצה מאוד לקחת פסק זמן , ופשוט לראות את הסרט המרגש הזה, של הבנה שאפשר לעשות שינוי גם במקומות שאבדה בהן התקווה, לכל אחד מגיע משיהו אחד שמאמין בו, ואז השמיים הם הגבול....
הסרט בכיכובן של דבורה לוקומואנה, נעמי לבובסקי, קורין מאסיירו, ואודרי לאמי, וזכה לביקורות נלהבות בצרפת ולהצלחה אדירה עם למעלה ממיליון וחצי צופים, כשהאירועים על המסך התכתבו עם מחאת האפודים הצהובים.
קולנוע חדש
ז'אנר:  קומדיה דרמטית.
הקרנה: בבתי הקולנוע מה 10 באוקטובר.
אורך הסרט: כ- 102 דקות
שפה:  דובר צרפתית, עם כתוביות לעברית ולאנגלית.
קרדיט תמונות באדיבות קולנוע חדש.
לצפייה בטריילר
אודות הסרט
הרעיון לסרט צמח בעקבות סרט דוקומנטרי וספר שכתבה ידידתו של הבמאי קלייר לג'וניי אודות הנשים השקופות השורדות ברחוב. ראיונות ושיחות עם שלל דמויות צבעוניות ומרתקות. אלה סיפורים אנושיים, מפתיעים, מרתקים, מרגשים מורכבים ולעיתים מאד מצחיקים ומשעשעים. הבמאי לואי-ז'וליין פטי, אומר שהוא מצא בהן דמויות קולנועיות וכך נוצר הרצון ליצור יצירה על נשים שבקצה גם הנשים ברחוב וגם העובדות הסוציאליות שלא מקבלות את הבמה הראויה להן.
המטרה של במאי הסרט וכל השותפים היתה להביא את הנשים שבקצה אל מרכז הבמה. לא יותר נשים שקופות. אבל כדי להביא את הסיפור בצורה הנכונה ביותר בחר הבמאי בקומדיה, ולהביא למסך סרט שגם אם הוא עוסק בדמויות המתמודדות עם החיים בדרך לא קלה הוא מלא תקווה, ערבות הדדית. סרט שיגרום לצופים לחבב את הנשים הללו, לחוש אהדה רבה אליהן ולהזדהות, באמצעות רגעים רבים של הומור, צחוק ורגש.
בסרט הוא משלב בין שחקניות מקצועיות ומוכרות בהן אודרי למי, קורין מסרו, נעמי לבובסקי, דבורה לוקומואנה ושרה סוקו, לצד שחקניות לא מקצועיות.
למעלה ממאה וחמישים נשים עשו אודישנים. נשים שהתנסו בחיי הרחוב ועתה הן מצאו חיים חדשים, חלקן במקלטים חלקם שינו את חייהן.
50 נבחרו ומבחנים נוספים נעשו לאלו שהוחלט שישחקו דמויות בולטות יותר. במשך חודשיים שלמים של צילומים הן התחבאו מאחורי דמויות שונות, שמותיהם האמיתיים שונו והן הפכו לאדית פיאף, בריז'יט מקרון, ליידי די, סימוןו וייל ועוד ורסיות על דמויות מוכרות מן החיים ומהתרבות הצרפתית. רק שתי שחקניות מקצועיות היו בין הנשים על הקצה, שהן פיתוח של דמויות מן הסרט הדוקומנטרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה