יום שני, 9 בספטמבר 2019

זמן קריאה - סודות השיווק של ביבי מאת דני וידיסלבסקי....

הבחירות לראשות הממשלה ממש בפתח ,וכל מה שקשור לבנימין נתניהו מאוד מסקרן רבים, היכולת השיווקית שלו, השליטה שלו במילים, כמו קוסם שמוציא עוד קסם נוסף מהשרוול כל פעם, אין ספק שיכולים לאהוב אותו יותר או פחות אך אי אפשר להתעלם מהיכולת הוורבלית שלו, שבהחלט יוצאת מן הכלל במובנים רבים.
דני וידיסלבסקי מאסטר בניהול וחוקר להתנהגות אנושית חושף בספרו החדש הרואה אור בימים אלו "סודות השיווק של ביבי" את השיטות, פעולות, ומניפולציות שבחר ביבי להשתמש בהם במהלך שלטונו בשני העשורים האחרונים - ספר מרתק שיש לכולנו הרבה מה ללמוד ממנו.

ספר חדש יוצא לאור "סודות השיווק של ביבי" המאפיין את ביבי כאיש שיווק פנומנלי השולט באנשים כמו בובת מריונטה. הסופר דני וידיסלבסקי, מאסטר בניהול ומומחה להתנהגות אנושית, בחר לחקור במשך 25 שנה את ביבי, סמוך לרגע שהתמנה ליו"ר תנועת הליכוד ב-1994 וכעת חושף את כל סודותיו בספר חדש, "אפשר לאהוב את ביבי ואפשר גם לשנוא אותו, אפשר לחשוב שהוא טוב ליהודים או שהוא רע למדינה, אבל אין עוררין על כך שהוא המשווק הכי טוב מבין כל הפוליטיקאים בישראל, והפוליטיקאי הכי טוב מבין המשווקים", כך אומר דני וידיסלבסקי.
אני מאוד מאוד הסתקרנתי לקרוא את הספר המרתק והמעניין שכתב דני וידיסלבסקי, וללמוד קצת מסודות השיווק של ביבי, וגם להבין איך הוא פועל ומנהל מצבים בפוליטיקה הישראלית, לאחר שקראתי הבנתי שהספר יכול לתרום באופן אישי לכל אדם ,גם להסתכלות שונה על המציאות בחיים, וגם להבנה שמכירות זו אומנות, ואני שיש לי עסק עצמאי בהחלט יכולה לקחת הרבה טיפים מהספר ולקדם את העסק שלי מבחינה שיווקית, הספר כתוב בצורה מאוד ברורה ומרתקת, עם הרבה מסרים על שיטות שיווק והבנה איך זה מתנהל, אני לקחתי אליי הרבה מסרים והרבה תובנות לחיים, ואני ממש ממליצה לכל אחד לקרוא את הספר, הרבה אסימונים יפלו במהלך הקריאה גם לגבי הפוליטיקה והבחירות שלנו וגם לגבי עצמנו והדרך שאנו מנהלים את חיינו בכל המישורים.
בימים אלו, כשמערכת הבחירות לכנסת בהילוך גבוה לקראת ה-17 בספטמבר, דני וידיסלבסקי, מוציא לאור את ספרו החדש "סודות השיווק של ביבי" (בהוצאת "מדיה 10"), כדי שכל אדם בכל סיטואציה בחייו, ישים לב ויבחר איך הוא בוחר להתנהג ואיך הוא מנהל את הסיטואציה עם תובנות חדשות בעקבות קריאת הספר. " הפער בינו (ביבי) לבין האחרים בנוגע לשיווק זה כמו הפער בין ילד בחוג ג'ודו לבין אלוף העולם". 
וידיסלבסקי, בן 44 , נשוי + ילד, נכנס לעולם העסקים כבר בגיל 15 בעבודה בעסק משפחתי ונאלץ לקטוע קריירה מבטיחה של כדורסלן מקצועי עקב פציעה. בעקבות הפציעה נכנס לעולם השיווק, המכירות והעסקים. בגיל 22 כבר הפיק הרצאה ל-3,000 איש בהיכל יד אליהו ובגיל 24 כבר התחיל לאמן בעלי עסקים.
הסקרנות הטבעית לעולם הפוליטיקה שהובילה לחקר ולפיצוח סודות השיווק של נתניהו – נבעה בעקבות החינוך למודעות פוליטית גבוהה שהקנה אביו לו ולמשפחתו כבר מגיל צעיר. מלבד המחקר על שיטות השיווק של מצליחנים בארץ ובעולם, חייב וידיסלבסקי להודות גם לפרסומאי מוטי מורל ז"ל, חבר קרוב, שהיה מומחה לאסטרטגיה ולשיווק פוליטיים, ואף לקח חלק בקמפיין הבחירות הראשון של נתניהו (עם המסר "פרס יחלק את ירושלים").

במשך יותר מ-20 שנה וידיסלבסקי עקב אחרי נתניהו, צפה בסרטונים, הקשיב לנאומים, ניתח את מהלכיו ומיפה את סודות השיווק שלו ושל פוליטיקאים אחרים. אחד הסודות שנחשפים בספר הוא "שיווק פחדים" – שיטה בה משתמשים פוליטיקאים בכל העולם כדי לשלוט בדעת הקהל ולהיות גיבורי העל של העם. כך למשל, הפחיד נתן שרנסקי בקמפיין ה"ש"ס קונטרול? נאש קונטרול!" את העולים ממה עלול לקרות אם משרד הפנים יהיה בידי ש"ס – כל הדרך לשיא מנדטים והפיכת ישראל בעלייה להפתעת הבחירות. לפני חודשיים טראמפ כבר החל את הקמפיין לבחירות 2020 ובחר במסר המפחיד: "הדמוקרטים יהרסו את ארצות הברית". ובשנת 1993 זעקה הכותרת הראשית בעיתון גדול בישראל עם ציטוט של נתניהו: "האיום המסוכן ביותר לקיומה של ישראל אינו מצוי היום במדינות ערב – אלא באיראן".
"כולנו חיים בעולם של שיווק 24/7. אין אדם אחד בעולם שלא עוסק בשיווק בכל רגע בחייו. יש שעושים זאת במודע, אחרים עושים זאת בלי הבנה ובלי מודעות, אך שיווק הוא מושג פעיל ונוכח בחיי כולם. זה לא משנה אם אני משווק כדי להשיג מצביע או לקוח, זה לא משנה אם אני פונה לקהל הבוחרים, או לקהל היעד של העסק, זה לא משנה אם נותנים לי את הקול בקלפי, או את כרטיס האשראי בקופה- שיווק זה שיווק. גם בחיים האישיים כל אדם הוא משווק – בצורה טובה או רעה הדבר תלוי רק בו".
"בעזרת פיתוח הספר ודיוק סודות השיווק והשיטות של ביבי, כעת כל בעל/ת עסק, מנהל /ת בכיר/ה, מנהיג/ה, שקוראים את הספר יכולים לקחת את הסודות האלה ולהשתמש בהם לצרכיהם ולמטרותיהם באופן מידי", מספר דני.
ומה לגבי הדעות הפוליטיות האמיתיות של ביבי מהמחקר שעשה?
"אני חושב שזאת שאלה מבלבלת. מעט מאוד אנשים, אם בכלל, יודעים מה הדעות הפוליטיות האמיתיות של ביבי. מה שהציבור נחשף אליו זה התדמית השיווקית שביבי מוכר לנו, שנבנית כבר כמה עשורים על ידי אנשי פרסום, יח"צ ואסטרטגיה. אבל המעשים שלו לאורך השנים מראים קיצוניות וניגודיות מוחלטת למה שנדמה בתור הדעות הפוליטיות שלו".
ומה לגבי הסכנות שיש בתהליך של מחקר וכתיבת ספרים על שיטותיו של ביבי?
"אני אישית לא אדם פוליטי ולא קשור לאף מפלגה ויצא לי להיות מותקף משני צדי הקשת הפוליטית לא פעם. תומכי ביבי האשימו אותי בפגיעה במנהיג ויש אפילו מי שאמר שאני הפשטתי אותו כמו שהקוסם בטלוויזיה חשף את הסודות של הקוסמים. הם באמת מאמינים שהוא קוסם ואשף, מצד שני יש אנשים מהצד השמאלי, מתנגדי ביבי, שהאשימו אותי שאני מאדיר את ביבי, משווק אותו וקושר לו כתרים לא לו והם אלו שמאמינים שהוא משלה אנשים, שולט במחשבות שלהם וגורם לשטיפת מוח".
הספר: "סודות השיווק של ביבי"
מאת: דני וידיסלבסקי
הוצאת מדיה 10
350 עמודים,  מחיר 97 ₪
ספרו החדש של דני "סודות השיווק של ביבי" משווק בימים אלו ברשתות צומת ספרים וסטימצקי, זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10 הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ניתן גם לרכוש את הספר באתר החברה:  www.media-10.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה