יום רביעי, 4 בספטמבר 2019

זמן קריאה לילדים - "מאגורו, באגורו, וגורה-גורו " מאת צ'לה בניה...

ספר הילדים המקסים והצבעוני  מאגורו,באגורו, וגורה גורו, מאת צ'לה בניה ,מציג סיפור על זוג אוהב, חלום,  ופונדקאית, הספר מביא את סיפור מסעם של זוג הורים היוצא להגשים חלום לילד משלהם, הם מחפשים אחר פתרונות ומתחברים לרצון העמוק להיות הורים,הם שומרים על התקווה, ומתגברים על מכשולי הדרך, גם כשנדמה היה שאין מוצא.

דרך הקראת הסיפור לילדים אפשר להעביר להם מסר של נחישות, ובטחון בדרך, החיים מזמנים לעיתים קשיים, וכאשר נחושים ולא מאבדים תקווה אפשר להגיע רחוק ולממש את המטרות, תהליך הפונדקאות הינו מורכב ומעורר הרבה תחושות, ודרך הסיפור אפשר להעביר מסר אנושי לילדים, הספר מלווה באיורים מקסימים וצבעוניים שאיירה ליליה שכטמן,אני גם התרגשתי לקרוא את הספר שיש בו מסרים מדהימים לחיים עם הרבה עוצמה וחמלה, בהחלט ספר מאוד מיוחד וצבעוני, ממליצה מאוד.
הספר מאגורו, באגורו וגורה –גורו נכתב בעקבות טיפול פסיכותרפי בזוג הורים, אשר הביאו לעולם תינוקת בעזרת פונדקאית. כשהתעוררה השאלה כיצד לספר לילדה על האופן שבו היא הגיעה לעולם, מצאה עצמה המטפלת כותבת את סיפור בואה של גורה-גורו. בספר מציג את המרכיבים האנושיים של תהליך הפונדקאות ומאפשר לילדים להיחשף לאפשרות נוספת שבה תינוק יכול לבוא לעולם.
על הכותבת:
צ'לה בניה פסיכולוגית קלינית, מטפלת בפסיכותרפיה פסיכואנליטית במבוגרים, בילדים ובהורים. מזה למעלה מעשרים שנה היא מלמדת פסיכותרפיה פסיכואנליטית של הילד, ומדריכה בבית ספר לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב.
זהו ספר הילדים הראשון פרי עטה. קדם לו קובץ הסיפורים "נעלים- אחד עשר סיפורים ארגנטינאים", שראה אור בהוצאת כרמל (2014).
הספר: מאגורו, באגורו, וגורה גורו,  מאת:צ'לה בניה
איורים: ליליה שכטמן, עריכה:רותי היימן
הוצאת עלו - עט
מחיר : 72 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה