יום ראשון, 30 באפריל 2017

"תבואות" מציגה קמח עדשים אדומות אורגני, עשיר בערכים תזונתיים ומתאים להכנת מגוון מתכונים...

קטניית העדשים והקמח המיוצר מעדשים זוכים לתהילה רבה בשנים האחרונות בעקבות טרנד הצמחונות והטבעונות הצובר תאוצה, קמח עדשים עשיר בערכים תזונתיים והוא מתאים להכנת מגוון מתכונים, כגון לחמים, חביתה מהצומח, פנקייקים, פשטידות, עוגות ועוגיות. כמו כן הוא מעולה להסמכת מרקים ורטבים.
חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, מציגה קמח עדשים אדומות אורגני, המיוצר מעדשים אדומות אורגניות שגודלו באופן טבעי, ללא דשנים כימיים וללא חומרי הדברה. הקמח מיוצר מעדשים שנטחנו באבני ריחיים בתהליך השומר על ערכו התזונתי.  


קיבלתי קמח עדשים אדומות אורגני להתנסות, מוצר מאוד מעניין ומיוחד, בדרך כלל אני משתמשת בעדשים למרקים, לתבשילים, ואני מודעת ליתרונות התזונתיים הרחבים שיש בעדשים, וגם התבשיל יוצא מאוד טעים.
החלטתי להכין עם הקמח עדשים, לחמניות עם אגוזי מלך ויצא מאוד מיוחד, הלחמניות מהקמח עדשים מצויינות מבחינת תזונתית ומתאימות גם לצמחוניים וטבעוניים שיכולים להחליף את היוגורט על בסיס חלב, ביוגורט אחר.
לחמניות מקמח עדשים  אורגני תבואות,


מצרכים:
500 גרם קמח עדשים אורגני
250 גרם יוגורט
שקית אבקת אפייה
כפית מלח
כפית סוכר
50 גרם אגוזי מלך קצוצים
אופן ההכנה:


לערבב את קמח העדשים ביחד עם אבקת האפייה, להוסיף מלח וסוכר ולערבב, להוסיף את היוגורט  וללוש עד קבלת תערובת אחידה וסמיכה להוסיף את האגוזי מלך הקצוצים וללוש שוב, 


אם יש צורך להוסיף מעט קמח רגיל או יוגורט, להניח לתערובת להתייצב כרבע שעה, לקמח את משטח העבודה וליצור לחמניה להניח על מגש אפייה מרופד, לעשות חריצים באלכסון על הלחמניה בחלק העליון, 


להכניס לתנור שחומם ב-180 מעלות ל-25 דקות עד שהלחמניות מוכנות, להגיש עם גבינות, חמאה ולהנות.
הנטורופתית הילה גבע אבירם, מנהלת מכללת "מדיטבע" לרפואה משלימה, מציינת כי קמח עדשים נוח יותר לעיכול מאשר העדשים בשלמותן. (בתהליך הטחינה מתפרקים החומרים שגורמים לתסיסה ומכבידים על מערכת העיכול).  קמח עדשים הוא מקור מעולה לחלבון, לוויטמין 1B, לחומצה פולית, לאשלגן, לאבץ, למגנזיום ולברזל. כמו כן הוא עשיר בחומצת אמינו ליזין התורמת לחיזוק מערכת החיסון. קמח עדשים בתוספת של דגנים, זרעים ואגוזים מהווה השלמה לצמחונים לחלבון מלא. 
דוגמאות למתכונים שאפשר להכין מקמח עדשים: חביתה מהצומח – מערבבים  קמח עדשים, מים או חלב סויה ומגוון ירקות שאוהבים, כגון פטריות, בצל, עגבניות, פטרוזיליה ועוד, פנקייקים  – מערבבים קמח עדשים עם ביצים או חלב סויה, סוכר, שמן וקינמון ומטגנים מכל צד. מוסיפים מעל סילאן או מייפל.
עוגיות בריאות – מוסיפים לקמח עדשים ביצה או חלב סויה, שמן קוקוס או חמאה, סוכר, קינמון ואגוזים חתוכים ואופים בתנור; מאפינס מלוח – מערבבים קמח עדשים, מים, וירקות חתוכים – כרישה, בצל, שום, פטריות שמפיניון, אבקת מרק וקארי, ואופים.
מחיר: קמח עדשים אורגני – 15.90 ₪ לאריזה של  500 גרם.
כשר בהשגחת הבד"צ בעל"ז וכשרות רבנות.
להשיג ברשתות, בבתי טבע וחנויות ברחבי הארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה